Permalänk
Medlem
Skrivet av Hawken:

har du några bilder när sidoplåtarna är på? Förövrigt riktigt snyggt!

Duger den här? Tack!

Skrivet av Tompathepilot:

Datorporr på hög nivå. Grymt snygg!

Haha, man tackar!

Skrivet av accel1:

snyggt! hur långt behövde du bära datorn för att komma till bryggan? snygg höst bild

Ner för en trappa, in i bilen, ut ur bilen och 10 meter till. Tänkte att om det skulle vara någon idé att lägga upp ett galleri så behöver jag bättre ljus(Använde mobilkameran). Tack!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ett stort bygge i ett litet chassi.
Även om jag är lite kluven till att bygga utanpå chassit så måste jag säga att genomförandet blev riktigt bra.
Ganska ambitiöst att sleava redan sleavade kablar. Men din sleaving blev klart snyggare än standard sleavingen.
Antar att du kapat hål i toppen för radiatorn så luften sugs ut från chassit? Om du är lika noga med din håltagning som med din sleaving så får du gärna inkludera bilder från det också (om du har bilder på det).

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

Ett stort bygge i ett litet chassi.
Även om jag är lite kluven till att bygga utanpå chassit så måste jag säga att genomförandet blev riktigt bra.
Ganska ambitiöst att sleava redan sleavade kablar. Men din sleaving blev klart snyggare än standard sleavingen.
Antar att du kapat hål i toppen för radiatorn så luften sugs ut från chassit? Om du är lika noga med din håltagning som med din sleaving så får du gärna inkludera bilder från det också (om du har bilder på det).

Kul att du gillade det. Det var riktigt mycket jobb att sleeva kablarna måste jag säga(var även första gången).

Det kanske ser ut som att radiatorn ligger direkt på toppen men det är cirka 2mm emellan. Jag har testat med ca 30mm avstånd men det gav varken bättre temperaturer eller lägre ljudnivå och såg inte alls bra ut.

Förutom det så får den luft ifrån fronten och möjligtvis lite ifrån chassits redan utstansade del på toppen.

Inre delen utav chassit har redan två insug och två utblås där nätagget drar direkt ifrån toppen och ut på baksidan.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

"Snyggt byggt, fräsig kärra."
-Mulle Meck

Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps

Permalänk

Trevligt bygge!! skulle dock vela se någon mer bild på insidan ordentligt!

För övrigt riktigt snyggt.

Visa signatur

Wood Computer Case, ett datorchassi gjort från grunden i trä syns här .

Permalänk
Medlem
Skrivet av Obolla:

"Snyggt byggt, fräsig kärra."
-Mulle Meck

Nostalgi på hög nivå!

Skrivet av JonteBondues:

Trevligt bygge!! skulle dock vela se någon mer bild på insidan ordentligt!

För övrigt riktigt snyggt.

Tackar!

Högerklicka - Öppna bild i ny flik

Visa signatur
Permalänk
Discokungen

Jag gillar minnena och moderkortet. Bra smak alltså.

Väldigt häftigt med så rak slang för övrigt. Det ser ut som rör men är snyggare. Häftigt värre! Undrar hur det hade sett ut med färgat vatten! Keep up the good work! Gillar att du postar bilder i tråden också!

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Jag gillar minnena och moderkortet. Bra smak alltså.

Väldigt häftigt med så rak slang för övrigt. Det ser ut som rör men är snyggare. Häftigt värre! Undrar hur det hade sett ut med färgat vatten! Keep up the good work! Gillar att du postar bilder i tråden också!

De ser riktigt bra ut men jag har tyvärr haft lite problem med både minnen och moderkort. Hade fyra stickor förut men två utav dem började orsaka instabilitet. Moderkortet krånglar med usb hubbar..

Jag använder akrylrör. Har inte använt färgat vatten just för att jag vill ha så lite underhållning/rengöring utav systemet som möjligt. Någon gång kommer jag att testa dock.

Här är en liten bonus!

Visa signatur
Permalänk
Discokungen
Skrivet av Scious:

De ser riktigt bra ut men jag har tyvärr haft lite problem med både minnen och moderkort. Hade fyra stickor förut men två utav dem började orsaka instabilitet. Moderkortet krånglar med usb hubbar..

Jag använder akrylrör. Har inte använt färgat vatten just för att jag vill ha så lite underhållning/rengöring utav systemet som möjligt. Någon gång kommer jag att testa dock.

Här är en liten bonus!
http://img36.imageshack.us/img36/9262/l0b7.jpg

Oh. Mina 1866MHz-stickor har inte krånglat i alla fall. De är klart snygga! Uppdaterat BIOS till senaste beta-bioset?

Oh. Intressant. Tycker det ser ut som rör men kunde inte riktigt fatta att det fanns så tjocka! Var har du hittat dem och vad har du för anslutningar?

Snyggt!

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Oh. Mina 1866MHz-stickor har inte krånglat i alla fall. De är klart snygga! Uppdaterat BIOS till senaste beta-bioset?

Oh. Intressant. Tycker det ser ut som rör men kunde inte riktigt fatta att det fanns så tjocka! Var har du hittat dem och vad har du för anslutningar?

Snyggt!

Jag har antagligen otur. Yep.

http://www.ekwb.com/shop/accessories/fittings/hd-adapters/ek-...
http://www.ekwb.com/shop/accessories/tubing/solid-tubing/ek-h...

Visa signatur
Permalänk
Discokungen

Hoppas det löser sig!

Tack för länkarna!

Visa signatur

Permalänk

Vilken fart de var i dig! älskar den sidan av människor, upp med bilder i precis som jag menade direkt!
Du ska inte upp till elmia och besöka Dreamhack i helgen så man kan få kika in din plåt-kompis?

Visa signatur

Wood Computer Case, ett datorchassi gjort från grunden i trä syns här .

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonteBondues:

Vilken fart de var i dig! älskar den sidan av människor, upp med bilder i precis som jag menade direkt!
Du ska inte upp till elmia och besöka Dreamhack i helgen så man kan få kika in din plåt-kompis?

Det hade varit kul men jag har varken tid eller pengar över just nu. :/

Visa signatur
Permalänk

Den ser grym ut och påminner mig om rörmokare 10/10

Permalänk
Medlem
Skrivet av snowfox43:

Den ser grym ut och påminner mig om rörmokare 10/10

Haha, tack I guess

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vet ej om jag gillar att kylningen går på utsidan så men det är riktigt välbyggt och snyggt i byggandet
8/10 då jag inte gillar så mycket att det är ute påliggande

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hooga:

Vet ej om jag gillar att kylningen går på utsidan så men det är riktigt välbyggt och snyggt i byggandet
8/10 då jag inte gillar så mycket att det är ute påliggande

Tack

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Älskar att det är så stilrent! awesome!

Visa signatur

Once a gamer always a gamer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hennig:

Älskar att det är så stilrent! awesome!

Tack!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt och stilrent, ser så mycket mer hardcore ut när det inte finns slangar med.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

Riktigt snyggt och stilrent, ser så mycket mer hardcore ut när det inte finns slangar med.

Tackar!

Du kan få en liten update på hur den ser ut nu.

Och en annan sak som jag fixade idag!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vackert!
Har själv en sådan radiator plus en enkel 200mm'ers i ett moddat HAF X, men har på senare tid insett att chassit är på tok för stort.
Trevligt att se att det går att använda radiatorerna till ett mindre chassi.
Funderar på att byta till ett tystare och eventuellt mindre.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Custom vattenkylning | Intel Core I5 3570K @ 4.4GHz | ASUS Sabertooth Z77 | Sapphire R9 Fury | 24 GB 1600MHz | Corsair RM 750x | Samsung 830 128 GB | Crucial BX100 500GB |

| Egenbyggd DAC: MINI4396, moddad | --> | Fostex TH-X00 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av pixzie:

Vackert!
Har själv en sådan radiator plus en enkel 200mm'ers i ett moddat HAF X, men har på senare tid insett att chassit är på tok för stort.
Trevligt att se att det går att använda radiatorerna till ett mindre chassi.
Funderar på att byta till ett tystare och eventuellt mindre.

Tack!

Har tittat lite på FT05(Samma insida som RV05).

Kanske går att få i en dual 180mm i botten.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Scious:

Tack!

Har tittat lite på FT05(Samma insida som RV05).
https://www.youtube.com/watch?v=M5bkGyDl7Mc

Kanske går att få i en dual 180mm i botten.

Det skall jag titta närmare på, tack!
Edit: Det såg inte direkt klockrent ut om man skulle ha en 400mm radiator i botten. Då kan man ju inte ha några 3.5" enheter, sedan tvivlar jag på att en sådan radiator ens får plats. Jag får nog ta och titta vidare.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Custom vattenkylning | Intel Core I5 3570K @ 4.4GHz | ASUS Sabertooth Z77 | Sapphire R9 Fury | 24 GB 1600MHz | Corsair RM 750x | Samsung 830 128 GB | Crucial BX100 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av pixzie:

Det skall jag titta närmare på, tack!
Edit: Det såg inte direkt klockrent ut om man skulle ha en 400mm radiator i botten. Då kan man ju inte ha några 3.5" enheter, sedan tvivlar jag på att en sådan radiator ens får plats. Jag får nog ta och titta vidare.

Nej, precis men har kollat på ett sånt till mig själv.
En sån här kan funka: http://www.magicool.biz/180x2.htm
Jag använder inga 3.5" enheter.

Om du vill återanvända din 400mm rad i ett mindre chassi kommer det bli svårt utan att köra externt.

Visa signatur
Permalänk

Alltid gillat dina byggen och aldrig varit något speciellt ''fan'' utav extern vattenkylning, men du lyckades otroligt bra och valet av chassit gör så att jag ger dig full poäng! 5/5.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc mini l Nätdel: Corsair CX750 l Moderkort: ASRock Fatal1ty Z77 Professional-M l Processor: Intel core i5 3570K (4.5GHz @ 1,128Volt) l Minnen: Corsair 16GB Vengeance l Grafikkort: Msi GeForce GTX 670 sli l Hårddisk: Seagate Barracuda 1TB l SSD: Kingston V300 120GB l Citera för snabbare svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreazNilsson:

Alltid gillat dina byggen och aldrig varit något speciellt ''fan'' utav extern vattenkylning, men du lyckades otroligt bra och valet av chassit gör så att jag ger dig full poäng! 5/5.

Väldigt kul att höra!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Scious:

Nej, precis men har kollat på ett sånt till mig själv.
En sån här kan funka: http://www.magicool.biz/180x2.htm
Jag använder inga 3.5" enheter.

Om du vill återanvända din 400mm rad i ett mindre chassi kommer det bli svårt utan att köra externt.

Poängen var ju lite att kunna återanvända den, men det är inte direkt brottom eller jätte viktigt för tillfället.

Visa signatur