Permalänk
Medlem

LAN-dator.

Tjo!

Hade lite tråkigt och nu när Dreamhack närmar sig så fick jag för mig att kanske bygga något man skulle kunna ha i lansyfte.

Asus M4A77TD
4GB DDR3
GeForce GTX465
AMD Phenom X2 550

Chassi är okänt, fick det av en kompis.

Skärmen är någon 75 hz packard bell.

LAN-dator.

Visa signatur

Intel i7 4770k - ASUS Z87A - Corsair 12 GB 1600MHz - Geforce GTX 780 - Fractal Design Define R2 - Cougar CM 550W 80+ Bronze

Permalänk

Hade varit intressant och se just HUR du fäste skärmen i chassit då det är just det som hela detta albumet handlar om! smart ide annars

Visa signatur

CPU: Intel core i7 4790k | RAM: Corsair Vengeance 16gb | GPU: MSI GeForce GTX 980 4GB | MB: MSI Z97I AC | SSD: Samsung 840 EVO 250gb | HDD: Seagate Barracuda 3T

Battlelog: Vanillaenergy

Permalänk
Medlem
Skrivet av vanillaskyes:

Hade varit intressant och se just HUR du fäste skärmen i chassit då det är just det som hela detta albumet handlar om! smart ide annars

Skulle kunna gissa att han gjort fyra hål i sidopanelen och sen skruvat fast sidopanelen i vesa fästet. Kan ha fel men det är hur jag skulle ha gjort det iallafall.

Fast lite fler bilder hade ju inte skadat!

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

Smidigt och snyggt!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Jag skulle väldigt gärna vilja veta vad det är för chassie! Står det inget alls på det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Jag skulle väldigt gärna vilja veta vad det är för chassie! Står det inget alls på det?

Det står "Advance" fram på det. Inte orkat googla efter det, men det var inget jag kände igen.

Visa signatur

Intel i7 4770k - ASUS Z87A - Corsair 12 GB 1600MHz - Geforce GTX 780 - Fractal Design Define R2 - Cougar CM 550W 80+ Bronze

Permalänk
Medlem

Kul att se! Jag har haft liknande idé sedan jag var liten men aldrig kommit till skott, så läckert att se en byggd variant.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1600@3,9 ghz med NZXT kraken GPU: Asus rog strix 1080 PSU: Corsair RM 850W MOBO: Asus rog strix b350 OS: Windows 10 home.

Permalänk
Medlem

Fan va nice! så många ggr som man velat ha detta men aldrig gjort de! solklar 5a från mig!

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Medlem

Advance är tillverkaren

Visa signatur

Carmilla: Intel 2600k, 8gb RAM 1600mhz, SSD EVO840, gtx760,. Workstation/Spelmaskin OS:Windows 8.1
Marcilla: AMD A4, 4gb RAM 1600mhz NAS/SQL/HTPC, OS: Linux MINT

Permalänk
Medlem

trodde det var ett ssd:p
men kul att se, mer bilder och mer info, vad e vikten på den? jag ska bara sälja min dator så ska jag bygga nåt liknande men mer slimmad och kanske två gpuer oxå

nån som vet var man kan hitta jättelånga crossfire bryggor?

Permalänk
Medlem

Hur löste du ström till skärmen? Tror mig se att du bara dragit sladden utanför chassit.

Får många år sedan när det LANades mycket i min umgängeskrets planerade jag ett liknande bygge.

Fästa en skärm på sidopanelen och montera in en switch i en 5,25'' plats. Samt ta ström till skärmen och switchen via en grendelare inuti chassit för minimalt antal kablar.

Dock dog planerna samtidigt som WC3/SC1 gjorde, när vi LANat sedan dess har det varit WiFi med internet. Inget hostas lokalt idag så det kändes onödigt att lägga någon tid på det.

Men jag gillar ditt bygge Får mig att fundera på att ta upp mina egna planer igen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweFunc:

Hur löste du ström till skärmen? Tror mig se att du bara dragit sladden utanför chassit.

Får många år sedan när det LANades mycket i min umgängeskrets planerade jag ett liknande bygge.

Fästa en skärm på sidopanelen och montera in en switch i en 5,25'' plats. Samt ta ström till skärmen och switchen via en grendelare inuti chassit för minimalt antal kablar.

Dock dog planerna samtidigt som WC3/SC1 gjorde, när vi LANat sedan dess har det varit WiFi med internet. Inget hostas lokalt idag så det kändes onödigt att lägga någon tid på det.

Men jag gillar ditt bygge Får mig att fundera på att ta upp mina egna planer igen!

Jo, jag har en strömkabel som är delad så att både dator och skärm kan få ström igenom samma sladd. Har egentligen bara gjort ett hål precis under skärmen där jag lirkar in den. Andra delen går in i nätagget. Tänkte göra så att båda delar går igång på ett knapptryck, men detta var lite av en spontan idé.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av MROO:

Jo, jag har en strömkabel som är delad så att både dator och skärm kan få ström igenom samma sladd. Har egentligen bara gjort ett hål precis under skärmen där jag lirkar in den. Andra delen går in i nätagget. Tänkte göra så att båda delar går igång på ett knapptryck, men detta var lite av en spontan idé.

Någon aning vad för typ av sladd det är?
Jag har vart på jakt efter en sån länge!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whylex:

Någon aning vad för typ av sladd det är?
Jag har vart på jakt efter en sån länge!

Jag har inte exakt produktnamn men tror att du kan hitta en sån om du googla Splitter pc ac cable eller liknanade. Min fick jag från min gymnasieskola för en massa år sedan.

Visa signatur