Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Inget jag har hört något om, men jag ber spelavdelningen kolla på det.

MVH Josefin

Tackar. För vad jag förstått skall Basicversionen fasas ut i förmån för Premiumversionen.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av anon114264:

Ni hintade om att så fort ni skulle få in Shure SE535 lurarna på lager igen så skulle ni ha kampanj på dem och nu när ni har de på lager igen så verkade det som att det aldrig blev någon kampanj. De kom alltså lagom in på lager igen precis efter CDON+ kampanjen på hörlurar gått ut och jag har missat min chans. Att man inte kan förboka hos er tycker jag dåligt!

Hej hej

Tadaaaa! Nu kör vi igång vårt 15-årskalas. Det dyker upp kampanjer som bara den på hela sajten de närmsta 2 veckorna. En av de som redan kommit upp är 20% rabatt på alla hörlurar och headset. http://cdon.se/hemelektronik/

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Tadaaaa! Nu kör vi igång vårt 15-årskalas. Det dyker upp kampanjer som bara den på hela sajten de närmsta 2 veckorna. En av de som redan kommit upp är 20% rabatt på alla hörlurar och headset. http://cdon.se/hemelektronik/

MVH Josefin

Roligt att höra!

Förresten har ni öppet köp? Såvida man inte öppnar kartongen?

Permalänk

Hur har det gått med CDON+? Är rätt besviken på att alla erbjudanden ni lockade med för att man ska teckna inte alls var något att bli glad över. Jag tecknade + så fort den kom och jag handlar en hel del så det vore kul att se lite olika erbjudanden. Nu är det bara konstant 50% på video on demand vilket jag ser som helt onödigt. Jag handlar hos er för att jag vill ha filmer på bluray och musik på cd, annars hade jag lika gärna handlat på tpb.
Hur som helst, vore kul om ni visade uppskattning med lite fina erbjudande för oss VIP:). Kan också passa på att säga att ni har bra erbjudanden men det är ju för alla.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Faktura från Klarna är gratis va? Om det skickas via e-post?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Roligt att höra!

Förresten har ni öppet köp? Såvida man inte öppnar kartongen?

Du har ångerrätt i 14 dagar.

Skrivet av anon114264:

Faktura från Klarna är gratis va? Om det skickas via e-post?

Jupp.

Visa signatur

|| Ryzen 7800X3D || Sapphire RX 7900XT Pulse Gaming OC || Gigabyte B650M Gaming X AX || 2x16 GB Corsair Vengeance RGB EXPO DDR5 6000MHz CL30 || Goodram PX600 2TB || WD Blue SN550 1TB & Samsung 870 QVO 4TB & Samsung 840 Pro 512GB & Crucial MX300 525GB & WD Black 3TB || Corsair RM850x || Corsair iCUE H100i Elite LCD XT || Lian Li O11D EVO RGB || 2x Samsung Odyssey OLED G6 G60SD 27" ||

Permalänk
Hedersmedlem

Av en order beställd 25/2 så är fortfarande inte 5 produkter levererade. Samtliga hade och har fortfarande Beställningsvara 3 (eller 4) - 6 dagar. På en order från den 27/2 fick jag just mail om samma sak för två produkter. Det är 7 olika varor som inte har rätt leveransdatum angivet. Jag tycker inte att det är speciellt bra. Hur arbetar ni för att rätta till angivna leveranstider?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av Leopardkungens:

Hur har det gått med CDON+? Är rätt besviken på att alla erbjudanden ni lockade med för att man ska teckna inte alls var något att bli glad över. Jag tecknade + så fort den kom och jag handlar en hel del så det vore kul att se lite olika erbjudanden. Nu är det bara konstant 50% på video on demand vilket jag ser som helt onödigt. Jag handlar hos er för att jag vill ha filmer på bluray och musik på cd, annars hade jag lika gärna handlat på tpb.
Hur som helst, vore kul om ni visade uppskattning med lite fina erbjudande för oss VIP:). Kan också passa på att säga att ni har bra erbjudanden men det är ju för alla.

Jag har också CDON+ och får ofta mail om olika erbjudanden. 50% på Video on Demand är ju det som alltid ligger, som man ser när man är inloggad, resten kommer via mail och visas inte under Mina Sidor. Du kanske stängt av så du inte får mail från dem.

Permalänk
Medlem

Hej!
Såg att hörlurarna Sennheiser HD598 är tillfälligt slut. Finns det någon möjlighet att de hinner komma in i lager igen innan erbjudandet med 20% på alla hörlurar går ut?

Permalänk
Medlem

Tänkt beställa en PS4. Står att det finns i lager, men det kanske inte stämmer? Är ju slut överallt, typ. I förra veckan tog det ju även slut på CDON, men fanns i lager igen nästa dag. Misstänksamt.

Undrar också hur leveranstid är. Skickas varor ut samma dag om beställning läggs innan en viss tidpunkt på dagen?

Permalänk

Först måste jag tacka för er fantastiska support! Som snabbt hjälpte till när det av misstag drogs pengar från mitt konto när jag la en beställning förra veckan, fick tillbaka pengarna dagen efter!

Sen ska jag tacka för er snabba leverans

Fortsätt så!

Permalänk
Avstängd

"Mottagen av lagret" i 2 dagar, hade hoppats på min nya telefon innan helgen, har ni problem i lagret för tillfället?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bakemonster:

"Mottagen av lagret" i 2 dagar, hade hoppats på min nya telefon innan helgen, har ni problem i lagret för tillfället?

Har samma jag med, har gått 3 dagar nu (och därmed kommer ni inte hålla 1-3 dagar), fort går det inte...

Permalänk
Skrivet av puttek:

Tänkt beställa en PS4. Står att det finns i lager, men det kanske inte stämmer? Är ju slut överallt, typ. I förra veckan tog det ju även slut på CDON, men fanns i lager igen nästa dag. Misstänksamt.

Undrar också hur leveranstid är. Skickas varor ut samma dag om beställning läggs innan en viss tidpunkt på dagen?

Jag beställde ett playstation 4 igår ca 13:00. fick mitt skickat idag, så än verkar inte lagret vara slut.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av trollhattan:

Har samma jag med, har gått 3 dagar nu (och därmed kommer ni inte hålla 1-3 dagar), fort går det inte...

Mmm, blir den inte skickad imorrn avbeställer man nog. Får man sticka ner på MediaMarkt istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av unstoppable:

Jag beställde ett playstation 4 igår ca 13:00. fick mitt skickat idag, så än verkar inte lagret vara slut.

Jag la också en beställning i måndags, strax innan 14:00. Stod som "Mottaget av lagret" hela dagen igår till det att jag fick ett mail sent på kvällen där dom kunde berätta att varorna var skickade. Trodde inte varor gick ut så sent, men där trodde jag fel.

edit; Någon på deras Facebook hade frågat om PS4 och det fanns över 100. Så andra vet som undrar samma sak.

Permalänk
Medlem

Har bara haft goda erfarenheter utav CDON men min senaste beställning känns som ett nederlag.
Beställde i Söndags förmiddag en telefon, Sony Z Ultra.

Ordern har haft status "Mottagen av Lagret" sedan dess. När jag beställde telefonen stod det "Leveranstid 1-3 dagar" men detta har man plockat bort nu utav någon anledning, står ingenting under Leveranstid.

Pratade med er igår på Chatten för att kolla status på min order då jag inte haft några större problem tidigare bland alla min beställningar så ville jag kolla vad status var. Fick då som svar att allt såg ok ut men att ordern förmodligen först kommer gå iväg under dagen (läs igår).

Nu är det Onsdag och ordern har fortfarande status "mottagen av lagret". Det är här jag börjar bli väldigt missnöjd, dels för att det gått över 3 dagar och ordern har inte ens lämnat lagret men framför allt för att en kollega till mig beställde identisk produkt ca 24h efter att jag lagt min order, dvs. i Måndags. Hans order lämnade lagret igår kväll och landar förmodligen under dagen (Onsdag).

Hur är det möjligt att en order som beställt senare skeppas iväg tidigare? För mig känns det extremt oproffsigt att ni inte plockar order i turordning. Hur gör ni tex. när det är begränsad tillgång? Är det slumpen som avgör vem som får varorna? Ni är ju så pass stora att ni måste ha väl fungerade logistik och plockhantering på lagret känns det som.

Pratade med er idag igen på chatten för att kolla så ingenting var galet men fick samma svar som igår, att den förmodligen kommer lämna lagret idag (Onsdag.....). Läser att det är flera här ovan som också haft problem senaste tiden. Är det så att dessa telefoner till bra priser inte alls levereras ifrån CDON utan skeppas direkt ifrån dist? Det står nämligen att de levereras ifrån CDON.com och det _stod_ att dem skulle ha en leveranstid på 1-3dagar.

Som sagt, varit nöjd med alla mina tidigare beställningar och kundärenden men här har ni misslyckats. Inte hela världen att få vänta lite längre än beräknat men att beställningarna inte går iväg i turordning känns väldigt märkligt. Chatten kunde inte förklara vad som hänt eller varför det blivit såhär. Kan ni förklara vad som hänt?

Edit; Har fått 2 SMS-aviseringar idag att mina paket finns att hämta ut, skönt! Men jag har inte fått en enda leveransbekräftelse och det är bara det ena paketet som är spårbart via "Mina Sidor". Mycket som inte stämde med denna ordern men skönt att det kommit fram hur som helst. Även att det tog 5 dagar (4 arbetsdagar).

Permalänk
Medlem

Datum för: http://cdon.se/hemelektronik/mionix/mionix-avior-7000-p267364... ?
Har en kod som går ut den 31/3 som man vill använda på den

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av MultiMan:

Av en order beställd 25/2 så är fortfarande inte 5 produkter levererade. Samtliga hade och har fortfarande Beställningsvara 3 (eller 4) - 6 dagar. På en order från den 27/2 fick jag just mail om samma sak för två produkter. Det är 7 olika varor som inte har rätt leveransdatum angivet. Jag tycker inte att det är speciellt bra. Hur arbetar ni för att rätta till angivna leveranstider?

Hej!
Vi arbetar ständigt med att uppdatera leveranstider. Vi tittar på historiska ledtider och får fram ett medianvärde. Trots detta arbete så blir det ibland fel, vilket vi ber om ursäkt för.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av puttek:

Hej!
De PS4: or som har "Köp-knapp", finns i lager och skickas vanligtvis samma dag som du beställer.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Ulken:

Hej!
Såg att hörlurarna Sennheiser HD598 är tillfälligt slut. Finns det någon möjlighet att de hinner komma in i lager igen innan erbjudandet med 20% på alla hörlurar går ut?

Hej!
Jag har pratat med ansvarig och tyvärr så kommer de troligtvis inte in i lager igen under 20% rabatt kampanjen, vilket jag ber om ursäkt för.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av bakemonster:

Hej!
Då vi firar 15år så säljs mycket kampanjprodukter, vilket ger ett ökat tryck på lagret. Skulle din order inte skickas under det närmaste dygnet så ber jag dig att kontakta kundtjänst.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av JimmieSan:

Datum för: http://cdon.se/hemelektronik/mionix/mionix-avior-7000-p267364... ?
Har en kod som går ut den 31/3 som man vill använda på den

Hej,
Jag har pratat med ansvarig. De är beställda och ska komma till lager inom några dagar.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag beställde ett grafikkort från er som nu hamnat på ett annat postserviceställe som bara ifs är 4 mil bort men finns betydligt närmare ställen att lägga det på, är det något ärende ni tar tag PostNord med ?

Visa signatur

Gaming: MSI X570 MPG Gaming Plus -- AMD Ryzen 9 5900X -- Sapphire Radeon RX 6800 XT NITRO+ -- G.Skill 32GB 3600MHz CL14 -- Samsung 960 EVO 1TB -- 2x ASUS MG278Q -- Arch-based EndeavourOS
VR: ASRock B550M-ITX/ac -- AMD Ryzen 5 5600G -- ASUS RTX 3070 -- Corsair 16GB 3600MHz CL18 -- Kingston A2000 250GB -- Windows 10

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Heineken89:

Jag beställde ett grafikkort från er som nu hamnat på ett annat postserviceställe som bara ifs är 4 mil bort men finns betydligt närmare ställen att lägga det på, är det något ärende ni tar tag PostNord med ?

Har CDON skrivit adressen fel? Annars är det ju posten du får ta det med.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Har CDON skrivit adressen fel? Annars är det ju posten du får ta det med.

Försändelse informationen stämmer ju från CDONs sida, är ju helt klart postens fel, tänkte mer på ifall det är de som skickat som ska ta tag i ärendet eller den som ska få det, har varit med innan att posten krånglat med att det är avsändaren som ska kontakta posten.

Visa signatur

Gaming: MSI X570 MPG Gaming Plus -- AMD Ryzen 9 5900X -- Sapphire Radeon RX 6800 XT NITRO+ -- G.Skill 32GB 3600MHz CL14 -- Samsung 960 EVO 1TB -- 2x ASUS MG278Q -- Arch-based EndeavourOS
VR: ASRock B550M-ITX/ac -- AMD Ryzen 5 5600G -- ASUS RTX 3070 -- Corsair 16GB 3600MHz CL18 -- Kingston A2000 250GB -- Windows 10

Permalänk
Medlem

Beställde två par skor men de passade inte, så jag skickade tillbaka dem i retur och stoppade med en kopia på fakturan. Men har inte fått något besked från er om hur jag gör nu. Betalar jag fakturan eller makuleras den? Får jag något besked om att ni har tagit emot min retur?

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Nvidia 1660 Super Tangentbord:Xtrfy K4 TKL Mus:Rival 3 Ljud:Creative SB GS3
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 14 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heineken89:

Försändelse informationen stämmer ju från CDONs sida, är ju helt klart postens fel, tänkte mer på ifall det är de som skickat som ska ta tag i ärendet eller den som ska få det, har varit med innan att posten krånglat med att det är avsändaren som ska kontakta posten.

Normalt sett borde leverantören (CDON) prata med sin transportör (Posten) istället för att kunden skall behöva göra det.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd

cdon har köpt en tjäsnt av psoten inte du, ligg på cdon, dom kommer nog säga det motsatta men det skiter du i.

Permalänk
Skrivet av MuppetShow:

Jag har också CDON+ och får ofta mail om olika erbjudanden. 50% på Video on Demand är ju det som alltid ligger, som man ser när man är inloggad, resten kommer via mail och visas inte under Mina Sidor. Du kanske stängt av så du inte får mail från dem.

Alltså mail om erbjudanden får jag men det är bara sådana som är för alla som anmäler sig för nyhetsbrev eller vad det heter. Vilka erbjudanden har du fått för bara Cdon+ kunder? Har du något exempel?

Visa signatur