Permalänk
Medlem

Vill ha!

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Kanske otippat men en Citroen DS5 en rimlig drömbil för mig. Interiören är bland de snyggaste jag sätt, älskar brun.

http://i.imgur.com/hCACrhq.jpg

http://i.imgur.com/pUO2cNs.jpg

http://i.imgur.com/pUYZzcc.jpg

Håller med, ser coolt ut. Men kvalitén lär sug ofantligt mycket kuk alá franska bilar tyvärr.

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Recall:

Håller med, ser coolt ut. Men kvalitén lär sug ofantligt mycket kuk alá franska bilar tyvärr.

Nja, jag tror det handlar mer om att du har förutfattade meningar. Själv är jag ingen som håller fast vid ett märke eller nation
Om man är intresserad på riktigt av en bil så är det nog bättre att kolla tester och skit i var bilen kommer ifrån ibland.

Har alltid gillat Renault men också de flesta japansk tillverkarna. Renault har generellt bra krocksäkerhet och bra rostskydd. Kvalitetsmässigt har de haft vissa modeller som varit sämre men annars har dom bra kvalitet för pengarna.
För övrigt var vi och kollade på en Mercedes-Benz A 170 -06 och var rost i dörrtrösklarna, som kexade om man tog på det, den hade gott lite över 9000 mil!

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Recall:

Håller med, ser coolt ut. Men kvalitén lär sug ofantligt mycket kuk alá franska bilar tyvärr.

Visa mig en tysk tillverkare som vågar lämna fem års garanti på sina grejer.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Volvo 164. Landsvägslyx av äkta svenskt stål.

Visa signatur

"Get your facts first, and then you can distort them as much as you please." - Mark Twain
På internet kommunicerar vi huvudsakligen i textform, så skriver du som en idiot kommer du således att uppfattas som en idiot.

Permalänk
Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=-v_FA0cjwuo

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem

Om sådär 10 år har jag väl råd med en begagnad Honda Civic Tourer med min sjukpension. Hoppas min nuvarande bil håller tills dess.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Mercedes G-klass AMG 6x6

Permalänk
Medlem

[/SPOILER]
Där har du en riktig drömbil! Knappar i taket, vad mer kan man behöva?

Personligen har jag alltid var lite kär i Maseratis och särskillt Granturismo sport. Det är något med ventilationshålen på sidorna som jag bara älskar.

Visa signatur

Main: Corsair 330R, MSI X99 SLI PLUS, Intel Core i7 5820 @ 4,2GHz, Noctua NH-U12P SE2, HyperX Fury 32 Gb, Gigabyte GTX 970 4 Gb
Server: Fractal Design R4, Asrock Extreme4 Z77, Intel Core i5 3570k, Noctua NH-U12P SE2, Corsair Vengeance 8Gb, Adata SP550 120GB , 3x 3TB WD Red
Bärbar: Dell XPS 13 i5, 8Gb

Permalänk
Medlem

delar upp mina drömbilar i 3 kategorier

#3# Maserati Quattroporte (drömbil med 4 dörrar familjebil som kan bli sann inom några år ev då den ligger på 250k beggad)
#2# Ford Gt 40 (ligger över ca 1,5 mill beggad prismässigt och visst vinner jag några mille så varför inte )
#1# Koenigsegg Agera R (För dyr och kommer alltid vara det för mig men drömma kan man)

Visa signatur

| i5 10500 | Gigabyte B460M DS3H | G.Skill Aegis DDR4 3000mhz 16GB | KFA2 RTX2060 6GB | Kingston A2000 1TB M.2 NVMe | DeepCool Matrexx 55 V3 | Kolink Core Plus Atx 700W | Win 10 | Corsair K70 RGB | ADX Firepower V2 mmo |

Permalänk
Medlem

En DeLorean ffs!

Visa signatur

"Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck." -Ernst Kirchsteiger

Permalänk
Medlem

Tesla Model S

Permalänk

Då jag idag har en BMW M5 E61 2007 så skulle det väl vara att ha en Dodge Charger RT från -67!

Visa signatur

Citera för lättare svar!
Main: Core i7 3820 3,6GHz @ Corsair H50 - Asus P9X79 - Corsair Vengance 4x4GB 1600mhz -
80GB Intel X25-M G2 - 240GB Corsair Force GS - 3TB HGST HDD - Corsair HX 1000W - Sapphire Radeon R9 290x Tri-X
NAS: Lagring: 6TB RaidZ - Backup: 3TB Raid 1 - FreeNAS 9.3 Uplink: Telia Fiber 100/100

Permalänk
Medlem

Lamborghini Aventador, Ford mustang

Visa signatur

Lyckligt ovetande.

Permalänk
Medlem

En Audi RS6 Avant skulle inte sitta helt fel;)

Eller en Jon Olsson Camo Edition...

Annars finns väl Nissan GT-R, Porsche 911 turbo S, BMW M5 alla som alternativa godingar;)

Visa signatur

Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Permalänk

En Mustang ala Eleanor helt klart.

Permalänk
Medlem

Tesla model S för att ta sig från punkt A till B och en Porsche 911 Carrera S för att glida omkring i skulle inte sitta fel.

Och eftersom bilder verkar obligatoriska:

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Hej Sweclockers!
Vi diskuterar ofta om teknikprylar men jag tycker det vore kul och diskutera om bilar också eftersom jag älskar bilar!
Just nu äger jag en Volkswagen Golf Mk6. Min drömbil är Volkswagen Golf GTI Mk7 i röd färg!

http://www.youtube.com/watch?v=fGihDlIE4Mc

Vilket är din drömbil?

Och varför välja en gti när dom precis gått ut med att dom kommer producera golf r400? Om du nu gillar golfen så borde den "värsta"/bästa av dom alla vara drömbilen?

Min drömbil är iaf Aston Martin rapide S om det ska vara familjebil/4-dörrars.
Om jag ska vara ensam och bara glida så blir det lätt en Porsche 918.

Drömma kan man ju dock göra, kör endast mc i dagsläget. Roligaste bilen jag kört är nog Audi RS4 -09 eller BMW 335xi -10. Körde BMW-n på sommaren och Audin på vintern så har svårt att jämföra

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Tesla model S för att ta sig från punkt A till B och en Porsche 911 Carrera S för att glida omkring i skulle inte sitta fel.

Och eftersom bilder verkar obligatoriska:

http://i.imgur.com/zztgCHo.png

http://i.imgur.com/2A5wQGa.png

http://i.imgur.com/2zmBkmz.png

911 Carerra S har jag, underbar bil! Man vill aldrig köra något annat efter det (nåja...)

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fextreme_fa:

Och varför välja en gti när dom precis gått ut med att dom kommer producera golf r400? Om du nu gillar golfen så borde den "värsta"/bästa av dom alla vara drömbilen?

De hade inte gått ut med R400 när Cooling23 skrev sin post för 7 månader sen

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Entusiast

Toyota Supra - runt ~ 93/94-98, riktigt fin.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

De hade inte gått ut med R400 när Cooling23 skrev sin post för 7 månader sen

Har du rätt i! Men hade ändå valt golf R före gti

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

Har två drömbilar en av dem har man iaf ekonomisk möjlighet att ha råd med den andra är bara en ren dröm om man ens hittar en att få tag i så blir man knockad av priset. Det är nåt speciellt med bilarna i slutet av 60 och början av 70talet, de är bara råa och tidlösa.

Dodge Charger 1968

Nissan Hakosuka

Visa signatur

"Bättre att tiga och vara en misstänkt idiot, än att tala och undanröja alla tvivel"
Skriver jag konstigt eller osammanhängande, så beror det på koffeinet.

Permalänk
Medlem

En gammal fin e21 med en M snurra eller något roligt. Dock är detta något jag tänkt ha som projekt när man är gammal & har gott om tid!
Om några år så skall det bli en ett serie, gärna 135M om man har cashh!

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas