Permalänk
Medlem

Men jag fattar inte grejen med denna coin egentligen, var inte tanken att den skulle begränsas till CPU åtminstone i början? Vad skiljer den från andra altcoins i praktiken?

Permalänk
Medlem
Skrivet av donfalcon:

Får ca 320MHash/s på mitt 7970, låter det rimligt?

Skrivet av Marcusk:

Ja, det är rätt bra. Får själv ut samma på ett 7970 Ghz.

Om ni får det med era kort så ser det ut som att jag kan lägga ner med mitt GTX 670, får max 40MHash/s. Jag som trodde att Maxcion var bättre lämpad för Nvidia.

Permalänk
Medlem
Skrivet av donfalcon:

Men jag fattar inte grejen med denna coin egentligen, var inte tanken att den skulle begränsas till CPU åtminstone i början? Vad skiljer den från andra altcoins i praktiken?

Jo, men de släppte Källkoden till CPU minern någon dag innan, så folk hann porta cudaminer till keccak algoritmen till launch... sämsta release jag sett, utan att ha en GUI wallet eller något vid release är skamligt och innebär att alla inte kommer kunna "hoppa på tåget" i tid. ingen premine, men utvecklarna hade ju allt klart för att börja mina vid launch.

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem

Vad tror ni då, ska man hålla på dem? eller ska man sälja dem så fort det bara går?
värdet har sjunkit rätt kontinuerligt fram tills nu där den verkar stabilisera sig på 0.002 btc

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet hur jag får igång detta med cudaminer. Just nu kör jag med cgiminer.

Permalänk
Medlem

ser ut som MaxCoin dör ut nu, inte värt att mina nu om den inte går upp igen....

Permalänk
Medlem
Skrivet av zki:

Är det någon som vet hur jag får igång detta med cudaminer. Just nu kör jag med cgiminer.

Skicak ett PM med din mailaddress, så skickar jag en dropbox link till dig med en färdig cudaminer (som du bara behöver ändra till din pool/worker)

EDIT:
https://www.dropbox.com/sh/ndife6yj2qucmo8/6oqP_OPs4w (här har du länken, den är inställd för solomining ändra bara i Cuda.bat för att få den att stämma med er setup.

Skrivet av MP_Swede:

ser ut som MaxCoin dör ut nu, inte värt att mina nu om den inte går upp igen....

Det är nu det börjar, nu har alla som velat sälja och casha in den första rushen gjort det... du är det dags att mina igen.

Visa signatur

"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk

330khash per 280x är det vad man kan förvänta sig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av donfalcon:

Skillnaden mot andra mynt är att den i närmaste framtiden har ett par olika sätt att generera mynt att växla mellan, alltså inte bara Keccak som den kör på nu. Tydligen ska alla kunna rösta i jämna mellanrum vad den ska använda för algoritm. Det kommer i början att försvåra all GPU mining någon dag vid varje byte, och se till att ASICs aldrig kommer släppas för Maxcoin.

Skrivet av zki:

Om ni får det med era kort så ser det ut som att jag kan lägga ner med mitt GTX 670, får max 40MHash/s. Jag som trodde att Maxcion var bättre lämpad för Nvidia.

Nej nu är det nog lite på gränsen för lönsamhet med Nvidia, men om du var med och solo-mineade från launch på ditt Nvidiakort hade du nog fått in några tusen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarW90:

Skicak ett PM med din mailaddress, så skickar jag en dropbox link till dig med en färdig cudaminer (som du bara behöver ändra till din pool/worker)

EDIT:
https://www.dropbox.com/sh/ndife6yj2qucmo8/6oqP_OPs4w (här har du länken, den är inställd för solomining ändra bara i Cuda.bat för att få den att stämma med er setup.

Det är nu det börjar, nu har alla som velat sälja och casha in den första rushen gjort det... du är det dags att mina igen.

Tack för hjälpen!

Det enda problemet är att jag inte kan connecta till den servern som jag kört med cgminer. Med cgminer kör jag på: http://max.coinedpool.com:3348.

Jag får förljande felmeddelande.

Citat:

"HTTP request failed: Empty reply from server"

Sen undrar jag också hur mycket Khash/s som du får ut?

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zki:

Tack för hjälpen!

Det enda problemet är att jag inte kan connecta till den servern som jag kört med cgminer. Med cgminer kör jag på: http://max.coinedpool.com:3348.

Jag får förljande felmeddelande.

Sen undrar jag också hur mycket Khash/s som du får ut?

Tack på förhand.

Tjena!

jag minar inte längre max... förjävlig release av devs.. och nu är difficulty för hög

Visa signatur

Permalänk

Jag vill skicka mina MaxCoins till en wallet på min dator ifall poolen skulle bli hackad eller något, men jag har problem med att få igång walleten. Testat att ominstallera 100 ggr, och testat alla möjliga olika config filer och testat att använda GUI versionen och CMD versionen, men varje gång den ska synka så kraschar den.
Debug.log ifall någon är smart nog: http://pastebin.com/bz1tfJh1

Permalänk

Några tips på bra config till 7950-kort?

Mina 280x-kort går som tåget, men har svårt att hitta bra inställningar för 7950.. Hittar inget matnyttigt på nätet.

Permalänk
Medlem

Maxcoin spikar uppåt ganska fint. Nu skulle man varit en av de få som hade fungerande cudaminer vid launch som sög in ett par tusen maxcoin första natten...

Skrivet av Gregerandersson:

330khash per 280x är det vad man kan förvänta sig?

Borde det inte ligga närmare 700? Eller är det scrypt som gör det? Har inget 280 men tycker mig läsa att de ska ligga runt 700, fast det kan som sagt vara annat än keccak.

Permalänk
Skrivet av Strongman:

Några tips på bra config till 7950-kort?

Mina 280x-kort går som tåget, men har svårt att hitta bra inställningar för 7950.. Hittar inget matnyttigt på nätet.

Vad får du ut av dina 280x och med vilka settings?

Permalänk

Jag har sett folk som har cirka 350 på 280x, har inte tweakat något men tänkte prova lite nya grepp under kvällen.

Mina 7950-kort hashar bara 160Mh stycket. Känns som att det finns mer Mh att hämta där.

./cgminer --keccak -I 7 -g 2 -o eu.maxcoinpool.com:4000 -u ******** -p x

cgminer version 3.7.3 - Started: [2014-02-14 21:02:14] - [0 days 00:52:02]
[P]ool management [G]PU management [S]ettings [D]isplay options [Q]uit
(5s):637.9M (avg):639.3Mh/s | A:106870 R:2051 HW:0 WU:143.2/m WUE:0.0%
ST: 2 SS: 0 NB: 102 LW: 1190 GF: 0 RF: 0
Connected to eu.maxcoinpool.com diff 1.02K with stratum as user ******
Pool 0 Diff: 95.3K Started: [21:53:38] Best share: 537
--------------------------------------------------------------------------------
GPU 0: 77.0C 3027RPM | 315.1M/315.2Mh/s | R:5.3% HW:0 WU: 70.3/m T:2 I: 7
GPU 1: 71.0C 1640RPM | 323.9M/324.6Mh/s | R:0.0% HW:0 WU: 73.0/m T:2 I: 7
--------------------------------------------------------------------------------

Permalänk

Jag rebootade min Ubuntu Server som har 2x7950-kort i sig samt satte tillbaka en skärmsladd i huvudkortet som jag lånat över till en annan burk jag felsökt. Nu har jag 300-320 med mina 7950-kort. Tidigare låg de i 160Mh/st.

Permalänk
Skrivet av arch:

Maxcoin spikar uppåt ganska fint. Nu skulle man varit en av de få som hade fungerande cudaminer vid launch som sög in ett par tusen maxcoin första natten...

Borde det inte ligga närmare 700? Eller är det scrypt som gör det? Har inget 280 men tycker mig läsa att de ska ligga runt 700, fast det kan som sagt vara annat än keccak.

Jo 700-800 med scrypt, runt 330 med keccak verkar vara hyffsat normalt.