Permalänk
Medlem
Skrivet av H3ddie:

Fick min nya kamera idag YAY! Har tidigare bara fotat med nikon D40 så ett enormt lyft att fota med D7000! Tog en bild för att testa såhär i det trista vädret.

https://farm4.staticflickr.com/3675/12370471285_be924055bf_o....

Trevlig kväll!

Tack för tipset. Har länge beundrat Lego on Hoth men saknat nischat Lego. Ska definitivt rota fram mina gamla plastsoldater nästa gång jag är hemma på besök. Synd bara att dessa gör sig bäst som siluetter men det vore kanske möjligt att införskaffa lite färg och ta det till nästa nivå.

Permalänk
Medlem

Egypten 2014 - Snorkling och delfiner

Egypten 2014 - Snorkling 746 by Zarako, on Flickr

Egypten 2014 - Snorkling 652 by Zarako, on Flickr

Egypten 2014 - Snorkling 736 by Zarako, on Flickr

Egypten 2014 - Snorkling 707 by Zarako, on Flickr

Egypten 2014 - Snorkling 577 by Zarako, on Flickr

Kolla in videon också, första delen med systemkamera (E-M5 med undervattenspåse). Delfindelen med kompaktkamera XZ-1.

För mer foton (nu och kommande), se hela Egypten-setet på Flickr:
http://www.flickr.com/photos/dannesholk/sets/7215764060731493...

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Du är en väldigt duktig fotograf Marie96! (och jag tröttnar aldrig på dina bilder av din kära ek)

Tack, vilket beröm! Kommer flera ekbilder, bara det torkar upp såpass att jag kan ta mig dit..

Skrivet av Sputte:

Borde ta mig ut och plåta mer jag också, har inte blivit mycket alls på senaste tiden. Hur gör ni, går ni ut i ur och skur med kameran över axeln och tar kort på vad som helst, eller är det speciella tillfällen?

Jag fotar nästan vad som helst. Nu senast har jag, pga gråvädret, gått all in på Stockholms tunnelbanesystem..

Rådhuset by attila96, on Flickr

Näckrosen by attila96, on Flickr

Huvudsta by attila96, on Flickr

Duvbo by attila96, on Flickr

Visa signatur
Permalänk
Expertgissare
Skrivet av H3ddie:

Fick min nya kamera idag YAY! Har tidigare bara fotat med nikon D40 så ett enormt lyft att fota med D7000! Tog en bild för att testa såhär i det trista vädret.
https://farm4.staticflickr.com/3675/12370471285_be924055bf_o....

Trevlig kväll!

Gillar bilden väldigt mycket, hade dock sätt fränt ut om det blåa/vita i bakgrunden hade varit gul/orange, som en explosion

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Fattar exakt vad du menar. Jag missade "produktfoton" i ditt inlägg helt. (Alltså dom två viktiga " )

Edit/ produktfoton är ett väldigt roligt ämne (och stort) och en rolig hobby som man lär sig massor av.

Du missade faktiskt inte citationstecknen, jag lade till dem efter din kommentar för att förtydliga för andra.

Permalänk
Medlem

After Work by n_micke, on Flickr

He's got backup! by n_micke, on Flickr
Förvisso från hösten -13 men, i brist på tid och väder så fick det bli att lägga ut detta idag.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Solen kikade fram lite så tog en liten fotopromenad.

Permalänk
Medlem

Läskigt likt ett område runt Rådasjön, Mölnlycke, Göteborg

Skall posta en bild eller två om jag hittar dem hemma sen.

Edit - Mindes fel, det var runt Nääs slott, Floda. Och jag hade ingen bild som visade likheterna riktigt.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Längesedan från mig, plugget har tagit nästan all tid från fotande men har en ny edit av en bild tagen i somras tillsammans med lite Julbilder av marknaden i gamla stan:) Saknar snön i Gdansk dock :/ Vill se lite vitt

Time to Sleep by imaginize.net, on Flickr

Christmas Market in Old Town, Stockholm, Photographer Emil Lundstrom by imaginize.net, on Flickr

Christmas Market in Old Town, Stockholm, Photographer Emil Lundstrom by imaginize.net, on Flickr

Permalänk
Medlem

Hamnbygge 140212 by Zarako, on Flickr

Älv-Vira 140212 by Zarako, on Flickr

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Medlem

Samma motiv som senast men i annat ljus. Sekunderna innan det började regna.

DSCF4229 by Bomanson, on Flickr

Visa signatur

Tidigare medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare

Permalänk
Medlem
Skrivet av lundstrom.emil:

Längesedan från mig, plugget har tagit nästan all tid från fotande men har en ny edit av en bild tagen i somras tillsammans med lite Julbilder av marknaden i gamla stan:) Saknar snön i Gdansk dock :/ Vill se lite vitt
http://farm6.staticflickr.com/5482/11916353095_e76248d2e6_b.j...

Time to Sleep by imaginize.net, on Flickr

http://farm6.staticflickr.com/5482/11536159986_40d8ea886a_b.j...

Christmas Market in Old Town, Stockholm, Photographer Emil Lundstrom by imaginize.net, on Flickr

http://farm8.staticflickr.com/7299/11536116756_1eb859755d_b.j...

Christmas Market in Old Town, Stockholm, Photographer Emil Lundstrom by imaginize.net, on Flickr

Wow, stadsbilden (Gdansk förstod jag det som?) var helt fantastisk. Är det bara HDR med svartvit maskering, eller har du använt något mer för att få till den? Ser alldelles magiskt ut!

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Mer från Egypten:

Åsnevagn:

Gatubarn:

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Medlem

Lekte lite med Analog FX:

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Skrivet av Yamato:

Mer från Egypten:

Gatubarn:

Riktigt harlig bild.

Jag tror dock den hade blivit annu battre med lite mer kontrast och rikare svarta. Kolla in Steve McCurry for lite inspiration hur det kan se ut

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Main: Intel i7-970 4.00 Ghz | 24GB DDR3-1600 | PowerColor 290X | Samsung 830 2x256GB
Server: Dual Intel E5645 2.53 Ghz | 24GB ECC DDR3-1333 | PERC 5/i | Samsung 8x2TB | Intel 320 80GB
XtremeSystems WCG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zache_:

Wow, stadsbilden (Gdansk förstod jag det som?) var helt fantastisk. Är det bara HDR med svartvit maskering, eller har du använt något mer för att få till den? Ser alldelles magiskt ut!

Hej Hej,
Bilden är från Sverige, taget från slottet Man ser liten del av riksdagen till vänster av bilden
Bilden är 1 raw bild som kan redigerat, ingen HDR med multipla bilder, sedan ett graderat bilder for himlen för att tona ner den sedan massa annat i LR mina redigeringar är inte direkt realistiska, vilket är vad jag eftersträvar är just mer dröm eller dramatisk bild.

Permalänk
Medlem

Slänger upp ett par jag med då, efter flera veckors tystnad från min del.

Steinhart Aquarium by miskasaarikko, on Flickr

Golden Gate Bridge by miskasaarikko, on Flickr

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem

Fint!
Jag vill också resa...
Nåja..Det går åt rätt håll här hemma iaf.

Spring flood by attila96, on Flickr

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Pentax SMC DA 15mm f/4.0 Ltd, proppad till f/8.0.

En sån sjuk "uppgradering" när man jämför med med DA 12-24mm f/4.0 nattetid då direkta ljus m.m. inte skulpteras runt linsen och bilderna. IQ, där är DA 12-24mm desto bättre.

Röda blipparna är antenner/master borta fjärran.

Edit: Objektivet för nätter när det är mulet, bara rikta mot en lampa så har du en stjärna att titta på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inveramsay:

Riktigt harlig bild.

Jag tror dock den hade blivit annu battre med lite mer kontrast och rikare svarta. Kolla in Steve McCurry for lite inspiration hur det kan se ut

aha, jo jag försökte få till lite pastellig look för det var sådana färger från början. Ska kolla in Steve McCurry. Tack för kommentar.

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Medlem

Spring Flood by n_micke, on Flickr

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Jukkasjärvi Januari 2014

Tog dessa bilder i på en skotertur i Jukkasjärvi i Januari. Det var kallare än -27 men kameran fungerade utmärkt.

Visa signatur

/m
Core i7 920@3,9Ghz|12GB|Rampage III Formula|Corsair H80|>1TB|GTX 570Ti|Antec P182|Corsair TX850M
Core i7 4770K @4,2Ghz|16GB|Sabertooth Z87|Corsair H100i|>5TB|GTX 770|Corsair 800D|Corsair TX850M

Permalänk
Medlem

"Som en tavla"

Permalänk
Medlem
Skrivet av urr:

Ohhh, det där var en fin utsikt

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem

Sneaking Up On Spring by n_micke, on Flickr

While Searchin For The Mages by n_micke, on Flickr

Absorbing The Serenity by n_micke, on Flickr

Sniffing His Feet? by n_micke, on Flickr

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

sew by råge, on Flickr

Little italy by råge, on Flickr

London (stables) by råge, on Flickr

Permalänk
Medlem
Skrivet av urr:

Var är det om man får fråga?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Var är det om man får fråga?

Stykkishólmur på västra Island, här: http://goo.gl/maps/n0R0J

Permalänk
Medlem

En vanlig dag i Göteborg

working day by ExcessLight, on Flickr

Visa signatur

GPU: RTX 3060 Ti || MB: ASUS TUF A520M-PLUS WIFI || CPU: Ryzen 5 5600X 4,6Ghz ---> Cooler Master Hyper 212 Black Edition || RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB || Chassi: Svive Halo S650 || PSU: Corsair TX650M 650W || OS: Win11 || SSD: Kingston A2000 1TB NVMe M.2 SSD || Mus: Logitech PRO X SUPERLIGHT || Tangentbord: Razer Huntsman Mini || Musmatta: Steelseries QcK+ || Monitor: MSI 27" Optix 165hz