Permalänk
Medlem

CS:GO Resulution

Hallå!

Det är så att jag har 2 olika datorer. En stationär och en laptop. Den stationära har Nvidia och laptopen AMD.

Jag spelar vanligtvis på den stationära med 4:3 stretched resulution (utan black bars/svarta kanter). Men på laptopen kan jag inte få det stretched. Anledningen till att jag vill ha det 4:3 stretched är för att jag har blivit för van vid det. Jag har googlat osv en lång tid nu utan att ha hittat något som fungerar för mig.
Det är så att det inte finns någon inställning för att sträcka ut bilden i Cataclyst (mjukvaran för grafikkortets inställningar). Dock så finns det en i Nvidia som gör att man ska kunna göra det.

Information som kanske kan vara nödvändig för er:
Screenshot på vad jag kan göra i Cataclyst.
Grafikkort: AMD Radeon HD 7600G
Processor: AMD A10-4600M APU with Radeon HD Graphics

Så jag undrar om ni har något tips för att få det att fungera. Tack på förhand!

Saker jag har testat:
-nofbo -stretchaspect i launch options.
Gå igenom hela Cataclyst för att hitta en inställning som tvingar den att köra utan black bars.
Kollat igenom Denna video.

Permalänk
Medlem

Nu har jag ingen laptop med AMD - men min stationära har. Där stretchar den automatiskt om jag kör något spel i 4:3. Det jag kan hitta som borde vara rätt är under "Mina digitala platta bildskärmar" Vilket borde vara "My Built-in Displays". Där har du Bildskalning - Aktivera GPU-skalning vilket borde vara vad du söker efter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ashzala:

Nu har jag ingen laptop med AMD - men min stationära har. Där stretchar den automatiskt om jag kör något spel i 4:3. Det jag kan hitta som borde vara rätt är under "Mina digitala platta bildskärmar" Vilket borde vara "My Built-in Displays". Där har du Bildskalning - Aktivera GPU-skalning vilket borde vara vad du söker efter.

Det är detta som är problemet, finns ingen sån inställning :/
1:a taben
2:a taben

Permalänk
Medlem

Fixade det!

För er som också har detta problem:
Gå in i Cataclyst
Desktop Management -> Desktop Properties
Ändra resulutionen du vill ha i spelet.
Gå in i built in displays och välj full screen.
Klart!

Dock så kommer allt bli i den resulutionen också men det är bara att byta tillbaka efter att du har spelat