Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindahl:

Får se hur jag ska göra.
Sist jag gjorde en ominstallation så fick jag börja från början.

Kan du inte installera det via steam och ändå ha kvar din gamla installation? Jag har inte läst på om mp direkt men såhär har jag förstått det: Du startar en ny profil som du ska ha i mp, sedan får du spela upp dig till en billig lastbil vilket du gör offline. Sen när du har lastbilen så använder du profilen och går in på mp modden. Du kan ju ladda ner någon mod som ger dig massa extrapengar så slipper du köra alltför mycket.

Någon får gärna rätta mig ifall jag har helt fel

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Kan du inte installera det via steam och ändå ha kvar din gamla installation? Jag har inte läst på om mp direkt men såhär har jag förstått det: Du startar en ny profil som du ska ha i mp, sedan får du spela upp dig till en billig lastbil vilket du gör offline. Sen när du har lastbilen så använder du profilen och går in på mp modden. Du kan ju ladda ner någon mod som ger dig massa extrapengar så slipper du köra alltför mycket.

Någon får gärna rätta mig ifall jag har helt fel

Du kan ha din gamla profil i MP, det enda du måste ha är att äga en lastbil.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Skrivet av Goteborgan:

Du kan ha din gamla profil i MP, det enda du måste ha är att äga en lastbil.

Så länge inte den ägda bilen har lagts till av en mod så.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Så länge inte den ägda bilen har lagts till av en mod så.

Nene, det är klart.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk

Om jag har ett spel på Cd-skiva (FS) är det något man kan lägga in i Steam genom att skriva in key någon stanns? Eller är det bara spel man köpt där igenom som man kan ha där?

Permalänk
Medlem

Jeesus, har kuskat runt i lastbil i 8 år och är så trött på det att jag kan dö; hur kan folk längta efter en simulator för att göra samma sak?

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ksw:

Jeesus, har kuskat runt i lastbil i 8 år och är så trött på det att jag kan dö; hur kan folk längta efter en simulator för att göra samma sak?

Känner samma sak när jag lirar. Är så trött på spelet att det kryper i mig men lik för-annat klickar jag igång det oftast.

Inte kört lastbil "irl" annat än en vecka hos en riktig nöt till småfirma. Farsgubben som nu är åldrad pensionär som tillbringade 28år i sopbil/komprimatorbil brukar komma gåendes med rullatorn och kolla över axeln på mig när jag lirar euts2.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Känner samma sak när jag lirar. Är så trött på spelet att det kryper i mig men lik för-annat klickar jag igång det oftast.

Inte kört lastbil "irl" annat än en vecka hos en riktig nöt till småfirma. Farsgubben som nu är åldrad pensionär som tillbringade 28år i sopbil/komprimatorbil brukar komma gåendes med rullatorn och kolla över axeln på mig när jag lirar euts2.

Hah, dagens i-landsproblem. eller kallas det belöningsmekanismer? ärligt talat sitter jag och väntar på en trading simulator; men snarare med rymdtema. har kört x-rebirth och sim city ett bra tag nu men allting är så fake och omotiverande; eve-online har jag ett 03-konto i och det har jag också tröttnat på. väntar på Elite: Dangerous och star citizen just nu...

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem

Finns det moddar eller en annan simulator som denna där man kan köra i sydostasien?

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Skrivet av xpanterx:

Finns det moddar eller en annan simulator som denna där man kan köra i sydostasien?

Har inte provat dom själv men 18 Wheels of Steel Extreme Trucker 1 och kanske 2 har jag för mig jag sett att man kan köra i tropiska länder i alla fall.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av ksw:

Jag kan förstå dig. Men alla har ju inte kört lastbil på riktigt då är detta ganska kul. Väldigt realistiskt i stora drag skulle jag säga (Har eget åkeri så jag har kört en del lastbil med både trailer, kärra och vagn).

Sen ett tips till dig, du kanske ska ta och prova nåt annat om du är trött på det du gör idag. Du kan t ex prova att köra någon annan fordonskombination eller någon annan last. Kanske ska du göra nåt annat ett tag än att köra lastbil om du är trött på det. Lycka till!

Visa signatur

Stuff: Asus P9X79 Deluxe | 3930K @ 4375 Mhz | 16 GB DDR3 @ 2000 Mhz | 2x R9 290X CrossFireX | SSD |
Windows 10
-=Water-cooled with custom loop=-
MG279Q triple screen
6700K, 32 GB DDR4, Fury X, Samsung PRO M.2 SSD 256 GB, Samsung SSD 1 TB, Windows 10 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Har inte provat dom själv men 18 Wheels of Steel Extreme Trucker 1 och kanske 2 har jag för mig jag sett att man kan köra i tropiska länder i alla fall.

Ok! Tackar

Visa signatur

[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av ksw:

Hah, dagens i-landsproblem. eller kallas det belöningsmekanismer? ärligt talat sitter jag och väntar på en trading simulator; men snarare med rymdtema. har kört x-rebirth och sim city ett bra tag nu men allting är så fake och omotiverande; eve-online har jag ett 03-konto i och det har jag också tröttnat på. väntar på Elite: Dangerous och star citizen just nu...

Inget lär ju slå original Elite på den fronten...

Visa signatur

Permalänk

Tja! Kom precis förbi 500h sträcket! Vilket också medför att jag har 700 förare med bilar, 10 privata och 400 miljoner på kontot. Det där med att få fram pengar har inte varit ett problem på länge xD

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Tja! Kom precis förbi 500h sträcket! Vilket också medför att jag har 700 förare med bilar, 10 privata och 400 miljoner på kontot. Det där med att få fram pengar har inte varit ett problem på länge xD

Fyfan, hur orkar man?

Har förarna pundarbilar för 100k stycket eller uppgraderar du dem också?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Skrivet av Bakgrund:

Fyfan, hur orkar man?

Har förarna pundarbilar för 100k stycket eller uppgraderar du dem också?

Jag har tagit fram en bil som jag ger till alla mina anställda!

För att göra det hela enhetligt så har jag valt att ha samma setup för samtliga bilar. Valet av delar beror dels på att jag vill ha en fräsch maskinpark men också att endast standard delar väljs för att inte skapa problem vid uppdateringar och mod-byten. För ett tag sedan så hade jag "bara" 100 bilar och massor av pengar, så då sålde jag alla mina bilar (Scania R 2009 av motsvarande modell) och rustade upp till Streamline samt byggde ut hela parken med 600 fordon! xD

Min modellista!
Hytt: Topline
Chassi: 6x4
Motor: R730 V8 Euro 6
Växellåda: Opticruise GRSO 925R
Interiör: Exklusive V8 (Högerstyrd i UK)
Färg: Deep Ocean (Mörkblå)
Bullbar: Champion
Fälg/Däck: Spelets standard
Framspegel: Original lång
Sidospegel: Original
Solskydd: Original
Backspeglar: Lackerade
Handtag: Lackerade

Slutpris: 260.860 €

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk

Jisus 700 förare!!!! Hur får man ihop så många???? Har du fult i alla garage i ALLA länder?? Hur kan man ha 10 privata bilar? Kör du en och har 9st står? I olika länder eller?

Mycket imponerad må jag säga.....

Permalänk
Skrivet av Akepouchen:

Jisus 700 förare!!!! Hur får man ihop så många???? Har du fult i alla garage i ALLA länder?? Hur kan man ha 10 privata bilar? Kör du en och har 9st står? I olika länder eller?

Mycket imponerad må jag säga.....

När man har typ 3 anställda så flyter det bara på. Man tjärnar så mycket pengar att det inte blir några svårigheter. Jag har garage i väldigt många städer, sedan har jag två garage där jag har mina privata bilar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

När man har typ 3 anställda så flyter det bara på. Man tjärnar så mycket pengar att det inte blir några svårigheter. Jag har garage i väldigt många städer, sedan har jag två garage där jag har mina privata bilar.

Håller inte med om det där med 3 förare

Har just nu tre förare, utbildar alla i långdistans först, snart är de alla fullt utbildade i det, sedan blir det dyrbar last.

Kanske tjänar några tusen per dag på dem, inte mycket mer.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Skrivet av Bakgrund:

Håller inte med om det där med 3 förare

Har just nu tre förare, utbildar alla i långdistans först, snart är de alla fullt utbildade i det, sedan blir det dyrbar last.

Kanske tjänar några tusen per dag på dem, inte mycket mer.

Hur kan man utbilda sina förare???? Jag har två st som "åker" lite hur dom vill och ibland kommer det upp på gps:n att dom gått upp en level. (Kan jag välja åt dom vad dom ska "öka" i) ???

Permalänk

Hur började du spelet? Jag är rätt ny här (kul att lära sig)

Tog lån (köpte egen bil) och körde körde körde???
Köpte en bil till och anställde?? (eller)

Vilka xp:n ska man satsa på först? och så vidare??

Tacksam för svar/ hjälp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akepouchen:

Hur kan man utbilda sina förare???? Jag har två st som "åker" lite hur dom vill och ibland kommer det upp på gps:n att dom gått upp en level. (Kan jag välja åt dom vad dom ska "öka" i) ???

Ja, gå till ditt företag genom menyn, sedan förarhantering, klicka på föraren du vill ändra utbildningspolicy för och där till vänster kan du välja vad den ska utbilda sig i när den går upp i level.

Visa signatur

Utelåst hobbymoderator

Permalänk

This 'onna be evil.. färgar lite detaljer

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Bakgrund:

Ja, gå till ditt företag genom menyn, sedan förarhantering, klicka på föraren du vill ändra utbildningspolicy för och där till vänster kan du välja vad den ska utbilda sig i när den går upp i level.

Hittade på det. Tackar

Permalänk
Skrivet av Akepouchen:

Hur började du spelet? Jag är rätt ny här (kul att lära sig)

Tog lån (köpte egen bil) och körde körde körde???
Köpte en bil till och anställde?? (eller)

Vilka xp:n ska man satsa på först? och så vidare??

Tacksam för svar/ hjälp.

Jag gjorde tvärt emot vad alla andra gör. Jag tog det lugnt. Tog snabbjobb efter snabbjobb tills jag kunde köpa mig en bil. Mina krav på bilen var att den skulle ha en så stor motor som möjligt för att leva med längre och klara backar och laster bättre. Mitt andra krav var att det skulle vara en Scania När jag väl skaffat den så körde jag ett tag och tog ett litet lån på 100k och anställde en förare och köpte en så billig bil som möjligt till denne. Sedan gjorde jag mig kvitt lånet och körde tills jag fick pengar till en billig bil till. På den vägen är det!

Till er som säger att 3 förare inte räcker, betalar ni räntor på massor av lån? Skippa lånen! Jag har klarat det på 100K och jag vet inte om det gick snabbare egentligen då pengarna ändå ska betalas tillbaka plus ränta!

Visa signatur

Permalänk

Inte spelat på nästan 2 månader nu, men blev en kort sväng till London idag.

Permalänk
Skrivet av OrientExpress:

Inte spelat på nästan 2 månader nu, men blev en kort sväng till London idag.

http://i.imgur.com/v28107I.png

Är det den här interiören rakt av eller egenmodifierad?

http://ets2.lt/en/scania-r2008-danish-interior/

Visa signatur

Permalänk

Jag gjorde tvärt emot vad alla andra gör. Jag tog det lugnt. Tog snabbjobb efter snabbjobb tills jag kunde köpa mig en bil. Mina krav på bilen var att den skulle ha en så stor motor som möjligt för att leva med längre och klara backar och laster bättre. Mitt andra krav var att det skulle vara en Scania När jag väl skaffat den så körde jag ett tag och tog ett litet lån på 100k och anställde en förare och köpte en så billig bil som möjligt till denne. Sedan gjorde jag mig kvitt lånet och körde tills jag fick pengar till en billig bil till. På den vägen är det!

Till er som säger att 3 förare inte räcker, betalar ni räntor på massor av lån? Skippa lånen! Jag har klarat det på 100K och jag vet inte om det gick snabbare egentligen då pengarna ändå ska betalas tillbaka plus ränta!

Tackar för infon. Då är det bara till att köra på då!!!

Vilka uddgraderingar (xp) sattsade du på först? För att pengarna skulle öka mest?

Permalänk
Skrivet av Tinardirith:

Är det den här interiören rakt av eller egenmodifierad?

http://ets2.lt/en/scania-r2008-danish-interior/

Jepp, det är den inredningen. Tillsammans med interiörs- addons ifrån Jetta http://forum.scssoft.com/viewtopic.php?f=35&t=128486&view=pre...

Någon här som spelar multiplayer? jag köpte spelet på steam idag men lyckas inte få det att funka, kommer upp en ruta när jag klickar på multiplayer där det står "command line" vad är det meningen att man ska skriva där?

Permalänk
Skrivet av OrientExpress:

Jepp, det är den inredningen. Tillsammans med interiörs- addons ifrån Jetta http://forum.scssoft.com/viewtopic.php?f=35&t=128486&view=pre...

Okey

Visa signatur