Minitelefoner – Vad fan hände edition?

Permalänk

Minitelefoner – Vad fan hände edition?

Jag sitter själv fast med telefoner från 2011 för att mina flaggskepp från den tiden är tyvärr betydligt mindre än dagens "mini" och "compact" telefoner, vad fan händer med mobilmarknaden egentligen? Är jag den ända som vill ha en mindre telefon och hyfsad hårdvara?

Här kan ni se en jämförelse över hur minimobiltelefoners storlek utvecklats.

http://androidenheter.se/storleksjamforelser/?sony-ericsson-x...

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk

Storleken är inget problem för mig, och hårdvaran är inte heller något problem till det jag använder min telefon till(förutom att man till exempel inte kan svara på kommentarer på youtube och massa annat man kan göra på en PC)
Men batteritiden är bedrövlig..
Min Xperia GO har bara 320x480 pixlar och ändå går jag från 100% batteri till 0% på 6 timmar utan problem om jag sitter med hörlurar och bara kollar youtube på wifi..(LÄGSTA ljusstyrkan!) Att det ens får kallas telefon asså.. :/
Visst, batterier blir sämre med tiden men det är precis det jag "klagar" på.. de utvecklar inte batterier i samma takt som resten av telefonen.

Visa signatur

CPU: Intel i5 4670k @4,3Ghz Moderkort: Asus Z87-A, RAM: Corsair vengance 4x4Gb 1333Mhz, GPU: Asus GTX 780 OC@1170Mhz, SSD: Samsung 840 EVO 250GB, HDD: 3TB 3,5" 7200rpm, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W, CPU-kulare: Noctua NH-U12P, Chassi: Fractal Design Define R4 White, Skärm 1: Qnix 27'' 1440p Evolution ll SE Matte @100Hz(max 113Hz), skärm 2: LG 21,5''LED 1080p TN@60 Hz. Qpad QH-90, Func KB-460 MX Red

Permalänk

Jag håller med! En liten telefon med modernare hårdvara typ dual core och 1gb ram = jag köper direkt! Jag använder fortfarande min 3.2" Xperia Mini dagligen! Kan inte förstå att alla vill ha ett dasslock i fickan?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ni som gnäller, har ni haft någon stor mobil och testat en månad eller så? Fattar inte varför man ska gnälla på dagens mobiler. De flesta håller sig kring 5'' och det är ju inte så stort om man inte är en liten pyssling

Visa signatur

Stuff: Asus P9X79 Deluxe | 3930K @ 4375 Mhz | 16 GB DDR3 @ 2000 Mhz | 2x R9 290X CrossFireX | SSD |
Windows 10
-=Water-cooled with custom loop=-
MG279Q triple screen
6700K, 32 GB DDR4, Fury X, Samsung PRO M.2 SSD 256 GB, Samsung SSD 1 TB, Windows 10 pro

Permalänk
Skrivet av maxxxmaxmaxx:

Min Xperia GO har bara 320x480 pixlar och ändå går jag från 100% batteri till 0% på 6 timmar utan problem om jag sitter med hörlurar och bara kollar youtube på wifi..(LÄGSTA ljusstyrkan!) Att det ens får kallas telefon

Hur menar du nu? Om du använder den som en TELEFON (ringa/skicka SMS) så räcker väl batteriet rätt länge?

Permalänk
Skrivet av skurtbert:

Hur menar du nu? Om du använder den som en TELEFON (ringa/skicka SMS) så räcker väl batteriet rätt länge?

nja inte det heller^^ kollar jag klockan 5 ggr på en dag och använder mobilen i 5 minuter totalt så skulle jag gissa på att batteriet börjar ta slut efter 2 dagar, kanske 3 om jag har tur

Visa signatur

CPU: Intel i5 4670k @4,3Ghz Moderkort: Asus Z87-A, RAM: Corsair vengance 4x4Gb 1333Mhz, GPU: Asus GTX 780 OC@1170Mhz, SSD: Samsung 840 EVO 250GB, HDD: 3TB 3,5" 7200rpm, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W, CPU-kulare: Noctua NH-U12P, Chassi: Fractal Design Define R4 White, Skärm 1: Qnix 27'' 1440p Evolution ll SE Matte @100Hz(max 113Hz), skärm 2: LG 21,5''LED 1080p TN@60 Hz. Qpad QH-90, Func KB-460 MX Red

Permalänk
Skrivet av maxxxmaxmaxx:

Storleken är inget problem för mig, och hårdvaran är inte heller något problem till det jag använder min telefon till(förutom att man till exempel inte kan svara på kommentarer på youtube och massa annat man kan göra på en PC)
Men batteritiden är bedrövlig..
Min Xperia GO har bara 320x480 pixlar och ändå går jag från 100% batteri till 0% på 6 timmar utan problem om jag sitter med hörlurar och bara kollar youtube på wifi..(LÄGSTA ljusstyrkan!) Att det ens får kallas telefon asså.. :/
Visst, batterier blir sämre med tiden men det är precis det jag "klagar" på.. de utvecklar inte batterier i samma takt som resten av telefonen.

Jag vet inte hur det är med andra men jag använder fortfarande telefonen till 90% för att skicka och ta emot meddelande, ev. över nya protokoll/fler protokoll men i sin essens använder jag telefonen till samma saker som jag använde den till under 90-talets senare hälft.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem

Du får skaffa byxor med större fickor Alex!

Eller töm ut lite pengar från dem!

Men håller med dig!

Tycker personligen att Sonys Xperia Active är ganska lagom storlek.

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyzed:

Ni som gnäller, har ni haft någon stor mobil och testat en månad eller så? Fattar inte varför man ska gnälla på dagens mobiler. De flesta håller sig kring 5'' och det är ju inte så stort om man inte är en liten pyssling

vi som gnäller vill kunna använda mobilen med En hand för att göra allt på mobilen

jag sitter på en 4" stor telefon och jag har lite problem att nå hela skärmen med en hand, om jag inte vill byta grepp och kanske råka tappa skiten ....
ja, jag är även en person som Inte vill ha ett dasslock till mobil, jag hade hellre velat ha en runt 3,5-4" telefon som daglig manick och sen en surfplatta i 10" klassen kanske? det hade nog varit ultimat för mig

jag har varit bort till elgiganten några gånger och peta på en sony compact. den har 4,3" men problemet med den är ju de lite tjockare kanterna jämfört mot andra telefoner... så den går som nästan lite bort den också :/...

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem

Håller med helt och hållet. Sitter på en Iphone 5 som jag tycker är lagom. Ryktas ju om att Iphone 6 kommer bli 4.7 tum vilket jag tycker är helt förskräckligt stort då jag vill kunna använda telefonen med en hand och så ska den få plats i fickan också.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av pjuppi:

vi som gnäller vill kunna använda mobilen med En hand för att göra allt på mobilen

jag sitter på en 4" stor telefon och jag har lite problem att nå hela skärmen med en hand, om jag inte vill byta grepp och kanske råka tappa skiten ....
ja, jag är även en person som Inte vill ha ett dasslock till mobil, jag hade hellre velat ha en runt 3,5-4" telefon som daglig manick och sen en surfplatta i 10" klassen kanske? det hade nog varit ultimat för mig

jag har varit bort till elgiganten några gånger och peta på en sony compact. den har 4,3" men problemet med den är ju de lite tjockare kanterna jämfört mot andra telefoner... så den går som nästan lite bort den också :/...

Okej, jag har inte upplevt att det varit svårt att navigera med en hand om man inte har över 5''. Har haft Samsung S2 som är 4,3'' och den var enkel att styra med en hand. Har även haft en S3 som jag tror är något större och det var inga problem med den heller. Jag tycker att jag har normalstora händer så tror inte att det beror på det. Kanske har ni små händer?

Visa signatur

Stuff: Asus P9X79 Deluxe | 3930K @ 4375 Mhz | 16 GB DDR3 @ 2000 Mhz | 2x R9 290X CrossFireX | SSD |
Windows 10
-=Water-cooled with custom loop=-
MG279Q triple screen
6700K, 32 GB DDR4, Fury X, Samsung PRO M.2 SSD 256 GB, Samsung SSD 1 TB, Windows 10 pro

Permalänk
Medlem

Hade inte skärmen pajat på min xperia mini pro så hade jag fortfarande använt den

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Rekordmedlem

Frågan är väl hur man använder telefonen, ska man inte surfa/spela så funkar det ju med en liten display men annars så känns ju 5" rimligt, vill man ha en liten telefon med bra batteritid så bör man inte köpa en "touchtelefon" överhuvudtaget, men varför ska man byta till en ny telefon om man ändå inte ska ha en med stor display och matchande hårdvara för att driva displayen som då gör att batteritid o dyl också påverkas negativt ?
Ringa, smsa och lyssna på musik klarar ju äldre telefoner av utan problem.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av cyzed:

Okej, jag har inte upplevt att det varit svårt att navigera med en hand om man inte har över 5''. Har haft Samsung S2 som är 4,3'' och den var enkel att styra med en hand. Har även haft en S3 som jag tror är något större och det var inga problem med den heller. Jag tycker att jag har normalstora händer så tror inte att det beror på det. Kanske har ni små händer?

Haft/har både Galaxy Nexus och Desire HD, båda tycker jag är något förstora (använt båda i över ett års tid var för sig) men Desire HD är ändå helt ok. 4" hade nog varit det optimala för mig. Det kanske beror på att jag inte spelar spel ö.h.t., varken på telefon, dator eller konsol. Dock så surfar jag en del med mobilen men det är inte sämre upplevelse med på 3.7" än på Galaxy Nexus med sina 4.7".

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Entusiast

iPhone 5 och 5s har ju rätt nätta mått om man vill ha en liten telefon med flaggskeppsspecifikationer.
Och kom inte med något skitsnack om att A7 inte skulle vara snabb bara för att det är en tvåkärnig processor på 1,3Ghz, vet vi inte bättre än så på Sweclockers?

http://www.anandtech.com/show/8314/galaxy-s5-ltea-battery-lif...

Där kan ni se att A7 står sig väl mot t.om Snapdragon 805. Så slipper vi fjantiga diskussioner om att den skulle ha samma hårdvara som Androidtelefoner från 2011.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Gått och planerat ett uppkommande byte av mobil ett tag nu och stör mig, även jag, på dessa dasslock till telefoner som är på modet nu. Visst, när man sitter och fäpplar med luren, då är det säkerligen bra med en stor skärm, men ska jag surfa en längre stund eller skriva en halv uppsats, ja då kan jag gott vänta tills jag har en dator i närheten.
Det värsta är dessvärre att jag är kräsen när det kommer till komponentnivån, trots att jag knappt använder luren till annat än telefonsamtal, att kolla av mailen, sms, sporadisk mp3-spelare och som uppkopplingsnod till laptopen när jag är ute på vift. Så att köpa en ny - mindre - lur än den jag har, men med prestanda som knappt är bättre än min 2½ år gamla modell, det är föga lockande.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem

Gillade min x10 Mini.
Och sedan Xperia Ray (underbart format på den).
Men när den slocknade blev det svårt, alla schysta telefoner var ju gigantiska. Provade en Nexus 4 och den var fantastisk, men för stor.
Bytte till Xperia Z1 Compact och tycker den är för stor men den är acceptabel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyzed:

Okej, jag har inte upplevt att det varit svårt att navigera med en hand om man inte har över 5''. Har haft Samsung S2 som är 4,3'' och den var enkel att styra med en hand. Har även haft en S3 som jag tror är något större och det var inga problem med den heller. Jag tycker att jag har normalstora händer så tror inte att det beror på det. Kanske har ni små händer?

jao, det kanske ligger något i att jag har små händer^^ men jag sitter ju inte och spelar eller kollar film/serier på min mobil heller och jag tror inte jag skulle få för mig att göra det heller, även om jag hade haft hårdvaran för det. då skulle isåfall en surfplatta varit bättre för de ändamålet.
jag använder min mob för smågrejer, kolla karta/vägbeskrivningar, surfa, kanske kolla mail lite snabbt, beställa biljetter, och givetvis smsa/ringa med. mer än så behöver jag inte göra på min mobil

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem
Skrivet av MakeCoke:

Håller med helt och hållet. Sitter på en Iphone 5 som jag tycker är lagom. Ryktas ju om att Iphone 6 kommer bli 4.7 tum vilket jag tycker är helt förskräckligt stort då jag vill kunna använda telefonen med en hand och så ska den få plats i fickan också.

Inte bara det, iPhone 6 kommer att bli större än flera Android telefoner med över 5tum i skärmstorlek. Det ser ut som att de hellre lägger fokus på att göra telefonen papperstunn (6mm) än att göra den mindre i höjd och bredd. Jag tycker snarare att de borde gå åt andra hållet..

Skrivet av MSIOCGenie:

iPhone 5 och 5s har ju rätt nätta mått om man vill ha en liten telefon med flaggskeppsspecifikationer.
Och kom inte med något skitsnack om att A7 inte skulle vara snabb bara för att det är en tvåkärnig processor på 1,3Ghz, vet vi inte bättre än så på Sweclockers?

http://www.anandtech.com/show/8314/galaxy-s5-ltea-battery-lif...

Där kan ni se att A7 står sig väl mot t.om Snapdragon 805. Så slipper vi fjantiga diskussioner om att den skulle ha samma hårdvara som Androidtelefoner från 2011.

Jo visst står sig A7 väl mot Snapdragon 805 i CPU prestanda, men det är ju för att den har samma CPU-del som Snapdragon 801 och 800. Nyheten med 805 är GPUn, vilken springer cirklar runt GPUn i A7. GPUn är ju gjord för 1440p upplösning trots allt.

Jag håller fullkomligt med om att folk är dumma som bara kollar till klockfrekvenser och sånt, men ville bara peka ut det att A7 faktiskt inte riktigt kan konkurrera med S805. Den är väldigt jämförbar med S800 och S801 dock.

Permalänk
Medlem

Har 5.2" och kommer aldrig gå lägre igen men troligtvis inte större heller 5.0-5.5".
Har hållt på med små mobiler som dem gamla xperia mini och vad jag tycker är litet min gamla iphone 4s. Men jag har ganska stora händer och jag vill gärna se mycket när jag använder min mobil (slippa scrolla åt sidorna och upp och ner hela tiden).

Förstår dock om vissa vill ha en liten mobil.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyzed:

Ni som gnäller, har ni haft någon stor mobil och testat en månad eller så? Fattar inte varför man ska gnälla på dagens mobiler. De flesta håller sig kring 5'' och det är ju inte så stort om man inte är en liten pyssling

Dra något gammalt över dig... Tror du verkligen problemet är att "vi" inte har testat en stor mobil? För mig är storleken på typ en iphone absolut max vad jag är bekväm med att ha i fickan, hade gärna sett mer kraftfulla android lurar på 4" eller mindre då jag gärna vill få plats med mer grejer en jävla tegelsten i byxan och för oss som har modell:tight på jeansen så är den nogo med en 5":are.

Har du provar typ att springa med en note i ett par tight jeans? Har du provat åka skate med 5" i shortsen? En stor mobil är säkert super när man sitter på tbanan och kollar på gossip girl, men rör man lite på sig så är dom på tok för stora. Själv har jag en gammal ericsson, den kan jag ha på mig 24/7 utan att den är i vägen, den går heller aldrig sönder. Hade ju vart super om man hade kunnat haft en kraftfullare smartphone med samma egenskaper.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

Dra något gammalt över dig... Tror du verkligen problemet är att "vi" inte har testat en stor mobil? För mig är storleken på typ en iphone absolut max vad jag är bekväm med att ha i fickan, hade gärna sett mer kraftfulla android lurar på 4" eller mindre då jag gärna vill få plats med mer grejer en jävla tegelsten i byxan och för oss som har modell:tight på jeansen så är den nogo med en 5":are.

Har du provar typ att springa med en note i ett par tight jeans? Har du provat åka skidor med 5" i jackfickan? Har du provat åka skate med 5" i shortsen? En stor mobil är säkert super när man sitter på tbanan och kollar på gossip girl, men rör man lite på sig så är dom på tok för stora. Själv har jag en gammal ericsson, den kan jag ha på mig 24/7 utan att den är i vägen eller att jag behöver bry mig om att den kommer gå sönder. Hade ju vart super om man hade kunnat haft en kraftfullare smartphone med samma egenskaper.

Jag vill inte vara den som är den, men själv har jag använt min 6" i samtliga sammanhang utan några egentligt större problem:)

Som jag ser det är väldigt många överlåta på Ios eller android. En riktigt bra men liten telefon är lumia 520. Som jag förstått det så har man inte dem kraven på en större telefon erbjuder utan vill mer ha dem till att rina smsa och liknande

Permalänk
Snusfri

Gick från en mikroskopisk Galaxy S2 till en Lumia 1520 med 6" skärm och den är helt underbar.
Att ha något mindre är numera otänkbart för mig.

Jag har visserligen dasslock till nävar men att slippa behöva scrolla som en tok och att skärmen är underbar att kolla på film osv på är riktigt skönt.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Och här sitter jag med min Nokia 6300 knapptelefon som jag skaffade 2008 och som jag använt som min huvudtelefon sedan dess och tycker den är lagon stor. 2.0" skärm med 240x320 upplösning, de ni.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbertMwugabi:

Och här sitter jag med min Nokia 6300 knapptelefon som jag skaffade 2008 och som jag använt som min huvudtelefon sedan dess och tycker den är lagon stor. 2.0" skärm med 240x320 upplösning, de ni.

Låt mig göra en vild gissning: du använder den bara till att ringa/SMSa?
(där har vi anledningen)

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Gick från e mikroskopisk Galaxy S2 till en Lumia 1520 med 6" skärm och den är helt underbar.
Att ha något mindre är numera otänkbartför mig.

Jag har visserligen dasslock till nävar men att slippa behöva scrolla som en tok och att skärmen är underbar att kolla på film osv på.

Jag gick själv från en lumia 920 (4.5") till en Xperia Z ultra (6.4") och tycker det är helt underbart med lite arbetsyta på telefonen.
Dock kan jag förstå folk som vill ha mindre telefoner.

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk

Jag vill ha en Ericsson T66!

Ångrar så in i he***te att jag gav bort den.

Möjligtvis en t28 men den har ju antenn.

Permalänk
Medlem

En Lumia 620 eller den lite äldre Lumia 820 kanske kunde vara nåt för er att testa.
Lumia 820 kommer troligen snart att få en ersättare.
Har då bara utgått från storlek, processor och minnesmängd.
Av egen erfarenhet så klarar sig Windows Phone bättre batterimässigt än de Android och IOS lurar jag använt. (och det har blivit ganska många de senaste åren, då jag testat olika för att se vad som passar bäst för användarna där jag jobbar.)

Permalänk
Medlem

Antagligen blir det större för att många gör så mycket annat på sina telefoner.

Sitter själv med min S4, 5" och det är tamefan mig för litet! Förutom att skicka meddelanden använder jag ju den till att se på film, youtube, lyssna på musik, surfa, fjärrstyra datorer. Då är mycket arbetsyta trevligt. Ju större telefon desto större batteri också.

Men visst, ska man ha en telefon för att använda den som på 90-talet kan jag förstå att en mindre lur är att föredra
Skämt åsido... Jag förstår att vissa människor vill ha mindre telefoner, däremot tycker jag inte trenden mot större skärmar är någonting konstigt.

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem

Lite lustigt att det finns så många bakåtsträvare på ett teknikforum... Ungefär som om det skulle vara en tråd full med folk som inte vill uppgradera från sina gamla GT8800-kort för de nya grafikkorten är så stora och jobbiga.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W