På de övriga har Nokia x-press som browser, den har MS tagit bort i X2. Plus detta:
X2
Minne: OneDrive cloud storage
Business apps: Microsoft Outlook, OneDrive storage for documents and notes
Native Email Client, MS Exchange Active Sync, Outlook / Exchange, Windows Live / Hotmail / Outlook.com
Supported instant messaging services: Skype IM, Facebook, WeChat, Viber, LINE
Video call features: Skype video call
Photo sharing: Twitter, Facebook, Send as email attachment, Share over Bluetooth, OneDrive
Video sharing: Video sharing to social network and internet, Facebook, Share over Bluetooth, OneDrive
De övriga:
E-postklienter: Native e-post klient, Hotmail, Yahoo! Mail
Stödda snabbmeddelandetjänster: Facebook, WeChat, Viber, Twitter
Fotodelning: Twitter, Facebook, Skicka som e-postbilaga, Dela via Bluetooth
Videodelning: Dela video till sociala nätverk och internet, Facebook, Dela via Bluetooth
Tydlig skillnad i spec å hur sidan ser ut och. I X2 ser man definitivt stödet, men det är också bara där.
Skrivet av Petterk:
Angående första X-serien,
– http://conversations.nokia.com/2014/02/24/nokia-x-family/
Skype är dock enda som kom förinstallerat på de tidigare 4.1.2-baserade X-serien. De säljer den dock som att den har de andra tjänsterna, och de har fått Microsoft att anpassa dessa till telefon. Något de inte behövt göra. De hade inte ens behövt anpassa Skype. De hade inte behövt förse programmen alls. På X2 ska Outlook.com, OneDrive och Skype vara förinstallerade.
Ingen av de som finns i länken finns på hemsidan, klicka på någon och du kommer till den sidan med bara x-dual sim.
Så dessa verkar ha plockats ur sortimentet, för jag kan inte hitta dem på hem sidan.
Dessa två har mer sk MS-stöd isåfall, och finns dessutom med på sidan, men ingen av de i er länk.
N9:
Supported instant messaging services: Skype IM, Facebook, Hangouts
808
Office apps: Excel, Word, PowerPoint, OneNote
Email clients: Nokia Messaging, Gmail, Mail for Exchange, Hotmail, Windows Live / Hotmail / Outlook.com, Yahoo! Mail
I appen finns versionshistorik till version 1.0 19/12-2010.
Citat:
Sen har OneNote för iOS inte en stjärna i omdöme eller mindre. Den har drygt 4 stjärnor, men det beror på vilken region du befinner dig i samt vilken version av programmet du tittar på. Du ser bara de svenska omdömena. Det är inget fel på programmet, det finns dock alternativ.
Den har det när jag tittar, inget betyg, men jag vet att den är bra.
Citat:
Affären var inte klar 3 september 2013, och Skypeaffären var inte klar maj. Det var bara avsiktsförklaringar om det finns hinder. Finns gott om köpkontrakt företag dragit sig ur från. Skypeaffären blev inte godkänd fören 7 oktober 2011 och Microsoft styrde inte företaget under tiden, Skype hade förmodligen jobbat med MeeGo innan 10 maj 2011 och om det fanns något avtal så måste de antagligen fullfölja det, efter köpet agera det som fristående bolag ytterligare ett år. Nokiaaffären kom att ändras något för att det skulle gå igenom då Indien krånglade. Dessa får gå vilket som däremot.
Vad spelar detta för roll nu när vi vet att X2 som är den enda i serien, det senaste i serien, som lanserats av MS, och som har en helt annan hemsida, och tydligt skriver ut sitt MS-stöd.
N9 hade mer än de i X som Nokia gjorde, så nu klarnar det att det inte är så komplicerat då hemsidan inte uppvisar någon X-serie från Nokia med något MS-stöd, vilket är ganska märkligt.
Citat:
Elop var chef när X-serien utvecklas och det var han D&S-folket rapporterade till. Konstigare än så är det inte. Elop var kvar hos D&S under tiden, ingen annan stans och det fanns inga andra intressen. Det är inte att byta fot, han var där både före köpet annonserades och efter. Du har inget belägg på att folk skulle gå förbi Elop och släppa något varken Siilasmaa, Microsoft eller Elop vill ha. Det är du som hävdar hemlig agenda utan att styrka något, jag kan däremot redovisa för hur det såg ut under tiden.
Elop får ha varit vad han vill, de X som finns på hemsidan är ju mer passningar till Nokia och Android än något MS-stöd, förmodligen därför de släpper sin X2 med en jättetext om Microsoft och där man inte behöver ladda ner Skype.
Vilket gör det hela ännu mer komiskt, de har med de tidiga X, som inte uttalar något stöd som visar det, plus sin egen, där de är övertydliga med det.
Och så har de med N9 och 808 på sidan, så man undrar ju hur de tänker.
Det hade väl varit smartare att haft med dessa som ni har med i er länk, som tydligen var så MS-inriktade, nej, dessa är borta och man har istället neutrala Android-varianter där inget påvisar att MS prioriteras. och de kan inte plocka bort dem då de är sålda så folk måste väl få support.
Men nu är det väl lättare att förstå hur Nokia kunde lansera sina X då de inte behöver något klartecken eller what ever från MS, då dessa inte är ämnade för dem utan snarare att Androidskratt i ansiktet. De har Androidlurar på sin sida som inte gynnar dem det minsta, och de ska lägga ner dem, jag förstår dem, de har ju inget samröre alls.
Komik på hög nivå.
Skrivet av Petterk:
Skype är nog fortfarande förbjudet på flera marknader. Så det finner sig ganska naturligt att de tar bort sånt på vissa marknader. Det finns säkert operatörer som kräver det också.
Helt riktigt, Kina har en egen version av Skype, plus att Kina ska vara det enda landet som har kvar MSN.
"Guangming Grundare Information Technology (Beijing) Co Ltd (GMF) är ett joint venture mellan Guangming Daily och grundare Information Industry Group (FIIG), som utvecklar mobila internet företag och sammanfogar media och informationsföretagen. Skype samarbetar med GMF för att ge tillgång till Skype för kinesiska kunder, med hjälp av en modifierad version som följer Kinas bestämmelser."
https://support.skype.com/en/faq/FA10910/what-is-gmf
Kortfattat som jag fattat det så har man tagit bort eller ändrat krypteringen och lämnat en bakdörr till myndigheterna.
"Belize, Brasilien, Kuba, Tyskland, Jamacia, Oman, Qatar och Förenade Arabemiraten,"
http://www.unblockingtheusa.com/how-to-unblock-skype/
Jag reagerade på Tyskland, de passar inte i den raden. Detta var från sent ifjol
MSN
http://www.neowin.net/news/windows-live-messenger-closes-marc...
Detta var vad jag kände till, men just länder som ska ha monopol på all teletrafik och sådant kan nog också vara svårt att få in det. Så det finns nog olika riktlinjer, den saken är klar.
http://provpnaccounts.com/List_of_countries_which_block_websi...
En jävla massa Länder, och jag tänkte på Mexico, där han Carlos Slim har monopol på telefoni. Mexico verkar vara emot det, men har inte Lumia lyckats ganska bra där? Massor av sålda Lumior af, sedan kanske det är en annan avgift eller nåt.