Watch Dogs (recension, livestream och diskussion runt spelet)

Permalänk
Medlem
Skrivet av solemn:

Inte för att vara den som är den, men "stream" översatt till svenska blir faktiskt "ström". Att säga "streama video" än "strömma video" låter väl bättre, men det är bara för att vi är mer vana vid att höra den svengelska varianten.

Exakt. "Strömmande video", "Strömmande ljud", "Strömma musik" osv... så har den officiella översättningen sett ut i många år nu. Jag är teknisk översättare så jag vet...

On topic så tycker jag att Watch Dogs ser helt ok ut (vattnet är vädigt fint) och flyter som smör för mig med alla inställningar på max i 1680x1050. (2600k, 780ti). Jag har inte märkt av några framedrops och sånt, fast jag har inte spelat mer än kanske 3 timmar sedan jag fick det med grafikkortet.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Avstängd

Försökt att spela spelet. Köpte det första dagen det kom ut. Men blir bara att jag längtar efter GTA V när jag spelar. Irriterar mig också på att det känns som att spela Driver San Francisco och äntligen kan gå ur bilen. Alltså spela ett spel som tar sig på för mycket allvar och känna vibbar av ett spel som absolut inte tar sig på allvar gör det för mig svårt att spela.

Det var det. Svårt för mig att påstå om det är ett spel jag rekommenderar när jag så personligt blir kluven under tiden jag försöker spela. Har nog fått ihop två timmar game-play.

Permalänk
Medlem

Har klarat igenom hela singel player storyn och tycker det är ett bra spel överlag.

Ser rätt snyggt ut och är ett coolt spel.
Men storyn är dålig. Man blir inte berörd av någon utav karaktärerna förutom en. Och då är det inte personen som man är, man blir berörd av.
Det är också konstigt för att de vill att man ska få en känsla av att välja mellan att vara på den goda eller onda sidan. Men den enda anledningen till att jag fick "minus" poäng var när jag körde och blev jagad eller så och man råkade köra över några Civila.

Så jag tycker inte att det systemet är jättre bra upplagd.

Permalänk
Skrivet av solemn:

Inte för att vara den som är den, men "stream" översatt till svenska blir faktiskt "ström". Att säga "streama video" än "strömma video" låter väl bättre, men det är bara för att vi är mer vana vid att höra den svengelska varianten.

Ja vanesak är det, nya ord låter oftast konstigt.

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Moderator
Moderator

Det är rätt talande att 29% säger "Icke rekommenderad", det är inte direkt siffror som antyder att spelet är en odelad succe. Plus att de 71% som rekommenderar kanske skulle gett låga betyg om vi hade kört med en betygskala.

Spelet har många underhållande delar men jag förstår folk som tycker att det brister, efter att ha spelat igenom hela nu så finns det många saker jag skulle sett göras/utformas annorlunda eller kopplas på ett annat sätt. Men överlag så rekommenderar jag det ändå för det var underhållande även om mainstory känns lite konstig stundtals.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Avstängd

Orkar som sagt inte spela storyn. Den ger mig ingenting med detta spel. Springer/kör omkring och leker istället. Ungefär som med Driver San Fransisco,

Permalänk

Tycker faktiskt att det är jävligt bra grafik på PS4. Fattar inte varför folk klagar.

Permalänk
Avstängd

Köpte spelet dag ett. Något gör spelet tråkigt. Vet inte vad det är men efter 20 minuter kommer en gäspning och man stänger ner. Köpte Seasonpass innan jul på rea för 45 kr och slängde in grafikmoddet (för att ta bort Driver SF känslan) men det hjälpte inte. Försökte spela det igen men gäspningen kom ändå.

Undrar själv vad det är som fattas. Man bara längtar efter GTA5 PC-släpp under spelning. Jag tror att det beror på att spelet tar sig själv på för mycket allvar men om det funnits humorinslag/ironi i spele hade det inte passat in.

Oj, kom nog på vad som gör spelet ointressant. Utvecklarna har nog tänkt detta:
- Vi bygger spelet på Driver SF, slänger in lite bilkörninga al GTA , HL2 med cyberteck och COD i tredjeperson. Borde vi inte även flörta lite med smygspelet MGS?

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av stormense:

Köpte spelet dag ett. Något gör spelet tråkigt. Vet inte vad det är men efter 20 minuter kommer en gäspning och man stänger ner. Köpte Seasonpass innan jul på rea för 45 kr och slängde in grafikmoddet (för att ta bort Driver SF känslan) men det hjälpte inte. Försökte spela det igen men gäspningen kom ändå.

Undrar själv vad det är som fattas. Man bara längtar efter GTA5 PC-släpp under spelning. Jag tror att det beror på att spelet tar sig själv på för mycket allvar men om det funnits humorinslag/ironi i spele hade det inte passat in.

Oj, kom nog på vad som gör spelet ointressant. Utvecklarna har nog tänkt detta:
- Vi bygger spelet på Driver SF, slänger in lite bilkörninga al GTA , HL2 med cyberteck och COD i tredjeperson. Borde vi inte även flörta lite med smygspelet MGS?

Du sätter ord på mina tankar.

Har lirat rätt många timmar under sommaren och hösten, men tycker bara inte spelet är roligt. Inte heller jag kan exakt säga varför, men lutar också mot att det i grunden handlar om balansen mellan "allvar" och "dumheter". GTA V är egentligen inte så enormt annorlunda och saknar all fancy hacking, men är på något sätt oändligt mycket roligare.

Tror helt ärligt inte jag kommer palla spela klart. Kollade uppdragslista och jag verkar ha gjort typ en fjärdedel, kan inte se att det är värt tiden att köra till slutet.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S