Permalänk

Bästa in ear lurarna?

Hej

Jag har alltid använt Apple earbuds men skulle nu vilja uppgradera lite.
Vill ha ett par snygga, sköna och bra låtande hörlurar! Hade varit riktigt bra om man får med ett litet fodral av nåt slag som inte är för stort som man kan ha dom i när man är ute istället för att dom ska ligga löst i fickan!

Dom ska helst inte läcka för mycket då jag lyssnar mycket på bussen.

Helst under 1000kr

Tacksam för svar //Victor

Permalänk
Medlem

Då kan jag varmt rekommendera samma lurar jag själv köpte efter att ha skapat en liknande tråd. Sennheiser CX300-II Precision. Otroligt bra ljud för att vara så pass billiga lurar, ligger lätt på nivå med andra lurar för dubbla priset jag provlyssnat. Kommer med tre olika koppar samt en påse för förvaring. Kostar 369:- MEN Kjell & Company säljer dessa över disk för 249:- KÖP!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Har själv CX400-II, underbara lurar!

Permalänk

Tack för snabbt svar! Vad är det för skillnad på cx300 o cx400? Undrar även hur dom sitter i öronen. Hatar verkligen hörlurar som ramlar ur hela tiden

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1421588

Dem har jag och de är perfekta när man tränar och allmänt rör sig.
Bra ljud är det i dom också!

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Håller med tidigare talare om Yamaha EPH-100.
Bra recensioner på Prisjakt också.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=935282

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=956583
Väldigt prisvärda in-ears. Gott om omdömen också! Har ett par själva och är supernöjd!

Permalänk
Medlem

Jag har eph-100 och jag är så sjuuukt nöjd.
Mina är 2 1/2 år gammla nu och låter än.
Snygg desig också för mig som är CNC-nörd. Kostade 1499:- då. Enda som kan vara jobbigt är att kabeln är något kortare än iphone orginal lurarna. Men man får ju med en 2meter förlängning + lite annat

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har a-Jays one och tycker dom har fungerat väldigt bra.
Dom är bra på att utestänga ljud och dom är väldigt hållbara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Victor Larsson:

Tack för snabbt svar! Vad är det för skillnad på cx300 o cx400? Undrar även hur dom sitter i öronen. Hatar verkligen hörlurar som ramlar ur hela tiden

400
Effekttålighet
200 mW
Frekvensomfång
17 - 22 000 Hz
Headset
Nej
Impedans
16 Ω
Känslighet
114 dB/mW

300
Effekttålighet
?
Frekvensomfång
19 - 20 000 Hz
Headset
Nej
Impedans
16 Ω
Känslighet
113 dB/mW

Enda nämnvärda skillnaden jag kan se. De sitter jättebra, normal kuddarna som följde med sitter bra för mig. Har trånga hörselgångar och kan omöjligt använda hårdplatshörlurar som t ex Iphone's. Följer som sagt med två andra kuddar, en modell större och en mindre. Stänger ute övrigt ljud väldigt bra också.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av yugurt:

Har a-Jays one och tycker dom har fungerat väldigt bra.
Dom är bra på att utestänga ljud och dom är väldigt hållbara.

Fast ljudkvalitén är rätt dålig, går knappt jämför mot lurar för 1000 lappen. Fördelen med a-jays är den trasselfria sladden

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Söker samma sak. Har väl ingen större lust att lägga över 500kr dock då denna typ av lurar går sönder lite hur som helst, kablar som fastnar, ljud som försvinner ur ena luren och allt vad det heter.

Kör a-jays one just nu och kvalitén blir jag aldrig nöjd med oavsett EQ, dock jämför jag ju lite med mina standard-lurar så oavsett så är det väl inte helt rättvist.

Funderar på Soundmagic E10 men undrar verkligen om ljudkvalitén på dessa är sådär, jättebra eller bara dugligt/helt ok? Haft CX300, EP630 och säkert nå mer som alla pajat på något sätt, och var väl inte supernöjd med ljudet heller.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A