Permalänk
Medlem

PS4 ljud till PC

Tjena SweC! Får be om ursäkt om det anses som felplacerad tråd, vet inte riktigt vart den hör hemma.

Funderar på att inom en snar framtid köpa ett PS4, men har en fundering,

Mina kompisar lirar mest på PC, så skulle vilja snacka med dem på skype samtidigt som jag lirar PS4.

Eftersom min skärm endast har en HDMI, funderar jag på att skaffa en sån här: http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/kablar-adaptrar/hdmi/switch/2-vags-hdmi-switch-p68791. Eller finns det nått bättre alternativ? (Har en till skärm bredvid, så jag kan ha skype och sånt på den medan.)

Men sen till den riktiga frågan, går det att sedan koppla vidare ljudet från skärmen (Som har ett 3,5 mm uttag) till min dator, för att lyssna på ljudet på PS4 samtidigt som jag snackar på skype eller lyssnar på musik på datorn?

Vad för eventuella adaptrar eller liknande kan man behöva för att detta ska fungera, om det går? Kanske man också behöver ändra inställningar i PS4 och datorn?

Visa signatur

Meshify C | ASUS ROG STRIX Z370-F | RM650i | i7 8700K 3.7 GHz | Pure Rock |
16 GB 3000 MHz | Samsung 850 1 TB | ASUS GTX 1660 Super |

Permalänk
Medlem

Det finns mycket billigare HDMI-switch ja. Googla HDMI-switch så får du upp massor med alternativ.

Varför inte köra ljud och bild separat? Gör vad du gör på din pc och skypa med ett headset ist för hörlurar?
Kör du skype samtidigt så har du väl ändå inte tänk ha ljudet så högt?

Men till frågan. Ja det ska gå att dra ljud från din skärms 3.5 till din dators mic-in utag om du har ett sådant.

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Samsung Odyssey Neo G8 4K 240Hz. MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.