CDON.com: Hemelektronik

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av trollhattan:

För att väga upp för att mina 3 senaste beställningar tagit 3-4 dagar för lång tid borde ni ha någon fin rabatt på hörlurar snart igen * hint hint *

Skrivet av nedrans:

Missade rean på Thor skärmarna, kommer det någon liknande inom en snar framtid eller bör man kika åt annat håll?

Hej hej

Tyvärr har jag inget hört om vare sig hörlurar eller Thorskärmar. Det kommer såklart nya kampanjer på båda, men jag kan alltså inte ge någon tidsuppskattning på det för tillfället.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Någon rabattkod och fri frakt?

Permalänk
Medlem

SONY SBH50 i vitt för 199.-

Vad hände här?
Fick mail om att ni har headset från 149.- och ni deklarerar stolt på webben att det är 69% rabatt på SBH50, för 199.-
Sen händer ingenting när jag försöker lägga det i varukorgen, absolut nada...

Vill gärna köpa detta, då jag har ett MW600 som sjunger på sista versen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klp65:

SONY SBH50 i vitt för 199.-

Vad hände här?
Fick mail om att ni har headset från 149.- och ni deklarerar stolt på webben att det är 69% rabatt på SBH50, för 199.-
Sen händer ingenting när jag försöker lägga det i varukorgen, absolut nada...

Vill gärna köpa detta, då jag har ett MW600 som sjunger på sista versen.

Ser heller inte den när jag trycker på länken i mailet :o, den skickades väl ut nyligen? Kan väl inte försvunnit så snabbt ;).

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av 997GTS:

Någon rabattkod och fri frakt?

Hej hej

Nä, inga specifika för SweClockers, utan mer generella kampanjer. Här finns alla aktiva koder samlade: http://cdon.se/rabattkoder/

MVH Josefin

Skrivet av klp65:

SONY SBH50 i vitt för 199.-

Vad hände här?
Fick mail om att ni har headset från 149.- och ni deklarerar stolt på webben att det är 69% rabatt på SBH50, för 199.-
Sen händer ingenting när jag försöker lägga det i varukorgen, absolut nada...

Vill gärna köpa detta, då jag har ett MW600 som sjunger på sista versen.

Skrivet av zelxi:

Ser heller inte den när jag trycker på länken i mailet :o, den skickades väl ut nyligen? Kan väl inte försvunnit så snabbt ;).

Hej hej

Vi hade flera hundra sådana headset i lager när vi gick ut med kampanjen igår, trycket blev enormt och tyvärr tog de slut i ett nafs. :/

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Jag undersöker vad som hänt där och återkommer i PM så fort jag vet mer.

MVH Josefin

Har du hunnit kolla upp det än?

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Medlem

Jag har förbokat Watch_Dogs hos er, kommer spelet skickas dagen före release så att spelet är framme på release dagen?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-Z97X-UD3H CPU: Intel i5 4690k GPU: Gigabyte GTX 1080 G1 PSU: EVGA Supernova G2 750w RAM: Corsair vengeance 8GB 1600mhz

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av davitto:

Har du hunnit kolla upp det än?

Hej hej

Jag har bett kundtjänstansvarig ta tag i ditt ärende igen, de kontaktar dig.

MVH Josefin

Skrivet av Timelord Sloth:

Jag har förbokat Watch_Dogs hos er, kommer spelet skickas dagen före release så att spelet är framme på release dagen?

Hej hej

Japp, spel skickas ut så att man har det på releasedagen.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Japp, spel skickas ut så att man har det på releasedagen.

MVH Josefin

Detta har ju inte funkat så där jätte bra med tidigare titlar så vad har ni förändrat för att få det att funka bättre nu?

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av grizzly666:

Detta har ju inte funkat så där jätte bra med tidigare titlar så vad har ni förändrat för att få det att funka bättre nu?

Hej hej

Nu vet jag inte vilka titlar du avser, men vi brukar leverera spel samma dag som de släpps och ofta till och med dagen innan om vi får (det får vi dessvärre inte denna gången).
Enligt spelavdelningen är allting klart från vår sida och vi skickar ut Watch_dogs idag till alla som bokat inför releasen imorgon. Sen att det kan ta längre tid för Posten att leverera till vissa delar av vårt land ibland kan vi tyvärr inte styra.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Varför fungerar inte Routrar: 20% rabatt (xY8f995M Just nu har vi 20% på samtliga routrar i kampanjen.) på nätverk på en AirPort Express Base Station?

Permalänk
Medlem
Skrivet av 997GTS:

Varför fungerar inte Routrar: 20% rabatt (xY8f995M Just nu har vi 20% på samtliga routrar i kampanjen.) på nätverk på en AirPort Express Base Station?

Den finns ju inte med på sidan? - http://cdon.se/hemelektronik/-20_p%c3%a5_n%c3%a4tverk/
Men tack för tipset, fick bli en ny USB-sticka till min gamla stationära

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av 997GTS:

Varför fungerar inte Routrar: 20% rabatt (xY8f995M Just nu har vi 20% på samtliga routrar i kampanjen.) på nätverk på en AirPort Express Base Station?

Skrivet av keyser:

Den finns ju inte med på sidan? - http://cdon.se/hemelektronik/-20_p%c3%a5_n%c3%a4tverk/
Men tack för tipset, fick bli en ny USB-sticka till min gamla stationära

Hei,

keyser nailed it. Den finns inte med i kampanjen, og derfor vil inte koden fungere.

Hvis noen synes det er vanskelig å forstå hva jeg skriver, så er det fordi jeg er norsk. De som vanligvis svarer er her er på semester. Si ifra hvis det er noe som er uklart på grunn av mitt språk, så skal jeg finne noen som kan oversette!

mvh

Caspar

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Jag har bett kundtjänstansvarig ta tag i ditt ärende igen, de kontaktar dig.

MVH Josefin

Dem har inte kontaktat mig.

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av davitto:

Dem har inte kontaktat mig.

Hei davitto,

Kundeservice kontakter deg i løpet av dagen.

mvh

Caspar

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av CDON.COM:

Hei davitto,

Kundeservice kontakter deg i løpet av dagen.

mvh

Caspar

Bara den inte är lika lång som Stockholm maraton så går det nog bra (uruselt språkskämt, kunde inte låta bli).

Tack för att ni är närvarande i tråden, oavsett nationalitet!

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av MultiMan:

Bara den inte är lika lång som Stockholm maraton så går det nog bra (uruselt språkskämt, kunde inte låta bli).

Tack för att ni är närvarande i tråden, oavsett nationalitet!

Haha!

Josefin som tidligere hadde ansvar for denne kontoen har sluttet hos oss, så til vi finner en ny får dere stå ut med meg. Vi liker å diskutere teknologi og prylar, så dette er noe av det beste med jobben!

Jag pratar faktiskt ganska bra svenska, men att skriva på svenska är svårt!

mvh

Caspar

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag kan inte förstå att när man lägger en beställning i lördags och betalar kontant dvs inga krångliga avbetalningar som jag förstår kan ta lite längre tid att förbered. Utan nej detta var kontant och beställningen lades i lördags. Ärendet ändrades väldigt snabbt till "Mottagen av lagret" dvs PACKAS, SKICKAS o FÖRBEREDS FÖR LEVERANS INOM KORT. Hela söndagen går (förstår det är helg) MEN sedan hela måndagen går utan att något händer nu är det tisdag morgon och ärendet står fortfarande i MOTTAGEN AV LAGRET.

Och i detta läge ska man tydligen inte kunna avbeställa ordern. Ska även nämna att jag chattade med er support 2 ggr. Den första jag pratade med var på morgonen och hon sa att min vara kommer att skickas när som helst (LÖGN) dock trevlig att prata med.
Den andra jag talar med säger så här "jag får ber dig att avvakta, leveranstiden är 1-3 arbetsdagar och det har inte ens gått en halv ännu" Absolut jag förstår att ni har längre tid på att leverera men då ska man inte först bli matad med hopp om att den kommer skickas idag (igår). Förklara för mig varför ni alltid är så snabb på att ändra statusen till "mottagen av lagret" och den sedan ska ligga där i flera dagar orörd.

Det har tyvärr hänt flera ggr och det har alltid gått över 3 arbetsdagar.
/ts85

Permalänk
Medlem
Skrivet av ts85:

Förklara för mig varför ni alltid är så snabb på att ändra statusen till "mottagen av lagret" och den sedan ska ligga där i flera dagar orörd.

Detta är ju satt i system av cdon sedan många år tillbaks och anledningen är att kunden ej SKA kunna ändra/avbeställa ordern, dvs dom tror att dom tjänar pengar på att göra så här när det i själva verket är oerhört irriterande för oss kunder och det uppmanar ju inte till fler köp direkt.
Tex så är det ju ingen ovanlighet här i tråden att foilk beställt saker som stått (och stått under hela tiden) med skickas 1-3 dagar men sen kontaktat cdon efter 3-4 dagar för att avbeställa efter som inget skickats men det ggår absolut inte då ordern "packas" och blir lovade att under dagen,imorgon,etc så skickas skiten sen tar det 1,5 vecka till innan det faktiskt skickats (och då borde man ju ha fått avbeställa/ändra ordern mer EN VECKA innan det började packas).

Detta har cdon´s representanter (utom josefin nu på slutet som enbart varit smått vag om att det jobbas på det men inga löften heller så) sagt att dom jobbar med och ska förbättra, förbättringen skulle vara på två sätt (det är väl vad dom blivit tillsagda av dom högre upp att svara för att tysta kritiken).
Dels att systemet skulle bli snabbare med att ändra statusar till packas/skickat/etc och då även emailen som skickas ut, detta för att det var inget ovanligt under ett bra tag att man han få hem paketet INNAN man fick mail/status uppdatering på hemsidan att paketet skickats (detta funkar nu bättre men kan ju bli bättre).

Sen var det att det skulle införas fler status steg som mottagen av lagret/packas/skickat och att ordrar skulle gå att avbeställa/ändras tills paketet VERKLIGEN började att packas (det som hänt här är att statusen "packas" har ändrats till "mottagen av lagret" men betydelsen är identisk och det går ej att avbeställa/ändra i ordern när den fått denna status vilket den får väldigt fort).

och dessa två saker HAR lovats att detta skulle ha varit klart MÅNGA gånger första gången det skulle vara klart har jag för mig var slutet av året 2011.
Med andra ord så är dessa löften inget som cdon tar på allvar och skiter högaktningsfullt i och tänker fortsätta på samma sätt framöver med.

Sen att det inte "händer nåt" beror oftas på att dom ej har prylarna på lager (OAVSETT om det står 1-3dagar på hemsidan) och det tar då 1-2 dagar för cdon att få hem varorna och kan således ej börja packa förrens dom har allt hemma (detta har ju tagits upp många gånger i tråden och till viss del konfirmerats av cdons representanter).

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Detta är ju satt i system av cdon sedan många år tillbaks och anledningen är att kunden ej SKA kunna ändra/avbeställa ordern, dvs dom tror att dom tjänar pengar på att göra så här när det i själva verket är oerhört irriterande för oss kunder och det uppmanar ju inte till fler köp direkt.
Tex så är det ju ingen ovanlighet här i tråden att foilk beställt saker som stått (och stått under hela tiden) med skickas 1-3 dagar men sen kontaktat cdon efter 3-4 dagar för att avbeställa efter som inget skickats men det ggår absolut inte då ordern "packas" och blir lovade att under dagen,imorgon,etc så skickas skiten sen tar det 1,5 vecka till innan det faktiskt skickats (och då borde man ju ha fått avbeställa/ändra ordern mer EN VECKA innan det började packas).

Detta har cdon´s representanter (utom josefin nu på slutet som enbart varit smått vag om att det jobbas på det men inga löften heller så) sagt att dom jobbar med och ska förbättra, förbättringen skulle vara på två sätt (det är väl vad dom blivit tillsagda av dom högre upp att svara för att tysta kritiken).
Dels att systemet skulle bli snabbare med att ändra statusar till packas/skickat/etc och då även emailen som skickas ut, detta för att det var inget ovanligt under ett bra tag att man han få hem paketet INNAN man fick mail/status uppdatering på hemsidan att paketet skickats (detta funkar nu bättre men kan ju bli bättre).

Sen var det att det skulle införas fler status steg som mottagen av lagret/packas/skickat och att ordrar skulle gå att avbeställa/ändras tills paketet VERKLIGEN började att packas (det som hänt här är att statusen "packas" har ändrats till "mottagen av lagret" men betydelsen är identisk och det går ej att avbeställa/ändra i ordern när den fått denna status vilket den får väldigt fort).

och dessa två saker HAR lovats att detta skulle ha varit klart MÅNGA gånger första gången det skulle vara klart har jag för mig var slutet av året 2011.
Med andra ord så är dessa löften inget som cdon tar på allvar och skiter högaktningsfullt i och tänker fortsätta på samma sätt framöver med.

Sen att det inte "händer nåt" beror oftas på att dom ej har prylarna på lager (OAVSETT om det står 1-3dagar på hemsidan) och det tar då 1-2 dagar för cdon att få hem varorna och kan således ej börja packa förrens dom har allt hemma (detta har ju tagits upp många gånger i tråden och till viss del konfirmerats av cdons representanter).

Fruktansvärt irriterande måste jag säga. Nu har jag pratat med kundservice x-antal ggr och dom skyller alltid på att de har varit mycket för dom på lagret nu.
I CALL BULLSHIT - Min kollega beställde en sak igår och hans skickade dom på en gång. Fy fan sista gången jag beställde nått på cdon iaf. Hoppas folk tar vid detta och beställer från vem som helst förutom cdon, ruggigt besviken.

EDIT: Nu har vi fått en ny anledning, dom har bytt lager därför har de blivit förseningar (jag undrar om dom har en manual där dom skriver utifrån eller om dom hittar på som de kommer) och som han såg så skulle min produkt skickas idag. Ska bli intressant att följa denna dagen till ända.

Permalänk
Cdon.com

Hei,

Ser det er flere som kritiserer leverings og lagersystemet vårt. Jeg kan ikke gå inn på detaljene, ettersom jeg rett og slett ikke vet alt som skjer på våre lagere, men jeg kan love at ingen med vitende vilje prøver å villede kunder med statusoppdateringer. Jeg forstår at det kan være frustrende å ikke vite hvordan leveransen ligger ann, men vi vinner ingenting på å forsøke å lure våre kunder.

Å få perfekt kontroll på vareflyt, fullstendig informasjon til kunde og en feilrate på 0% fra leverandør og lager til kunde er en drøm CDON.COMs logistikkavdeling konstant jobber mot!

Mvh
Caspar

PS Som alltid, hvis det er svårt at fatta min norska, sej ifrån så skall jag hitta en svensk som kan översetta!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Jeg forstår at det kan være frustrende å ikke vite hvordan leveransen ligger ann, men vi vinner ingenting på å forsøke å lure våre kunder.
PS Som alltid, hvis det er svårt at fatta min norska, sej ifrån så skall jag hitta en svensk som kan översetta!

OM ni nu verkligen förstår att det är frusterande för kunderna att inte veta vad som händer osv varför tar ni då inte och fixar till erat system som ni har lovat i ett par år nu.
Det skulle göra det till en så mycket bättre upplevelse för cdon´s kunder om ni gjorde det och troligen skulle fler stanna kvar hos er då man inte behöver få svaret ifrån eran kundtjänst att det har skickats/skickas idag/imorgon (vilket är standard svaret ifrån cdon ÄVEN om det tar 2 veckor till innan ni verkligen skickar nåt).

Vad ska ni då göra?
Jo inför ett till tre till status meddelande så att det blir tex så här.
1, jag lägger beställningen och får en status på order mottagen.
2, Order behandlas (inte så nödvändig).
3, Skickas till lagret.
4, Packas. (och med packas menas att det verkligen packas inom kort, tex max 1timme)
5, Skickat. (inte helt nödvändig den här heller OM packas statusen används som den SKA)
Sen det viktigaste av allt är att det SKA gå att ändra/avbeställa ordern ända tills den får statusen packas (och då OM packas statusen används som den ska).

Dvs göra exakt det som cdon har lovat här i tråden i år nu (och få det som i stort sett alla andra webbutiker har det).
Visst jag kan förstå att det kan ta lite tid men ni har ju enligt er själva jobbat på detta nu i mer än ett par år (med slut datum satta ett par gånger under årens gång) och SÅ lång tid tar det inte ens om det är en ensam stackare som sitter och kodar det på en 15min fika rast varannan dag.
Med andra ord så är detta inget som cdon bryr sig om och således högst troligen inte lyft ett finger för att påbörja jobbet med och troligen aldrig KOMMER att göra.

Din norska går ok att läsa om man inte skummar igenom det för fort så det är inte nån större fara där.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Entusiast

Hej Josefin/CDON

Har en hårddisk på 3TB från Seagate som klappat ihop totalt. Köpt hos er i december 2012 och har enligt Seagates egna hemsida garanti kvar när jag söker på serienumret. Frågan jag försökt få svar på via eran chatsupport är om jag skickar in disken till er och att ni sköter detta ärende (som många andra återförsäljare gör) eller om jag måste ta detta själv med Seagate och sitta utan hårddisk i 1-3 månader (förmodligen 3 med tanke på semester). Hoppa verkligen att det är det förstnämnda?

Om det nu är så vore det också trevligt att få veta om jag får byta mot en annan tillverkare då jag ej önskar få tillbaks en identisk disk...

Mitt ärendenummer är: 73369C23EE

Mvh
Roger

Permalänk
Medlem

Hej!
Enligt kommentarerna ("Köp INTE denna om du inte vill ladda ned stora mängder data över Internet då samtliga spel måste laddas ned") är detta en digital download men vid beställning verkar det vara skivor som skickas hem:
http://cdon.se/spel/command_%26_conquer_the_ultimate_edition-...

Känns som att det kanske är skivor som skickas hem som även kräver digital download?
Vilket stämmer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anosh:

Hej!
Enligt kommentarerna ("Köp INTE denna om du inte vill ladda ned stora mängder data över Internet då samtliga spel måste laddas ned") är detta en digital download men vid beställning verkar det vara skivor som skickas hem:
http://cdon.se/spel/command_%26_conquer_the_ultimate_edition-...

Känns som att det kanske är skivor som skickas hem som även kräver digital download?
Vilket stämmer?

Du får en kod i fodralet som du reggar på origin för att ladda ner.
Inga skivor ingår.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Aldrig haft problem med Cdon, beställt allt ifrån böcker till dator delar. Idag köpte jag ett par logitech g430, valde förstås cdon före de andra leverantörerna

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av grizzly666:

OM ni nu verkligen förstår att det är frusterande för kunderna att inte veta vad som händer osv varför tar ni då inte och fixar till erat system som ni har lovat i ett par år nu.
Det skulle göra det till en så mycket bättre upplevelse för cdon´s kunder om ni gjorde det och troligen skulle fler stanna kvar hos er då man inte behöver få svaret ifrån eran kundtjänst att det har skickats/skickas idag/imorgon (vilket är standard svaret ifrån cdon ÄVEN om det tar 2 veckor till innan ni verkligen skickar nåt).

Vad ska ni då göra?
Jo inför ett till tre till status meddelande så att det blir tex så här.
1, jag lägger beställningen och får en status på order mottagen.
2, Order behandlas (inte så nödvändig).
3, Skickas till lagret.
4, Packas. (och med packas menas att det verkligen packas inom kort, tex max 1timme)
5, Skickat. (inte helt nödvändig den här heller OM packas statusen används som den SKA)
Sen det viktigaste av allt är att det SKA gå att ändra/avbeställa ordern ända tills den får statusen packas (och då OM packas statusen används som den ska).

Dvs göra exakt det som cdon har lovat här i tråden i år nu (och få det som i stort sett alla andra webbutiker har det).
Visst jag kan förstå att det kan ta lite tid men ni har ju enligt er själva jobbat på detta nu i mer än ett par år (med slut datum satta ett par gånger under årens gång) och SÅ lång tid tar det inte ens om det är en ensam stackare som sitter och kodar det på en 15min fika rast varannan dag.
Med andra ord så är detta inget som cdon bryr sig om och således högst troligen inte lyft ett finger för att påbörja jobbet med och troligen aldrig KOMMER att göra.

Din norska går ok att läsa om man inte skummar igenom det för fort så det är inte nån större fara där.

Hei,

Vi jobber som sagt med dette kontinuerlig, og blir nok aldri ferdig. Uten at vet altfor mye lagerene våre, så vet jeg at deler av utfordringen ligger i at vi har over 10 lagere som skal samkjøres og snakke sammen, og over 12 millioner artikler i vårt sortiment. Alle endringer vi gjør som påvirker systemene må sjekkes ekstremt nøye, ettersom de kan ha enorme påvirkninger for driften.

Mvh Caspar

Skrivet av Zpnk:

Hej Josefin/CDON

Har en hårddisk på 3TB från Seagate som klappat ihop totalt. Köpt hos er i december 2012 och har enligt Seagates egna hemsida garanti kvar när jag söker på serienumret. Frågan jag försökt få svar på via eran chatsupport är om jag skickar in disken till er och att ni sköter detta ärende (som många andra återförsäljare gör) eller om jag måste ta detta själv med Seagate och sitta utan hårddisk i 1-3 månader (förmodligen 3 med tanke på semester). Hoppa verkligen att det är det förstnämnda?

Om det nu är så vore det också trevligt att få veta om jag får byta mot en annan tillverkare då jag ej önskar få tillbaks en identisk disk...

Mitt ärendenummer är: 73369C23EE

Mvh
Roger

Hei,

Spurte min "Seagate-guy" her på CDON.COM, og han svarte som følger:

Seagate ger inga krediter på diskar, utan har ett specifikt utbytessystem. Ett vanligt garantiärende går till så att återförsäljare registrerar kundens disk via Seagates system, med kundens information, sedan skickar Seagate en utbytesdisk direkt till kunden. Rör sig normalt om ett par veckor och det är en likadan disk, eller likvärdig, som skickas tillbaka.

Alle returer og garantisaker må taes via vår kundeserviceavdeling. Hvis du fortsatt føler at du ikke har fått svar på spørsmålet ditt, send meg en PM!

Mvh

Caspar

Skrivet av Anosh:

Hej!
Enligt kommentarerna ("Köp INTE denna om du inte vill ladda ned stora mängder data över Internet då samtliga spel måste laddas ned") är detta en digital download men vid beställning verkar det vara skivor som skickas hem:
http://cdon.se/spel/command_%26_conquer_the_ultimate_edition-...

Känns som att det kanske är skivor som skickas hem som även kräver digital download?
Vilket stämmer?

Hei,

Som Toivo83 allerede har svart, så er det ingen disker, kun nedlastning.

Mvh

Caspar

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hei,

Vi jobber som sagt med dette kontinuerlig, og blir nok aldri ferdig. Uten at vet altfor mye lagerene våre, så vet jeg at deler av utfordringen ligger i at vi har over 10 lagere som skal samkjøres og snakke sammen, og over 12 millioner artikler i vårt sortiment. Alle endringer vi gjør som påvirker systemene må sjekkes ekstremt nøye, ettersom de kan ha enorme påvirkninger for driften.

Mvh Caspar

Visst jag förstår att det kan ta tid att ändra/byta system när det handlar om ett större företag.
MEN varifrån kom du alla tidigare löften om att vid DETTA datumet är detta klart och sen kom detta datum och ett nytt lovades osv,osv men i verkligheten hände inget alls.
Och som sagts så har ju denna "uppdatering" nu "jobbats" på i många år och så lång tid tar det helt enkelt inte om företaget i fråga verkligen GÖR något.

Ett exempel på där samma ursäkt har använts (dvs det tar tid när det handlar om ett stort företag/system/etc) är ju Dustins oväder kring jul/nyår.
Dvs när det kom fram här på sweclockers att dom sparade lösenord i klartext och det blev lite livat kring detta Dustin svarade att det kommer ta lite tid då det är ett stort system det handlar om (1-3 mån skulle det ta).
MEN då började det ju att bli mer känt och kunderna började begära att deras konton sades upp och media skrev en del om det med och vips så var det fixat på mindre än 24tim (dvs företaget började faktiskt bry sig och gjorde nåt).

Det är ju exakt detta som cdon har gjort under hela denna tiden dvs satt slut datum ett par månader framåt för att få tyst på dom som klagar och sen skyllt på att det är ett stort system det handlar om när denna tid kommit och dom som klagade frågar varför inget har hänt.
Och sen upprepa ett antal gånger.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Jag måste tyvärr konstatera att ni på CDON inte är speciellt snabba på att skicka ut de saker man beställt.

Den 6/6 lade jag en beställning på detta och allt jag beställde var enligt sidan med en leveranstid på 1-3 dagar.

HDMI-kabeln och DDR3L-minnena dellevererade ni väldigt snabbt, redan på tisdagen hade jag dem i brevlådan. Resten av komponenterna lyser med sin frånvaro och jag har inte hört något mer. När man går in på sidan för NUC:en jag beställt står det nu "Tillfälligt slut", suck.

Fakturan var ni väldigt snabba med att skicka ut. Har ni någon info om resten av min beställning?

Nästa gång är jag nog inte så dumsnål och tar från det billigaste stället, utan snarare från en affär som jag vet håller vad de lovar.

Ordernummer: 43880678

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

Hej! Beställde en laptop av er förra veckan. Har fortfarande inte fått den skickad. Har varit i kontakt med kundtjänst som varje dag säger att den ska skickas "idag", vilket den inte gör. Produkten är även borttagen ur sortimentet nu.. Fakturan kom med raketfart i brevlådan dock! )))))))
Kommer jag få min dator någon gång detta årtiondet, eller vad händer?

Visa signatur

Processor: Intel Core i5-4690K@3,5ghz
Grafikkort: Sapphire Radeon R9 290 4GB TRI-X OC
PSU: Silver Power SP-SS620M 620W
Moderkort: MSI Z97 Gaming 3 | Ram: 8gb Crucial DDR3 1333MHz
Chassi: Corsair Carbide 500R