Permalänk
Medlem
Skrivet av Sentenced:

Så vad är den allmänt accepterade teorin då? Den vedertagna? Vad har Sverige för offentlig hållning till 11/9 katastroferna t.ex.? Var det ett terrordåd?

Är det folket i USA som accepterat eller vad menar du?

Skrivet av Sentenced:

Vilken offentlig myndighet alternativt vilken organisation håller med om din konspirationsteori?

USA är mäktiga, tror du någon vågar? Har USA jagat de terrorister som enligt dem utförde 9/11 dådet? Om de inte jagar dessa, vet du varför?

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Allmänt accepterade ? det tror jag inte va, man har givit en förklaring men inte tillåtit någon annan undersöka
Du tycker inte det är konstigt att man är så hemlig?

Om vi skriver så här då:

Så du menar alltså att din version har gått att verifiera och att du därför finner den mer trovärdig än den officiella förklaringen? Om nu så är fallet, varför gör du då bara inte slut på diskussionen genom att presentera samma verifierbara information som redan övertygat dig?
Om inte "jag håller inte med" räcker för dig så måste du ju förstå att det räcker inte någon annan här heller när du säger det. Samma sak gäller ditt krav på att han bör ha en annan förklaring som går att styrka, hittills så har inte du kunnat styrka dina påståenden - så varför du då förväntar dig att någon annan ska göra det förstår jag inte riktigt. Du bör ju betänka att det är du som ifrågasätter den officiella förklaringen och dess underlag.

Så, då kanske du kan dra den uppenbara slutsats från vad jag skrev som var menad istället för att byta samtalsämne.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Är det folket i USA som accepterat eller vad menar du?

USA är mäktiga, tror du någon vågar? Har USA jagat de terrorister som enligt dem utförde 9/11 dådet? Om de inte jagar dessa, vet du varför?

http://www.youtube.com/watch?v=QWlZnnEbtuc

Allmänt accepterad är att det råder konsensus om det. Du vet Sverige har ju en hållning till USA om vi pratar nationella diplomatiska relationer osv osv.

Vad skulle hända menar du om Sveriges ingenjörer skulle säga att "hallå där, så kan det inte alls ha gått till, vi är ingenjörer och klk har sagt att man kan se att något är fel redan med skolfysiken." Du förstår väl själv hur absurt det är? Och nej, USA skulle inte kunna hota alla svenska ingenjörer i det här sammanhanget eller ens tysta dem. Återigen är du inne på att den här konspirationen skulle innebära att tusentals amerikaner är delaktiga och aktivt döljer det och det är ju helt omöjligt att tysta något på det sättet.

*** EDIT ***

Du menar helt enkelt att alla världens ingenjörer vet att detta är fel och att USA själva utfört dådet men de är så rädda för USA så de vågar inte? Samtidigt så var det ju bara toppskicktet av politikerna som är insatta i detta enligt din tidigare version. Det borde väl rimligen betyda att du menar att USAs alla ingenjörer också borde reagera för att de vet ju inte om att det i själva verket är USA själva som gjort det? Tänk. Tänk.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zicsoen:

Om vi skriver så här då:

Så du menar alltså att din version har gått att verifiera och att du därför finner den mer trovärdig än den officiella förklaringen? Om nu så är fallet, varför gör du då bara inte slut på diskussionen genom att presentera samma verifierbara information som redan övertygat dig?

Tror du missförstått mig, vad jag säger är att den officiella versionen inte kan stämma. Att den är en lögn. Jag liksom alla andra har teorier om vad som egentligen kunde varit orsakerna till 9/11 men vi kan inte veta. Ingen får insyn så det går bara att spekulera.
Vad som går att göra är att bevisa att vissa förklaringar är omöjliga och det man då använder som bevis är enkla fysiska lagar

De som håller med den officiella förklaringen bör också förklara hur fysiska lagar kan sättas ur spel

Ta bilden nedan, här säger man att en plan har kraschat men att kraschen var så våldsam att planet förintades. Det går inte att hitta planet

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Vad som går att göra är att bevisa att vissa förklaringar är omöjliga och det man då använder som bevis är enkla fysiska lagar

Du har haft 10 sidor på dig att prestera dessa uträkningar men misslyckats kapitalt. Anledningen är för att du är överbevisad och har fel; du har inga uträkningar. Du kan inte räkna.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triffid:

Du har haft 10 sidor på dig att prestera dessa uträkningar men misslyckats kapitalt. Anledningen är för att du är överbevisad och har fel; du har inga uträkningar. Du kan inte räkna.

Kan du visa de beräkningar som visar hur plan försvinner vid en krasch?

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Nej och till skillnad från dig har jag ej påstått att jag kan räkna på detta utan väljer att lita på de som kan. seså; visa dina beräkningar nu din pajas.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Fast du är fortfarande kvar i idn återvändsgränd. Den officiella versionen har vi ju alla sett. Mängder med personer som har mer kompetens än vad du har köper den versionen. Det är alltså inget självklart med att det skulle finnas fel med den officiella versionen alltså. Annars får du förklara varför majoriteten inte ser problemet.

Om alla kan se det. Varför är den officiella versionen inte den sanning du hittat? Varför stödjer världen inte dig?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Bra, kan du då förklara hur en byggnad helt kan tappa sin styrka?

Har varken tid, lust eller ett "krav" på mig att bevisa någonting. Däremot, om du kan länka mig någon beräkning från "ditt lag" så ska jag nog kunna jobba lite med den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triffid:

Nej och till skillnad från dig har jag ej påstått att jag kan räkna på detta utan väljer att lita på de som kan. seså; visa dina beräkningar nu din pajas.

Hur kommer det sig att du tror att plan kan försvinna om de kraschar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barra85:

Har varken tid, lust eller ett "krav" på mig att bevisa någonting. Däremot, om du kan länka mig någon beräkning från "ditt lag" så ska jag nog kunna jobba lite med den.

Det är faktiskt klk som ska bevisa att en byggnad tappat sin styrka överhuvudtaget.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sentenced:

Fast du är fortfarande kvar i idn återvändsgränd. Den officiella versionen har vi ju alla sett. Mängder med personer som har mer kompetens än vad du har köper den versionen. Det är alltså inget självklart med att det skulle finnas fel med den officiella versionen alltså. Annars får du förklara varför majoriteten inte ser problemet.

Om alla kan se det. Varför är den officiella versionen inte den sanning du hittat? Varför stödjer världen inte dig?

Det är väl mer än 50% av världen som inte tror att det är al-queda som ligger bakom

Men förstår jag dig rätt så accepterar du att plan kan försvinna om de kraschar, du ser inget problem där eller?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av klk:

Men vad fan är det du inte förstår med att DU och endast DU har bevisbörda?

Ingen annan än du har bevisbörda. Det är den som påstår att jorden är platt, att homeopati fungerar, att troll finns, att UFO har landat, osv, osv som har bevisbördan. Du går emot en etablerad uppfattning, alltså är det du som ska visa saker.

Du har, definitionsmässigt, fel så länge du inte belägger vad du säger. Vi andra behöver inte visa ett smack, bara upprepa att du har fel.

Om och när vi andra faktiskt visar saker, resonerar och bollar argument eller tekniska detaljer så är det bara en bonus. En bonus som du inte visat att du kan ta till dig.

Visa upp dina beräkningar nu eller håll truten!

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sentenced:

Det är faktiskt klk som ska bevisa att en byggnad tappat sin styrka överhuvudtaget.

Generellt är det så byggnader har styrka, om de inte haft en styrka hade alla rasat ihop. De måste alltså minst ha tillräcklig styrka för att inte falla ihop. Behöver man bevisa det?

Om en byggnad helt förlorar denna styrka, då kan i vart fall jag tycka att det är något som behöver bevisas isåfall. Hur är det möjligt att den styrka som byggnaderna tidigare hade helt förgås.

Det är lätt att bevisa att byggnaderna hade styrka eftersom de stod precis innan planen flög in i tornen

Skrivet av MBY:

Men vad fan är det du inte förstår med att DU och endast DU har bevisbörda?

Menar du att jag måste bevisa att ett plan som kraschat inte försvinner?

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Generellt är det så byggnader har styrka, om de inte haft en styrka hade alla rasat ihop. De måste alltså minst ha tillräcklig styrka för att inte falla ihop. Behöver man bevisa det?

Om en byggnad helt förlorar denna styrka, då kan i vart fall jag tycka att det är något som behöver bevisas isåfall. Hur är det möjligt att den styrka som byggnaderna tidigare hade helt förgås.

Det är lätt att bevisa att byggnaderna hade styrka eftersom de stod precis innan planen flög in i tornen

Fast det var ju inte det du skulle bevisa. Förstår du inte ens vad du själv skriver? Du ska ju med vetenskapliga termer beskriva att styrkeförlusten är underlig.

och nej, det kan du inte göra med en youtubelänk. Beskriv din utträkning.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av klk:

Tror du missförstått mig, vad jag säger är att den officiella versionen inte kan stämma. Att den är en lögn.

Och då ska du visa 1) att och 2) hur den inte stämmer. Visa det. Annars har du inget case.

Skrivet av klk:

Jag liksom alla andra har teorier om vad som egentligen kunde varit orsakerna till 9/11 men vi kan inte veta.

Nej, du har konspirationsteorier. Det är något helt annat än teorier. Det är stolleidéer som du inte har något stöd för.

Skrivet av klk:

Ingen får insyn så det går bara att spekulera.

Bullshit. Insynen är i det närmaste total. Som alltid. Utredningarna är offentliga. Det är du som hittar på att saker är dolda. Vad är det man har döljt i utredningarna kring hur rasen gick till?

Skrivet av klk:

Men visa dessa beräkningar då!

Skrivet av klk:

De som håller med den officiella förklaringen bör också förklara hur fysiska lagar kan sättas ur spel

Vilka fysiska lagar är satta ur spel?

Skrivet av klk:

Ta bilden nedan, här säger man att en plan har kraschat men att kraschen var så våldsam att planet förintades. Det går inte att hitta planet
http://www.zengardner.com/wp-content/uploads/pennhole.jpg

Dylikt har hänt förr och kommer hända igen. Plan i hög hastighet + mark = grop med smådelar. Det som överlever är i regel motordelar och delar från stjärten. Så också i detta fall. Givetvis visar du upp en croppad bild ur en flack vinkel. Bevisvärde = noll.

Visa signatur

"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av klk:

Menar du att jag måste bevisa att ett plan som kraschat inte försvinner?

Ja, delvis. Knepigt? Inte mitt problem.

Du har också en bevisbörda rent allmänt. Nämligen för varje påstående du gör. Vi andra gör inga påståenden, vi lutar oss mot vedertaget konsensus. Börja med att visa upp dina fysikaliska beräkningar och berätta vilka fysikaliska lagar du anser vara "brutna".

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Hur kommer det sig att du tror att plan kan försvinna om de kraschar?

Hur kommer det sig att du inte kan räkna själv men hellre tror att 3-10 miljoner ingenjörer världen över samt alla vetenskapsinstitut i världen är mutade/hotade av CIA?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

har länkat massor av orsaker

Du har länkat till massor av Youtube videos med virrande konspirations-teoretikersom drar vilda what-if slutsatser... och sen klagar du på alla andras källkritik. Säger du att du inte ser ett problem med det?

Skrivet av klk:
Skrivet av Halogen:

Jag citerar mig själv här, ifall du missade frågan klk. För det är väl inte så att du undviker att svara?

Förstår inte riktigt vad det har med 9/11 och göra

Det har mer med din argumentation och framförallt med din påstådda "förståelse" för grundläggande fysik. Med tanke på din ökade aktivitet i vecka 8, vilket råkar vara sportlovsveckan, så är det hyffsat troliugt att du fortfarande går i Gymnasiet, och därför så kan du rimligtvis inte ha kommit igenom mer än Fysik A och möjligtvis läsa Fysik B för närvarande. Vilket såklart kraftigt disklassifierar all form av kompetens du påstår dig ha i förhållandena som råder i en komplicerad 100-vånings byggnad. Alternativet som också skulle kunna förklara tiderna du postar dina inlägg på (d.v.s. sent på vardagskvällar och från 10-11 på förmiddagen) är att du är arbetslös (alternativt sitter och argumenterar på internet under arbetstid), men ktiviteten på kväll/natt tyder mer på lov eller arbetslöshet. Inget av dessa alternativ är så bra för trovädigheten när man försöker påstå att man förstår sig på fysiken i ett 100-vånings hus.

Nu är det här ett relevant påstående i debatten och det kommer förmodligen att gälla tills någon kan motbevisa mig (typ du, genom att lämna vettig information).

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Tror du missförstått mig, vad jag säger är att den officiella versionen inte kan stämma. Att den är en lögn. Jag liksom alla andra har teorier om vad som egentligen kunde varit orsakerna till 9/11 men vi kan inte veta. Ingen får insyn så det går bara att spekulera.

http://www.zengardner.com/wp-content/uploads/pennhole.jpg

Då är det ju kanske hög tid att du presenterar din teori i sin helhet, än så länge har man ju bara sett dig komma med påståenden till höger och vänster utan några påtagliga belägg och att du sedan snabbt försöker byta samtalsämne - som i ditt svar till mig tidigare. Det verkar ju tyvärr inte vara så uppenbart för alla däremot så om du förklarar varför det är så uppenbart och/eller hur du resonerat så kanske det kan bli en diskussion av värde till slut. Givetvis förmodar jag ju att du kan backa upp din teori med pålitliga källor - så som man normalt sett gör.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zicsoen:

Då är det ju kanske hög tid att du presenterar din teori i sin helhet

Kan man newtons lagar är det inget konstigt att ifrågasätta den version som du tror på, kan du inte newtons lagar så läs på där. Då förstår du

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Kan man newtons lagar är det inget konstigt att ifrågasätta den version som du tror på, kan du inte newtons lagar så läs på där. Då förstår du

Kan ingen av de som inte håller med konspirationen Newtons lagar alltså?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Nu var det ju inte det jag frågade om, utan jag frågade vad din teori är. Alltså, har du en teori eller inte?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Eller så kan du sluta att idiotförklara alla som försöker få ut något konkret ur dig, det är ju så smärtsamt uppenbart att du inte har den blekaste aning om vad du pratar om egentligen med alla undanflykter, selektiva svar och bytande av samtalsämne.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zicsoen:

Nu var det ju inte det jag frågade om, utan jag frågade vad din teori är. Alltså, har du en teori eller inte?

Hur menar du teori? Tänker du på teori om vilka som verkligen är skyldiga till 9/11 så vad jag tror är mest sannolikt är att de som tjänade på 9/11 också troligtvis är de skyldiga.

Skrivet av Sir. Haxalot:

Eller så kan du sluta att idiotförklara alla som försöker få ut något konkret ur dig, det är ju så smärtsamt uppenbart att du inte har den blekaste aning om vad du pratar om egentligen med alla undanflykter, selektiva svar och bytande av samtalsämne.

Vet du varför man inte kan gå igenom en vägg? En vägg är inte luft utan skall man ta sig igenom väggen så måste man utöva så stor kraft att väggen går sönder. Precis samma princip är det om en fallande del skall ta sig igenom en skyskrapa, skall den ta sig igenom måste den fallande delen utöva mycket stor kraft. Behöver man bevisa att det krävs en kraft för att ta sig igenom en vägg?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av klk:

Sant, exakt hur mycket broms som finns där vet jag inte men det är nog inte helt osannolikt att tro att den "bromsen" är mer än någon sekund, kanske 3-4 sekunder. Byggnaden blev ju tyngre och tyngre desto längre ner man kom. Men det är ändå en indikation om att den oskadade delen inte gav något som helst motstånd. Från att tidigare kanske varit en av de starkaste byggnaderna som finns till att bli som luft är ett trolleritrick jag inte tror på. Skall jag tro på det så måste någon komma med en mycket trovärdig förklaring och vara väldigt öppen för kritik.

Till att börja men bör man kanske ta reda på hur mycket långsammare än fritt fall det egentligen gick (de där konspirationsnissarnas siffror verkar vara lite överdrivna) och sedan är vi ju åter fast i det där godtyckliga tyckandet. Varför tycker du att 3-4 sekunder verkar rimligt? Om man kan tillåta sig att spekulera fritt kan man ju lika gärna säga "Hm, 0,5-1 sekunder längre tid borde nog krävas, och nu tog det ju två så då kan det inte ha rört sig om någon sprängning".
Den fallande massan blev ju för övrigt också större ju längre ned den kom (och har du några belägg för att byggnaden var så exceptionellt stark?).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sentenced:

Kan ingen av de som inte håller med konspirationen Newtons lagar alltså?

Antingen det eller så väljer de att bortse från lagarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Hur menar du teori? Tänker du på teori om vilka som verkligen är skyldiga till 9/11 så vad jag tror är mest sannolikt är att de som tjänade på 9/11 också troligtvis är de skyldiga.

Dina barn egna uträkningar som du lägger till grund för dina påståenden. Du påstår saker och kräver att vi bevisar ditt påstående.

Bevis för påstående är alltså inte att länka till youtube. Det är inte heller att säga Newtons lag säger så.

Bevisa ett påstående. För mig räcker det att du helt enkelt förklarar varför majoriteten tycker att det du svamlar om är en konspiration. Du förstår väl att om de flesta tycker det du säger är en given sanning så är det ingen konspiration. Förstår du det? Förstår du inget av vad vi alla här försöker säga dig?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Till att börja men bör man kanske ta reda på hur mycket långsammare än fritt fall det egentligen gick (de där konspirationsnissarnas siffror verkar vara lite överdrivna) och sedan är vi ju åter fast i det där godtyckliga tyckandet. Varför tycker du att 3-4 sekunder verkar rimligt? Om man kan tillåta sig att spekulera fritt kan man ju lika gärna säga "Hm, 0,5-1 sekunder längre tid borde nog krävas, och nu tog det ju två så då kan det inte ha rört sig om någon sprängning".
Den fallande massan blev ju för övrigt också större ju längre ned den kom (och har du några belägg för att byggnaden var så exceptionellt stark?).

Jag tror 3-4 sekunder är i underkant men visst, det borde gå att räkna ut. 0.5-1 sekund är definitivt i underkant.

Det går att läsa en hel del om byggnaden här: http://911research.wtc7.net/mirrors/guardian2/wtc/WTC_ch2.htm

Permalänk
Medlem

Andelen dvärgar i Sverige har ökat lavinartat de senaste åren, från en sjysst folkhemsinvandring för att arbeta i Gruvorna så har populationen fullkomligt exploderat. Detta trots att världen under 80 och 90-talet genomgick en period av låga råvarupriser som ledde till nedläggningen av flera gruvor och bruk runt om i Sverige. Den senaste boomen inom gruvnäringen började i samband med att Kina ökade takten i moderniseringen och i samma veva stabiliserades SCO. Under den här perioden så bröt även flera forna sovjetstater med Ryssland och detta till trots att SCO ökade i inflytande. Samtidigt i Argentina så ballar ekonomin ur fullständigt vilket vissa hävdar hänger samman med bristen på privata initiativ i den Argentinska ekonomin och Argentina som till skillnad från Kina har klassat sig som höger under juntorna har därmed ett sämre företagsklimat än det kommunistiska Kina som löser gränskonflikter genom SCO och ökar importen av Kazakiskt Armeringsjärn och Tadzjikiskt Aluminium.
Aluminium Smältverket i Sundsvall är en av Sveriges största energikonsumenter, fast Oxelösund släpper ut mer Koldioxid. I Stockholm så anges de farligaste anläggningarna vara Pappersbruket i Hallstavik samt Raffinaderiet i Nynäshamn, Terrorfrågan petar upp Arlanda över dem båda men den risken hänger på att det finns en verklig risk, en risk som sannolikt minskar i och med att Uzbekistan, den moderna islamiska terrorismens hemland åtnjuter ett ekonomiskt uppsving i takt med att Dvärgarna ökar i Sverige. Vad som ingen än har kunnat bevisa är att Dvärgarna inte har infrarött seende eller att de påverkas av stort tryck.
Den 15 februari 2013 slår en vad som PK-Media kallar för meteorit ner i Chelyabinsk, Meteoritens faktiska sprängverkan har aldrig avslöjats men vissa experter tror att det rör sig om 276 Megaton, något som kan förklara varför, om man tar hänsyn till den sammanpressade kraft som utverkas: Jorden i England absorberar mindre vatten vilket har lett till översvämningar.
Kina köper som bekant allt armeringsjärn Kazakstan kan producera och all Aluminiumplåt Tadzjikistan kan producera, den Svenska gruvnäringen går skitbra, helt utan problem och alla protester slås våldsamt ner av United Fruit. Vad det här säger oss är att Dvärgarna har flyttat från England där de förut verkade för att göra marken porösare till Sverige för att Öka den Svenska Järnmalmsproduktionen och Effektiviteten hos Kubal i enighet med en överenskommelse det högsta dvärgrådet har slutit med den Kinesiska Drakkungen om att få en Rymdhiss i armerad betong klädd i aluminium byggd på platsen där Chelyabinsk förut låg.

Alla som inte håller med är Sheeple.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)