Samsung galaxy s3 Hittar inte sim kort.

Permalänk

Samsung galaxy s3 Hittar inte sim kort.

Kompisen byte mitt skal samt display.
Efter detta hittar inte telefonen sim kortet.
Han har gått igenom telefonen flera gånger och allt är som det ska.
Vi har även bytt hållaren/läsaren för sim kortet. utan resultat.

Jag har provat att ringa *#06# för att kolla IMEI men får inte upp något.
Telefonen är köpt hos Halebop för något år sedan.

vad kan detta bero på? läst en del och många verkar ha haft problemet men hittar inget svar på lösningen.

Det är en rund ring rund teckningen, och telefonen frågar inte ens om sim kort så jag kan inte slå in pinkod

TIPS?

Permalänk

Hade också problem med sim-kortet på min S3a, men det var mer att den glappa. Löste problemet genom att klämma in lite papper mellan simkortet och "hållaren" så det satt lite tajtare. Inte säkert att det löser ditt problem men du kan ju testa. Har för mig att det fanns någon youtube-film om hur man gjorde.

edit: här är filmen jag fick idén ifrån: https://www.youtube.com/watch?v=43hFlmVOjOE

Permalänk

samtidigt så är ju hela sim korts läsaren/hållaren utbytt så borde inte hjälpa. tack ändå

Permalänk
Avstängd

Det låter nog som om kompisen gjort nått fel

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk

kanske. samtidigt jobbar han med detta. Visslingen svart hemma men han gör det dagligen.
ska det inte gå att läsa ut IMEI utan sim kortet?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Jonas_latt:

kanske. samtidigt jobbar han med detta. Visslingen svart hemma men han gör det dagligen.
ska det inte gå att läsa ut IMEI utan sim kortet?

Han får kolla den en gång till och även kolla med ditt kort samtidigt.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)