Logitech G400 funkar inne i BIOS, inte i OS (Win 8.1)

Permalänk
Medlem

Logitech G400 funkar inne i BIOS, inte i OS (Win 8.1)

Som tråd säger så fungerar min Logitech G400 mus inne i BIOS, enda är att man behöver klicka två gånger på saker för att den ska reagera. Men inte när man väl kommer in i OS (Win 8.1).

Jag har prövat alla USB kontakter som finns, och ingen funkar som det ska. Har prövat alla uttag med en annan mus+tangentbord (Logitech MX518 och Microsoft Sidewinder X4) och de fungerar utan problem i alla uttag. Har även prövat musen i en annan dator (också win 8.1) och där fungerar den utan problem.

Prövade uppdatera till nya BIOS med, men ingen skillnad. Kollat runt i BIOS om någon inställning skulle vara knasig. Men inget jag hittar.

Riktigt märkligt tycker jag, när den ändå fungerar på en annan dator.

Edit: Datorn är nyinstallerad.
Musen reagerar ibland när den är inpluggad, dvs datorn hittar den. Men den fungerar knappt, pekaren rör sig bara ibland bara.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kuzul:

Som tråd säger så fungerar min Logitech G400 mus inne i BIOS, enda är att man behöver klicka två gånger på saker för att den ska reagera. Men inte när man väl kommer in i OS (Win 8.1).

Jag har prövat alla USB kontakter som finns, och ingen funkar som det ska. Har prövat alla uttag med en annan mus+tangentbord (Logitech MX518 och Microsoft Sidewinder X4) och de fungerar utan problem i alla uttag. Har även prövat musen i en annan dator (också win 8.1) och där fungerar den utan problem.

Prövade uppdatera till nya BIOS med, men ingen skillnad. Kollat runt i BIOS om någon inställning skulle vara knasig. Men inget jag hittar.

Riktigt märkligt tycker jag, när den ändå fungerar på en annan dator.

Edit: Datorn är nyinstallerad.
Musen reagerar ibland när den är inpluggad, dvs datorn hittar den. Men den fungerar knappt, pekaren rör sig bara ibland bara.

Har du installerat drivrutinerna till den?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Finns inga specifika drivrutiner till den. Bara det så kallade "Logitech Gaming Software" programmet. Men det funkar inte trots det.

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Funkade inte. Filer som videon länkade till sa att det inte gick att installera.
Helt 100 på att jag tog rätt fil med (Win8.1 för x64 bit system).

Så får nog pröva att köpa en ny mus då :/

Permalänk
Medlem

Blev en Razer Naga, men den fungerar i alla fall. Så var nog något knas med den andra ändå då.