Permalänk
Medlem

Målade om insidan av chassit [BILDER]

Hade inget å göra idag så jag tänkte att jag skulle måla insidan i datorn svart. Så jag stängde av datorn och smekte bort alla datorkomponterna så chassit stod där helt naket.

Sen kom jag på att jag inte har nån färg så jag åkte till Highlights @ Medborgarplatsen och köpte en 400Ml Montana Can för 40kr.
Sen när jag kom hem maskerade jag taket på mitt chieftec chassi för det är fastnitat ( orka borra bort det ) .

Maskerat å klart!

Grejerna som ska målas, nere i källarn.

Klar, och datorn är i mitt rum igen, montana burk på lådan också.

Här är några bilder på det färdiga resultatet :

http://yokese.ath.cx/file/Bilder/Andra/Dator's/Min/

Är det inte härligt med sportlov och massa tid?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ser rätt fint ut, kanske roligare men en anna färg

Visa signatur

: AMD Ryzen9 9900X : 64GB RAM : Nvidia RTX 4070 Ti Super :

Permalänk
Medlem

ehm.. tycker inte den blåa nyansen på plasten passade speciellt bra ihop med svart :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LecToR
Ser rätt fint ut, kanske roligare men en anna färg

Jo , tänkte på det jag med. Men svart färg kan man ju inte tröttna på . Stilrent å bra

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av denil
ehm.. tycker inte den blåa nyansen på plasten passade speciellt bra ihop med svart :/

Vet.. men jag har ändå inget fönster så det spelar ingen roll

Men när jag har fixat fönster ska jag ändå slänga in blå ccfl så det blir nog fint.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag tycker det var jävligt schysst... funderar själv starkt på att göra samma sak.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

nice med montana funkar den bra? capsen täpptes inte lr nåt gör den alltid för mig om man kör orginal..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mys
nice med montana funkar den bra? capsen täpptes inte lr nåt gör den alltid för mig om man kör orginal..

Nejdå den täpptes inte. Har man lite skills så vet man att man bör skaka den lite, och att den inte ska vara väldigt kall. Montanorna brukar ju inte täppas...
Annars slänger man upp en Pinky Cap. Mauha

Visa signatur
Permalänk
Medlem

yokese brukar dom inte? skulle ut å måla me polarna glömde ta me caps 10- och täpps inte skiten eller? fiasko!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mys
yokese brukar dom inte? skulle ut å måla me polarna glömde ta me caps 10- och täpps inte skiten eller? fiasko!

Ha dom i midjan så e dom ju varma å goa, då lär dom inte täppas.
Men nu hamna vi lite offtopic. Tillbaka till topic nu!

Visa signatur
Permalänk

Klarlack?
Respect att du använder Montana Hardcore, varje grafittimålares dröm.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
NAS: Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

den svarta var ju klart mycket snyggare...

Visa signatur

Your mother was a hamster and your father smelled of elderberries.

Permalänk
Hedersmedlem

Snyggt!

Har själv tänkt göra samma sak fast i klar-röd färg, ¨på ett svart chassi, det tror jag skulle bli snyggt

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Hedersmedlem

Lite Offtopic:
Finns det flourocerande grön färg av Montana? Vart köper man dem?

On Topic:
HHm, tror du inte det blir varmare i lådan med svart? Svart "drar" ju till sig värme.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Rich vet inte om det finns av montana men aerosol har..

Permalänk
Medlem

Tror man ska ge sig på att färga sitt chassi med, har hört att dom där burkarna ska vara bra till att måla saker
Men jag tar nog mitt i silver, och svart faktist silver baktill

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich
Lite Offtopic:

On Topic:
HHm, tror du inte det blir varmare i lådan med svart? Svart "drar" ju till sig värme.

Dom finns å köpa på highlights. 40kr för 400ml. Billigt å bra. Tror gatan heter götgatan, station medborgarplatsen iaf. Om du inte hittar så e det bara å fråga nån som ser ut å vara målare Du går via björns trädgård.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yokese

Dom finns å köpa på highlights. 40kr för 400ml. Billigt å bra. Tror gatan heter götgatan, station medborgarplatsen iaf. Om du inte hittar så e det bara å fråga nån som ser ut å vara målare Du går via björns trädgård.

Hehe, jag bor i Göteborg, blir lite svårt :).

Mys: Vart kan man köpa dessa? Har varit i en massa butiker utan resultat.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem
Citat:

On Topic:

Tvärt om tror jag! Luften i lådan e ju varmare än själva plåten, å nu kommer plåten att dra åt sej mer av luftvärmen. ..fast det blir nog knappt märkbart ändå.

yokese: var fick du tag på den blå fronten? såg att det annars var en silverlåda. Jag vill ha en dragon silverfront till min scorpiolåda!!

Permalänk
Medlem

Rich, testat childstore? vet dock inte vart det ligger men det är en graff affär som säljer kannor så där borde det finnas..

childstore på göta platsen under pro stuff!!

enda info jag fick..

Öppetider
Mån-Fre 12-18
Lördagar 11-15
Söndag STÄNGT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rontaronny

Tvärt om tror jag! Luften i lådan e ju varmare än själva plåten, å nu kommer plåten att dra åt sej mer av luftvärmen. ..fast det blir nog knappt märkbart ändå.

yokese: var fick du tag på den blå fronten? såg att det annars var en silverlåda. Jag vill ha en dragon silverfront till min scorpiolåda!!

Fronten målade jag själv för ett tag sen. Funderar på att måla den svart dock.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Lite Offtopic:

On Topic:

Hehe, svart färg drar till sig värmen bara om det är lampa eller sol som värmer... annars är det ingen skilnad på vit eller svart

Visa signatur

AMD1200|1024MB|Geforce 3 3.8ns 64MB DDR|EPoX 8KTA3+PRO|Win XP PRO SP1|Addtronics 7896A
Har Dyslexi så räkna med stavfel... men jag har allafall inte fel i staven
Nu är det bevisat att svenska folket består av 56,1% totalonanister och idioter. (EMU valet)

Permalänk
Medlem

Fler målare på forumet vad 3vligt

Rich : Childstore i göteborg...gå till bibloteket, alltså det vid götaplatsen, om du står mot det så går du ner på gatan till höger (handen där tummen sitter på vänster sida ) och sen tar du sikte på Pro stuff, en skate affär alltså, gå in, gå rakt fram och ner för trappan och sen vänster och volia du är där!

Ontopic dåh: Montana har jag fått erafarenhet och specielt enity som måla om sitt chassi i royal blue tror jag det var, det blir klibbigt som fan!...sen ser det ut som det har runnit för dig eller? eller så har du bara gjort det väldigt fint Min floppy är numera i aerosol bombing chrome om målat skick...mycket bra om man tar 7 lager typ

Permalänk
Hedersmedlem

412: Ahh, tack. Går nämligen på Burgården, så jag vet exakt vart det ligger!

Mys: Tack för infon, schysst!

Silent Assassin: Hehe, ok. Då vet jag det. Man lär sig något nytt varje dag :).

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 412
Fler målare på forumet vad 3vligt

Rich : Childstore i göteborg...gå till bibloteket, alltså det vid götaplatsen, om du står mot det så går du ner på gatan till höger (handen där tummen sitter på vänster sida ) och sen tar du sikte på Pro stuff, en skate affär alltså, gå in, gå rakt fram och ner för trappan och sen vänster och volia du är där!

Ontopic dåh: Montana har jag fått erafarenhet och specielt enity som måla om sitt chassi i royal blue tror jag det var, det blir klibbigt som fan!...sen ser det ut som det har runnit för dig eller? eller så har du bara gjort det väldigt fint Min floppy är numera i aerosol bombing chrome om målat skick...mycket bra om man tar 7 lager typ

Aeorosol usch.. dom luktar ju inte så underbart som montana
24 timmar senare luktar det fortfarande ljuvligt här inne. Kan iofs har något å göra med att burken står här på en hylla.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har också målat mitt chassi svart. Hela inte en ända detalj har smitit undan färgsprutan.. (Förutom Nätagregatet och resten av dom elektroniska grejerna)

Visa signatur

/dev/null

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TomS
Jag har också målat mitt chassi svart. Hela inte en ända detalj har smitit undan färgsprutan.. (Förutom Nätagregatet och resten av dom elektroniska grejerna)

Jag funderar på att måla om nätagget också.
Är det lungt att skruva loss skalet på agget 1 minut efter att man har stängt av datorn? Hur länge bör man vänta?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har just hållt på att fundera på att måla lådan invändigt redan innan jag hittade denna tråden, funderar dock på att måla den med guldfärg, tror det skulle kunna blir ganska läckert

Men har ett LITET problem, målade just om mitt tankentbord från den tråkiga ... tja vita antar jag att det är till en blank svart. Tyvärr så räcker det nästan att man nuddar den så lossar färgen, någon idé om varför? och finns det några bra färger just för att lacka plast som t.ex tangentbord och frontar på datorn? lackade fronted på disketstationen med samma färg utan problem.

Visa signatur

P4 3.0Ghz Radeon 9800Pro 128Mb, 1Ghz RAM. P3-800Mhz Geforce4 Ti-4400 512Mb Ram

Permalänk

Ser fint ut ... fast nätagget passar inte in nu längre

Visa signatur

Bal-Sagoth | Ensiferum | Windir | Finntroll | Wintersun | Amon Amarth | Moonsorrow | Nazgûl

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thakisis
Har just hållt på att fundera på att måla lådan invändigt redan innan jag hittade denna tråden, funderar dock på att måla den med guldfärg, tror det skulle kunna blir ganska läckert

Men har ett LITET problem, målade just om mitt tankentbord från den tråkiga ... tja vita antar jag att det är till en blank svart. Tyvärr så räcker det nästan att man nuddar den så lossar färgen, någon idé om varför? och finns det några bra färger just för att lacka plast som t.ex tangentbord och frontar på datorn? lackade fronted på disketstationen med samma färg utan problem.

Förarbete? Slipade du det ordentligt innan? och tvättade av efter det? Vad använde du för färg?

Ett dåligt förarbete leder till sånt här..

Mvh

Visa signatur

Projekt inför 2008 på G.

Tidigare projekt: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54319...