Dell knäcker Lenovo X1 Carbon

Permalänk
Melding Plague

Dell knäcker Lenovo X1 Carbon

I en reklamfilm på Youtube går datortillverkaren Dell hårt åt konkurrenten Lenovo, vars kolfiberdator X1 Carbon framstår som ömtålig liten rackare.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ingen länk?
Ska man behöva googla själv

Edit: Missade visst filmen för jag förväntade mig en länk inte en spelare direkt på sidan ^^ (har flash-blocker)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ashtani:

Ingen länk?
Ska man behöva googla själv

Högst upp i artikeln var det en video

Permalänk
Medlem

Twist: Det är Magnus Samuelsson som trycker på Lenovolaptopen

Permalänk
Medlem

Hur står den sig emot en Panasonic Toughbook då?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

"Använder" man sin laptop så är det dags för en Panasonic thougbook, motsvarigheten till en Volvo 240. Klumpig men grymt slitstark

Permalänk

gjorde samma test med min lenovo yoga och jag hade inga problem.

Permalänk
Medlem

ja så gör jag varje dag med min laptop. Fullt normalt?!?!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hur många här har en dator som gått sönder på grund av att skärmen tryckts som i videon?

Saker som stöttålighet är för mig en miljon gånger mer intressant.

Permalänk
Medlem

Skön reklam.. att den inte tål det lilla trycket är ett skämt och designfel.. många av acers modeller har lidit av defekta gångjärn som brustit och gått rätt av.

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Skrivet av Rådström:

Hur många här har en dator som gått sönder på grund av att skärmen tryckts som i videon?

Saker som stöttålighet är för mig en miljon gånger mer intressant.

Ser att du har en Lenovo i din signatur

Om du tappar den när datorn är öppen är det nog väldigt viktigt at den håller på det sättet.

Visa signatur

Asrock Z77 Extreme4 | i5 3570k | 8 GB Corsair Vengeance LP | MSI HD 7870 TF3 | Samsung 830 128 GB | 2 TB Seagate Barracuda | Optiarc AD-7280S | Antec 650W | Fractal Design Arc | HTC One M8

Permalänk
Medlem

Illa om den är så smäckig...å andra sidan är jag nog lite tveksam då konkurrenter "testar" varandras produkter.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Seasonic Prime PX 750W | MSI MEG Z490 UNIFY | Intel Core i7-10700K | Noctua NH-D15 chromax.black | Corsair Vengeance LPX Black 32GB | MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3X OC 10GB | ASUS Essence STX II | Triangle AIO Twin | Beyerdynamic DT 1990 Pro

Permalänk
Skrivet av Arazand:

Hur står den sig emot en Panasonic Toughbook då?

Går inte att jämföra då Toughbook inte är i närheten av lika slim som en Ultrabook

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av AtomicPunk:

Ser att du har en Lenovo i din signatur

Om du tappar den när datorn är öppen är det nog väldigt viktigt at den håller på det sättet.

Haha, det tänkte jag inte ens på. Min trovärdighet är knäckt!

Men visst, jag har t.o.m. två stycken, kanske borde testa med den ena?

Permalänk

Datorn i videon går ju sönder på grund av designfel, inte något annat, det uppstår ju värsta hävstångseffekten där vid gångjärnen.
Videon känns rätt missvisande.

Permalänk
Skrivet av iguanodon:

Datorn i videon går ju sönder på grund av designfel, inte något annat, det uppstår ju värsta hävstångseffekten där vid gångjärnen.
Videon känns rätt missvisande.

de påstår ju att den är i princip oförstörbar, designfel eller inte, den går sönder och ser ut att inte krväsa mycket kraft att ha sönder den heller för den delen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iguanodon:

Datorn i videon går ju sönder på grund av designfel, inte något annat, det uppstår ju värsta hävstångseffekten där vid gångjärnen.
Videon känns rätt missvisande.

Vad menar du med missvisande? Det är ju exakt det där designfelet som Dell ville peka ut med videon.

Permalänk
Medlem

Känns lite sådär typisk amerikansk TV reklam.
Först visas en reklam för allergimedel från "Brand A". Direkt efter den visats så kommer en reklamfilm från "Brand B" som säger att deras allergimedel är dubbelt så bra som "Brand A".

Litar man på deras uppgifter?! Nej. Oavsett om det stämmer eller inte.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Inaktiv

Jag brukar säga "man får vad man betalar för". Det gäller förståss inte Lenovo Man får i alla fall mycket skit för pengarna!

Permalänk
Medlem

Dell är nog väl medvetna om att man inte ska ljuga med youtube videos, för de vet att om man kommer på de kommer de att få 100ggr med skit tillbaka . Testet är nog hyfsat korrekt, även om skillnaden troligtvis är lite mindre än de vill visa.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Furze:

Illa om den är så smäckig...å andra sidan är jag nog lite tveksam då konkurrenter "testar" varandras produkter.

Det är ännu värre om de testar sina egna saker...då är det aldrig något fel.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av H4nsson:

Går inte att jämföra då Toughbook inte är i närheten av lika slim som en Ultrabook

http://www.panasonic.com/business/toughbook/business-rugged-l...

Titta igen.
Inte lika tunn, men definitivt ultraportabel.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0REc:

http://www.panasonic.com/business/toughbook/business-rugged-l...

Titta igen.
Inte lika tunn, men definitivt ultraportabel.

Liknar min HP elitebook 2560p jag har i jobbet, den har också stått emot mycket stryk utan problem de senaste två åren

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Avstängd

Har en dell vostro och om jag böjer skärmen lite mer än vad som ska va möjligt flexar hela skärmen. Skulle jag råka dra den för långt lite för hårt skulle den nog falla i tusen bitar. Själva datorn förutom skärmen är dock byggd som en tank.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4nsson:

Går inte att jämföra då Toughbook inte är i närheten av lika slim som en Ultrabook

Klart det går, visst likheterna försvinner efter ett tag men även om päron och äpplen är olika så kan vi båda säga att de är frukt, de har kärnhus och de växer på träd.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av htbtoma:

Liknar min HP elitebook 2560p jag har i jobbet, den har också stått emot mycket stryk utan problem de senaste två åren utan problem

Har kört ThinkPad sedan jag fick låna en R51 i skolan, idag har jag en X230. Satans kvalité och hållbarhet, även om det känns som den degraderat sista åren.
Har en T61:a som är sisådär fem år gammal, hade med mig den i väskan varje dag, upp och ner flera gånger om dagen. Den lever fortfarande och har bara lite glapp i gångjärnen. Fläkten lever fan dessvärre men det är ett tillverkningsfel på fläkten, bara att byta ut.

Det sagt så är jag inte säker på att det blir en ThinkPad nästa gång laptop ska köpas, de har helt enkelt förstört den för mycket (inbyggt batteri, avsaknad av fysiska knappar för TrackPoint) och konkurrenterna erbjuder burkar med exempelvis högre upplösning i vad som verkar ungefär samma klass, då är det lite svårt att hålla sig kvar.
Men vi får se, de kanske rycker upp sig.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

Nu borde någon oberoende recensent eller liknande pröva detta. Dell kan ju ha använda något slags ingenjör exemplar som har en miljon mer i hållbarhet. Säkerligen är det sant att Lenovo:an kommer spricka först, men är mer intresserad av ett äkta resultat från Dell:en.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem

<3 Dell

Visa signatur

Theres no place like 127.0.0.1

Permalänk
Medlem

Jag gillar Dell, men en bra produkt kan stå för sig själv, man ska inte behöva smutskasta konkurrenter på det här sättet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0REc:

Har kört ThinkPad sedan jag fick låna en R51 i skolan, idag har jag en X230. Satans kvalité och hållbarhet, även om det känns som den degraderat sista åren.
Har en T61:a som är sisådär fem år gammal, hade med mig den i väskan varje dag, upp och ner flera gånger om dagen. Den lever fortfarande och har bara lite glapp i gångjärnen. Fläkten lever fan dessvärre men det är ett tillverkningsfel på fläkten, bara att byta ut.

Det sagt så är jag inte säker på att det blir en ThinkPad nästa gång laptop ska köpas, de har helt enkelt förstört den för mycket (inbyggt batteri, avsaknad av fysiska knappar för TrackPoint) och konkurrenterna erbjuder burkar med exempelvis högre upplösning i vad som verkar ungefär samma klass, då är det lite svårt att hålla sig kvar.
Men vi får se, de kanske rycker upp sig.

Den HP jag har är ju inte direkt prisvärd prestandamässigt, core i5 2520m nån gammal halvslö SSD och intel HD 3000 men den är riktigt robust iom att chassit är i aluminium och alla gångjärn och sådant också är av metall. Hade ju dock aldrig valt en sådant klumpig dator om jag köpt en egen dator för privat bruk i 11-13" klassen

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR