Retrolan i Göteborg?

Permalänk
Medlem

Retrolan i Göteborg?

Någon som är sugen?

jag kan fixa lokal, el, nätverk, lina osv för max 80pers

Kan väl inte bara vara jag som vill lira redalert, q3, age2 och dylikt?

med dundrande chipmusik 24/3

kraven är ju givetvis windows 98, och crt skärm.

om vi hjälps åt så blir det gratis dessutom

nå?

Visa signatur

RetroPC samlare av högsta nivå.
medlem 504 på sweclockers
https://timmynator.se

Permalänk

Om kraven inte är retro-utrustning är jag gärna på, kan säkert skramla fram åtminstone en kille till.

Permalänk
Medlem

Kan ta med två Nintendo 64

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT | OLED G6 G60SD

Permalänk
99:e percentilen

Låter kul, men krav på retroutrustning kan väl skippas? Inte alla som har en lada full med datorprylar.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

krav o krav, men om man har möjlighet så kan man väl rota fram den grådassiga lådan, den tunga skärmen och sin kulmus=)

Visa signatur

Permalänk

Fyfan, släpa CRT-skärmar har jag inte saknat. Jag kan ta med mitt model M, det är det enda som finns kvar hos mig som kan kallas retro.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Smygbas:

Fyfan, släpa CRT-skärmar har jag inte saknat. Jag kan ta med mitt model M, det är det enda som finns kvar hos mig som kan kallas retro.

Jag skriver på det tangentbordet just nu (och varje dag)! Det hörde till vår första dator, med just Windows 98. Plockade upp det från källaren där det hade legat i flera år.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Skrivet av HurMycket:

Jag skriver på det tangentbordet just nu (och varje dag)! Det hörde till vår första dator, med just Windows 98. Plockade upp det från källaren där det hade legat i flera år.

Ja, det är sjukt bra. Jag har bytt det just nu, mot en ducky mini, för det är så satans stort. Jag får inte plats.

Men det här lanpartyt, var tänkte TS att det skulle utspela sig?

Permalänk
Medlem

Om ni inte kör ett nätverk av BNC så är det inget riktigt retrolan, minnena av problemen som kan uppstå får mig att rysa. Kan nämnas att när jag började gymnasiet var hela skolans nätverk fortfarande BNC, helt otroligt att det funkade.

Visa signatur

Data Data

Permalänk
Medlem

Det hade varit jättekul! Har tyvärr gjort mig av med de retroprylar jag hade till pc. Har dock kvar en del andra maskiner.

Permalänk
Medlem

Jag skall fundera ihop något, och komma med ett mer konkret förslag helt enkelt!

om man kör fokus på spel från 98-02 så går det ju att köra med normal hårdvara, men det hade ju vart en fröjd för ögat att se crt skärmar och neonrör:P

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag skulle kunna haka på!

Men hur blir det? med retro?

Jag har IBM Aptiva 2144-910 486/dx2-66MHz, 64mb ram, 6,4gb hårddisk, windows 95B eller

IBM Aptiva 2138-e83 (volvo datorn) Pentium II 300MHz, etc etc + Woodoo2-kort Windows 98SE

Spel?
c&c Red alert + alla expansioner (8 player i nätverk)
c&c Tiberian sun + firestorm expansion (8 player i nätverk)
Need for speed II SE (8 player i nätverk)
Need for speed III (8 player i nätverk)
Need for speed 4 (8 player i nätverk)
Ages of empire (8 player i nätverk)
Ages of empire II (8 player i nätverk)

Visa signatur

HP Elitebook 2570p Windows XP
HP Elitebook 2560p Windows vista
HP Elitebook 820 G3 Windows 7 - I5 Skylake

Permalänk
Medlem

Väcker denna lite igen, jag har tillgång till en lanlokal som går att hyra, nybyggd i Kungsbacka. Man får hyra den för runda slängar 2500-2700:- för en helg, så är man några styckern så blir de juh en piss i havet. Finns plats för ungefär 50 pers tror jag.

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Medlem

Man kan ju ha en 1vs3 duel i dungeon keeper 2 (finns att köpa på gog som funkar för dom som inte har en retro dator )

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linkus:

Väcker denna lite igen, jag har tillgång till en lanlokal som går att hyra, nybyggd i Kungsbacka. Man får hyra den för runda slängar 2500-2700:- för en helg, så är man några styckern så blir de juh en piss i havet. Finns plats för ungefär 50 pers tror jag.

äger all teknik vad gällande nätverk, el, kan låna eventlokaler eller större konferensrum på jobbet freebie, men tack för erbjudandet

så ett lan för 10, 50, eller om de så behövs 300 pers är inga problem vad gällande de praktiska

vad gällande spel och dylikt så föredrar jag guldåldern när RTS var som störst, dvs Redalert, AoE och liknanade spel

Finns det några eldsjälar runt Göteborg som är sugen att hjälpa till att få ihop något? jag har lite för mycket att göra dagtid för att styra upp detta fullt ut

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimmyQ:

Finns det några eldsjälar runt Göteborg som är sugen att hjälpa till att få ihop något? jag har lite för mycket att göra dagtid för att styra upp detta fullt ut

Om det är något jag kan hjälpa till med så gör jag gärna det. Även om jag är i lite samma situation som dig, men tid får man ta sig helt enkelt Bor norr om Göteborg.