Permalänk

Sjukt snygg dator, sleevingen och kabeldragningen ser underbar ut

Permalänk

Snyggt! gillar skarpt färgtemat. Vad använder du som "slang" ?

Visa signatur

I Packard Bell Easynote / Intel Pentium B899/8Gb DDR3/500 GB SSD/Linux Mint 20. & Win 10.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1n1h0p:

Sjukt snygg dator, sleevingen och kabeldragningen ser underbar ut

Tack!

Skrivet av AntecNisse:

Snyggt! gillar skarpt färgtemat. Vad använder du som "slang" ?

Hej!

tackar! Menar du Sleeven eller Rören? Sleeven kommer från Sleeva.se och Rören för vattnet är 10/12mm Akrylrör som man böjer med en silikonslang och en värmepistol

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem

Snyggt,

Nyfiken på anslutningarna för acrylic rören. Vad är det för anslutningar? Kör du på "push" in koppling eller är det någon sorts "compression".

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HardcoreHardware:

Riktigt häftig dator, 4/5, jag hade gett en 5/5 om du hade byggt den.

Vad får dig och tro att han inte byggt detta själv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rizzt:

Snyggt,

Nyfiken på anslutningarna för acrylic rören. Vad är det för anslutningar? Kör du på "push" in koppling eller är det någon sorts "compression".

¨

Tack!
Det är Primochills Rigid acrylic fittings, är som en hylsa man stoppar ner röret i, sedan har man en O-ring över röret som man komprimerar mot röret genom att skruva ner den övre delen.
Håller väldigt tätt, det gör inget ifall kanten på röret är lite oslipat, sedan är det ganska flexibelt, ifall röret lutar några grader så börjar det inte läcka för det!

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem

Snyggt bygge och riktigt bra bilder, trist när folk bygger fint och sedan har dassiga bilder med matta färger och bärsfokus typ

Angående fläktarna så håller jag med, jag hade nog valt samma gröna färg istället och sedan satt upp ljusramper inne i lådan för att lysa upp. Måste hålla med om att det ser ruggigt mongo ut med fläktarna på utsidan, haha! Hur mycket kostade vattenlösningen, allt som allt?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Den cleanaste burk jag någonsin skådat! Fyfan. Jävligt härlig effekt som skapas med vitt & grönt, grym sleeve också!

Visa signatur

Data - Dubbelt Arbete Till Alla

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarW90:

¨

Tack!
Det är Primochills Rigid acrylic fittings, är som en hylsa man stoppar ner röret i, sedan har man en O-ring över röret som man komprimerar mot röret genom att skruva ner den övre delen.
Håller väldigt tätt, det gör inget ifall kanten på röret är lite oslipat, sedan är det ganska flexibelt, ifall röret lutar några grader så börjar det inte läcka för det!

Grymt, var köpte du dessa?

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rizzt:

Grymt, var köpte du dessa?

Från FrozenCPU har jag för mig.. kostade en jäkla massa i tull och frakt dock.

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem

Måste fråga hur mycket går dina temperaturer ner med den här typen av vattenkylning?

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77 M-Power MS-7751, Processor: Intel i7 3770K 4,2Ghz Grafikkort: ASUS GTX780ti SLI, RAM: Corsair Vengeance 8x2-16GB 1600Mhz , Hårdisk 1: SSD- 240GB Intel 335 Reseller 2.5, Hårdisk 2: 500gb Sata/Ide Samsung, Kylning: Corsair Hydro H80i, Chassi: Corsair Obsidian 550D, Nätagg: Modulärt Be-Quiet Dark Power Pro 750W GOLD, Skärm: Samsung 27" S27A950D LED 120Hz. Chassi fläktar:Corsair Air series SP120 Quiet edition.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chadreed:

Måste fråga hur mycket går dina temperaturer ner med den här typen av vattenkylning?

Just nu ligger jag på ~1.39Vcore och runt 60 grader max i benchmarks Idle ligger på 1 grad över lufttemp.
Nu har datorn varit igång i 3 dagar, där jag spelat allt möjligt, renderat 3D och sådant. Enl HW monitor så har jag maxat på 54 grader på alla kärnor förutom en som står på 53

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem

Riktigt snygg!!! Tyckte dock det såg lite småskumt ut med fläktarna på taket, varför valde du att ha dessa på utsidan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rower:

Riktigt snygg!!! Tyckte dock det såg lite småskumt ut med fläktarna på taket, varför valde du att ha dessa på utsidan?

Tyvärr tar dessa i moderkortets VRM kylflänsar, saknar ca 5mm för att kunna sätta dit dem på insidan.
Då jag har 140mm breda fläktar så kan jag inte förskjuta dessa som man kan ifall man har 120mm och då var mitt enda val att sätta dessa på utsidan.
I efterhand så tycker jag faktiskt om denna looken, får den att se mer "rå" ut men smaken är ju som baken.

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem

Skulle vara intressant hur mycket allt som allt kostade på ett ungefär. Är själv ute efter en vit-svart-grön build.
Om du har tid skulle det vara kul att veta exakta namnen på komponenterna...

Permalänk
Medlem

Grymt snyggt. 5/5!
Får mina saker Förhoppningsvis imorgon om inte posten ställer till det med. Vad är det för rör du använt? Hoppas mina 12/16 EK HD rör är lika klara och fina som dina.

Visa signatur

Phanteks Enthoo Primo Intel i7 3930K@4.7Ghz Asus Rampage IV Extreme
Corsair DDR3 16GB 1600MHz Corsair AX 1500 3x R9 290x
Projekt tråd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seithu:

Skulle vara intressant hur mycket allt som allt kostade på ett ungefär. Är själv ute efter en vit-svart-grön build.
Om du har tid skulle det vara kul att veta exakta namnen på komponenterna...

Hmm ska lista upp komponenterna i bygget.

Chassi: Fractal Design R4 white (inte fönster)
Moderkort: Gigabyte: G1. Sniper m5
Grafikkort: Nvidia Geforce 780Gtx
RAM: Dominator Platinum 16Gb (2x8gb) 1866Mhz med corsair link
Lagring: 2st Corsair Neutron GTX i raid 0 120gb, 3 st 2tb WD green
PSU Fractal design Newton 650W

Kylning:
Block: EK Supreme LTX + universal backplate
Aquacool 2x140mm 30mm + 2x140mm 45mm
Primochill Rigid acrylic fittings 6st (8st)
Res: EK 400mm Cylinder
Pump: EK 4.0
Fläktar 8st Corsair AF 140 LED
Akrylrör 12/10mm ca 2,5 meter
Feser one Pure Kylmedium

Custom saker
Plastidip 2 burkar
25 meter Sleeve
Dubbelhäftande kardborre 1 meter
PCI-e 6+2 pin förlängning 2st
Nxzt Sleeved LED list

Sen så massa tid, brända fingrar och böjande.

Allt som allt skulle jag gissa på att hela paketet gått på runt 20.000

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem
Skrivet av kimzz:

Grymt snyggt. 5/5!
Får mina saker Förhoppningsvis imorgon om inte posten ställer till det med. Vad är det för rör du använt? Hoppas mina 12/16 EK HD rör är lika klara och fina som dina.

Tack!

10/16, vad kör du för monster fittings då? mina var 12/10

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarW90:

Tack!

10/16, vad kör du för monster fittings då? mina var 12/10

Haha jag skrev fel 12/16 är det.
Rör: http://www.coolerkit.se/shop/ek-hd-tube-4016p.html
Kopplingar: http://www.coolerkit.se/shop/ek-hd-adapter-4018p.html

Visa signatur

Phanteks Enthoo Primo Intel i7 3930K@4.7Ghz Asus Rampage IV Extreme
Corsair DDR3 16GB 1600MHz Corsair AX 1500 3x R9 290x
Projekt tråd

Permalänk

Riktigt snyggt!

Visa signatur

''Du kanske kan spela, MEN KAN DU KÖTTA?!?!?!''

Spelrigg: Intel i5 3570k 3.4Ghz [/B], Asus Nåt med Z77 4Gb DDR3, Asus GTX560Ti, 500gb HDD,Tagan Twoforce II 500w
Server: DL380G3, 6Gb ECC-minne, 2x Xeon @ 2,4Ghz, 72Gb 10k rpm SCSI, ESX Hypervisor 3.5

Permalänk

Väldigt snyggt byggt, riktigt nice färgtema 5/5

Visa signatur

Maskin 970 Strix | 4770K | 16 GB DDR3 | NH-D15
Nöje Panasonic GX-80 | Samyang MF 14/2,8 | Lumix G 25/1,7 + 35-100/4-5,6
Gear GM900 RGB | GMMK PRO+Gateron Yellow | AKG K7XX+xDuoo TA10-R

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarW90:

Tyvärr tar dessa i moderkortets VRM kylflänsar, saknar ca 5mm för att kunna sätta dit dem på insidan.
Då jag har 140mm breda fläktar så kan jag inte förskjuta dessa som man kan ifall man har 120mm och då var mitt enda val att sätta dessa på utsidan.
I efterhand så tycker jag faktiskt om denna looken, får den att se mer "rå" ut men smaken är ju som baken.

Fair Enough

Permalänk
Medlem

Oerhört porrig färgkombo, me like it!

Visa signatur

Mobil > OnePlus 8T Surfplatta > Lenovo Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring |

Permalänk
Medlem

Oerhört fina färger, andra bilden fick mig.

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Medlem

Det här måste vara en av de snyggaste byggen jag sett! Grymt dude!

Visa signatur

Once a gamer always a gamer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hennig:

Det här måste vara en av de snyggaste byggen jag sett! Grymt dude!

Skrivet av Uniko:

Oerhört fina färger, andra bilden fick mig.

Skrivet av Operatören:

Oerhört porrig färgkombo, me like it!

Skrivet av William98:

Väldigt snyggt byggt, riktigt nice färgtema 5/5

Skrivet av zekkexavior:

Riktigt snyggt!

Tack så mycket! Värmer att höra att ni gillar det! får se om det börjar närma sig en unveil av mitt nästa projekt nästa vecka

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem

Hej!

Ville bara Påminna om att jag är även med i MinimalisticPC Modding tävling! Så ifall ni gillar projektet så gå gärna in här http://www.minimalisticpc.com/contests/vote/ och rösta på Project White

Ett nytt projekt kommer nog startas någon gång nästa vecka eller veckan efter! så håll utkik!

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Inaktiv

Snyggaste bygget jag har sett! Fast jag vet inte om jag hade vågat lägga SSD'erna ovanpå nätdelen :/

Permalänk
Medlem

Hur har du gjort sidan med plexi?

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Snyggaste bygget jag har sett! Fast jag vet inte om jag hade vågat lägga SSD'erna ovanpå nätdelen :/

Tack!

De sitter med kardborre, så det är någon millimeter luft imellan! dock så är inte mitt nätagg så belastat (runt 50%) så det blir inte mer än ljummet

Skrivet av Henrikfotograf:

Hur har du gjort sidan med plexi?

Jag använde en sticksåg för att skära ut ett hål i panelen, sedan gjorde jag likadant med plexiglaset, fast gjorde det 1cm större på varje sida.
Använde sedan kontaktlim (I efterhand hade jag nog valt dubbelhäftande tejp) för att fästa det på panelens insida.

Byggde sedan en ram av aluminium som jag fäste runt kanterna på utsidan av panelen.

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."