Battlefield: Hardline försenas till 2015

Permalänk
Avstängd

Jag är inte upprörd. Betan var förbannat tråkig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cav.:

Tror att det är på grund av att några helt okända håller på och försöker koda spelet och det går inte så bra, då det ej finns ett fullbordat modverktyg. Det är nog den största anledningen till att det tagit ut på tiden.

Vad snackar du om? Modverktyg har inget med det här att göra. Det är en EA-studio som gör detta. De har gjort spel förr. De använder inte modverktyg för att göra spelet. De använder de faktiska verktygen som finns för Frostbyte för att göra spelet. Det finns även folk på EA som arbetar med att hjälpa studios när de använder frostbyte motorn.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marinlik:

Vad snackar du om? Modverktyg har inget med det här att göra. Det är en EA-studio som gör detta. De har gjort spel förr. De använder inte modverktyg för att göra spelet. De använder de faktiska verktygen som finns för Frostbyte för att göra spelet. Det finns även folk på EA som arbetar med att hjälpa studios när de använder frostbyte motorn.

Folk från Dice har ju även varit delaktiga och hjälpt till ifall dom stött på problem med grafikmotorn.

är det någon som egentligen vet hur det ligger till med hela visceral-dice grejen? Har Dice gjort någon del i spelet eller hjälpt till ifall dom fått problem bara?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Varför nämns det inget om att Dragon Age också blir försenat (dock bara 1 och en halv månad)? Det är ju också ett EA-spel så det borde också nämnas i denna artikel! Eller bryr sig folk bara om CoD och BF här på Swec?

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Skrivet av Marinlik:

Vad snackar du om? Modverktyg har inget med det här att göra. Det är en EA-studio som gör detta. De har gjort spel förr. De använder inte modverktyg för att göra spelet. De använder de faktiska verktygen som finns för Frostbyte för att göra spelet. Det finns även folk på EA som arbetar med att hjälpa studios när de använder frostbyte motorn.

En reflektion med tanke på verktyg för modifieringar och det faktum att efter BF2 har det ej funnits några moddar till Battlefield-serien.
Reflektionen är att BF2-modden Project Reality fortfarande känns lockande att starta och spela i flera timmar.

Att kunna spawna och överleva i flera minuter utan att dö är en nu för tiden helt unik upplevelse som knappt finns i FPS-spel numera.
Har för mig att jag läst om det, att nya spel vänder sig till de som vill Starta spelet, Skjuta lite, Dö, Respawna och Skjuta igen.

Ingen vill ha simulatorer eller strategispel i multiplayer, det finns tyvärr inga pengar i det. Eller har jag missat något?
OBS, det finns spel som är över 10 år gamla som fortfarande utvecklas, men något helt nytt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgt_Bepps:

En reflektion med tanke på verktyg för modifieringar och det faktum att efter BF2 har det ej funnits några moddar till Battlefield-serien.
Reflektionen är att BF2-modden Project Reality fortfarande känns lockande att starta och spela i flera timmar.

Att kunna spawna och överleva i flera minuter utan att dö är en nu för tiden helt unik upplevelse som knappt finns i FPS-spel numera.
Har för mig att jag läst om det, att nya spel vänder sig till de som vill Starta spelet, Skjuta lite, Dö, Respawna och Skjuta igen.

Ingen vill ha simulatorer eller strategispel i multiplayer, det finns tyvärr inga pengar i det. Eller har jag missat något?
OBS, det finns spel som är över 10 år gamla som fortfarande utvecklas, men något helt nytt?

Fortfarande irrelevant till utvecklingen av Hardline. De använder inte modverktyg för att göra spelet

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av The-Architect:

Är det inte dags dom där grabbarna på EA Stockholm göra något annat än FPS? Eller kommer BF mjölkas i sann EA-anda tills ingen köper det längre och studion läggs ned?

Bor du i en grotta eller?, Dice jobbar just nu på Star wars battlefront. Fortfarande ett FPS men förhoppningsvis så lägger dem till TPS alternativet som i de förra Battlefront spelen.

Det är inte EA som utvecklar spelen det är Dice och i detta fall så är det Visceral games som utvecklar alltså gör spelet, det ända EA gör är att ge ut spelen samt leda marknadsföringen utav spelet etc. Om det är någon du ska klaga på så är det Dice eftersom det är dem som har bestämt sig för att göra alla Battlefield spelen som nu finns ute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av simpa975:

Bor du i en grotta eller?, Dice jobbar just nu på Star wars battlefront. Fortfarande ett FPS men förhoppningsvis så lägger dem till TPS alternativet som i de förra Battlefront spelen.

Det är inte EA som utvecklar spelen det är Dice och i detta fall så är det Visceral games som utvecklar alltså gör spelet, det ända EA gör är att ge ut spelen samt leda marknadsföringen utav spelet etc. Om det är någon du ska klaga på så är det Dice eftersom det är dem som har bestämt sig för att göra alla Battlefield spelen som nu finns ute.

Både DICE och Visceral Games är helägda av Electronic Arts, så jo det är visst EA som utvecklar och bestämmer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgt_Bepps:

En reflektion med tanke på verktyg för modifieringar och det faktum att efter BF2 har det ej funnits några moddar till Battlefield-serien.
Reflektionen är att BF2-modden Project Reality fortfarande känns lockande att starta och spela i flera timmar.

Att kunna spawna och överleva i flera minuter utan att dö är en nu för tiden helt unik upplevelse som knappt finns i FPS-spel numera.
Har för mig att jag läst om det, att nya spel vänder sig till de som vill Starta spelet, Skjuta lite, Dö, Respawna och Skjuta igen.

Ingen vill ha simulatorer eller strategispel i multiplayer, det finns tyvärr inga pengar i det. Eller har jag missat något?
OBS, det finns spel som är över 10 år gamla som fortfarande utvecklas, men något helt nytt?

Arma serien?

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

Ja jävlar, ha EA lärt sig efter Battlefield 4. Det trodde jag inte

Visa signatur

Chassi : Corsair iCUE 465X RGB Processor : Intel Core i9-11900F Stock Moderkort : ASUS ROG Strix B560-F GAMING WIFI Cpu Kylare : CM ML240L V2 ARGB Ram : Kingston FURY Beast RGB DDR4 16GB 3200 MHz Gpu : Gigabyte GeForce RTX3080 GAMING OC LHR SSD : Kingston A2000 1TB NVMe M.2 Nätagg Corsair RM750x, 750W Consoller: PS4

Permalänk
Medlem
Skrivet av #enbom:

Varför nämns det inget om att Dragon Age också blir försenat (dock bara 1 och en halv månad)? Det är ju också ett EA-spel så det borde också nämnas i denna artikel! Eller bryr sig folk bara om CoD och BF här på Swec?

dragon age 2 var ju en sån besvikelse så vågar man ens tro att 3an blir något?

har inte ens provat hardline, såg inte direkt intressant ut och så var det dyrt för vad det är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saven:

dragon age 2 var ju en sån besvikelse så vågar man ens tro att 3an blir något?

har inte ens provat hardline, såg inte direkt intressant ut och så var det dyrt för vad det är.

Dragon Age 2 skapades under en utvecklingsperiod som var så kort som cirka 7-8 månader, kan faktiskt bli något den här gången då de haft närmare 3 år på sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xealo:

Dragon Age 2 skapades under en utvecklingsperiod som var så kort som cirka 7-8 månader, kan faktiskt bli något den här gången då de haft närmare 3 år på sig.

Tur att man inte köpte 2:an. Kameravinkeln var hur jobbig som helst (har endast testat demot som finns)

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Tur att man inte köpte 2:an. Kameravinkeln var hur jobbig som helst (har endast testat demot som finns)

jo det var vidrigt, spelade endast 30~ min och insåg att det inte går

Permalänk
Inaktiv

Världens remake/reskin? Jaga små rånare med miniguns och riva ned hus i storstan. Tror jag håller mig till Rainbow Six, ArmA och SWAT.
Tar 600 Kr får knappt något arbete. Betan var den mest tråkigaste jag någonsin kört.