Råd om grafikkort för 3 monitorer och spel

Permalänk

Råd om grafikkort för 3 monitorer och spel

Det är nu tid för nytt grafikkort då kylningen på mitt nuvarande AMD Radeon HD 6900 Series börjat krångla!
Andvänder mig av 3 monitorer nu för tillfället misstänker det är därför det som nuvarande kortet blev lite ledset.. :c
Men till min fråga så har jag lite undringar ang vilket kort som nu skulle passa mina behov!
Som sagt vill jag det ska klara mina 3 skärmar galant och utöver det så spelar jag mycket och väldigt blandade spel allt från gamla till nya.
Som en bonus vore det trevligt om jag vid senare tillfälle kunde slänga in en fjärde skärm men inget som är en prioritet
Har kikat lite på:
ASUS Radeon R9 290 4GB DirectCuII OC och
ASUS Radeon R9 290X 4GB DirectCuII OC
Men är inte jätte duktig på sånt här så vore helt underbar med några pointers eller förslag!
Vore även trevligt om det inte var extremt dyrt men kanske blir så om ja ska få det jag vill ha utav kortet
Tack i förväg!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Spelar du på alla tre eller använder du två av dom till andra saker?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CircleMaster:

Det är nu tid för nytt grafikkort då kylningen på mitt nuvarande AMD Radeon HD 6900 Series börjat krångla!
Andvänder mig av 3 monitorer nu för tillfället misstänker det är därför det som nuvarande kortet blev lite ledset.. :c
Men till min fråga så har jag lite undringar ang vilket kort som nu skulle passa mina behov!
Som sagt vill jag det ska klara mina 3 skärmar galant och utöver det så spelar jag mycket och väldigt blandade spel allt från gamla till nya.
Som en bonus vore det trevligt om jag vid senare tillfälle kunde slänga in en fjärde skärm men inget som är en prioritet
Har kikat lite på:
ASUS Radeon R9 290 4GB DirectCuII OC och
ASUS Radeon R9 290X 4GB DirectCuII OC
Men är inte jätte duktig på sånt här så vore helt underbar med några pointers eller förslag!
Vore även trevligt om det inte var extremt dyrt men kanske blir så om ja ska få det jag vill ha utav kortet
Tack i förväg!

Ska du spela på alla tre skärmarna är det dubbla toppgrafikkort som gäller, om du vill ha vettig framerate med okej inställningar. Ska du bara ha tre skärmar inkopplade och spela på en av dom så klarar alla vettiga kort av det idag.

Visa signatur

///M4

Permalänk

Skulle vara bäst med en dubbelmacka kan rekommendera ett Radeon HD 7990 6GB.

Permalänk
Medlem

R9 290 har bra prestanda för priset, 290X om du känner för några extra % och lite mindre kvar i plånboken.

Visa signatur

| i9-9900X 4.8 GHz | ASUS RTX 3090 ROG Strix Gaming OC | 2X Vertex 4 512GB RAID 0 | 2X WD RED 4TB | ASUS ROG STRIX X299-E GAMING | Corsair 900D | 2X MSI Optix MAG321CQR 144Hz | G.Skill Trident Z Royal Silver DDR4 3600Mhz CL15 4x8GB | Corsair AX 1200i | Asus Xonar STX II | Watercooling 480+480+240 |

Permalänk
Medlem

Vilken budget har du att röra dig med?
Om du spelar på alla 3 skärmar så säger jag att du definitivt tar ett 290X då det är kraftfullare än 290.
Om du bara spelar på ena skärmen och vill komma undan billigare så duger ett 290 finfint, men vilket kort du borde ta beror helt på vad för inställningar du kör på/vill kunna köra på och din budget.

Permalänk
Skrivet av Majora:

Vilken budget har du att röra dig med?
Om du spelar på alla 3 skärmar så säger jag att du definitivt tar ett 290X då det är kraftfullare än 290.
Om du bara spelar på ena skärmen och vill komma undan billigare så duger ett 290 finfint, men vilket kort du borde ta beror helt på vad för inställningar du kör på/vill kunna köra på och din budget.

Skulle säga budgeted ligger runt 5000kr hållet.
Skulle vara trevligt med möjligheten att spela hyffsat på alla tre men kommer mest bli på ena och lite annat igång på de resterande.

Permalänk
Skrivet av hoski:

Ska du spela på alla tre skärmarna är det dubbla toppgrafikkort som gäller, om du vill ha vettig framerate med okej inställningar. Ska du bara ha tre skärmar inkopplade och spela på en av dom så klarar alla vettiga kort av det idag.

Skrivet av oolllee:

Spelar du på alla tre eller använder du två av dom till andra saker?

Spelar mest på ena skärmen men vore trevligt om de gick att köra hyffsat på alla 3 då och då!

Permalänk
Medlem

Gå in på SWECLOCKERS marknad och köp 2st R9 290/290X så är du väl rustad inför framtiden.

Visa signatur

| i9-9900X 4.8 GHz | ASUS RTX 3090 ROG Strix Gaming OC | 2X Vertex 4 512GB RAID 0 | 2X WD RED 4TB | ASUS ROG STRIX X299-E GAMING | Corsair 900D | 2X MSI Optix MAG321CQR 144Hz | G.Skill Trident Z Royal Silver DDR4 3600Mhz CL15 4x8GB | Corsair AX 1200i | Asus Xonar STX II | Watercooling 480+480+240 |

Permalänk
Avstängd

maxar diablo 3 i 5040x1050 med singel 290.
även om du kanske behöver sänka vissa inställningar i andra spel är ett bra 290 rejält att köra med.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Skrivet av Danmyr:

Gå in på SWECLOCKERS marknad och köp 2st R9 290/290X så är du väl rustad inför framtiden.

Hehe jo det vore något dock lite över budget
Tror det lutar åt ett 290x!
Kikade runt lite på kort idag och såg R9 290X 4GB Lightning låg på några hundra mer är det värt det?

Permalänk
Medlem

Kolla om du kan få loss två 680 till ett bra pris. Jag körde med det förut och hade inga bekymmer i 5760x1080.

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro