Vilken next-gen konsol är bäst till FIFA?

Permalänk

Vilken next-gen konsol är bäst till FIFA?

Hej, jag tänkte köpa en nextgen konsol, mestadels för FIFA. Jag har nästan bestämmt mig för PS4 pga de stora fördelarna (priset, hårdvaran osv.), men undrar om det är värt att skaffa ett Xbox One endast för Legends (som är exklusiva för X1. Vet ni ifall X1 kommer ha några exklusiviteter i FIFA 15? Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

legends kostar väl flera miljoner coins och väldigt sällsynta vad jag sett,fifa på ps4an är riktigt nice iallafall

Permalänk
Medlem

tycker nog inte att det är värt med xbox bara för det men helt upp till dig

Permalänk

Tack för svar. Tvekar också på om det är värt det. Dock har jag en vän som har både PS4 och Xbox One, och enligt honom är Fifa till PS4 riktigt dåligt (kraschar och servrarna är dåliga), men vet inte om jag lita på honom då han är en riktigt Xbox fanboy. Någon som har fifa 14 till ps4 och vet hur pass sant detta är?

Permalänk
Skrivet av Kaprisfisken:

Tack för svar. Tvekar också på om det är värt det. Dock har jag en vän som har både PS4 och Xbox One, och enligt honom är Fifa till PS4 riktigt dåligt (kraschar och servrarna är dåliga), men vet inte om jag lita på honom då han är en riktigt Xbox fanboy. Någon som har fifa 14 till ps4 och vet hur pass sant detta är?

jag och min polare brukar lira fifa till ps4 ibland och det är riktigt fint, tycker det inte kraschar nåt eller liknande

jag tycker du ska köra på ps4 helt klart

Permalänk
Medlem

Vill du spela FIFA 14 med alla funktioner väljer du Xbox One. Vill du spela ett nedsgraderat FIFA med kassa servrar väljer du PS4

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Nu är jag bara glad amatör när det kommer till Fifa och skulle säkert inte märka någon skillnad men det finns väl en anledning till att alla duktiga/kändisar som lägger upp filmer spelar på Xbox?

Permalänk
Medlem
Skrivet av el30:

Nu är jag bara glad amatör när det kommer till Fifa och skulle säkert inte märka någon skillnad men det finns väl en anledning till att alla duktiga/kändisar som lägger upp filmer spelar på Xbox?

givetvis..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

Legends kostar inte flera miljoner du kan få de flesta för 200/300 tusen.

Visa signatur

Dator: i5 7600k@5ghz | EVGA 1060 | 16gb Corsair 2666mhz | MSI Z270-A
Laptop: Lenovo Thinkpad T430s | i7-3520M | 8 GB &&
Laptop 2: HP Probook 6470B | Intel i5-3210M | 8 GB
Mobil: iPhone 7 128gb | Konsoler: XboxOne | PS4 | Wii

Permalänk

Ok. Vet ni om det finns något ställe i Sthlm där man kan testa X0 och Ps4?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaprisfisken:

Ok. Vet ni om det finns något ställe i Sthlm där man kan testa X0 och Ps4?

Testat lokala Webhallen?

Visa signatur

< i5 2500K @ 4.2GHz | 16 GB A-Data XPG + Corsair XMS3 1600MHz | ASUS GTX 670 DCU2 | Qnix QX2710 2560x1440 @ 96Hz | ASUS Xonar D2 | Samsung 830 128 GB | Crucial M4 240 GB | Samsung Spinpoint F3 1 TB | WD Green 2GB | Fractal Design Define R3 | Be Quiet! Straight Power 580W >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaprisfisken:

Ok. Vet ni om det finns något ställe i Sthlm där man kan testa X0 och Ps4?

Webhallen hade båda sist jag var där, typ 1 vecka sen. Sen om du får lira Fifa på båda har jag inte en aning om.

Visa signatur

Asus Z68-V PRO | i5 2500k @4,4 | Asus GTX 970| Corsair HX850W | 16GB Corsair Venceance @1600mhz | Noctua NH-D14 | NZXT H2 |Samsung 840 Pro 512gb | OCZ Vertex 3 120gb | |Samsung F4 2TB | Silverstone Air Penetrator 120mm x2 | Noctua NF-P14 140mm | Noctua NF-S12B 120mm | Qnix Q2710@96Hz |