Albion Online - Open World spelar-drivet MMO

Permalänk
Medlem

Albion Online - Open World spelar-drivet MMO

Tjena, upptäckte nyss Albion Online (https://albiononline.com) som är ett open world sandbox mmo med full-drop on death. Spelare bygger städer, tar över städer, styr territorium och liknande. Det finns ingen central bank eller auctionhouse utan dom är lokala, så för att sälja saker går spelare till närmsta stad, vilket även innebär att banditer kanske dödar dig på vägen dig för att sno dina varor.

Spelet tycker jag verkar riktigt lovande, det finns på alla platformar (Mac,Linux,Pc,Android/iPad) vilket är ett plus!

Undrar om det finns några som spelar på SweC? Jag gjorde just en guild och har påbörjat en stad, kanske vi kan spela tillsammans?

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Medlem

vi hade våran första raid just, gick skitbra tills en bugg gjorde så vår mainhealer och 2 andra wipeade, vi kom till bossen ***bort/mod***, han överlevde med ~200 hp, lol.
var jävligt kul iaf, combat är skitroligt, raids o sånt är riktigt kul det med, härligt att man inte har skills osv som karaktär utan allt kommer från gear så vad man är avgörs bara av vad man har på sig.

tror det bara kommer bli bättre, lite saker man tyckte dom borde fixa fast det är ju alfa så det kommer nog snart.

hoppas fler av er vill vara med, jävligt roligt hade vi, är 18 i guilden just nu och runt 12 av oss satt på TS och hade kul, allt ifrån svenskar (många) till australienare är med. Vi har en start på en stad och börjar techa upp, vårt aim just nu är att fixa bra krigsgear och anfalla våra grannar, dom är en jävla massa brassare, dom ska dö!

vårat guildname är "Black Cock" och våran guildlogga är en svart tupp. Vi har en allians tillsammans med The Iron Brethren som heter Iron Cocks, IC, så vår guildtag blir IC Black Cock

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Medlem

Haha tjenare guildmate! Har epic founders så jag började lira igår, joinade er i "black cock" och dog i dungeonen med full T3 gear riktigt kul med ett full-drop spel för en gångs skull, precis vad jag väntat på. Nu längtar man tills ikväll då man får fortsätta äventyret!

Som sagt detta ser riktigt lovande ut

Permalänk
Medlem

Vad jag förstår är spelet early access. Är det i spelbart skick?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xclusiv8:

Vad jag förstår är spelet early access. Är det i spelbart skick?

o ja, det är fullt playable, dom har en fungerande core och det går att spela, det kommer mer features till varje beta test dom kör. kolla changelog så ser du att dom lägger till mycket mellan test, det är en enormt stor karta men under testen är den inte lika stor, kan bero både på att det inte är lika mycket spelare innan det är släppt och f2p och att inte allt är klart.
det kommer komma ett mercenary system och liknande, och man märker att en del interface grejor kan göras bättre och combat kan underlättas om det fanns en knapp för att automatiskt targeta friends med låg hp och närmsta enemy osv, fast nog tusan går det att spela.

har riktigt kul, tror det är en kombination av att vi har ett riktigt härligt gäng på teamspeak och att spelet är roligt. vi ligger lite efter dom i vår omgivning men med ett par mer medlemmar och aktivt kämpande så kommer vi nog snart ikapp! just nu planeras krig emot våra grannar, som är ganska mycket större just nu, fast det ska vi nog klara.

hoppas fler av er vill vara med!

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Medlem

Haft ögonen på detta spel, kommer köpa det vid closed beta tyvärr är jag inte sugen att lägga 50$. Lycka till med krigandet

Permalänk
Medlem

nu är vi topp 3 på playerkills, alla andra guilds i top5 spelade i tidigare test, riktigt kul har vi, sköna grabbar på TS och massa med pvp blir det.

ska se om vi kan börja recorda några strider och lägga upp, hade en feeet strid idag som började som en liten strid och sedan jagade vi efter dom och då blev den stor, den spelades in fast dessvärre råkade han glömma spara själva striden utan hade bara förspelet med.

här är länken till det lilla som kom med iaf:

http://tinypic.com/player.php?v=t98pwz%3E&s=8#.VCH0Ovl_une

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Medlem

kom igen grabbar! var med!

https://www.youtube.com/watch?v=jC0RGRCSJXM

en 5v5 strid där

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Medlem

Hur kul är detta spelet att spela "ensam"? Att spela det mer socialt än att spela i grupp och raida tillsammans.
Det ser riktigt kul ut att bygga upp sin karaktär och område, men hur långt kommer man utan att behöva förlita sig på andra, och utan att folk tvungen ska förlita sig på mig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tokas:

Hur kul är detta spelet att spela "ensam"? Att spela det mer socialt än att spela i grupp och raida tillsammans.
Det ser riktigt kul ut att bygga upp sin karaktär och område, men hur långt kommer man utan att behöva förlita sig på andra, och utan att folk tvungen ska förlita sig på mig?

är nog ganska tråkigt ensam atm. det kommer mer features för att göra det roligare solo, atm har dom fokuserat på guilds. skulle nog vänta med köp tills dom lagt till mer saker för solospelare.

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1guy:

kom igen grabbar! var med!

https://www.youtube.com/watch?v=jC0RGRCSJXM

en 5v5 strid där

Detta ser ju riktigt kul ut.

När släpps spelet? Är det bara vissa dagar/tider man kan spela för tillfället?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Ser jätteroligt ut. Ska helt klart hålla ett öga på det...

Permalänk
Medlem

Kommer bli ett farligt spel då du kan köra det i en browser (tror att du kommer kunna köra det på mobila plattformarna också)

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Detta ser ju riktigt kul ut.

När släpps spelet? Är det bara vissa dagar/tider man kan spela för tillfället?

nej nej, under testet är det öppe 24/7, skulle gissa det är 1-2 veckor kvar på detta test, sen är det ett nytt med start i december.
är riktigt kul faktiskt!

vi kommer samspela oss mellan testen så vi kan starta starkt när nästa börjar, skulle vara kul om ni ville vara med!

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Skrivet av 1guy:

nej nej, under testet är det öppe 24/7, skulle gissa det är 1-2 veckor kvar på detta test, sen är det ett nytt med start i december.
är riktigt kul faktiskt!

vi kommer samspela oss mellan testen så vi kan starta starkt när nästa börjar, skulle vara kul om ni ville vara med!

Det ser faktiskt riktigt intressant ut! Hur många kan man spela tillsammans med? Ifall det är någon restriction med antal members i en raid t ex. Om det verkar bra när det släpps är jag lätt på!

Permalänk

Detta spelet har ingenting alls och göra med Albion (det ursprungliga spelet) va?

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk

Ser intressant ut. Hur funkar det med asset destruction? Kan man förstöra andra spelares städer och fördriva dom från sina länder?! Hail Hodor.

Visa signatur
Permalänk

Några stora nackdelar jag ser:

Spelet verkar vara sjukt gear-beroende vilket minskar hur mycket spelarens egna skicklighet påverkar striderna. Det verkar också finnas nån form av level system eftersom dom pratar om "Destiny Board". Jag gissar att spelet går ut på att farma gear och levla sin char istället för att bli skicklig genom 100% PvP.
Att man endast kan anfalla fiender i PvP zones är sjukt cearbear.

Låter inte som ett spel för mig.

Visa signatur
Permalänk

Kostar spelet 89 dollar?! Motsvarande 800 kronor?! Och finns inte ens en enda bild eller gameplay video!? :/

Trodde de va F2P...

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk

Den 26e januari börjar "winter alpha test".

Att komma med där kräver att man är "epic" eller "legendary" founder. Kostar 49,95$ respektive 99,95$.
Nöjer man sig med sluten beta, som kommer någon gång i framtiden, kostar "veteran" founder 29,95$.

I dessa founders pack ingår lite lull-lull samt 30, 60 eller 90 dagars "premium account time".

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

gl hf, packa spelet med reklam eller faila hårt.. ett spel som finns till mobiler ska inte kosta såhär mycket..

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Skrivet av Oliver91:

gl hf, packa spelet med reklam eller faila hårt.. ett spel som finns till mobiler ska inte kosta såhär mycket..

Priserna gäller ju "founder packs". Det står inte någonstans hur affärsmodellen kommer att se ut när spelet släpps någon gång 2016 (min gissning).

Jag misstänker att det blir månadsavgifter för premium acc och f2p för ett basic med någon form av cash-shop.

Som jag förstår funkar alphan halvdant på vissa android-tabletter. Till i-pad kommer det nog först vid släppet.

Hittat nedanstående info om betalningsmodellen:

" some clarifications below:

Albion Online will certainly not become a classical subscription based game.

The premium status in Albion Online will be bought with premium currency, however, as we allow players to trade premium currency between themselves, you will effectively be able to get premium without having to spend any real money by just obtaining the required premium currency via trading with other players.

What has certainly worried us is the reports of the significant problems that free to play title Arch Age has encountered with spammers and bots. We are considering to have a symbolic one time purchase price for the game (say, 5 dollars or so, of course not if you are already a founder) to counter this. This way, if we identified and banned bots/spammers, they would not instantly be back with a new account and it might actually not be worth their while. "

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Priserna gäller ju "founder packs". Det står inte någonstans hur affärsmodellen kommer att se ut när spelet släpps någon gång 2016 (min gissning).

Jag misstänker att det blir månadsavgifter för premium acc och f2p för ett basic med någon form av cash-shop.

Som jag förstår funkar alphan halvdant på vissa android-tabletter. Till i-pad kommer det nog först vid släppet.

Hittat nedanstående info om betalningsmodellen:

" some clarifications below:

Albion Online will certainly not become a classical subscription based game.

The premium status in Albion Online will be bought with premium currency, however, as we allow players to trade premium currency between themselves, you will effectively be able to get premium without having to spend any real money by just obtaining the required premium currency via trading with other players.

What has certainly worried us is the reports of the significant problems that free to play title Arch Age has encountered with spammers and bots. We are considering to have a symbolic one time purchase price for the game (say, 5 dollars or so, of course not if you are already a founder) to counter this. This way, if we identified and banned bots/spammers, they would not instantly be back with a new account and it might actually not be worth their while. "

Tur det då kanske man testar längre fram!

Har ju spelat massvis av tibia och brukar gilla spel i denna stilen men de ska inte vara snordyrt och spela

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Någon som lirar detta?
Nyfiken på hur det artat sig!

Saknar gamla UO för var dag som går, och detta verkar ju ha influenser därifrån

Visa signatur

Intel Core i9 9900K 3.6GHz, 16MB | ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING | MSI GeForce RTX 2070 SUPER 8GB VENTUS OC | Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Fractal Design Define R6 USB-C Vit | EVGA SuperNOVA G1+ 750W | Noctua NH-D15 | Asus 24" LED VG248QE

Permalänk
Avstängd

Halloj.

Fick precis inbjudan till "Summer Alpha" som börjar imorgon! någon som har uppdaterade synpunkter att dela med sig om spelet? Både bra och dåliga synpunkter

Insåg precis att man måste köpa ett founders pack för att få spela Alphan, det kan dom ju fet glömma, betalar knappast pengar för att alpha testa ett spel. Snarare så vill jag ha betalt ifall jag ska hjälpa dom testa skiten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1guy:

nej nej, under testet är det öppe 24/7, skulle gissa det är 1-2 veckor kvar på detta test, sen är det ett nytt med start i december.
är riktigt kul faktiskt!

vi kommer samspela oss mellan testen så vi kan starta starkt när nästa börjar, skulle vara kul om ni ville vara med!

Tjenare,

Du verkar ha bra koll på spelet! Hur funkar det med full-drop on death, kan spelaren som dödat dig plocka upp allt?
isåfall så är det väldigt likt runescape classic wilderness, vilket är underbart.

Visa signatur

| INTEL i7-4770k | Z87-G45 GAMING | CRUCIAL BALLISTIXSPORT 16 GB 1600 MHZ | EVGA GTX 980TI SC+ ACX 2.0+ | CORSAIR 750W PLUS GOLD | CORSAIR FORCE 3 SSD | SAMSUNG SSD EVO 250GB | WD BLACK 7200RPM 1TB | FRACTAL DESIGN DEFINE R4 | CREATIVE SOUNDBLASTER Z | DT 990 PRO 250 OHM + ANTLION AUDIO MODMIC | ACER PREDATOR XB270HUBPRZ | ASUS 27" VG278HE 144HZ |

Permalänk
Medlem

Ingen som lirar closed beta som är i full rulle just nu?

Permalänk
Medlem

jag kör

Permalänk
Medlem

Ingen som kör som man kan få lägga till?

Permalänk

Hur är spelet? Roligt? Finns de mycket att göra? Är de satt något daturm för release?

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |