Jättedåligt ljud vid samtal Samsung Galaxy S3

Permalänk
Medlem

Jättedåligt ljud vid samtal Samsung Galaxy S3

Hejsan!

Det är så att jag har en Samsung Galaxy S3 med väldigt dåligt ljud under samtal.
Jag hör den jag pratar med helt perfekt, men den jag pratar med hör mig knappt.
Det är massa brus och väldigt dåligt ljud.

Telefonen har funkat perfekt ända sedan jag köpte den år 2012, men för några dagar sen började problemet.

Vet att det är svårt att svara på vad det kan bero på, men någon kanske vet.
Eller är det en ny mobil som gäller?

Tack på förhand!

Permalänk
Hedersmedlem

Rengör mikrofonen? Kanske sitter rester från en snusprilla eller annat mysigt där som hindrar ljudet?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Som MultiMan sa så rengör mikrofonhålet.

Ta en synål eller liknande och peta in lite kort i hålet.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av oscar_p:

Hejsan!

Det är så att jag har en Samsung Galaxy S3 med väldigt dåligt ljud under samtal.
Jag hör den jag pratar med helt perfekt, men den jag pratar med hör mig knappt.
Det är massa brus och väldigt dåligt ljud.

Telefonen har funkat perfekt ända sedan jag köpte den år 2012, men för några dagar sen började problemet.

Vet att det är svårt att svara på vad det kan bero på, men någon kanske vet.
Eller är det en ny mobil som gäller?

Tack på förhand!

Låter exakt som att du fått någon vattenskada. En tjej jag pratar med, hennes S3 har exakt samma beteende. Ingen hör vad hon säger, men hon hör andra bra. Blev så när hon fick lite regn på den...

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

Problem Solved!

Stoppade in en synål i mikrofonhålet och petade lite, och ut kom dammtussen från helvetet!