Permalänk
Medlem

PSU overload

Tjenixen. Har ett litet roligt problem såhär på kvällskvisten som jag hoppas att någon kan svara på.
Då jag redan skrivit ett mail till SilverStone själva så saxar jag bara det hit, så får ni själva läsa.

Skrivet av Simon:

Hi. I bought the DS380 case, which as you probably know has a curcuit board that connects all 8 harddrives with only two molex connectors.
I also have the SFX ST45SF-G 450W power supply, which only has 2 molex connectors, and both are on the same cable (same rail).
The problem i have is that when i start the pc without power to the harddrives connected, it's all fine. But when i connect the power to the harddrives (note: the harddrives aren't connected, i just connect the two molex to the curcuit board, nothing else) the pc starts for about half a second, and then shuts down.
I assume that all the capacitors on the curcuit board overloads the PSU, and it immediately shuts down.

I do know that the PSU has two connectors for Molex/SATA, but i only recieved one Molex, and one SATA when i bought the PSU. What i (assume) i need is two Molex cables. Then i can use one connector on each cable, and that would probably reduce the stress on the PSU, right?

This would only work if the PSU has two 12v rails, so my real question here is; does the PSU has two 12v rails, and would that solve my problem?

Many thanks/ Simon.

(Ni behöver alltså inte svara på engelska (om ni absolut inte vill ))

EDIT:
Specs:

  • Silverstone DS380

  • ASRock C2550D4I

  • 5x WD Red WD30EFRX 64MB 3TB

  • 3x WD Green WD30EZRX 64MB 3TB

  • Kingston Value RAM ECC 16GB

  • Silverstone SFX ST45SF-G 450W 80+ Gold

bild på "curcuit board":

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

The problem i have is that when i start the pc without power to the harddrives connected, it's all fine.

låt mig gissa, bortsett från att det lång tid för windows att ladda?

Kör du 8 diskar verkligen? Händer detta med enbart 1 disk inkopplad?

Troligtvis är det som du misstänker, att agget blir överlastat på 12v-linnan, men omöjligt att veta utan övriga systemet. (dock tar OC en hel del på 12-linan oxå)

Visa signatur

AMD Phenom2 940BE | Gigabyte MA790X-UD3P | 4850 CrossfireX | Corsair 4 gig pc6400 | 550 gig HDD's | Antec Threehundred | 450 Watt Ace | Win7 <-> Thinkpad R60 + Win7 & 4 gig RAM <-> Asus G53JW-SZ154V + SSD Intel 320 120gb + Win7 <-> Rasberry pi revB

Permalänk
Avstängd

Låter trasigt. Vänta på svar från dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ramsam:

The problem i have is that when i start the pc without power to the harddrives connected, it's all fine.

låt mig gissa, bortsett från att det lång tid för windows att ladda?

Kör du 8 diskar verkligen? Händer detta med enbart 1 disk inkopplad?

Troligtvis är det som du misstänker, att agget blir överlastat på 12v-linnan, men omöjligt att veta utan övriga systemet. (dock tar OC en hel del på 12-linan oxå)

Uppdaterat med full spec.
Det är även en NAS vi snackar om, så inget windows

och om du läser igen, så ser du att det händer även när ingen disk är inkopplad, utan bara själva "curcuit boarden".

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

Uppdaterat med full spec.
Det är även en NAS vi snackar om, så inget windows

och om du läser igen, så ser du att det händer även när ingen disk är inkopplad, utan bara själva "".

aha, my bad kompis! Till mitt försvar så får väl sägas att det är tydligare nu med mer info

Vad är kopplat samtidigt som curcuit boarden, systemet med antar jag? Det borde ju det där agget driva utan problem, så det kan ju vara kortis nånstans i brädan eller i övriga systemet, även om det låter osannolikt.

Har du ett annat agg att testa med, kanske var DOA? (fast du skrev ju i brevet att det funkar utan curcuit boarden, så agget bör ju vara ok... Hmm, ja kanske kortis i brädan som sagt, annat kan det ju inte vara?

Visa signatur

AMD Phenom2 940BE | Gigabyte MA790X-UD3P | 4850 CrossfireX | Corsair 4 gig pc6400 | 550 gig HDD's | Antec Threehundred | 450 Watt Ace | Win7 <-> Thinkpad R60 + Win7 & 4 gig RAM <-> Asus G53JW-SZ154V + SSD Intel 320 120gb + Win7 <-> Rasberry pi revB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ramsam:

aha, my bad kompis! Till mitt försvar så får väl sägas att det är tydligare nu med mer info

Vad är kopplat samtidigt som curcuit boarden, systemet med antar jag? Det borde ju det där agget driva utan problem, så det kan ju vara kortis nånstans i brädan eller i övriga systemet, även om det låter osannolikt.

Har du ett annat agg att testa med, kanske var DOA? (fast du skrev ju i brevet att det funkar utan curcuit boarden, så agget bör ju vara ok... Hmm, ja kanske kortis i brädan som sagt, annat kan det ju inte vara?

jo, jag tycker ju det känns lite skumt att det bli overload av bara ett par kondensatorer. så mycket kan dom väl inte dra?
somsagt så fungerar systemet sålänge som hårddiskburen inte är ikopplad. det som är ikopplat då är moderkort(med cpu), ram, samt fläktar.

har inte vågat sätta in hårddiskarna ännu, då det känns som de kanske kan ta skada.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

jo, jag tycker ju det känns lite skumt att det bli overload av bara ett par kondensatorer. så mycket kan dom väl inte dra?
somsagt så fungerar systemet sålänge som hårddiskburen inte är ikopplad. det som är ikopplat då är moderkort(med cpu), ram, samt fläktar.

har inte vågat sätta in hårddiskarna ännu, då det känns som de kanske kan ta skada.

Ja, det är tillochmed mycket skumt att det blir overload av kondensatorer, inte en chans.

Då är troligtvis agget & systemet ok med andra ord. har du monterat ihop hddburen själv? kan du se några brännmärken eller att kretskortet ligger imot chassiplåten någonstans? Nån kontakt som är vänd åt fel håll lr liknande? vad händer exakt när du kopplar in buren, hur vet du att det blir overload?

klart som korvspad är att det är nått med buren, frågan är ju vad.. Att låta diskarna vila en stund till är nog riktigt smart tillochmed

Visa signatur

AMD Phenom2 940BE | Gigabyte MA790X-UD3P | 4850 CrossfireX | Corsair 4 gig pc6400 | 550 gig HDD's | Antec Threehundred | 450 Watt Ace | Win7 <-> Thinkpad R60 + Win7 & 4 gig RAM <-> Asus G53JW-SZ154V + SSD Intel 320 120gb + Win7 <-> Rasberry pi revB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av morxy49:

jo, jag tycker ju det känns lite skumt att det bli overload av bara ett par kondensatorer. så mycket kan dom väl inte dra?
somsagt så fungerar systemet sålänge som hårddiskburen inte är ikopplad. det som är ikopplat då är moderkort(med cpu), ram, samt fläktar.

har inte vågat sätta in hårddiskarna ännu, då det känns som de kanske kan ta skada.

Jag tror att det är någon form av kortis i den buren. Jag skulle inte montera några diskar där. Kanske är det en konding som gått internt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ramsam:

Ja, det är tillochmed mycket skumt att det blir overload av kondensatorer, inte en chans.

Då är troligtvis agget & systemet ok med andra ord. har du monterat ihop hddburen själv? kan du se några brännmärken eller att kretskortet ligger imot chassiplåten någonstans? Nån kontakt som är vänd åt fel håll lr liknande? vad händer exakt när du kopplar in buren, hur vet du att det blir overload?

klart som korvspad är att det är nått med buren, frågan är ju vad.. Att låta diskarna vila en stund till är nog riktigt smart tillochmed

Skrivet av lolight:

Jag tror att det är någon form av kortis i den buren. Jag skulle inte montera några diskar där. Kanske är det en konding som gått internt.

Har nu gjort lite mer felsökning och kommit fram till:

  • Molex 1 eller 2 från PSU kopplat till det översta uttaget på hårddiskburen - Fungerar.

  • Molex 1 eller 2 från PSU kopplat till det understa uttaget på hårddiskburen - Fungerar.

  • Molex 1 från PSU kopplat till understa uttaget på hårddiskburen, samt Molex 2 från PSU kopplat till översta uttaget på hårddiskburen - Fungerar inte.

  • Molex 2 från PSU kopplat till understa uttaget på hårddiskburen, samt Molex 1 från PSU kopplat till översta uttaget på hårddiskburen - Fungerar inte.

För att klargöra ytterligare vill jag igen påminna om att Molex 1 och 2 sitter på samma kabel.

EDIT: Men nu kommer vi till det skumma...

  • Molex 1 med en "en till två" adapter på, med adaptern kopplad till båda uttagen i hårddiskburen - Fungerar!?

  • Molex 2 med en "en till två" adapter på, med adaptern kopplad till båda uttagen i hårddiskburen - Fungerar!?

Vad i helvete... va?

EDIT2: Jag kör nu med en "en till två" adapter, med adaptern kopplad till båda uttagen i hårddiskburen. Har en disk inkopplad, och allting verkar fungera som det ska. Givetvis har jag hundra miljoner andra fel jag måste lösa, men det här verkar fungera i alla fall

Är dock lite paranoid och vågar inte koppla in fler än en disk för tillfället.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Om du har ett nätagg som ligger i någon skrubb så kan du testa med det. Räcker ju med 24V och en kabel med två molex.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk

tänkte bara kolla.. eftersom jag har samma mobo och psu och chassie... men du verkar inte fått något svar på varför det inte funkar?

iaf min psu sitter med båda molex in i kretskortet och de funkar ju som det ska..

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

Har nu gjort lite mer felsökning och kommit fram till:

  • Molex 1 eller 2 från PSU kopplat till det översta uttaget på hårddiskburen - Fungerar.

  • Molex 1 eller 2 från PSU kopplat till det understa uttaget på hårddiskburen - Fungerar.

  • Molex 1 från PSU kopplat till understa uttaget på hårddiskburen, samt Molex 2 från PSU kopplat till översta uttaget på hårddiskburen - Fungerar inte.

  • Molex 2 från PSU kopplat till understa uttaget på hårddiskburen, samt Molex 1 från PSU kopplat till översta uttaget på hårddiskburen - Fungerar inte.

För att klargöra ytterligare vill jag igen påminna om att Molex 1 och 2 sitter på samma kabel.

EDIT: Men nu kommer vi till det skumma...

  • Molex 1 med en "en till två" adapter på, med adaptern kopplad till båda uttagen i hårddiskburen - Fungerar!?

  • Molex 2 med en "en till två" adapter på, med adaptern kopplad till båda uttagen i hårddiskburen - Fungerar!?

Vad i helvete... va?

EDIT2: Jag kör nu med en "en till två" adapter, med adaptern kopplad till båda uttagen i hårddiskburen. Har en disk inkopplad, och allting verkar fungera som det ska. Givetvis har jag hundra miljoner andra fel jag måste lösa, men det här verkar fungera i alla fall

Är dock lite paranoid och vågar inte koppla in fler än en disk för tillfället.

vet att molex klarar bara en viss last per kabel (därför används dubbla molex tlll t.ex grafikkort helst från olika kablar).

Men i detta fall låter det som problemet är något annat, vet att molex är rätt lurigt (lätt att det inte får rätt kontakt). Låter tveklöst som något skumt är i görningen, hoppas du får svar

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

Har nu gjort lite mer felsökning och kommit fram till:

  • Molex 1 eller 2 från PSU kopplat till det översta uttaget på hårddiskburen - Fungerar.

  • Molex 1 eller 2 från PSU kopplat till det understa uttaget på hårddiskburen - Fungerar.

  • Molex 1 från PSU kopplat till understa uttaget på hårddiskburen, samt Molex 2 från PSU kopplat till översta uttaget på hårddiskburen - Fungerar inte.

  • Molex 2 från PSU kopplat till understa uttaget på hårddiskburen, samt Molex 1 från PSU kopplat till översta uttaget på hårddiskburen - Fungerar inte.

För att klargöra ytterligare vill jag igen påminna om att Molex 1 och 2 sitter på samma kabel.

EDIT: Men nu kommer vi till det skumma...

  • Molex 1 med en "en till två" adapter på, med adaptern kopplad till båda uttagen i hårddiskburen - Fungerar!?

  • Molex 2 med en "en till två" adapter på, med adaptern kopplad till båda uttagen i hårddiskburen - Fungerar!?

Vad i helvete... va?

EDIT2: Jag kör nu med en "en till två" adapter, med adaptern kopplad till båda uttagen i hårddiskburen. Har en disk inkopplad, och allting verkar fungera som det ska. Givetvis har jag hundra miljoner andra fel jag måste lösa, men det här verkar fungera i alla fall

Är dock lite paranoid och vågar inte koppla in fler än en disk för tillfället.

Detta har du säkert redan gjort, men...
Kontrollera molexkabeln från nätagget noga, dvs korrekt kopplade kontakter, glappfri
och isolering på kablarna så det inte finns risk att 2 ledare kan kortsluta.

Fo3

Edit: har du provat att sätta kabeln i det andra 6-poliga modulära uttaget?

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem

Oj oj, det var en gammal tråd
Kan säga att jag nu kör med splittern och det funkar NÄSTAN hundraprocentigt. Ibland så vill NASen inte riktigt starta, men då är det bara låta den vila ett tag så går den igång igen

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

Oj oj, det var en gammal tråd
Kan säga att jag nu kör med splittern och det funkar NÄSTAN hundraprocentigt. Ibland så vill NASen inte riktigt starta, men då är det bara låta den vila ett tag så går den igång igen

Om den är svårstartad så är det fel med kodisatorer (är nog felstavat det sista, skriver på mobilen). Låter som agget inte är friskt. Skulle rekommendera att du byter det. Vet när mitt gick sönder. Hade samma symtom. Ett tag. När börja problemet med att den är svår startad?

Lite synd att dom ska ha så lite plats för agget. Hur är chassit? Funderar på ett själv. Men just att dom inte tar atx agg är synd(ser ut att få plats annars). Lättare att hitta billiga kvalitets agg med atx än sfx.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Om den är svårstartad så är det fel med kodisatorer (är nog felstavat det sista, skriver på mobilen). Låter som agget inte är friskt. Skulle rekommendera att du byter det. Vet när mitt gick sönder. Hade samma symtom. Ett tag. När börja problemet med att den är svår startad?

Lite synd att dom ska ha så lite plats för agget. Hur är chassit? Funderar på ett själv. Men just att dom inte tar atx agg är synd(ser ut att få plats annars). Lättare att hitta billiga kvalitets agg med atx än sfx.

Skickades från m.sweclockers.com

Det har varit så sen den var ny. Den funkar utmärkt när den väl är igång

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

Det har varit så sen den var ny. Den funkar utmärkt när den väl är igång

OK. Hur är chassit? Skulle det gå att modda dit ett större agg?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

OK. Hur är chassit? Skulle det gå att modda dit ett större agg?

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, jag tror inte SilverStone är så dumma så dom begränsar till pyttesmå nätagg som är dyra och ovanliga, om det faktiskt finns plats för vanliga ATX-agg

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

Nej, jag tror inte SilverStone är så dumma så dom begränsar till pyttesmå nätagg som är dyra och ovanliga, om det faktiskt finns plats för vanliga ATX-agg

Nu är det så att dom har egna små agg, så tror snarare det är en affärsstrategi (i alla fall delvis).

Om jag inte helt fått ögonmåttet fel, så tar man bort fläkten antingen längst fram i lådan (av dom dubbla fläktarna bör ett agg få plats där) eller om man kör liten passiv kylare på moderkortet, så ser det ut som det skulle kunna gå att klämma dit ett agg också under dom fyra hårddisk platserna:) Kunde annars gjort chassit någon cm högre så hade ett fetare agg fått plats kommer inte ihåg exakt skillnaden, på atx och SFX agg. får kolla det (så jag inte helt pratar i nattmössan).

http://silverstonetek.com/techtalk_cont.php?tid=10055&area=

Höjd 63,6 mot 86

Bred 125 mot 150 (lär inte gå in om man inte breddar chassit eller tar bort buren)

Ja ja verkar tyvärr fel chassi för mig. vill ha det så tyst som möjligt och då så stor fläkt det går i agget. Kan säker gå att få in det någon stans i chassit om man skippar nätaggsplatsen högst upp. Men då får man modda en del

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Nu är det så att dom har egna små agg, så tror snarare det är en affärsstrategi (i alla fall delvis).

Om jag inte helt fått ögonmåttet fel, så tar man bort fläkten antingen längst fram i lådan (av dom dubbla fläktarna bör ett agg få plats där) eller om man kör liten passiv kylare på moderkortet, så ser det ut som det skulle kunna gå att klämma dit ett agg också under dom fyra hårddisk platserna:) Kunde annars gjort chassit någon cm högre så hade ett fetare agg fått plats kommer inte ihåg exakt skillnaden, på atx och SFX agg. får kolla det (så jag inte helt pratar i nattmössan).

http://silverstonetek.com/techtalk_cont.php?tid=10055&area=

Höjd 63,6 mot 86

Bred 125 mot 150 (lär inte gå in om man inte breddar chassit eller tar bort buren)

Ja ja verkar tyvärr fel chassi för mig. vill ha det så tyst som möjligt och då så stor fläkt det går i agget. Kan säker gå att få in det någon stans i chassit om man skippar nätaggsplatsen högst upp. Men då får man modda en del

det är tyvärr väldigt dåligt luftflöde också, så det är svårt att få det både tyst och svalt.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

det är tyvärr väldigt dåligt luftflöde också, så det är svårt att få det både tyst och svalt.

Med 3 120mm fläktar? då är det inte så bra chassi. Men jaja, får se hur jag ska lösa det

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Med 3 120mm fläktar? då är det inte så bra chassi. Men jaja, får se hur jag ska lösa det

jupp. de två insugsfläktarna är nästan helt blockerade av hårddiskburen som knappt är perforerad.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

jupp. de två insugsfläktarna är nästan helt blockerade av hårddiskburen som knappt är perforerad.

mm Får alltså ta fram dremel (har en så halva jobbet är redan gjort då eller?):D

Kanske kan fixa något eget (med en annat chassi i annat fall):)

Edit detta kanske http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=98226 där har man inte problem med utrymme

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Kanske detta är bättre combo

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=840440
och http://www.amazon.com/Rosewill-5-25-Inch-3-5-Inch-Hot-swap-SA... Fast kanske lite dyrare än DS380, men då har man lite mer luft och plats för vanlig agg http://www.ms-tech.de/eng/index.php/product/detail/pdcid/65/p... lite tvetydigt itx stödet.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

grejen med DS380 i mitt fall iaf, är att få in så pass många diskar i en liten låda till en nas.. skulle ja ha något större än DS380, då får jag helt enkelt dra kablage i hela lägenheten och köra ett rack på något undangömt ställe där tanten inte klagar över det..

DS380 va en kompromiss som gör att jag kan ha 8 diskar i en nas som faktiskt står synlig..

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvilCrackMonkey:

grejen med DS380 i mitt fall iaf, är att få in så pass många diskar i en liten låda till en nas.. skulle ja ha något större än DS380, då får jag helt enkelt dra kablage i hela lägenheten och köra ett rack på något undangömt ställe där tanten inte klagar över det..

DS380 va en kompromiss som gör att jag kan ha 8 diskar i en nas som faktiskt står synlig..

mmm förstår det, bra chassit vad det verkar.

Men hittat ett egen lösning på problemet. Har en stor garderob att gömma allt i så plats är minsta problemet Priset är dock svårare att svälja.

Det blir ungefär lika dyrt med min lösning som, att köra det chassit.

http://www.prisjakt.nu/list.php?l=2616417&view=m och plussa på hot-swap burarna kan inte kosta mer än 440styck (är inte så klart vad frakten ligger på). Men oavsett är 5kkr lite saftigt just för tillfället

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar