Permalänk

Iphone dog

Tjena, farsans iphone 5 dog idag och har suttit och försökt få igång den utan lycka... Testat att hålla inne hem och låsknappen vilket alla säger ska funka men det gör det inte. Har lyckats att få datorn att reagera på den när man har itunes igång genom att när jag kopplar in den så håller man inne hem och låsknappen i 10 sekunder och sedan släpper man låsknappen och håller bara inne hemknappen i 10 sekunder. Då ska den startas i dfu mode, då kommer den upp i itunes och man kan enbart välja alternativet återställ. Klickar jag på det så börjar det ladda men efter en stund så kommer det upp en ruta där det står okänt fel och 4005, sedan uppdaterade jag itunes och testade igen men samma ruta kom upp men det stog 4014 istället...

Den kan ju inte vara helt död för den kommer ju upp i itunes när man startar dfu mode så på något sätt måste det väl gå att få igång den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tejprulle:

Tjena, farsans iphone 5 dog idag och har suttit och försökt få igång den utan lycka... Testat att hålla inne hem och låsknappen vilket alla säger ska funka men det gör det inte. Har lyckats att få datorn att reagera på den när man har itunes igång genom att när jag kopplar in den så håller man inne hem och låsknappen i 10 sekunder och sedan släpper man låsknappen och håller bara inne hemknappen i 10 sekunder. Då ska den startas i dfu mode, då kommer den upp i itunes och man kan enbart välja alternativet återställ. Klickar jag på det så börjar det ladda men efter en stund så kommer det upp en ruta där det står okänt fel och 4005, sedan uppdaterade jag itunes och testade igen men samma ruta kom upp men det stog 4014 istället...

Den kan ju inte vara helt död för den kommer ju upp i itunes när man startar dfu mode så på något sätt måste det väl gå att få igång den?

Hej!

https://www.apple.com/se/support/iphone5-battery/

Kolla länken ovan, iPhonen kanske ingår i programmet och byts då ut av Apple.

Permalänk
Skrivet av Keng:

Hej!

https://www.apple.com/se/support/iphone5-battery/

Kolla länken ovan, iPhonen kanske ingår i programmet och byts då ut av Apple.

"Vi kontrollerar att din iPhone fungerar korrekt före all slags service" där sprack det. Tror inte att det är batteriet som det är fel på, då borde den väl funka när laddaren är i? Nu är den helt död ända gången man kan få något livstecken på den är när man startar dfu mode när den är kopplade till datorn, med det händer inget med telefonen bara att den dyker upp på itunes:(

Permalänk

Byt dator till en annan med itunes ! och testa med annan kabel om du har !

Permalänk
Medlem

Jepp testa byt dator och/eller kabel du använder.

http://support.apple.com/kb/TS5314 - enligt den sida kan error 4005 och 4014 vara symtom på att den tappar anslutningen med telefonen

Visa signatur

Desktop/Spel 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, SG GGX 1.2, SF1000, Win 10 IoT LTSC
Laptop/Jobb MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM
Skärm PG32UCDP OLED Mus G305 Tangentbord Keychron V4 60% (Kailh Box Whites)

Permalänk

har testat ny kabel och dator nu fortfarande samma fel. Kollade även apple supporten och då skickade de ett email som skulle öppnas på telefonen så de skulle kunna felsöka den men nåt program. Problemet med det var ju bara att den startar inte...

Spelar dock ingen roll längre då farsan behöver telefonen i jobbet och köpte en ny

Permalänk
Medlem

Får du kontakt alls med datorn?

Prova som andra har sagt med en annan dator/itunes och återställ den till säkerhetskopiering. Appar du köpt ligger alltid sparade på Appstore och kan laddas ner på nytt (detta ifall du inte gjort en kopiering tidigare).

Men det hänger som sagt på att du får kontakt med en dator.