Permalänk
Medlem

Hemmagjord front m.m.

Tjo! Nu är fronten färdig, och har även blivit lite andra tillfixningar under tiden.

Det är alltså en enkel aluminiumplatta som är folierad med kolfiberfilm.
Folierade även toppen på lådan, och de delarna av stommen som syntes.
Tog även bort hela HDD-buren för att fläkten i källaren skulle få fritt flöde.

Är mycket nöjd med det hela, speciellt då detta är min första "stora" mod.
Hoppas ni gillar resultatet!

Hemmagjord front m.m.

Visa signatur

NZXT Whisper | Asus ROG Strix x470-F Gaming | AMD Ryzen 5 2600 | G.Skill Trident Z RGB 3000Mhz | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exterm:

Tjo! Nu är fronten färdig, och har även blivit lite andra tillfixningar under tiden.

Det är alltså en enkel aluminiumplatta som är folierad med kolfiberfilm.
Folierade även toppen på lådan, och de delarna av stommen som syntes.
Tog även bort hela HDD-buren för att fläkten i källaren skulle få fritt flöde.

Är mycket nöjd med det hela, speciellt då detta är min första "stora" mod.
Hoppas ni gillar resultatet!

Hemmagjord front m.m.

Härligt att se att någon sitter kvar på ett 4870 på det här forumet!^^

Temperaturerna med stockkylaren är ju samma som för 290X;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curemylife:

Härligt att se att någon sitter kvar på ett 4870 på det här forumet!^^

Temperaturerna med stockkylaren är ju samma som för 290X;)

Hah, jaadu, det är nästa del som byts ut när pengarna räcker till Hänger ju med att spela Skyrim och liknande på hyfsat höga inställningar, men det låter ju som ett helt flygplan från 40% fläkthastighet och uppåt

Visa signatur

NZXT Whisper | Asus ROG Strix x470-F Gaming | AMD Ryzen 5 2600 | G.Skill Trident Z RGB 3000Mhz | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exterm:

Hah, jaadu, det är nästa del som byts ut när pengarna räcker till Hänger ju med att spela Skyrim och liknande på hyfsat höga inställningar, men det låter ju som ett helt flygplan från 40% fläkthastighet och uppåt

Haha absolut, satte ett i "lillebrors" dator när jag tyckte att han skulle börja spela med mig för ett par år sen och det håller ju fortfarande måttet någorlunda speciellt när han har kör i 1280x1024, synd att grafikkorten idag inte har heta animerade tjejer på sig, var bättre förr:P

Gjorde en egen fläktprofil i Afterburner där kortet i princip alltid ligger på 80C och då är det relativt tyst.

Men om galleriet, hade gärna sett en bild på hela fronten med lite bättre ljus:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curemylife:

Haha absolut, satte ett i "lillebrors" dator när jag tyckte att han skulle börja spela med mig för ett par år sen och det håller ju fortfarande måttet någorlunda speciellt när han har kör i 1280x1024, synd att grafikkorten idag inte har heta animerade tjejer på sig, var bättre förr:P

Gjorde en egen fläktprofil i Afterburner där kortet i princip alltid ligger på 80C och då är det relativt tyst.

Men om galleriet, hade gärna sett en bild på hela fronten med lite bättre ljus:)

Eller hur, mer brudar på kylarna vafan, det var typ därför jag köpte just Asus, för kylaren xD

Mer bilder kommer i kväll, håller på och målar alla synliga kablar svarta just nu, och drar dem även bakom moboplåten. Egentligen är väl sleeving mest seriöst och väldigt inne nu, men har inte ork eller råd med sånt, så det blir målade kablar
Ska försöka ta en bättre bild på fronten!

Visa signatur