Låt oss prata boosting [INGEN BOOSTING ERBJUDS I TRÅDEN ELLER FÅR ERBJUDAS]

Permalänk
Medlem

Låt oss prata boosting [INGEN BOOSTING ERBJUDS I TRÅDEN ELLER FÅR ERBJUDAS]

Ett stort jäkla problem i högre ranker (jag lirar LEM-SUPREME, kör solo) är antalet boostade, som helt enkelt ja inte förtjänar sin rank.

Och det är ju inte svårt att se hur dessa personer har kommit upp till sin rank, det är ju såklart igenom att köa med en/flera hackare för att sedan downranka lika fort som man kom upp dit, men frustrationen att spela med dessa människor är enorm och jag har tyvär ett stort problem med att köra med premades, jag är född med en missbildning som får mitt tal att bli lite fluffigt och helt ärligt irriterande (tkr själv det ) och det stoppar mig från att lira i premades.

Jag säger inte att jag är en gud varje match, men jag drar min vikt varje match iaf.

Vad jag vill ha en diskussion är varför dessa människor väljer att bli boostade när dom inte kan hantera vart dom kommer?

Valve la tills ranks, något som bestämmer vart man är, skulle man hellre gått på en approach där man samlar poäng som i andra ligor? låt oss säga att 1,2k-1,5k är normal spelare och varav bra spelare ligger på 1,8-2k och duktiga spelare 2k+, i ett sådant system skulle ju boosting inte bli värt i CS för att killen som boostar dig antagligen kommer bli bannad snabbare än när du kommer till ranken du vill vara på.

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk

Vilka är dessa som blir boostade?

Ryssar med oligarker till föräldrar...
Eller bara barn med rika föräldrar i övrigt.

För de som blir boostade är i regel ungar som betalar lite väl tilltagna summor på Paypal ibland (ibland pröjs med skins).

Varför? Ptja, personligen förstår jag inte alls deras resonemang, men tydligen är det för de vill spela med andra som är bra, gillar att vara med bra spelare, gillar att irritera folk i högre rank, vill visa sig bra och ha hög rank (bara för rankens skull).

Typ som att köpa sig status eller titlar helt enkelt.

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Skrivet av Xenoz:

Ett stort jäkla problem i högre ranker (jag lirar LEM-SUPREME, kör solo) är antalet boostade, som helt enkelt ja inte förtjänar sin rank.

Och det är ju inte svårt att se hur dessa personer har kommit upp till sin rank, det är ju såklart igenom att köa med en/flera hackare för att sedan downranka lika fort som man kom upp dit, men frustrationen att spela med dessa människor är enorm och jag har tyvär ett stort problem med att köra med premades, jag är född med en missbildning som får mitt tal att bli lite fluffigt och helt ärligt irriterande (tkr själv det ) och det stoppar mig från att lira i premades.

Jag säger inte att jag är en gud varje match, men jag drar min vikt varje match iaf.

Vad jag vill ha en diskussion är varför dessa människor väljer att bli boostade när dom inte kan hantera vart dom kommer?

Valve la tills ranks, något som bestämmer vart man är, skulle man hellre gått på en approach där man samlar poäng som i andra ligor? låt oss säga att 1,2k-1,5k är normal spelare och varav bra spelare ligger på 1,8-2k och duktiga spelare 2k+, i ett sådant system skulle ju boosting inte bli värt i CS för att killen som boostar dig antagligen kommer bli bannad snabbare än när du kommer till ranken du vill vara på.

Du är hjärtligt välkommen att queuea med mig om du vill! Är dock mge för tillfället och jag spelar ganska konsistent på den nivån, så jag förstår verkligen om du inte vill;)

Och jag kan väl inte hålla med om boosting på samma nivå som dig men en del folk man hamnar med(till och med i min rank) förtjänar verkligen inte sin rank!

Skickades från m.sweclockers.com

Edit: det är nog som ni säger; just att de tycker att det är "coolt" att vara hög rank. Är själv lite rank-stirrig men jag inser ju att jag inte kommer spela bättre oavsett vilken rank jag är. Det enda man kan göra är ju att bli bättre, hur man uppnår detta är ju dock individuellt. Ibland är det soloQ som gäller för att kunna fokusera på sig själv; och ibland spelar man med kompisar för att försöka få bra gruppdynamik (alla springer runt och skriker på varandra).

Permalänk
Medlem

Du får queuea med mig med, är DMG/eagle om du tröttnar på att lira själv.

Permalänk
Medlem

Boosting är riktigt tråkigt.

Bara att adda mig också om du vill, pendlar mellan em-lem

mask_super

Visa signatur

CPU 1700@4GHZ | MB MSI x370 Gaming Pro Carbon | GPU AMD Vega 64 | RAM G.skill FlareX DDR4 @3466MHZ 16GB PSU Corsair AX1200i | SSD Samsung 960 EVO 512GB | | Monitor Acer Predator XZ321QU| Mouse Razer deathadder | Keyboard Corsair Gaming K70 RGB | Headset Sennheiser game one.

Permalänk
Medlem

Ifall du spelar med någon som fuskar och du rankar upp så kommer du att de-rankas när fuskaren i ditt lag blir bannad. Väldigt bra lösning på problemet där folk köper boost av fuskare.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk

Ett ranking system som bara gynnar dom som kan "fragga" tror jag inte skulle vara särskilt bra. I cs och flera andra spel har man olika roller i sitt lag. Självklart ska alla i laget kunna ta kills men det behövs mycket mer än aim för att kunna vinna och något som alla ska gynnas av. Angående boosting så vet jag inte ni bara syftar på någon sitter och fuskar och försöker ranka upp någon eller om en eagle lirar med Novas t.ex. för att möta sämre motstånd.

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D ljuddämpad Moderkort: MSI Z87M Gaming Processor: i7 4770k @4.5 Ghz Processorkylare: Be Quiet Dark Rock Pro 3. Grafikkort: Asus 780 DCII Minnen: Corsair 1600Mhz 8GB. SSD: Samsung Evo 256GB Lagringsenhet: Seagate Barracuda 7200rpm 1TB Nätagg: Corsair AX860 Tangentbord: Ducky Shine 3 TKL MX RED Högtalare: Argon 7450A Hörlurar: Dt 770 pro 80Ω + Fiio e10 Mikrofon: Modmic 4.0 Mus: Qpad 5k