Webbsidan visas inte korrekt i Internet Explorer, rullister dyker upp vid menyer

Permalänk
Medlem

Webbsidan visas inte korrekt i Internet Explorer, rullister dyker upp vid menyer

[RIGHT[/RIGHT]
Försöker hjälpa en föreningen med en hemsida som jag inte själv byggt.
Är vad jag vet skapad i dreamweaver om de har betydelse : )

Den är uppbyggde med meny på höger sedan text ruta i mitten och en meny till på vänster.
När man tittar på sidan i Explorer så blir de som en ruta med rullfunktion på de texter jag lägger upp ??? Blir inte så i andra tex safari, crome osv.
Ngn som vet va detta kan bero på och hur jag kan rätta till de ?

Likadant när jag länkar till en pdf funkar kanon i allt utom Explorer ?

Jätte tacksam för hjälp om ngn stött på detta innan,är själv upplärd på detta med hemsidor så kunskapen är väldigt begränsad ; )
/lolloalb

Permalänk
Rekordmedlem

Det underlättar att få vettig hjälp om du länkar sidan eller visar koden.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Länk

Självklart glömde länka gäller

http://www.oskarstromsbk.se

Permalänk
Medlem

Fattar inte vad du menar. Ser likadant ut i chrome som i Explorer(IE 10). Lägg upp en printscreen på problemet.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolloalb:

[RIGHT[/right]
Försöker hjälpa en föreningen med en hemsida som jag inte själv byggt.
Är vad jag vet skapad i dreamweaver om de har betydelse : )

Den är uppbyggde med meny på höger sedan text ruta i mitten och en meny till på vänster.
När man tittar på sidan i Explorer så blir de som en ruta med rullfunktion på de texter jag lägger upp ??? Blir inte så i andra tex safari, crome osv.
Ngn som vet va detta kan bero på och hur jag kan rätta till de ?

Likadant när jag länkar till en pdf funkar kanon i allt utom Explorer ?

Jätte tacksam för hjälp om ngn stött på detta innan,är själv upplärd på detta med hemsidor så kunskapen är väldigt begränsad ; )
/lolloalb

Vilken version av internet Explorer är det som krånglar?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Florrpan:

Fattar inte vad du menar. Ser likadant ut i chrome som i Explorer(IE 10). Lägg upp en printscreen på problemet.

Precis så även för mig. Testade det i Internet Explorer 11

Visa signatur

Fractal Design Meshify Mini C | Corsair RMX750X | Asrock B550M Steel Legend | AMD Ryzen 9 5900X | Corsair Vengenacne RB PRO SL 32GB | Kingston NV1 M.2 2TB | Be Quite! Dark Rock 4 Pro | EVGA RTX 3070 XC3 ULTRA

Permalänk
Medlem

Dum fråga klart hur vet jag vilken version av explorer jag har ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolloalb:

Dum fråga klart hur vet jag vilken version av explorer jag har ?

Tryck på hjälp i menyraden och sedan på om internet Explorer. Om menyraden inte är framme så tryck en gång på alt-knappen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Kan de inte fråga någon som faktiskt kan webbutveckling om hjälp?

Permalänk
Rekordmedlem

Ser likadant ut, har du olika "zoom" i webläsarna så den ena visar nån scrollbar och den andra inte ?
Du får nog visa nån bild på vad du menar.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Antar att det är denna skilnaden TS menar

Dold text
Permalänk
Medlem

Står att jag har explorer 11

Precise de jag menar där ska inte va ngn scrollruta utan en fast text . Rutan hamnar tyvärr väldigt långt ner på sidan med så om man inte bläddrar ner en bit är de lätt o missa att där finns en text.

Har tagit en printsc. men vet inte hur jag får in den här ? på infoga bild måste jag ju uppge en url har bara bilden i min data?

Ja önskar jag visste ngn som kan detta bättre än mig skutbert ; )

Permalänk
Medlem

Tack Limpanax såg inte att du lagt upp de precis de jag menar

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådtitel redigerad*

Har ändrat titeln så det blir lättare för andra medlemmar att hitta tråden (man ser inte vilket forum tråden ligger i i vissa menyer, så man ser inte sammanhanget) och hjälpa dig.

Tänk på att skapa så beskrivande trådtitlar som möjligt, dels hjälper det andra med liknande frågor att hitta tråden, dels hjälper det dig att få svar.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av lolloalb:

Har tagit en printsc. men vet inte hur jag får in den här ? på infoga bild måste jag ju uppge en url har bara bilden i min data?

Du laddar upp bilden på en bildhost och länkar sedan in den.
http://www.ladda-upp.se/
http://forumbilder.se/Default.aspx

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Tack mrqaffe då vet jag till nästa gång limpanax har varit snäll och lagt upp de se svar ovan !

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av lolloalb:

Tack mrqaffe då vet jag till nästa gång limpanax har varit snäll och lagt upp de se svar ovan !

Då är det nog hur du zoomar i webläsaren som påverkar och det styr du från webbläsaren.
Du kan tex använda
ctrl musjhul
ctrl +-
ctrl 0 för default.
Nypa eller drar isär på touchpaden.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.