"Wtf, när skaffade jag detta?" (Steamspel du inte visste att du ägde)

Permalänk
Medlem

Du har rätt, det var jag som kom ihåg fel. Jag frågade honom om det igår och han hade bara gått in på steam flera gånger på sistone för att köpa spel och upptäckt att han redan hade dem.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem

Insurgency.

Det har jag då aldrig köpt. Någon som vet om det kan ha varit i en bundle eller något?

Visa signatur

Define R4 / 4770k / Hydro H80i / Gigabyte GTX 760 / MSI Z87-G45 / A-Data 8GB 1600 MHz / EVO Basic 250GB / 3TB Seagate / Corsair 750W RM 80+ Gold Modular / BenQ 21.5" 1920x1080 x3

Permalänk
Medlem

313 på steam kontot, spelat knappt några av dom.
men visste om att dom finns iaf

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

http://prntscr.com/2xb3hp

har 55 spel totalt (massvis med DLC'S) , har 80 timmar på BL2 , och 30 på skyrim tror jag , sedan finns de någo som har en timme hit o dit , mesta ligger på 0 , spelar väl mest cs då

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cSx:

Insurgency.

Det har jag då aldrig köpt. Någon som vet om det kan ha varit i en bundle eller något?

Det är en gratis source mod, ganska fet faktiskt. Tänkt dig ett mer realistiskt battlefield 2 ungefär.

Visa signatur

[Bitfenix Outlaw] [AMD FX 8320 @ 4.4Ghz] [AMD R9 290X] [Gigabyte GA-990XA-UD3]
[OCZ Modxstream pro 700W] [OCZ Vertex 3 - 120GB] [2x 500GB Samsung HDD] [16GB Corsair Vengeance 1600Mhz]

[Nexus 4 Cyanogenmod 12.1 med AK600 kernel] [Nexus 7 2012 Android 5.0 med Franco kernel]

Permalänk
Medlem
Skrivet av weldee:

Det är en gratis source mod, ganska fet faktiskt. Tänkt dig ett mer realistiskt battlefield 2 ungefär.

Maffigt. BF2 hade jag typ 1000 timmar på. Något jag borde gilla med andra ord?

Visa signatur

Define R4 / 4770k / Hydro H80i / Gigabyte GTX 760 / MSI Z87-G45 / A-Data 8GB 1600 MHz / EVO Basic 250GB / 3TB Seagate / Corsair 750W RM 80+ Gold Modular / BenQ 21.5" 1920x1080 x3

Permalänk
Medlem
Skrivet av cSx:

Maffigt. BF2 hade jag typ 1000 timmar på. Något jag borde gilla med andra ord?

Ja antagligen :), modden är dock ganska död tyvärr.

Visa signatur

[Bitfenix Outlaw] [AMD FX 8320 @ 4.4Ghz] [AMD R9 290X] [Gigabyte GA-990XA-UD3]
[OCZ Modxstream pro 700W] [OCZ Vertex 3 - 120GB] [2x 500GB Samsung HDD] [16GB Corsair Vengeance 1600Mhz]

[Nexus 4 Cyanogenmod 12.1 med AK600 kernel] [Nexus 7 2012 Android 5.0 med Franco kernel]

Permalänk
Medlem
Skrivet av weldee:

Ja antagligen :), modden är dock ganska död tyvärr.

Ska kika på det. Tack.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Hittar spel hela tiden jag inte visste att jag hade, ofta när jag ser nåt i butiken som verkar kul och klickar på det. Men sedan så har jag fler spel på mitt Steam-konto än jag vågar erkänna.

Visa signatur

Desktop:NZXT H440 Black/Blue - MSI X99S SLI Plus - i7 5820k @ 4.5Ghz - Noctua NH-D15 - Crucial 32GB @ 2400 CL14 - Asus GTX 780 Ti - Asus GTX 470 - Lycom Firewire 400 LP kort - 2x Samsung 850 Pro 1TB - Seasonic 1200w 80+ Platinum Laptop: Macbook Pro Retina (Late 2013) - 1TB SSD - 16GB RAM - 2.6Ghz Intel i7 - nVidia 750 GT

Permalänk
Medlem

Jag vet inte ens hur många spel jag har, 100-150 skulle jag tippa. Tror jag kanske kan nämna 10 av dom

Går inte motstå reorna

Permalänk
Medlem

Jag har 223 spel på steam och upptäckte ett som jag inte minns att jag köpte: Dogfighter.
Värt att ens prova tro?

Bra tips om Steam-kategorierna förresten! Hade inte orkat kolla upp det förut, men tog mig tid nu och sållade bort 30+ spel jag inte förväntar mig spela nånsin framöver.. Medelspeltiden på dem är nått i stil med en kvart (vissa ospelade som ingått i bundles osv)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cSx:

Ska kika på det. Tack.

Om det är modden du har, d.v.s. "INSURGENCY: Modern Infantry Combat" kan jag tänka mig att den är ganska död, men den har nyligen släppts som ett standalone spel som kostar 14€, heter bara "Insurgency". Det verkar vara hyffsat populärt, har sett flera större Youtube kanaler göra videon på det etc. Vet inte vad som ändrats sedan modden, inte testat själv.

Permalänk
Medlem

Har 180 spel men har bara varvat 15% av dessa.

Tack för tipset om kategorier, skall börja slänga in spel i dessa
¤ Nytt
¤ Spelat
¤ Varvat
¤ Kommer aldrig att spela

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

203 spel, hälften är ospelade / otestade.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

520+ spel.
Händer dock inte att jag blir förvånad när det gäller spel, utan DLCs. ;P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1sp:

Om det är modden du har, d.v.s. "INSURGENCY: Modern Infantry Combat" kan jag tänka mig att den är ganska död, men den har nyligen släppts som ett standalone spel som kostar 14€, heter bara "Insurgency". Det verkar vara hyffsat populärt, har sett flera större Youtube kanaler göra videon på det etc. Vet inte vad som ändrats sedan modden, inte testat själv.

Ja, precis. Den heter enbart "Insurgency". Men jag har verkligen inte köpt det själv, så.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hejsan Pajen887,

Skrivet av Pajen887:

Inne i LIBRARY så högerklickar du på ett spel och väljer Set category... så kan du fixa en "rubrik" som spel hamnar under

Tack!
Veckans tips kom redan på Måndagen!
Klockrent.
Har haft Steam sedan 2004 och kan fortfarande inte allt i det....
Från och med nu kommer det att bli lite ordning i den där listan med spel.

Permalänk
Medlem

Hejsan Minsc S2,

Skrivet av Minsc S2:

Gick precis igenom mitt spelbibliotek på Steam, och upptäckte en rad med spel som jag inte hade en aning om att jag ägde, samt några som jag antagligen aldrig kommer spela igenom.
Gissar att jag inte är den enda som har ett överbelastat steambibliotek, fullt med spel som jag antagligen inte kommer att spela?
[Snip]
Vad är då poängen med denna tråden förutom att skapa en circlejerk?
Jag tänkte vi kunde motivera varandra till varför vi skulle spela just spel X som vi inte visste att vi ägde / aldrig hade tänkt spela.

Du bad om det....

De spel jag känner till:

- Batman: AA GOTY Ed. == Ett slagsmålsspel med tredjepersons vy. Jag har det, men det är inte min typ av spel

- F.E.A.R 2/3 == "Horror FPS". Jag har provat 1:an men tyckte den var för scriptad.

- Just Cause 2 == Ett open world shooter i tredjeperson. Har det själv. Kommer att prova det. Passar nog bra som "slöspel" på HTPCn

- Red Orchestra 2 == FPS i andra världskrigets Stalingrad. Fokus på multiplayer. Tror inte jag har det själv

- CoD: Modern Warfare 3 == Modern FPS. Fokus på multiplayer. Jag har 1an och 2an. Gillade dem inte, väldigt scriptade Singleplayerkampanjer. Jag är mer en BF-människa

- CS: GO == Jag gillar CS och CSS så jag köpte CSGO på någon rea (eller bundle). Har inte provat det, men det ligger i "spel att prova"-högen

- Killing Floor == "SciFi Horror Co-op FPS". Jag gillar det. En co-op där datorn skickar våger av olika slags monster man skall skjuta. Ett bra spel när man behöver slå ihjäl ett par timmar

- Metro 2033/Last Light == Horror FPS i en postapokalyptisk värld, singleplayer. Jag har det Metro 2033. Många tycker det är bra. Jag har läst böckerna. Det ligger rätt så högt upp i ligger i "spel att prova"-högen

Permalänk

hahahaha omg!!! När jag hade ändrat steam till Beta deltagande, så fick jag över 30st spel som ligger på mitt konto lol Och om jag inte deltar i Steam beta, så ser jag inte dem här spelen i bibliotek. Så Ändra till Beta Deltagande så kan ni se om ni också har fått massor av gratis spel som jag har fått XD

Permalänk
Medlem
Skrivet av manskiller:

hahahaha omg!!! När jag hade ändrat steam till Beta deltagande, så fick jag över 30st spel som ligger på mitt konto lol Och om jag inte deltar i Steam beta, så ser jag inte dem här spelen i bibliotek. Så Ändra till Beta Deltagande så kan ni se om ni också har fått massor av gratis spel som jag har fått XD

Det där är väl typ gratisspel.