Inget händer efter driver installation

Permalänk
Medlem

Inget händer efter driver installation

Tjenare!

Har ominstallerat windows på min dator och det har kommit ett problem med grafikkortet..

Installerade senaste drivern till mitt grafikkort (GeForce GTX 570) och det stod att det lyckades och behövde starta om datorn, startade om datorn och när datorn startade var det som att jag inte hade installerat någon drivrutin.

Installerade drivrutinen igen och samma sak hände. Laddade hem Driver Sweeper och tog bort drivern och testade installera en äldre verision utav drivern men det blev ändå samma sak.

BILD: http://imgur.com/yXFoicW

Någon som har en aning vad som är problemet?

Snälla hjälp, får panik!

Permalänk
Medlem

Inget händer efter drivrutinsinstallation

Tjenare!

Har ominstallerat windows på min dator och det har kommit ett problem med grafikkortet..

Installerade senaste drivern till mitt grafikkort (GeForce GTX 570) och det stod att det lyckades och behövde starta om datorn, startade om datorn och när datorn startade var det som att jag inte hade installerat någon drivrutin.

Installerade drivrutinen igen och samma sak hände. Laddade hem Driver Sweeper och tog bort drivern och testade installera en äldre verision utav drivern men det blev ändå samma sak.

BILD: http://imgur.com/yXFoicW

Någon som har en aning vad som är problemet?

Snälla hjälp, får panik!

Permalänk
Medlem

Uppdatera chipset/ljud/nätverk drivrutiner för moderkortet innan grafikkortet. Markera sedan "clean install" när du installerar drivrutinerna för grafikkortet.

Visa signatur

5900X | 4060 | U14S |32 GB Vengeance | u2415

Permalänk
Medlem

Har uppdaterat alla andra drivers till allt annat redan gjort clean install

Permalänk
Medlem

Drivrutinerna du valde är till rätt operativsystem 32/64-bit etc?
Du kan prova att dra ned de senaste betadrivrutinerna.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem

Och du har skärmen kopplad till ditt Geforcekort?

Permalänk
Medlem

Ja, jag är säker på att jag laddade ned 64-bit, windows 7 osv..men funkar ändå inte :/
Ja, jag har kopplat in sladden i grafikkortet där bak på datorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stimsy:

Ja, jag är säker på att jag laddade ned 64-bit, windows 7 osv..men funkar ändå inte :/
Ja, jag har kopplat in sladden i grafikkortet där bak på datorn

Var där bak? Gärna en bild

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Förstår verkligen inte, känns som drivrutinerna inte ens registreras..jag har testat 3 olika drivrutiner, 2 "vanliga" och 1 betaverision. Men varken vanliga eller beta funkar, känns som jag har prövat allt och inget funkar...

Permalänk
Moderator
Forumledare

*trådar sammanfogade*

Observera att det är förbjudet att skapa mer än en tråd om samma sak. Det beror på att vi tycker att det är viktigt att alla får samma chans att få sina trådar uppmärksammade. Om någon skapar mer än en tråd, trycks andras trådar undan snabbare, vilket blir orättvist.

Den här gången har jag sammanfogat dina trådar åt dig, men kom i fortsättningen ihåg att regeln finns

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord