Permalänk

Avvakta med PS4?

Hej Sweclockers!
Jag och några vänner har haft en diskussion om huruvida man bör eller inte bör inhandla ett Playstation 4 i sådant här tidigt skedde.
En av huvudanledningarna att avvakta skulle vara p.g.a. buggar. Att det skulle vara bättre att vänta på en senare version av Playstation 4 som är mer fri från buggar. Jag är dock lite mer skeptisk till att det skulle vara någon markant skillnad från originalet, att det verkligen skulle vara värt väntan?
Jag har dock inte någon större erfarenhet från tidigare konsollanseringar huruvida det varit krångel på t.ex. PS3 och Xbox 360 vid deras lanseringar.
Vad tycker ni? Är denna första versionen av Playstation 4 en sorts beta-version man bör undvika och istället köpa en senare version?

Permalänk
Medlem

Har inte märkt några problem med min än iaf annat än att handkontrollen är riktigt dåligt byggd. Gummit på spakarna går sönder lätt.

Bristen på spel gör dock att man kan vänta minst ett halvår iaf.

Permalänk
Medlem

För mig så tycker jag man kan vänta. Själv sitter jag nu här med en PS4'a som jag ej använder. Varför? Jo för det finns inga spel som jag vill ha än. Så för mig känns det lite onödigt att jag köpte det direkt utan att dra ett getöga på vilka spel som skulle finnas vid release.
Men men, spel kommer förr eller senare men just nu står min bara och samlar damm.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Jag väntar tills det kommer intressanta spel. Just nu finns det inga.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Hade tänkt skaffa på launch egentligen med avbokade, väntar på Destiny innan jag köper

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av niklasbjorn:

Hej Sweclockers!
Jag och några vänner har haft en diskussion om huruvida man bör eller inte bör inhandla ett Playstation 4 i sådant här tidigt skedde.
En av huvudanledningarna att avvakta skulle vara p.g.a. buggar. Att det skulle vara bättre att vänta på en senare version av Playstation 4 som är mer fri från buggar. Jag är dock lite mer skeptisk till att det skulle vara någon markant skillnad från originalet, att det verkligen skulle vara värt väntan?
Jag har dock inte någon större erfarenhet från tidigare konsollanseringar huruvida det varit krångel på t.ex. PS3 och Xbox 360 vid deras lanseringar.
Vad tycker ni? Är denna första versionen av Playstation 4 en sorts beta-version man bör undvika och istället köpa en senare version?

Köpte en ps3 när den kom direkt vid release, den gav upp för två månader sen. Inte något problem sen första dan. Om historien upprepar sig vet jag ej.

Visa signatur

Min: Asus x670e ProArt :AMD 7950x3D : Noctua NH-D15 : AMD 7900XT Merc 310: Kingston Fury 64GB: Define North:: Dell P3222QE +Dell U2412M 24"
Frugan: ASUS P6X58D :i7 930@3,5Ghz :Noctua NH-D14 : HD 6970:Corsair 6GB: Define R3: Dottern: ASUS P6X58D :i7 930@3,2Ghz :Noctua NH-D14 : 7970 DC2 :Corsair 4GB: Define R3: Sonen: ASUS P6X58D:i7 950@3,6Ghz :Noctua NH-D14 : HD 7970:Corsair 6GB: Antec P183 Advanced Midi

Permalänk
Medlem

Min förbeställda FET PS3 tuffar ännu på bra. Spelade Ni No Kuni precis. Så om det är någon måttstock så borde det ju funka. Dock titta efter in det finns några spel du vill ha först...

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Inaktiv

Du har ju själv beställt ett, så vad tyckte du?

Finns ingen anledning att vänta imho, om man tycker om att spela spelen som finns.

Permalänk
Medlem

Har inga problem med mitt PS4
inte stött på något ännu

Men som övriga säger finns få spel

längtar tills metal gear kommer <3

Visa signatur

Galleri/Bygglog Projekt:

NES PC
AIO Dator

Permalänk
Medlem

Själv skaffade jag ett ps3 så länge skaffar ps4 om ett par månader ...så mer spel gick hinner komma

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem
Skrivet av palusa:

Själv skaffade jag ett ps3 så länge skaffar ps4 om ett par månader ...så mer spel gick hinner komma

Detta var nog egentligen ett smart drag svågern, men jag var för otålig för att vänta. Skaffar man psn+ så får man ju ett gratisspel varje månad, så nu sitter jag med don't starve, underbara resogun samt outlast utan att ha betalt något utöver psn+ då.. Nu börjar ju större titlar rulla in med vad gäller pris o så så kommer det nog inte vara någon större sänkning på ett bra tag, så det ska man inte gå o hoppas på iaf.

Skickades från m.sweclockers.com