Permalänk
Entusiast

Välkommen till Extreme på SweClockers!

Hej alla nuvarande och blivande överklockare på Sweclockers!

Idag öppnade forumdelen Extreme, för alla oss som älskar att pressa hårdvara till max. Forumet är ett initiativ av mig som pysslat med extremöverklockning sedan 2009, men det är många av oss som önskat detta en tid. Det kommer namnet till trots INTE vara ett krav på extremkylning för att posta här - det viktiga är att du har rätt syn på grejen med överklockning som en sport och rolig hobby. Alla resultat där hårdvaran pressats hårt vare sig det är på luft-, vatten- eller extremkylning som kompressor, kolsyreis och flytande kväve är OK!

Även frågetrådar, klubbar, volt/kylningsmoddar och sådant är precis vad detta forum är till för, men det ska vara på rätt nivå. Mer vardagliga trådar postats med fördel i vanliga forumet Kylning och överklockning av processorer som förut.

Jag tänker mig att vi alla hjälps åt att definera detta forum med tiden, tills vidare kör hårt och höj spänningen

Marcus "Calathea" Heinemo

Permalänk

Yeah! Äntligen!

Spänningen är redan maxxad, behöver vmodda

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Yay! =D

Äntligen ok att säga:
95°C är inte så mycket, fläska på lite till!

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Äntligen en del på forumet som handlar om max OC

Visa signatur

Dator 1 [] AMD FX-8350 5.06Ghz [] CROSSHAIR V FORMULA-Z [] Ram : Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1866Mhz []CF Radeon HD7870 [] PSU : XFX Core Edition 850W 80+ Bronze [] Kylning : Beg vattenkylning med cpu Ek-Supremacy Elite AMD .::. 5GHz klubben 2014.::. - .::. OC 1GHz+ Cinebench Klubben 2014 .::.-.::. 4GHz+ Klubben 2014 .::..::. 3DMark FireStrike Klubben .::.

Permalänk
Entusiast

Jag har bett moderatorerna flytta några av mina gamla trådar om OC hit. Ni kan själva göra det på egna trådar genom att "anmäla" inlägget (tråden) och specificera i texten att det ska flyttas hit.

Permalänk

Thats about time!

Fan va gött att vi äntligen fått tillbaka denna lite roligare delen av forumet

Permalänk
Medlem

Det här va kul, ska försöka skapa lite nya trådar här.
Bör ha lite tips från er?
Kanske min Vattenkylning för bench, modell MEGA KOLOSS en så kallad Chiller skulle de vara nåt.

Visa signatur

7700k maximus IX Apex, 1600X Crosshair IV Hero

Permalänk
Skrivet av Gubben@Tech:

Det här va kul, ska försöka skapa lite nya trådar här.
Bör ha lite tips från er?
Kanske min Vattenkylning för bench, modell MEGA KOLOSS en så kallad Chiller skulle de vara nåt.

Yes! Har tjuv kikat lite på TS men jag ser det gärna igen och alla andra måste ju få se hur vattenkylning skall gå till!

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

Yay! =D

Äntligen ok att säga:
95°C är inte så mycket, fläska på lite till!

-95 menar du

EDIT: Jag kör inget extremare än vatten själv, det extremaste är väl minusgradigt vatten då

Permalänk
Skrivet av Gubben@Tech:

Det här va kul, ska försöka skapa lite nya trådar här.
Bör ha lite tips från er?
Kanske min Vattenkylning för bench, modell MEGA KOLOSS en så kallad Chiller skulle de vara nåt.

Har spanat in den på TS efter tips från thereal_twisted men ser gärna en tråd om det här också då den visade sig vara väldigt lik vad jag är på gång att bygga så fort jag får tag i en billig halvhöjds kyl/frys

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Kul med OC-trådar av det mer extrema slaget som jag personligen föredrar framför fjanterier på luft och vatten.

Som Calathea skriver flyttar vi gärna äldre trådar till den här avdelning. Tveka därför inte att höra av er genom att anmäla trådarna (eller kontakta mig direkt via PM) i fråga så löser vi det!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Mycket bra med en forumdel för oss som verkligen gillar att pressa komponenter

Permalänk
Inaktiv

Härligt! Nu kommer namnet sweCLOCKERS väl till pass.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av thereal_twisted:

-95 menar du

Beror på hur man ser det

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Det var på tiden! Många år sedan första extremforumet togs bort.

Visa signatur

Dator1: Chassi Silverstone Fortress II : Cpu AMD Ryzen 7 1700 @ 3.85 GHz : GPU Sapphire R9 390 Nitro (backplate) : MB ASUS Crosshair VI Hero : Ram G.Skill 3200CL14 2x16 @ 1.35V 2933 MHz CL14 : SSD totalt ~2.5 TB : HDD totalt 6 TB
http://hwbot.org/user/oggy_dz2/

Permalänk

Detta är ett steg i rätt riktning för sweclockers! Håller själv på att ta upp benchhobbyn igen. Så några byggloggar på singelstage, cascade samt överklockning kommer komma in u der hösten

Permalänk
99:e percentilen

Borde det inte istället vara så att överklockning är forumets huvudfokus och att vi vanliga peasants får hålla tillgodo med ett underforum? Det kan heta "Lufttrams"!

         air pesants lol

                  much water  
                                  very overdoge
                         24 hours shibe95
      unlokd voltedge
                 likuid shibogen
                                                    wow

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Alling:

Borde det inte istället vara så att överklockning är forumets huvudfokus och att vi vanliga peasants får hålla tillgodo med ett underforum? Det kan heta "Lufttrams"!

         air pesants lol

                  much water  
                                  very overdoge
                         24 hours shibe95
      unlokd voltedge
                 likuid shibogen
                                                    wow

http://i.imgur.com/2IGEruO.png

Haha tack för det, dagens bästa inlägg!

Permalänk
Medlem

Äntligen säger jag bara!

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

Ja, jag får väl börja posta lite här också då.

Permalänk

Får ta och göra en extremöverklockning som ej uppskattades på vanliga överklocknings forumet lyckades pressa min i7 4770k delid till 5.4 ghZ och 97 grader med vatten kylning är det extremt nog ??? Ska ja posta det här

Visa signatur

Laptop Asus G18 (G814JZ-N6034W)
Intel Core i913980HX 24 st kärnor ((8P 5.6GHz + 16E 2.2GHz) Antal trådar 32 st
Nvidia GeForce RTX 4080 2330 MHz12 GB, TDP 175w
Ram 32 GB, ((2 x 16GB))DDR5 SO-DIMM (4800 MHz)

Permalänk
Entusiast
Skrivet av fredrik910402:

Får ta och göra en extremöverklockning som ej uppskattades på vanliga överklocknings forumet lyckades pressa min i7 4770k delid till 5.4 ghZ och 97 grader med vatten kylning är det extremt nog ??? Ska ja posta det här

Du är alltid välkommen att skapa en ny tråd om det, eller bara posta det i 5 GHz-klubben.