Datorkomponentrelaterade frågor

Permalänk
Webhallen
Skrivet av jberling:

Ok, tack. Men om Powercolor googlar på produktnumret har de inga problem med att hitta er...dock tillsammans med sisådär 500 andra mer eller mindre udda europeiska ÅF.

hehe nädå jag skojjade bara, lär va lugnt

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej, vi för inte In Win i dagsläget (vi har försökt lite men aldrig fått fart på det) så det är nog tyvärr inget vi kommer att plocka hem som det ser ut just nu.

Ok, synd, tack för snabbt svar.

Permalänk
Medlem

Nu är det min tur att göra en reklamation Mitt EVGA 780ti SC ACX har helt lagt av, det luktar lite fränt och det fungerar inte i tre av mina burkar hemma. Det klickar bara från nätagget då detta kort är instoppat.

Max temp jag har sett är 80 grader på kortet, kan jag haft sån otur med detta ex?

Jag hade precis exakt samma fel på ett Sapphire 280X i min miningburk, där hade en kondensator lossnat och jag fick ett nytt kort på direkten. Jag trodde att EVGA höll betydligt högre kvalitét än Sapphire men

Tror ni på webhallen att man kan få ett Asus-kort istället? Priset är samma (6490:-) för båda korten. Jag vet att Asus 780ti är långsammare men jag litar mer på dem.

Visa signatur

Asus B650E-F | Ryzen 7950X3D | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000C30 | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI GeForce RTX 4080 16GB GAMING X TRIO | LG C2 42" OLED | Samsung 990 Pro 1TB | Fractal Design Meshify 2 TG | Seasonic Prime GX 1300W

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Iceman17:

Nu är det min tur att göra en reklamation Mitt EVGA 780ti SC ACX har helt lagt av, det luktar lite fränt och det fungerar inte i tre av mina burkar hemma. Det klickar bara från nätagget då detta kort är instoppat.

Max temp jag har sett är 80 grader på kortet, kan jag haft sån otur med detta ex?

Jag hade precis exakt samma fel på ett Sapphire 280X i min miningburk, där hade en kondensator lossnat och jag fick ett nytt kort på direkten. Jag trodde att EVGA höll betydligt högre kvalitét än Sapphire men

Tror ni på webhallen att man kan få ett Asus-kort istället? Priset är samma (6490:-) för båda korten. Jag vet att Asus 780ti är långsammare men jag litar mer på dem.

Hej, jag kan tyvärr inte hantera ett ärende genom Sweclockers utan det måste gå genom våra "vanliga" kontaktkanaler (dvs butik eller kundtjänst).
Om du kan byta modell kan bero på olika faktorer så det är inget vi kan svara på innan vi fått in det trasiga kortet från dig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fick ett öppnat moderkort fast jag beställde ett nytt, inte kollat om det fungerar än men känns lite sådär. Verkar vara kablar som saknas också, fungerar det som det ska lär jag behålla det men tror jag skippar att handla från er i framtiden. Orkar inte strula med posten och betala fraktavgift för era misstag.

Visa signatur

9950X3D - 3090 - 2x48GB 6000@30

Permalänk
Entusiast

Har ni någon aning om när detta tangentbord beräknas dyka upp? http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/187091-f...
Det skulle ha kommit in igår men icke, vet ni något?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Webhallen
Skrivet av MrAdde:

Har ni någon aning om när detta tangentbord beräknas dyka upp? http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/187091-f...
Det skulle ha kommit in igår men icke, vet ni något?

Det ska komma idag men har ännu inte anlänt till vårat lager.

Visa signatur

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Webhallen:

Det ska komma idag men har ännu inte anlänt till vårat lager.

Några uppdateringar?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Webhallen
Skrivet av MrAdde:

Några uppdateringar?

De landade för nästan exakt en timme sen och ligger för uppsortering på vårat lager nu. Vet ej om grabbarna hinner bli färdiga innan de slutar idag men annars blir det tidigt på morgonen imorgon.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av celoz:

Fick ett öppnat moderkort fast jag beställde ett nytt, inte kollat om det fungerar än men känns lite sådär. Verkar vara kablar som saknas också, fungerar det som det ska lär jag behålla det men tror jag skippar att handla från er i framtiden. Orkar inte strula med posten och betala fraktavgift för era misstag.

Jupp som jag trodde var kortet defekt, ethernet fungerar inte alls (testat olika drivrutiner, switchar, kablar, testat på andra datorer med de grejerna och då fungerar det perfekt). Skicka öppnade och defekta grejer när man betalar 1700 spänn för något, yey vilket bra företag.

Visa signatur

9950X3D - 3090 - 2x48GB 6000@30

Permalänk
Medlem

Har nu efter ett tag med mitt kort fått ett väldigt oväsen så fort jag startar BF4. Detta oljud kommer direkt när spelet börjar ladda. Lägger upp en film så ni hör hur det låter. Är detta något som går på garanti? Min kompis har ett likadant kort och det är knäpptyst.

Film:
https://drive.google.com/file/d/0B8r...it?usp=sharing

Det låter mycket mer i verkligheten.

Det är ett Powercolor 280x 3GB från Webhallen.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Axan:

Har nu efter ett tag med mitt kort fått ett väldigt oväsen så fort jag startar BF4. Detta oljud kommer direkt när spelet börjar ladda. Lägger upp en film så ni hör hur det låter. Är detta något som går på garanti? Min kompis har ett likadant kort och det är knäpptyst.

Film:
https://drive.google.com/file/d/0B8r...it?usp=sharing

Det låter mycket mer i verkligheten.

Det är ett Powercolor 280x 3GB från Webhallen.

Hej, det är tyvärr inget jag kan avgöra här på Sweclockers utan det måste gå genom ordinarie servicekanaler. Dvs om du tar kortet till närmsta butik eller kontaktar kundtjänst kan de hjälpa dig att upprätta ett ärende för det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej. Jag undrar när ni får in http://www.webhallen.com/fi-fi/tietokoneen_osia/151019-gigaby... ? Det är det enda som saknas i min beställning.

Visa signatur

i5 3570 - asrock 4 exteme - corsair hx750 - asus 7970 DCII - lian li pc 1200 - ocz agility 3 240 gb

Permalänk
Webhallen
Skrivet av jacob901:

Hej. Jag undrar när ni får in http://www.webhallen.com/fi-fi/tietokoneen_osia/151019-gigaby... ? Det är det enda som saknas i min beställning.

Det moderkortet har tyvärr utgått. (Går inte att få tag på hos någon europeisk leverantör längre)
Det står i noteringen på din order att du kontaktats angående detta. Jag har bett kundtjänsten att maila dig igen omgående om det är så att du inte fått det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej! Jag funderar på att handla följande:www.webhallen.com/varukorgen?prodlist=190785q1,174456q1,15642...,

Men jag har några frågor!

1) Går det att säkerställa att man får ett Gigabyte F2A88XN moderkort med BIOS version F2 eller senare (stöd för Kaveri)?

2) hur lång leveranstid är det på dom G. Skill tridentX minnena?

3) såg att netonnet erbjöd BF4 i samband med ett a10-7850k köp. Är det något ni också gör? Handlar hellre hos er men ett "gratis" spel tackar man ju inte nej till

Permalänk
Webhallen
Skrivet av jonasies:

Hej! Jag funderar på att handla följande:www.webhallen.com/varukorgen?prodlist=190785q1,174456q1,15642...,

Men jag har några frågor!

1) Går det att säkerställa att man får ett Gigabyte F2A88XN moderkort med BIOS version F2 eller senare (stöd för Kaveri)?

2) hur lång leveranstid är det på dom G. Skill tridentX minnena?

3) såg att netonnet erbjöd BF4 i samband med ett a10-7850k köp. Är det något ni också gör? Handlar hellre hos er men ett "gratis" spel tackar man ju inte nej till

1. Vi har tyvärr inte möjlighet att kontrollera vilket BIOS det är.
2. De fanns inte tillgängliga inom norden så vi har beställt dem från ett annat EU-land, jag skulle tippa på att de landar här på torsdag.
3. Vi har tyvärr inte fått några kuponger från AMD 8vet att de nämnt det men sen har vi aldrig fått det så vi har skickat frågan till dem nu men det lär ta ett tag innan det löser sig).

Sorry för trista besked på alla punkter. Men bättre att vara ärliga än att försöka skönmåla.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

1. Vi har tyvärr inte möjlighet att kontrollera vilket BIOS det är.
2. De fanns inte tillgängliga inom norden så vi har beställt dem från ett annat EU-land, jag skulle tippa på att de landar här på torsdag.
3. Vi har tyvärr inte fått några kuponger från AMD 8vet att de nämnt det men sen har vi aldrig fått det så vi har skickat frågan till dem nu men det lär ta ett tag innan det löser sig).

Sorry för trista besked på alla punkter. Men bättre att vara ärliga än att försöka skönmåla.

Tackar för svar!

Ärligheten varar ändå längst!

Går det att lämna tillbaka moderkortet i butik sen om det råkar vara så att det är "fel" BIOS? För jag har ingen äldre APU att uppgradera bios med.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av jonasies:

Tackar för svar!

Ärligheten varar ändå längst!

Går det att lämna tillbaka moderkortet i butik sen om det råkar vara så att det är "fel" BIOS? För jag har ingen äldre APU att uppgradera bios med.

Öppet köp gäller bara obruten förpackning så det tror jag inte att de tar tillbaka tyvärr.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hallå Webhallen,

Ni råkar inte ha något releasedatum för ASUS ROG Swift PG278Q?

http://rog.asus.com/296652014/news/rog-announces-the-pg278q-s...

Mvh
Magnus

Permalänk
Webhallen
Skrivet av lamerman:

Hallå Webhallen,

Ni råkar inte ha något releasedatum för ASUS ROG Swift PG278Q?

http://rog.asus.com/296652014/news/rog-announces-the-pg278q-s...

Mvh
Magnus

Tjena!

Asus har inte gått ut med något konkret ännu tyvärr. Men vi är också taggade så vi jagar dem bäst vi kan

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Varför tar det sådan tid?

Jag mailade ang. en RMA på mitt ASUS grafikkort och skickade den Info som behövdes 28/3. fick svar den 31/3 med fråga om butik och grafikkorts modell. Jag svarade samma dag med den informationen och har nu inte hört en smack. så jag sitter här med ett grafikkort med MINST 15 Månaders garanti kvar som inte fungerar och ni som inte håller det ni lovar på er websida ens.

Quote "Vår kundtjänst besvarar mail inom 48 timmar, med undantag för helger och röda dagar då avdelningen ej är bemannad."

Kan säga att jag inte har någon tidigare bra erfarenhet av era garanti ärenden. och nu gör ni inte saken bättre precis.

Visa signatur

http://rec.elmor.se/review.php?user=airtec

Chassi Corsair Obsidian 700D| Nätaggregat Corsair AX850W | GPU Asrock RX 7900 XTX | Moderkort NZXT N5 z690| RAM 64GB Corsair DDR4 3200MHz| CPU i7 13700K | System WD Black SN850 M.2 500GB Lagring Kingston N1 M.2 2TB x2

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Airtec:

Jag mailade ang. en RMA på mitt ASUS grafikkort och skickade den Info som behövdes 28/3. fick svar den 31/3 med fråga om butik och grafikkorts modell. Jag svarade samma dag med den informationen och har nu inte hört en smack. så jag sitter här med ett grafikkort med MINST 15 Månaders garanti kvar som inte fungerar och ni som inte håller det ni lovar på er websida ens.

Quote "Vår kundtjänst besvarar mail inom 48 timmar, med undantag för helger och röda dagar då avdelningen ej är bemannad."

Kan säga att jag inte har någon tidigare bra erfarenhet av era garanti ärenden. och nu gör ni inte saken bättre precis.

Det låter som om det fallit mellan stolar, kan inte annat än att be om ursäkt.
Skicka ordernr till mig via PM så ser jag till att de tar upp tråden igen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej kära webhallen!
Köpte ett Powercolor 7970 på kampanj för 1399:- fyndvara klass 1, vilket innebär att alla tillbehör ska finnas med. (Tror ni känner till vilket kort det handlar om)
Men jag fick endast kortet i en ESD påse. Klagar inte direkt för det priset man fick det för, men inte speciellt kul när kortet knappt ligger i påsen och måste man ha en kartong gjord för en gammal tjock tv för att frakta ett kort?

EDIT: Ser nu att ni har ändrat detta på eran hemsida till klass 3. Vad är det för sätt? Kan ni inte svara på detta? Och med detta menar jag att istället för att meddela att det vart fel så struntar ni i det.

EDIT 2: Ser även att ni varit inloggade flertal gånger.
Om ni är uppmärksamma på vad jag skrev från början så hade detta inte gjort något om ni hade ägnat er en minut att meddela att tryckfelsnisse varit framme, utan istället går ni "bakom ryggen" så att säga på en.
Eftersom ni inte har den minuten att svara mig har jag inte någon tid att lägga på er något mer.

Tack och hej!

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Brainsplitter:

Hej kära webhallen!
Köpte ett Powercolor 7970 på kampanj för 1399:- fyndvara klass 1, vilket innebär att alla tillbehör ska finnas med. (Tror ni känner till vilket kort det handlar om)
Men jag fick endast kortet i en ESD påse. Klagar inte direkt för det priset man fick det för, men inte speciellt kul när kortet knappt ligger i påsen och måste man ha en kartong gjord för en gammal tjock tv för att frakta ett kort?

EDIT: Ser nu att ni har ändrat detta på eran hemsida till klass 3. Vad är det för sätt? Kan ni inte svara på detta? Och med detta menar jag att istället för att meddela att det vart fel så struntar ni i det.

EDIT 2: Ser även att ni varit inloggade flertal gånger.
Om ni är uppmärksamma på vad jag skrev från början så hade detta inte gjort något om ni hade ägnat er en minut att meddela att tryckfelsnisse varit framme, utan istället går ni "bakom ryggen" så att säga på en.
Eftersom ni inte har den minuten att svara mig har jag inte någon tid att lägga på er något mer.

Tack och hej!

Hej ursäkta sent svar.

Jag ber verkligen om ursäkt om du fått en dåligt klassificerad vara. Skicka ordernr via PM så låser jag så du får en rimlig mellanskillnad tillbaka.

Vi ändrar i regel aldrig på en fyndvara, varje gång vi får in en produkt skapas en ny artikel på hemsidan.
Är det samma artikelnummer som du har på din orderbekräftelse som du nu ser på hemsidan med en annan klassificering så skriv gärna vilket artnr det rör sig om så ska jag kolla på det.

Jag vet inte riktigt hur "att gå bakom ryggen" platsar någon stans i diskussionen men som sagt, jag ber om ursäkt för att vi missat ditt inlägg och om du hör av dig till oss via PM med ordernr så fixar vi detta.

Dock vore rätt instans (precis som det står i vårt första inlägg i varje tråd här och som Sweclockers själva skriver i alla sticky-trådar) att man hör av sig till ordinarie kundtjänst när det gäller individuella ärenden. Forumet här som drivs av en enda person som en bisyssla är inte menat att vara en ersättning för vår ordinarie kundtjänst som har 12 anställda som bara jobbar med det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej ursäkta sent svar.

Jag ber verkligen om ursäkt om du fått en dåligt klassificerad vara. Skicka ordernr via PM så låser jag så du får en rimlig mellanskillnad tillbaka.

Vi ändrar i regel aldrig på en fyndvara, varje gång vi får in en produkt skapas en ny artikel på hemsidan.
Är det samma artikelnummer som du har på din orderbekräftelse som du nu ser på hemsidan med en annan klassificering så skriv gärna vilket artnr det rör sig om så ska jag kolla på det.

Jag vet inte riktigt hur "att gå bakom ryggen" platsar någon stans i diskussionen men som sagt, jag ber om ursäkt för att vi missat ditt inlägg och om du hör av dig till oss via PM med ordernr så fixar vi detta.

Dock vore rätt instans (precis som det står i vårt första inlägg i varje tråd här och som Sweclockers själva skriver i alla sticky-trådar) att man hör av sig till ordinarie kundtjänst när det gäller individuella ärenden. Forumet här som drivs av en enda person som en bisyssla är inte menat att vara en ersättning för vår ordinarie kundtjänst som har 12 anställda som bara jobbar med det.

Ni (Du?) har varit inloggade flertalet gånger sen jag skrev detta första gången, utan att skriva tillbaks om att ni ska kolla upp, sagt att det blivit fel någonstans eller liknande, samt kan svara i era andra trådar.
Då verkade ni uppmärksamma felet när ni läst mitt inlägg om att det var klass 1.
Sen efter någon dag ser man även att ni ändrat fyndvarans klass på hemsidan. Och har fortfarande inget svar från er, vilket ger känslan till att ni har "gått bakom ryggen" på en. Måste ju vara förståeligt när man ser det.

Jag är inte ute efter en kompensation, har redan sagt att det inte gör något att jag fick kortet som det är. Dock tråkigt att sånt här händer.

Sedan är detta inte ett ärende för kundtjänst. Från början undrade jag bara om man behövde så stor kartong som ni valt för ett kort
Powercolor 7970 och det är samma artnr som i mailet. (188082)

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Inaktiv

Hej!

Sitter på i butiken och tittar på era varor och hittade att ASRock Z77E-ITX (Art: 153408) är en vara ni har kvar i butiken(men inte lagerför).

Om jag beställer är det möjligt att få ett moderkort eller är den ur produktion, med tanke på att den nu är två generationer gammal(tänker på chipsetet).

Permalänk
Webhallen
Skrivet av anon179502:

Hej!

Sitter på i butiken och tittar på era varor och hittade att ASRock Z77E-ITX (Art: 153408) är en vara ni har kvar i butiken(men inte lagerför).

Om jag beställer är det möjligt att få ett moderkort eller är den ur produktion, med tanke på att den nu är två generationer gammal(tänker på chipsetet).

Det exemplar vi har kvar ligger i vår köpenhamnsbutik men det är absolut fortfarande möjligt att beställa det. Dock kommer det nog ta några extra dagar innan det dyker upp.
Jag har "kallat hem" kortet till vår centrallager nu iaf så vi bör få tillbaka det på typ fredag. Vill du kan du lägga en bokning på det redan nu så låser vi undan det sista exemplaret till dig.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Webhallen:

Det exemplar vi har kvar ligger i vår köpenhamnsbutik men det är absolut fortfarande möjligt att beställa det. Dock kommer det nog ta några extra dagar innan det dyker upp.
Jag har "kallat hem" kortet till vår centrallager nu iaf så vi bör få tillbaka det på typ fredag. Vill du kan du lägga en bokning på det redan nu så låser vi undan det sista exemplaret till dig.

Låter bra, då gör jag så. Tack!

Permalänk
Medlem

Vet ni vilken ac-adapter som passar bäst till AsRock Q1900DC-ITX?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av hultron:

Vet ni vilken ac-adapter som passar bäst till AsRock Q1900DC-ITX?

Den här bör fixa biffen:
http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/162296-d...

Visa signatur