Hjälp !!! Köpa dator i födelsedagspresent

Permalänk
Medlem

Hjälp !!! Köpa dator i födelsedagspresent

Hej,

Nu är det så att min lille bror fyller snart år och jag har tänkt att köpa en schysst dator till honom i present.
Det jag är ute efter är en bra men även prisvärd stationär dator avsedd till spel och endast spel.
Jag har försökt kolla runt på Inet, men eftersom jag inte är kunnig inom området är allt skrivet på kinesiska ungefär.

*Budget
5000 :-

*Spel
Heroes of Newerth ?
CS

Jag vet att han har tangentbord och mus sen tidigare, men när det kommer till skärm är jag osäker.
Ni får gärna komma med något förslag på skärm som jag kan köpa till men den får max kosta 1 500:- (utöver 5k på datan)

Han fyller år om 3 veckor så det vore grymt om jag hade en dator färdig då !!
Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Jag tycker du ska lägga 6k på datorn och sedan köpa en begagnad skärm för 500 kr om det behövs.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/6744040/2014-05-10

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 870 EVO 1TB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

[QUOTE="fantomsmurfen;14596940"]Jag tycker du ska lägga 6k på datorn och sedan köpa en begagnad skärm för 500 kr om det behövs.

Hej !

Tack för ditt svar, men om jag köper den här är jag "ready 2 go" då ?
Då har han allt han behöver för att köra igång?
Eller är det vissa delar jag måste köpa till då ?

Men när du säger 500:- får jag en tillräckligt bra skärm då ?
Vill ju inte att det ska vara dålig bild när han fått en bra dator om du förstår lite vad jag menar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

med tanke på vad ts skriver tror jag inte han vill eller kan bygga själv. windows behövs nog också.

Permalänk
Medlem

Fick syn på den här på komplett, vad tycker ni om den ?
Såg även att man kan byta ut vissa delar, något jag kanske ska göra ?
https://www.komplett.se/komplett-entry-gamer/10876

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KeVster:

Fick syn på den här på komplett, vad tycker ni om den ?
Såg även att man kan byta ut vissa delar, något jag kanske ska göra ?
https://www.komplett.se/komplett-entry-gamer/10876

Den är värdelös dator för spel. Här har du en prisvärd speldator för bara 6539kr, den har bra grafikkort, bra processor, 8gb internminne osv. Säljs från ett seriöst företag. Med denna dator kan han spela alla spel på höga inställningar.
http://www.net2world.se/g56-gtx680-intel-i5-4440-%283.1ghz%29... Enda som saknas är operativsystem, mus och tangentbord.

Värt om du kan lägga till pengarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KeVster:

Hej,

Nu är det så att min lille bror fyller snart år och jag har tänkt att köpa en schysst dator till honom i present.
Det jag är ute efter är en bra men även prisvärd stationär dator avsedd till spel och endast spel.
Jag har försökt kolla runt på Inet, men eftersom jag inte är kunnig inom området är allt skrivet på kinesiska ungefär.

*Budget
5000 :-

*Spel
Heroes of Newerth ?
CS

Jag vet att han har tangentbord och mus sen tidigare, men när det kommer till skärm är jag osäker.
Ni får gärna komma med något förslag på skärm som jag kan köpa till men den får max kosta 1 500:- (utöver 5k på datan)

Han fyller år om 3 veckor så det vore grymt om jag hade en dator färdig då !!
Tack på förhand

Dold text

Hej KeVster,

Kul att du frågar oss om hjälp, lite kort bara:

som andra har frågat: ska Windows ingå? kan du bygga datorn själv?

Permalänk
Medlem

[QUOTE="KeVster;14596965"]

Skrivet av fantomsmurfen:

Jag tycker du ska lägga 6k på datorn och sedan köpa en begagnad skärm för 500 kr om det behövs.

Hej !

Tack för ditt svar, men om jag köper den här är jag "ready 2 go" då ?
Då har han allt han behöver för att köra igång?
Eller är det vissa delar jag måste köpa till då ?

Men när du säger 500:- får jag en tillräckligt bra skärm då ?
Vill ju inte att det ska vara dålig bild när han fått en bra dator om du förstår lite vad jag menar.

Det är en komplett dator. Det enda som fattas är Windows. För 500 kr tror jag det borde vara rätt lätt att hitta en begagnad 1920x1080 bildskärm som är helt ok.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 870 EVO 1TB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Som sagt, om du eller din bror inte har möjlighet och kunskap att själv installera operativsystem så se till att köpa en dator med windows redan installerat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldhissla:
Dold text

Hej KeVster,

Kul att du frågar oss om hjälp, lite kort bara:

som andra har frågat: ska Windows ingå? kan du bygga datorn själv?

Hej,

Jag vill gärna ha allt klart då jag inte har tid,ork eller kunskap att egentligen fixa med allt.
I värsta fall kan jag ju be en vän bygga ihop den men det bästa vore om allt var klart.

Jag fått förklarat för mig att alla kompletts datorer levereras med operativsystem, men har dem dåliga datorer eller ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KeVster:

Hej,

Jag vill gärna ha allt klart då jag inte har tid,ork eller kunskap att egentligen fixa med allt.
I värsta fall kan jag ju be en vän bygga ihop den men det bästa vore om allt var klart.

Jag fått förklarat för mig att alla kompletts datorer levereras med operativsystem, men har dem dåliga datorer eller ?

Inget fel på dem, dock har jag personligen inte tyckt om deras support, hade mer tipsat om Inets datorer

Permalänk
Medlem

vill bara hoppa in och skriva att jag tycker jättemycket om kompletts support. de har behandlat mig väldigt bra.

Permalänk
Avstängd

http://www.inet.se/kundvagn/visa/6753575/2014-05-13
http://www.guru3d.com/articles_pages/amd_a10_7850k_apu_review...

Permalänk
Medlem

Komplettdatorn är bättre

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MakeCoke:

Komplettdatorn är bättre

Skickades från m.sweclockers.com

Inte är det stor skillnad. Mindre minne och en högljudande stockfläkt på Kompletts dator. Smartaste köpet är net2worlds dator.