Permalänk
Avstängd

BitFenix - Första Hemmabygget

Byggde ihop min allra första dator i veckan. Inget är moddat tyvärr men kanske försöker mig på det också i framtiden. Tänkte sätta in vattenkylning, sen är allting klart att klockas och börja spela med.

Kan tyvärr inte rekommendera detta chassi då det är väldigt instabilt i handtagen/fötterna. Det gungar nästan när det står upp, svajar fram och tillbaka. Vaknar av minsta ljud på nätterna och springer ut och kollar om katterna råkat välta den.

Men det är ett jäklarns snyggt chassi tycker jag. Skulle vilja byta ut alla kablar till svarta och gärna även förkorta dem. Hatar långa kablar man måste spänna fast med buntband för att få dem ur vägen. Plus göra om lite annat, får se om jag orkar.

Ge gärna ett betyg baserat på att jag aldrig gjort detta förut och bara använt mig av det jag fått med mina komponenter.

BitFenix - Första Hemmabygget

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Avstängd

Läste beskrivning av chassit för ett par dagar sedan.. och om jag inte minns fel så är dom där handtagen/föttarna starkare än många andra material och ska agera lite svajjigt:

FyberFlex™ Composite Technology
Both the top and bottom handles of Prodigy are made from BitFenix FyberFlex™ Composite - a revolutionary material that is not only flexible, but incredibly strong. Fastened on both the top and bottom of the chassis, these handles are a convenient way to carry Prodigy, while providing added shock absorption during transport.