Permalänk
Medlem

Kan inte formatera datorn!!

Hejsan!

Jag har idag köpt en i7 4770K och ett Z87 Maximus VI Hero och allting fungerade direkt när jag kopplade in det osv.

Läste då att folk rekommenderar att jag skulle formatera datorn, så jag började och när jag hade formaterat min hårddisk och var redo att köra igång Windows 8 installationen så fick jag plötsligt bluescreen med denna gubben =(.

Har testat att byta slot på ramminnet och ta ut ett minne och köra men ingenting fungerar.

Hittade en gammal Windows 7 skiva och testade med den istället, samma problem halvvägs får jag bluescreen.

Snälla hjälp mig!

Hoppas ni har tips på vad fan det kan vara?! (ursäkta språket)

Har dock inte uppdaterat biosen, kan felet vara så enkelt?

Tack på förhand!!

Visa signatur

GPU: Gigabyte Geforce GTX 670 CPU: Intel i5 2500K Moderkort: Gigabyte GA-P67A-D3-B3 RAM: 8GB Team Elite 1333Mhz SSD: Vertex 4 120Gb (x2) HDD: Samsung 1TB Chassi: CoolerMaster HAF 912 Plus PSU: Corsair CX600 Högtalare: XTZ 99.25 MKII Hörlurar: Creative Sound Blaster Tactic3D Alpha Mus: Zowie EC1 Tangentbord: Microsoft SideWinder X3 Musmatta: Razer Goliathus Extended XL+Steelseries QcK+ Skärm: BenQ XL2410T

Permalänk
Medlem

Hinner du se vad BSOD beror på?

Har du fixat i bioset så att du kör med ACHI (då jag antar att du har stoppat i en SSD i lådan)? Jag skulle också rekommendera att disabla floppy i bios (då jag inte kan tänka mig att du använder det) ifall det är möjligt.

Osäker när exakt när BSOD sker. Är det efter att du bootat upp med windowsskiva och valt vilken disk du ska lägga installen, och installen ska påbörjas?

Visa signatur

Nada.