Permalänk
Medlem

Netflix och 1080p

Jag har nyss jämfört Netflix på PS3 och genom vanlig webbrowser (Safari på OS X och Firefox på Linux), och märkte att full HD (1080p) bara var tillgängligt på PS3. Tänkte först att den inte streamade full HD till mina övriga system med webbrowsers för att den inte kunde hitta hårdvaruacceleration eller dylikt. Men efter att ha sökt runt lite på nätet upptäckte jag att det bara är vissa devices som tillåts streama full HD (eller super HD som dom kallar det):

http://support.unblock-us.com/customer/portal/articles/973404...

Bl.a. AppleTV och PS3/4 finns med där, men inga webbrowsers (dock en Windows 8 app!). Man kanske kan anta att anledningen till detta är att dom vill minimera risken att folk rippar materialet i full HD? Vissa mindre begärliga titlar finns fortfarande i full HD i browsers, exempelvis Top Gear, men inga filmer eller tv serier vad jag sett.

Hursomhelst, någon som vet om det finns en väg runt detta för att få 1080p på en PC/webbrowser? Är riktigt sugen på att bygga en linuxbaserad HTPC, men netflix är min största källa av material och kan man inte få full HD från den setupen känns det surt. Ska man kasta in HTPC-handduken och köpa en Roku?