Permalänk

@Fastback, fått hem din än, och vilken blev det ?

Visa signatur

Intel NUC DC3217IYE, INTEL 525 SERIES MSATA SSD 120GB, 2 x KINGSTON 4GB SO-DIMM 1600MHZ
Windows 8 Pro, XBMC v12

Permalänk

Hur gör ni för att fixa den suddiga texten i t ex Device Manager? Det går att fixa genom att lägga textsize scaling 100% i Screen Resolution, men då blir ju allt för jädra smått istället?

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem
Skrivet av ljudnisse:

@Fastback, fått hem din än, och vilken blev det ?

För mig blev det UX32LN-R4076H. Valde den modellen över UX32LN-R4086H dels för att den först nämnda har AC wifi. Då 128 gb är för litet för mig har jag även tänkt sätta in en egen större SSD oavsett vilken av modellerna som jag köper och då värdesätter jag 500 gb SSHD i 4076. Detta då jag tänkt sätta in den i ett chassi för 99 kr och använda den som en extern hårddisk.

Fick som sagt hem exemplar ett som hade en defekt touchpad. Datorn "DOA-des" och jag inväntar ännu leverans av exemplar två.

Permalänk
Skrivet av Fastback:

För mig blev det UX32LN-R4076H. Valde den modellen över UX32LN-R4086H dels för att den först nämnda har AC wifi. Då 128 gb är för litet för mig har jag även tänkt sätta in en egen större SSD oavsett vilken av modellerna som jag köper och då värdesätter jag 500 gb SSHD i 4076. Detta då jag tänkt sätta in den i ett chassi för 99 kr och använda den som en extern hårddisk.

Fick som sagt hem exemplar ett som hade en defekt touchpad. Datorn "DOA-des" och jag inväntar ännu leverans av exemplar två.

Ok, AC vore nice, men UX32LN-R4076H finns ju bara hos Proshop, någon som hitta denna hos annan handlare ?
Hoppas att #2 är felfri då

Visa signatur

Intel NUC DC3217IYE, INTEL 525 SERIES MSATA SSD 120GB, 2 x KINGSTON 4GB SO-DIMM 1600MHZ
Windows 8 Pro, XBMC v12

Permalänk

Jag tror vi har en "keeper" , trrrrrrrrrrrr trumvirvel ..........

Var å köpte ett nytt ex av 4086 ( med i7 4510 ) , och är mycket lättad då denna är FELFRI !!!
Så efter tre maskiner och mycket åkande, ringande och returnerande sitter jag nu nöjd
Nu hoppas jag bara att denna håller, ett par år åtminstone.

Kredit till Alina, även om inte alla tre maskiner kom där ifrån, för suverän kund support !

Visa signatur

Windows 8 Pro, XBMC v12

Permalänk
Medlem

"Dustin Weekend Rush"

Asus Zenbook UX32LN-R4092H för 7 999 kr.

Permalänk
Skrivet av Fastback:

"Dustin Weekend Rush"

Asus Zenbook UX32LN-R4092H för 7 999 kr.

i5, usch

Visa signatur

Windows 8 Pro, XBMC v12

Permalänk

Fråga:
Har UX32LN modellerna Gigabit Nätverkskort, sökt på nätet men hittar ingen bra spec.
Testat med nätverks-adaptern som kom med men för inte ut full fart.

Kollat lite nu.
Tyvärr verkar datorn bara ha "Fast Ethernet" alltså 100 Mbs, fast att vissa butiker skriver ut 10/100/1000 !
Kör jag BBK med kabel får jag max 97 Mbs, och trådlöst med en AC-dongle 188 Mbs
Lite snålt av ASUS på en "Premium" maskin.

Visa signatur

Windows 8 Pro, XBMC v12

Permalänk
Medlem

Är det någon annan som har fått en repa i mitten av skärmen? Jag hade en UX32A förut med exakt samma problem. Jag stängde locket, lade ned laptopen i det medföljande "skyddet" och mitten av skärmen har alltid repats mot kanten runt tangentbordet. Oerhört irriterande, jag kan inte vara den enda med detta problem - särskilt inte då jag sett problemet på en annan UX32A, och detta även drabbar UX32LN. Det måste vara ett produktionsfel i hela serien, eller bara dålig konstruktion.

Permalänk
Medlem

Fick hem exemplar två av UX32LN-R4076H i slutet av förra veckan och har hunnit leka med datorn i helgen.

Touchpaden på detta exemplar är mycket bättre. Knastrar/knäpper ibland lite till vänster vid kanten om man ska vara petnoga men inget som man stör sig på.
Skärmen är underbar och högtalarna var helt klart över förväntan.
Har inte hunnit spela något.
Hybriddisken gör sitt jobb vid uppstart och avstängning men en SSD disk åker in när jag får tid över. Likaså Windows 7.

Nu hoppas jag att datorn håller bra! Peppar peppar, ta i trä!

Permalänk

Hur är fläktljudet i den, går den igång vid enklare saker som surf eller är. Fläkten helt avstängd då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av korvmannen:

Hur är fläktljudet i den, går den igång vid enklare saker som surf eller är. Fläkten helt avstängd då?

Den går igång av och till även vid enklare surf och ordbehandling. Låter dock väldigt lite.

Permalänk

Är Apple de enda som hellre har datorn lite varmare och tyst än kall och ljudlig

Permalänk

Min UX32LN-R4076H har tyvärr börjat strula... verkar vara glapp i skärmen eller kabeln till skärmen. Den flimrar och ibland försvinner en del av bilden helt. Trycker man nere till vänster om skärmen vid gångjärnet så slutar det ibland. Suck...
Bara att skicka på reparation gissar jag? Just när man installerat allt man vill ha osv. Typiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wheelie82:

Min UX32LN-R4076H har tyvärr börjat strula... verkar vara glapp i skärmen eller kabeln till skärmen. Den flimrar och ibland försvinner en del av bilden helt. Trycker man nere till vänster om skärmen vid gångjärnet så slutar det ibland. Suck...
Bara att skicka på reparation gissar jag? Just när man installerat allt man vill ha osv. Typiskt.

I feel your pain!

Uppdatera gärna tråden med hur Proshop sköter garantiärendet. Kan vara intressant att veta.
Mina kontakter med Proshop hittills har över mejl inte varit tillfredsställande. Mejlade en söndags eftermiddag och när jag ännu tisdag eftermiddag inte fått svar ringde jag istället. Servicen över telefonen var dock utmärkt både den gången och vid ett senare tillfälle.

Permalänk
Medlem

Så har nu haft min UX32ln sedan i somras. På det hela är jag nöjd med maskinen har dock ett stort problem. Tangentbordet! Har haft inne datorn på garantiärende där tangentbordet byttes då det var oresponsivt, siffror och bokstäver registrerades inte som de skulle. Har nu trots tangentbordet bytt samma problem. Vad kan jag göra? Går det att reklamera, få pengar tillbaka, någon hemmameck lösning eller ska jag leva med ett defekt tangentbord?

Vad hade ni gjort? (hade helst sluppit skicka in den igen eftersom problemet trots nytt tangentbord återstår)

Tack på förhand!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kromgol:

Är det någon annan som har fått en repa i mitten av skärmen? Jag hade en UX32A förut med exakt samma problem. Jag stängde locket, lade ned laptopen i det medföljande "skyddet" och mitten av skärmen har alltid repats mot kanten runt tangentbordet. Oerhört irriterande, jag kan inte vara den enda med detta problem - särskilt inte då jag sett problemet på en annan UX32A, och detta även drabbar UX32LN. Det måste vara ett produktionsfel i hela serien, eller bara dålig konstruktion.

Är det någon som har haft sin laptop i några månader och kan bekräfta om de har samma problem, eller inte, som jag har?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kromgol:

Är det någon som har haft sin laptop i några månader och kan bekräfta om de har samma problem, eller inte, som jag har?

Inget jag har märkt av, och jag har haft min nu sen i början av sommaren.

Så har nu haft min UX32ln sedan i somras. På det hela är jag nöjd med maskinen har dock ett stort problem. Tangentbordet! Har haft inne datorn på garantiärende där tangentbordet byttes då det var oresponsivt, siffror och bokstäver registrerades inte som de skulle. Har nu trots tangentbordet bytt samma problem. Vad kan jag göra? Går det att reklamera, få pengar tillbaka, någon hemmameck lösning eller ska jag leva med ett defekt tangentbord?

Vad hade ni gjort? (hade helst sluppit skicka in den igen eftersom problemet trots nytt tangentbord återstår)

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av gårdemyr:

Inget jag har märkt av, och jag har haft min nu sen i början av sommaren.

Tack på förhand!

Ingen som har någon idé/förslag på vad jag borde göra? Hur hade ni gjort om ni varit i samma situation?

Permalänk
Medlem
Skrivet av gårdemyr:

Ingen som har någon idé/förslag på vad jag borde göra? Hur hade ni gjort om ni varit i samma situation?

Angående din reklamationsrätt:

Skrivet av ARN Änr 2007-0308:

Nämnden konstaterade att säljaren visserligen i första hand har rätt att avhjälpa fel innan andra påföljder blir aktuella. Köparen behöver emellertid inte tåla att säljaren gör upprepade försök att avhjälpa samma fel. Om ett fel återkommer efter två avhjälpningsförsök bör köparen i regel kunna vägra att gå med på fler försök. Är det fråga om olika fel kan det vara rimligt att köparen får godta något fler reparationer. Även i den situationen når man emellertid snart en gräns där ytterligare reparationer medför sådana olägenheter för köparen att denne har rätt att säga nej till fler försök.

Har tyvärr inget bra förslag på någon "hemmameck" lösning. Jag antar att jag i din situation hade bitit i det sura äpplet och skickat in datorn på ytterligare en reparation.

Själv är jag allt annat än nöjd med ASUS och Zenbook i nuläget. Såsom framgår av denna tråd var mitt första exemplar trasigt vid leverans. Dator nummer två höll i hela sex dagar innan bildskärmen slutade fungera. Då datorn bara var sex dagar gammal överenskoms med återförsäljaren ifråga att även denna dator skulle DOA:s. Trots detta verkar datorn dock nu ha blivit skickad till en extern serviceverkstad. :S (Möjligtvis för att konstatera att felet var ursprungligt?). Hur som helst innebär det hela att jag under den tid som förlöpt sedan jag gjorde min ursprungliga beställning (snart fem veckor) enbart har haft tillgång till en fungerande dator i sex dagar.

Trots att jag har haft flertalet ASUS datorer tidigare och alltid har varit nöjd känns det i nuläget som om det ska till mycket för att även min nästa laptop ska bli en ASUS.

Permalänk
Medlem

Min UX32LG har fått en hel del döda pixlar den senaste tiden. Har haft den i lite över ett halvår och de första började dyka upp för lite över en månad sedan. Efter det har det kommit två större klumpar av döda pixlar längst upp vid skärmens kant. Uppskattar det till mellan 10 och 20 stycken.

Tog och felanmälde det till Asus nu, hoppas att de kan ge mig en ny skärm.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem

Köpte nyligen en UX32LN med 500GB SSHD men bytte direkt ut den mot en 64GB SSD. När jag plockade loss hela underplattan hade jag lite problem med den dubbelhäftande tejpen på undersidan vid fläkthålen och nån centimeter på ena sidan av tejpen lossnade.

Nu när jag har satt ihop den har jag märkt att ena sidan av datorn gör ett slags knäppande ljud när man trycker in undersidan (exempelvis när man lyfter datorn med en hand? Ljudet uppstår bara på ena sidan av datorn, på samma sida som lite av tejpen lossnade. Misstänker att ljudet kommer ifrån att undersidan fastnar i tejpen när man trycker in den men sen lossnar när man släpper på greppet.

Någon som haft liknande problem? Kan man ta bort tejpen helt eller fyller den någon slags funktion? Skulle gärna få lite feedback innan jag öppnar den igen och kanske ställer till det ännu mer

Permalänk

Du kan ta bort tejpen helt, skruvarna håller ihop datorn tillräckligt bra ändå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fastback:

Angående din reklamationsrätt:

Har tyvärr inget bra förslag på någon "hemmameck" lösning. Jag antar att jag i din situation hade bitit i det sura äpplet och skickat in datorn på ytterligare en reparation.

Själv är jag allt annat än nöjd med ASUS och Zenbook i nuläget. Såsom framgår av denna tråd var mitt första exemplar trasigt vid leverans. Dator nummer två höll i hela sex dagar innan bildskärmen slutade fungera. Då datorn bara var sex dagar gammal överenskoms med återförsäljaren ifråga att även denna dator skulle DOA:s. Trots detta verkar datorn dock nu ha blivit skickad till en extern serviceverkstad. :S (Möjligtvis för att konstatera att felet var ursprungligt?). Hur som helst innebär det hela att jag under den tid som förlöpt sedan jag gjorde min ursprungliga beställning (snart fem veckor) enbart har haft tillgång till en fungerande dator i sex dagar.

Trots att jag har haft flertalet ASUS datorer tidigare och alltid har varit nöjd känns det i nuläget som om det ska till mycket för att även min nästa laptop ska bli en ASUS.

Tack för svaret. Får ta och åka till Inet där jag köpte datorn och höra om de kan skicka in datorn denna gången. Det börjar verkligen gå mig på nerverna nu när tangentbordet fortfarande inte fungerar som det ska.

Permalänk
Medlem

Köpte nyss en ux32ln r4092h med ambitionen att byta upp hårddisk och ram. Köpte den för 7300kr med sweclockersrabatt på alina. Slog till på en ocz 240gb ssd på inet för 699kr idag. Då är bara frågan vilken ram man ska skaffa? är inne på att slå till på en 8gb ddr3, men jag vet inte om det är nått särskilt som man borde tänka på? MHz-antal, märke etc...

Permalänk
Medlem
Skrivet av korvmannen:

Du kan ta bort tejpen helt, skruvarna håller ihop datorn tillräckligt bra ändå

Tejpen lossnade så fort jag plockade bort plåten för andra gången, oavsett om jag hade velat eller inte Upptäckte dock att det inte var tejpen som var problemet utan vad som såg ut som en skruvfattning som stack rakt upp, straxt nedanför nätverkskortet som verkade slå i bakstycket. Satte på en liten gummikudde (som man har på skåpdörrar för att dom inte ska smälla igen) och nu knäpper inte bakstycket längre. Hoppas den sitter kvar där nu också.

Skrivet av Sleazy_E:

Köpte nyss en ux32ln r4092h med ambitionen att byta upp hårddisk och ram. Köpte den för 7300kr med sweclockersrabatt på alina. Slog till på en ocz 240gb ssd på inet för 699kr idag. Då är bara frågan vilken ram man ska skaffa? är inne på att slå till på en 8gb ddr3, men jag vet inte om det är nått särskilt som man borde tänka på? MHz-antal, märke etc...

Utan att veta säkert så skulle jag gissa att du behöver kolla efter en sticka som kan köras i 1.35v. Brukar vara det man lätt kan missa när man ska byta minne i en något modern laptop. Annars så skulle jag kolla på själva stickan som sitter i för exakt Mhz etc. Såg bara en silverflik för RAM:en när jag öppnade min men antar att det bara var något slags skydd och att det finns någon specifikationsetikett på minnet. Dela gärna med dig vad du kommer fram till sen

Permalänk
Skrivet av Fastback:

I feel your pain!

Uppdatera gärna tråden med hur Proshop sköter garantiärendet. Kan vara intressant att veta.
Mina kontakter med Proshop hittills har över mejl inte varit tillfredsställande. Mejlade en söndags eftermiddag och när jag ännu tisdag eftermiddag inte fått svar ringde jag istället. Servicen över telefonen var dock utmärkt både den gången och vid ett senare tillfälle.

Fått tillbaka datorn nu, verkar som de bytte skärmen och ramminne. Använde mig däremot av asus garanti direkt istället för via Proshop. Gick tokfort och smidigt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av pålis:

Utan att veta säkert så skulle jag gissa att du behöver kolla efter en sticka som kan köras i 1.35v. Brukar vara det man lätt kan missa när man ska byta minne i en något modern laptop. Annars så skulle jag kolla på själva stickan som sitter i för exakt Mhz etc. Såg bara en silverflik för RAM:en när jag öppnade min men antar att det bara var något slags skydd och att det finns någon specifikationsetikett på minnet. Dela gärna med dig vad du kommer fram till sen

Igår skruvade jag och brorsan ihop datorn och efter en hel del meck för att få till en ren installation av Windows så fungerar datorn utmärkt. Har inte läst nånting på den gamla ram-stickan, men jag kan i alla fall informera om att ditt tips om 1,35v stämde bra. Minnet som jag köpte till är detta:
https://www.dustinhome.se/product/5010747033/valueram?redirec...

Allt verkar då funka bra. Det enda som fungerat mindre bra hittills är torx-som blev utnött direkt, men förhoppningsvis så slipper man skruva upp datorn igen. Köp alltså inte detta set:
https://www.dustinhome.se/product/5010643070/vk-25?redirected...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wheelie82:

Fått tillbaka datorn nu, verkar som de bytte skärmen och ramminne. Använde mig däremot av asus garanti direkt istället för via Proshop. Gick tokfort och smidigt!

Hur många dagar var den borta? Ska skicka iväg min snart, har fått alla papper men jag har bara inte fått tummen ur pga av jobb.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wooe:

Hur många dagar var den borta? Ska skicka iväg min snart, har fått alla papper men jag har bara inte fått tummen ur pga av jobb.

När jag skickade iväg men (fel på tangentbordet, vilket det fortfarande är...) så tog det knappt två veckor innan jag fick tillbaka datorn. Detta var via Asus direkt.