Vilket grafikkort passar bäst?

Permalänk

Vilket grafikkort passar bäst?

http://www.inet.se/kundvagn/visa/7012070/2014-08-06

Vilket grafikkort skulle passa bäst till detta? Ett Radeon r9 290, eller Gtx 780?
Tack på förhand!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Benkan321:

Passa bäst? Det är bara att titta på vilket kort som är bäst, eller ger mest för pengarna, vilket av de två alternativen man nu är ute efter.

Permalänk
Skrivet av nackskägg:

Passa bäst? Det är bara att titta på vilket kort som är bäst, eller ger mest för pengarna, vilket av de två alternativen man nu är ute efter.

Vilket av dom två är bäst och mest prisvärt då? Är inte så bra på datorer så frågar dom som kan.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Benkan321:

Vilka spel spelar du då detta kan vara svaret på vilket "bästa" kortet just DU söker.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av Jalle64:

Vilka spel spelar du då detta kan vara svaret på vilket "bästa" kortet just DU söker.

Hade tänkt spela CS:go, och spel som kommer framöver t.ex Far cry 4, assasins creed osv osv

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Benkan321:

Hade tänkt spela CS:go, och spel som kommer framöver t.ex Far cry 4, assasins creed osv osv

Kolla med olika tester med korten i olika spel så kan du bilda dig en uppfattning om deras kvalitéer t ex här på SC eller Guru3D.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Jalle64:

Kolla med olika tester med korten i olika spel så kan du bilda dig en uppfattning om deras kvalitéer t ex här på SC eller Guru3D.

Okej, det ska jag göra.

Permalänk
Medlem

Skulle säga att båda lär fungera utmärkt, det är mest vad du föredrar, nVidia eller ATI, jag hade köpt ett GTX 780 Men jag gillar nVidia också, har inte ägt en ATI produkt på över 10 år.

Visa signatur

i7-13700K / Arctic Liquid Freezer III - 360mm * 2x16GB Kingston 32GB DDR5 5600MHz * KFA2 RTX 4090 SG *
ASUS Prime Z690-A * be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W * Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB * Acer Nitro 32" 4K * Objetive 2 amp+DAC * Antlion MicMod V2 * Philips Fidelio X2. *

Permalänk

kan rekommendera att du byter nätagg, CX-serien har fått typ sämst i test.. man ska inte snåla med nätagg då det ska hålla länge och dessutom kan dra med sig andra komponenter om det går sönder.
Kan starkt rekommendera EVGA supernova G2.
Men som sagt, CX är typ det sämsta du kan lägga pengarna på

Visa signatur

CPU: Intel i5 4670k @4,3Ghz Moderkort: Asus Z87-A, RAM: Corsair vengance 4x4Gb 1333Mhz, GPU: Asus GTX 780 OC@1170Mhz, SSD: Samsung 840 EVO 250GB, HDD: 3TB 3,5" 7200rpm, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W, CPU-kulare: Noctua NH-U12P, Chassi: Fractal Design Define R4 White, Skärm 1: Qnix 27'' 1440p Evolution ll SE Matte @100Hz(max 113Hz), skärm 2: LG 21,5''LED 1080p TN@60 Hz. Qpad QH-90, Func KB-460 MX Red

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av maxxxmaxmaxx:

kan rekommendera att du byter nätagg, CX-serien har fått typ sämst i test.. man ska inte snåla med nätagg då det ska hålla länge och dessutom kan dra med sig andra komponenter om det går sönder.
Kan starkt rekommendera EVGA supernova G2.
Men som sagt, CX är typ det sämsta du kan lägga pengarna på

Om det är den nya serien så är det inte så sämst faktiskt, jag håller med om det innan den senaste serien inte var det bästa.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Benkan321:

Du får ett sapphire 290 tri-x för 600:- mindre på komplett, vet inte om du får med spelen. Dock kan du ta det från netonnet och spara 500:- och även få med lir. Sen lägga dom cashen du sparar på ett bättre agg. OM du nu går för Radeon dvs.

Permalänk
Skrivet av Benkan321:

Har du köpt paketet förutom grafikkort?

Om inte rekommenderar jag detta agg http://www.inet.se/produkt/6909975/evga-supernova-g2-750w-80-... dumt att snåla på den viktigaste delen i datorn, detta agg är bra med http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=734270 (om du vill komma undan billigare).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar