Permalänk

Beställde en Asus gtx 780 (Ordernummer 43864833) från er i onsdags förra veckan, och ingenting har hänt. Orderstatus står fortfarande som mottaget av lager. Är tveksam till att jag får den denna veckan, och tvivlar på att jag ens kommer att få den under kommande veckan. Vad är det som händer hos CDON?

Permalänk
Medlem

Hej förhandsbokade warlords of dreanor från er men fick inte min lvl 90 boost kod hon från kundservicen lovade . Chattade med er kundsupport för att det inte skulle hända och så händer det ändå är riktigt besviken . Vill ha tillbaka mina pengar så jag kan förhandsboka från Blizzard .

Och dessutom borde ni ha call back support inte att man kan ringa till er utan att ni ringer tillbaka när ni vill . Billig support men ändå effektiv . Chatten funkar inte folk har inte tid med er dåliga support och trams

Skicka gärna ett personligt meddelande till mig för mer info

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anthraxegott:

Beställde en Asus gtx 780 (Ordernummer 43864833) från er i onsdags förra veckan, och ingenting har hänt. Orderstatus står fortfarande som mottaget av lager. Är tveksam till att jag får den denna veckan, och tvivlar på att jag ens kommer att få den under kommande veckan. Vad är det som händer hos CDON?

Tänkte precis fråga samma sak. Beställde ett 780ti den tionde. "1-3 dagar leveranstid". Nu har den ju stått som "mottagen av lagret" i tre dagar... Fakturan skickade de dock direkt, så att betalningstiden börjar ticka ner redan tionde. Jag betalar "¤)¤"= inte för nåt jag inte fått i handen, så länge jag inte uttryckligen valt att betala i förskott. Riktigt dåligt.

Visa signatur

i9 13900HX | 64GB DDR5 | RTX4080

Permalänk
Medlem

Vad är det som gäller för spel? Kan man reklamera om man inte är nöjd? Köpte F1 2013 till ps3 och tycker det laggar till gränsen för ospelbart (nej, inte hela tiden naturligtvis - men ofta I kurvor m.m. Kan man byta till pc-versionen?!!!!

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

Jag tänkte till skillnad från de flesta andra i tråden faktiskt ge lite beröm till cdon. Beställde en Scythe fläktkontroller i februari som i förra veckan slutade fungera. Displayen var helt död och den bara klickade. Dock fungerade själva fläktstyrningen. Pratade med CDON.s kundsupport på fredagen och de löste det genom att helt sonika skicka ut en ny kontroller och be mig skicka tillbaks den trasiga i samma kartong. Felanmälde på fredagen, fick den nya på posten på tisdagen. Föredömligt av CDON!

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk Wifi, Ryzen 7 9800X3D, Hellhound 7900 XTX, 64GB Kingston Fury, SoundBlaster Z, Corsair HX1200i

Permalänk
Medlem

Min tjej beställde en Sony xperia Z sent på onsdag kväll, nu fredag förmiddag står statusen fortfarande som "skickad till lagret". Telefonen är nu även borttagen ur erat sortiment....

Förskottsbetalde med kort.

Vad är det som händer?

Visa signatur

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kasken:

Min tjej beställde en Sony xperia Z sent på onsdag kväll, nu fredag förmiddag står statusen fortfarande som "skickad till lagret". Telefonen är nu även borttagen ur erat sortiment....

Förskottsbetalde med kort.

Vad är det som händer?

Jag köpte en Z i lördags förra veckan, den skickade de på tisdag eftermiddag och igår hämtade jag ut den på posten.

2014-06-12 13:57 X, Sverige Försändelsen har levererats till ett serviceställe 2014-06-11 17:09 Sundsvall, Sverige Försändelsen transporteras 2014-06-11 08:20 Örebro, Sverige Försändelsen transporteras 2014-06-10 17:48 Torsvik, Sverige Försändelsen transporteras 2014-06-10 08:57 CDON.COM, Sverige Elektronisk förhandsinformation har mottagits

Dold text
Permalänk
Medlem

[QUOTE="crille631;14666522"]Jag köpte en Z i lördags förra veckan, den skickade de på tisdag eftermiddag och igår hämtade jag ut den på posten.[QUOTE]

Kanske inte ska måla faan på väggen riktigt än då? Blir bara irriterad när skiten inte skickas iväg direkt.

I min min värld så kan man lägga en beställning på en lagerhålld vara sent på onsdagskvällen, då har dom hela torsdagen på sig att plocka ordern o få iväg paketet med hämtningen på kvällen.... o så gör posten/schenker/DHL sin grej under natten o så kommer SMS att man ska gå till utlämmningsstället på Fredag runt lunch.

Så har det funkat de... va ska man dra till med?... hundratals gångerna jag beställt prylar de senaste...ja, säg 15 åren. Men jag har faktiskt märkt av en generell försämring senaste tiden, inte bara hos CDON. Kanske är det en bieffekt av den otroliga prispress som råder i bransche,n och alla återförsäljare försöker hitta genvägar för att kapa sina omkostnader och på så sätt höja sina marginaler. Så det kanske är nu man börjar märka skillnad på de som lyckas bättre eller sämre med denna "effektivisering"

Lägger man en beställning på en vara som finns i lager och förskottsbetalar via kort eller direktbetalning så ska försändelsen lämna lagret senast nästföljande vardag, och levereras nästa vardag efter det. Punkt.
Står det att varan finns I LAGER när man trycker på "köp" så SKA försändelsen lämna lagret senast nästföljande vardag! Allt annat finner jag enbart som dåliga bortförklarningar/ursäkter. Det ska inte vara mitt problem som kund att det råder oreda på nått lager.

Visa signatur

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schluug:

Jag måste tyvärr konstatera att ni på CDON inte är speciellt snabba på att skicka ut de saker man beställt.

Den 6/6 lade jag en beställning på detta och allt jag beställde var enligt sidan med en leveranstid på 1-3 dagar.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/88357851/Capture.PNG

HDMI-kabeln och DDR3L-minnena dellevererade ni väldigt snabbt, redan på tisdagen hade jag dem i brevlådan. Resten av komponenterna lyser med sin frånvaro och jag har inte hört något mer. När man går in på sidan för NUC:en jag beställt står det nu "Tillfälligt slut", suck.

Fakturan var ni väldigt snabba med att skicka ut. Har ni någon info om resten av min beställning?

Nästa gång är jag nog inte så dumsnål och tar från det billigaste stället, utan snarare från en affär som jag vet håller vad de lovar.

Ordernummer: 43880678

Skrivet av Anthraxegott:

Skrivet av crumpets:

Tänkte precis fråga samma sak. Beställde ett 780ti den tionde. "1-3 dagar leveranstid". Nu har den ju stått som "mottagen av lagret" i tre dagar... Fakturan skickade de dock direkt, så att betalningstiden börjar ticka ner redan tionde. Jag betalar "¤)¤"= inte för nåt jag inte fått i handen, så länge jag inte uttryckligen valt att betala i förskott. Riktigt dåligt.

Snackade precis med kundsupport. CDON har tydligen genomfört en lagerflytt nu i dagarna, vilket resulterat i försenade leveranser. Surt för oss :/

Visa signatur

Processor: AMD Ryzen 5 5600 @3.5 GHz
Grafikkort: PowerColor Radeon RX 6700 XT 12GB
PSU: NZXT C650 650W v2
Moderkort: Gigabyte B550M Aorus Elite / Ram:32GB
Chassi: ASUS Prime AP201 Svart

Permalänk
Cdon.com

Hei alle sammen.

Jeg har en melding fra logistikkavdelingen vår:

Vi har nyligen bytt elektroniklager och i samband med detta har vi haft vissa problem, som bland annat drabbat er kunder i form av längre leveranstider. De flesta problem är nu lösta och resterande jobbar vi på att lösa så snabbt som möjligt. Vi uppskattar er förståelse och ert tålamod med oss under denna något turbulenta tid.

Mvh

Caspar

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Så det är alltså inte bara jag som sitter med en order som är 'Mottagen av lagret' nu sedan 6 dagar tillbaka... när det stod Leveranstid 1-3 dagar på produkten, men tack för rabattkoden på hela 50 riksdaler iallafall!

Visa signatur

WS: MSI Z77A-GD55 | i5 2500k | FD R4 | 32GB Corsair Vengeance LP | EVGA GTX 780 SC ACX | 840 Evo 250GB | WD Black 1TB | Corsair TX 750W |
Kringutrustning: 1x Samsung S27C750P 27" | Mionix Naos 7000 | Razer Deathadder 2013 | CM Storm Quickfire TK MX Brown | Qpad CT Grin

Permalänk
Medlem

Nu uppdaterades den, men står fortfarande som mottagen av lagret. Spännande. Vad uppdateringen betydde står inte...

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av CDON.COM:

Hei alle sammen.

Jeg har en melding fra logistikkavdelingen vår:

Vi har nyligen bytt elektroniklager och i samband med detta har vi haft vissa problem, som bland annat drabbat er kunder i form av längre leveranstider. De flesta problem är nu lösta och resterande jobbar vi på att lösa så snabbt som möjligt. Vi uppskattar er förståelse och ert tålamod med oss under denna något turbulenta tid.

Mvh

Caspar

Så vi kan förvänta oss leverans under nästa vecka? Annars så överväger jag att lämna tillbaks varan och undvika CDON när det gäller dyrare produkter.

Permalänk
Keeper of Traditions

Ni kommer inte ta in chassit Silverstone Sugo SG10B?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1907972

Helt klart en produkt som behöver lite priskrigande.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kasken:

Lägger man en beställning på en vara som finns i lager

Nu har ju inte Cdon någon som helst antydan på sina varor om dessa finns i lager heller inte!
Det som finns är "Beräknad leveranstid: 1-3 arbetsdagar" dvs inget om att det finns i lager och ska man gå efter hur många här i tråden som vänta på "1-3dagars varor" ganska länge så betyder det absolut INTE att varan är i lager.
Logiskt så borde det ju betyda finns i lager dock men inte i cdons värld tyvärr.

Lagerflytt!!!
Detta är ju nåt som börjar lukta som en Cdon standard ursäkt snart då detta har använts av cdon som anledning under flera år nu här i tråden dock inte lika ofta som att det skickades igår/skickas idag/ skickas i morgon (fast det skickades dagar senare).

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Citat:

Hej XXXXX,

Vi har för närvarande väldigt hög belastning på våra lager vilket resulterar i något längre leveranstider, beställningar kan dröja 1-2 dagar längre än angivet på hemsidan. Vi ber om ursäkt för detta och arbetar så fort vi kan för att komma ikapp.

Din order håller just nu på att packas på vårt lager, och kommer att skickas till dig så snabbt som möjligt! I samband med att ordern skickas får du ett mail med bekräftelse på detta samt spårningsnumret till din registrerade e-postadress. Troligtvis skickas ordern idag alternativt under morgondagen.

Återkom om du har frågor eller funderingar.

Med vänlig hälsning,
XXXXX Cdon.com

Detta svaret fick jag i tisdags den tionde juni. Om nu ordern "håller just nu på att packas på vårt lager, och kommer att skickas till dig så snabbt som möjligt", så är det inte så konstigt att jag är arg. Ärendenummer i detta var FCB7D02CA8.

Permalänk
Avstängd

Uppdaterat idag kl 19.21 "Din order på CDON.com är postad" ... Elektronisk förhandsinformation har mottagits.

Dyker väl upp på Tisdag / Onsdag, om man har tur...

Visa signatur

WS: MSI Z77A-GD55 | i5 2500k | FD R4 | 32GB Corsair Vengeance LP | EVGA GTX 780 SC ACX | 840 Evo 250GB | WD Black 1TB | Corsair TX 750W |
Kringutrustning: 1x Samsung S27C750P 27" | Mionix Naos 7000 | Razer Deathadder 2013 | CM Storm Quickfire TK MX Brown | Qpad CT Grin

Permalänk
Medlem

Beställde en dvd-brännare med 1-3 dagars leverans. Det tog 2 dagar från att jag skickade beställningen till att ens deras lager tagit emot ordern. Man skulle kunna tro att de skickar ordrar från sitt kontor till lagret med B-post. Kan man nu inte hålla sina egna uppsatta leveranstider pga lagerbyte som det påstås så kanske man borde låta den extra leveranstiden reflekteras på sidan där man beställer produkten, så det står 4-6 dagar leveranstid eller dyl. Känns riktigt onödigt att behöva slita ut sin dvd-brännare från sin gamla dator när man sätter ihop en ny dator för att installera OS. Det kommer nog att dröja ett bra tag innan jag handlar från cdon igen.

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk
Medlem

Sitter fortfarande och väntar på större delen av den order jag lagt den 6/6 och jag har inte hört ett knyst om vad som händer. Är det så svårt att skicka ut lite info vad som händer med en order, t.ex. att en artikel tagit slut i lager och kommer in datum X. Ni måste ju slippa en hel del support ärenden genom att gå ut med den informationen.

Inte en chans att jag handlar från CDON igen den närmsta tiden och absolut inte något som jag behöver få hem snabbt.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | RTX 4070S | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

Har även problem här.
Beställde ett 780ti den 6/6 med kortbetalning och har haft samma status "mottaget av lagret" sedan 9/6. Svaren ifrån kundtjänst är klart varierande och det verkar inte finnas något entydigt svar. Olika svar för varje ny kundtjänstmedarbetare som svarar. Eftersom jag hade två rader i min order som hette "Missing" hörde jag av mig den 9/6 och fick till svar att det var koden till Watch Dogs som inte fanns då koden var en förhandsbokning, men övriga artiklar höll på att packas. Att det nu över en vecka senare fortfarande packas är skamligt. Har läst mig till här i tråden att CDON skulle ha flyttat sitt lager och om så är fallet borde CDON ha informerat om längre leveranstider på sin sida så att jag som konsument kunde fått göra ett aktivt val.

Beställde övriga delar till ett komplett bygge datorbygge ifrån Webhallen den 9/6 och de delarna kom dagen efter. Tyvärr kan jag inte slutföra bygget förrän CDON skickar kortet.

Permalänk

Har också haft ett helvete med det hela. Fick nog och ville häva köpet men nä, "Jag kan dessvärre ej avboka denna beställning då den har gått iväg för packning men om du vill returnera den när du har fått din leverans så kan du återkomma till oss så kan vi ge dig returinstruktionerna då vi skall stå för frakten."

Den har varit på "packningen" sen den 10 juni, och blir den inte skickad idag så SKA jag häva köpet. Inte ens CDON kan kalla sig så inkompetenta att det inte går att stoppa ordern eftersom den inte ens har blivit skickad.

Permalänk
Medlem

Börjar kännas som ett företag som håller på att kursa.

Permalänk
Medlem

1-3 dagar... Nu har det gått 1v och fortfarande bara "mottagen av lagret"

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon gång mellan mån-tis så ändrades min ordet till "Postad", men idag (onsdag) står det fortfarande att "Elektronisk förhandsinformation har mottagits" som enda info när man försöker spåra paktet. Får jag ingen SMS-avi idag blir jag tamefan irriterad då det var den 6/6 som jag lade beställningen.

Inte många pluspoäng till CDON så här långt i den här historien.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Schluug:

Någon gång mellan mån-tis så ändrades min ordet till "Postad", men idag (onsdag) står det fortfarande att "Elektronisk förhandsinformation har mottagits" som enda info när man försöker spåra paktet. Får jag ingen SMS-avi idag blir jag tamefan irriterad då det var den 6/6 som jag lade beställningen.

Inte många pluspoäng till CDON så här långt i den här historien.

Det kan vara problem hos posten också som gör att inga uppdateringar skett, ett MyPack som är det vanligaste butiker skickas med tar 1-3 arbetsdagar att komma fram till dig. Annars kan du prova att ringa postens kundtjänst och fråga om de vet något om ditt paket, när jag var av med ett på liknande vis (det hade legat i Malmö i ett antal dagar enligt hemsidan) ringde jag och frågade. Det visade sig att det var problem med systemet och paketet hade lagat på mitt utlämningsställe i 2 dar redan... Var bara att knalla dit och hämta det.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem

Beställde lite saker i fredags, fick det ena på måndagen och det andra på tisdagen då det var separat leverans. Köpte även en SSD för två veckor sedan, tog fem arbetsdagar att hitta till mig, lite längre än normalt men klagar inte.

Tänkte lägga en till order på ett moderkort men nu får jag bara ett 500 - Internal Server Error när jag går till kassan, någon annan som har samma problem?

Visa signatur

🖥: CPU: Intel Core i7-4790K Mobo: Asus Maximus VII Gene GPU: ASUS GTX 1070 ROG Strix OC RAM: Corsair Vengeance Pro 16GB 2133Mhz SSD: Samsung 840 EVO 250GB PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W CPU-kylare: Noctua NH-D15S Chassi: Fractal Design Arc Mini
🎧: Sennheiser PC 363D
📱: LG G6
🎧: Sony WH-1000XM2

Permalänk
Medlem
Skrivet av gaminggirl:

Annars kan du prova att ringa postens kundtjänst och fråga om de vet något om ditt paket

Heller skriva ner kolli id på en lapp och gå till utlämningsstället och fråga och kanske även få paketet samtidigt.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Skrivet av grizzly666:

Heller skriva ner kolli id på en lapp och gå till utlämningsstället och fråga och kanske även få paketet samtidigt.

Beror på hur långt det är dit, fördelen med kundtjänst är att man kan få all info de har om var det är osv. som inte butiken kan ge om det inte är där. Plus att man slipper ta sig till butiken.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem

Jag delar uppfattningen som många har om långa leveranstider. Jag tycker att detta började i slutet av förra året då sakerna i bästa fall skickades dagen efter beställning, även om ordern lades tidigt på dagen. Den senaste tiden har detta helt klart förvärrats, det gäller inte bara elektronik utan även filmer, böcker och kläder. En leveranstid på 5-15 dagar är ju numera vardagsmat.

Fram till början av året var CDON min "preferred supplier" men numera lägger jag sällan en order hos CDON och anledningen till detta är uteslutande den långa hanteringstiden och leveranstiden. Tidigare la jag ca 5-10 beställningar per månad, nu 0-1 och går sakta men säkert mot noll. Synd.

Det enda positiva just är att jag har ca 300 kr i återbäring från CDON+ som väntar på mig i augusti, hoppas att den levereras i tid :).

/Erik

Permalänk
Medlem

Vilka jäkla tomtar de verkar vara på CDON. I måndags chattade jag med CDONs kundtjänst om att min order inte setts till trots att den lades den 6/6. Han i chatten sa att de höll på att packa den just då och att paketet skulle gå iväg under dagen.

Statusen på sidan står som "postad" men när jag hörde med posten så svarar de såhär:

Hej,
tack för din e-post.

Jag kan tyvärr även jag se att försändelsen ännu inte skickats. Jag rekommenderar dig att kontakta avsändaren för mer information och avvakta. Om du inte får någon uppdatering tills imorgon så rekommenderar jag att du kontaktar avsändaren och ber dem öppna en reklamation för att kunna spåra försändelsen.

Ber om ursäkt för eventuella problem och tveka inte att höra av dig vid fler frågor.

Med vänlig hälsning
Daniel

Suck, aldrig med CDON kan jag säga efter denna affär..

Visa signatur