Ett levande community skulle göra mycket för Sweclockers foldinglag.

Permalänk
Medlem

Ett levande community skulle göra mycket för Sweclockers foldinglag.

Jag började folda för Sweclockers för ett par veckor sen efter att inte foldat på många år.
Nu märker jag att det inte varit någon aktivitet i den här förumsdelen på två månader och att trenden för Sweclockers folding lag pekar nedåt. Det hela känns lite lönlöst om det inte finns något organiserat försök att bryta trenden.

Jag är ledsen men min farm under uppbyggnad kommer folda för ett annat lag eftersom för mig är ett levande community runt foldinglaget inte utan betydelse.

Permalänk

ja för det mesta idlar nasen, så för att göra lite nytta så har jag precis slagit igång den så den får jobba lite när det finns kraft över i maskin.. så får den stå och tugga.. med tanke på att den tuggar på 24/7 borde det ge resultat tillslut..

Permalänk
Medlem

hej från atego här!

Var mycket aktiv i denna delen för ett halvår sedan, men det blev lite för mycket av det goda ett tag, och elräkningen lite för hög!
Men nu tar vi nya tag!

Tänkte försöka få igång forumdelen lite igen och skapa lite nya trådar och hålla igång lite!

Lyckades få 2 nyheter på startsidan av sweclockers angående foldingen för ett halvår sedan, både när det gällde ett test av grafikkort/Folding@Home med PPD och någon annan nyhet!

Jag vill gärna se fler som skriver i denna delen av forumet och vi håller igång lite i vårat hörn här!

Byggde ju om min gramingdator till miningrigg med 2 st 7970 vilket totalt floppade då man hoppade på tåget för sent, så nu har kortet stått och rostat avstängda i några månader, men nu när korten sitter i en "miningrigg" luftigt och fint var jag bara tvungen att köra igång det lite och köra "foldingrigg" istället

// atego

Permalänk
Medlem

Jag tror att nyheter på förstasidan är oerhört viktigt för vår PPD. Milstolpar etc brukar generera lite nytt blod för oss. Nu när bitcoin-grävandet inte är så hett längre borde väl finnas ett gäng riggar som bara väntar på något nytt att göra?

Kan vi få med folding som ett standardprestandatest i recensionerna av CPU och GPU?

Permalänk
Inaktiv

Min gissning är att folk hellre tjänar pengar på coins istället. :/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stuff:

Jag tror att nyheter på förstasidan är oerhört viktigt för vår PPD. Milstolpar etc brukar generera lite nytt blod för oss. Nu när bitcoin-grävandet inte är så hett längre borde väl finnas ett gäng riggar som bara väntar på något nytt att göra?

Kan vi få med folding som ett standardprestandatest i recensionerna av CPU och GPU?

Det är en bra ide! Fick ju ett PPD test på lite grafikkort, men ser ingen anledning till att inte kunna ha med Folding som ett test i sweclockers CPU GPU tester.

Skrivet av Segas:

Min gissning är att folk hellre tjänar pengar på coins istället. :/

Skickades från m.sweclockers.com

Coins är en utdöende marknad och det finns inga pengar kvar att tjäna där, jag har gjort om min "miningrigg" till foldingrigg istället Lär finnas många som bara står och sover.

Jag kan absolut tänka mig att köpa 3-5 280X kort och sätta i min miningrigg, enda problmet är att jag inte har råd med elräkningen som kommer därefter..

Permalänk
Medlem

fan vad folk va aktiva i denna delen av forumet då.......

Permalänk
Medlem
Skrivet av atego:

fan vad folk va aktiva i denna delen av forumet då.......

Jag började igen för några dagar sedan. Men tror inte mina komponenter gör så stor skillnad

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jag började igen för några dagar sedan. Men tror inte mina komponenter gör så stor skillnad http://i.imgur.com/zHUyWQd.png

Härligt! En som är vaken i forumet! skriv gärna i de andra trådarna me, lägg upp en bild på din foldingmaksin osv..

Ser ut som att du får för lite PPD på ditt grafikkort? Låt det stå och gå ett tag så borde de öka endel!!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av atego:

Härligt! En som är vaken i forumet! skriv gärna i de andra trådarna me, lägg upp en bild på din foldingmaksin osv..

Ser ut som att du får för lite PPD på ditt grafikkort? Låt det stå och gå ett tag så borde de öka endel!!?

Detta är alltså min vanliga dator och den är ju inte på konstant vilket kan förklara låg ppd. Den står nära sängen så kan inte sova med den på .

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Detta är alltså min vanliga dator och den är ju inte på konstant vilket kan förklara låg ppd. Den står nära sängen så kan inte sova med den på .

Det kan absolut förklara det hela

Permalänk
Medlem
Skrivet av 47:an:

Som atego säger så kommer du få högre PPD, du har säkerligen fått andra projekt nu.

Med projekt 9202 som använder fahcore 17 bör du få mellan 60'000-70'000 i dagsläget med oavbruten folding.

atego är på hugget ser jag
Härligt att se dig igen.

Tjena 47:an ja för fan nu är jag tillbax efter en stunds uppehåll!

I den andra tråden får du gärna uppdatera denna "MSI Gaming Twinfrozr 3GB Templimit 68°C" till Vilken modell med? men såg att du har ett 780 men skriv gärna dit det i PPD @ Grafikkort Hoppas få se dig med lite mer aktiv här, då är vi 2 i alla fall

Foldar med bruken som du såg på min bild i den andra tråden, men kattjävlen har bitit på min PCIX1 raiser, så det ena kortet står tyvärr still atm.. men har bud inne på tradera och ska dra hem lite nya raisers tänkte jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av 47:an:

haha, de är på allt...

Du får göra en omvänd ordning och sätta datorn i kattburen

Ser att du är igång på fullfart igen? efter typ 2 månaders uppehåll

Både din och min tillökning har ökat sweclockers dagliga inkompst av PPD ganska rejält även ett par andra killar som ska ha lite extra eloge för sweclockers ökning

http://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t=...

Även denna graf är trevlig att se!!

http://folding.extremeoverclocking.com/team_users.php?s=&t=37...

En ökning med 25 users på en halv månad Undra vad som gjort de.. om det är en slump eller att vi kör lite mer aktivitet i forumet nu?

Permalänk

inget monster direkt.. men för att vara en grafikkortslös nas som knappt drar nån ström så kan den stå och snurra dygnet runt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvilCrackMonkey:

http://i59.tinypic.com/dxl02g.png

inget monster direkt.. men för att vara en grafikkortslös nas som knappt drar nån ström så kan den stå och snurra dygnet runt...

Ser bra ut! min AMD X6 blabla Pildiver nått 3.6GHZ 6 kärninga drar in 5500 PPD, att din då drar in 3.5K på en nas utan nån strömåtgång är fint
Folda on!

Permalänk
Skrivet av atego:

Ser bra ut! min AMD X6 blabla Pildiver nått 3.6GHZ 6 kärninga drar in 5500 PPD, att din då drar in 3.5K på en nas utan nån strömåtgång är fint
Folda on!

låter faktiskt bättre än jag trodde.. är ju en 4kärning c2550 avaton.. skulle va kul o se vad en 8kärning c2750 avaton klarar av.. skillnaden är ju 14w vs 20w TDP.. men den dubbla effekten vid multicore...

provade dra igång fahclient på min i3 laptop med 6gb ram men nasen med 16gb ram och full mutter va betydligt mer effektiv.. 3,5k vs 1k iofs har den inte gått så länge så de kanske ökar.. men trodde faktiskt inte nasen skulle va så effektiv i multithread jobb...

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvilCrackMonkey:

låter faktiskt bättre än jag trodde.. är ju en 4kärning c2550 avaton.. skulle va kul o se vad en 8kärning c2750 avaton klarar av.. skillnaden är ju 14w vs 20w TDP.. men den dubbla effekten vid multicore...

provade dra igång fahclient på min i3 laptop med 6gb ram men nasen med 16gb ram och full mutter va betydligt mer effektiv.. 3,5k vs 1k iofs har den inte gått så länge så de kanske ökar.. men trodde faktiskt inte nasen skulle va så effektiv i multithread jobb...

Inte jag heller, blev väldigt överraskad. Roligt att se, om du kunde göra en effektmätning i väggen vore väldigt intressant, med nån typ av elmätare tex:
http://www.kjell.com/sortiment/el/el-produkter/starkstrom/ene...

BTW, du måste ju lägga upp en bild på NASen och senare lägga in lite stats i nästa tråd jag kommer skapata PPD @ CPU. där får du väll lägga in din nas,s PPD

Permalänk
Skrivet av atego:

Inte jag heller, blev väldigt överraskad. Roligt att se, om du kunde göra en effektmätning i väggen vore väldigt intressant, med nån typ av elmätare tex:
http://www.kjell.com/sortiment/el/el-produkter/starkstrom/ene...

BTW, du måste ju lägga upp en bild på NASen och senare lägga in lite stats i nästa tråd jag kommer skapata PPD @ CPU. där får du väll lägga in din nas,s PPD

elmätare skulle va kul men känns lite osäkert mätvärdesmässigt...

tror de va mroxy49 här på forumet som har en ganska likadan nas, dock två diskar mer. och enligt hans ups hade han typ 22w idle, utan diskar, och enligt nån såndär mätare så va det typ 35w idle..

enda som är surt är att jag svävade mellan c2550 och c2750.. men pga att folk hade stul med allt möjligt så ville ja inte satsa en tusing extra när det var risk för mkt strul..

jodå får lägga in den i ppd @ cpu..

C2550D4I med 16GB ram - 3474PPD
Intel(R) Core(TM) i3-2350M CPU @ 2.30GHz - 3837PPD

trodde faktiskt den gamle i3'an skulle vara snabbare med tanke på att den drar mer än dubbelt så mkt ström TDP.. den ligger väl på 35w tdp har ja för mig..

Permalänk

fråga ang statistik...

finns det något stöd för att få ut statistik ur fahclient i linux?

skulle vilja ha ut lite info om tid påbörjad, tid avslutad, points för jobbet, samt nån form av identifikation.. skulle va kul att kunna föra statistik över vad fahclient gjort...

Permalänk
Medlem

Jag lever fortfarande med mina två GTX 660 Ti men tyvärr har jag inte haft igång de under sommaren eftersom jag pluggar på annan ort och varit hemma hos päronen istället.
Vill helst lägga om kablaget i datorn innan jag startar med foldandet. Men det blir efter omtentor och andra välkomstfester!

Visa signatur

Sitter på gamla grejer.

Permalänk
Medlem

Foldar för fullt med min Hackintosh...

Permalänk
Medlem

Härligt o se lite nya namn i forumet! Skriv gärna i de andra trådarna med gott folk!

Permalänk
Medlem

Skulle man kanske kunna få redaktionen att göra ett litet reportage/en intervju med någon riktigt dedikerad foldingräv. T.ex. Dr.Fredrik eller 47:an. Det kan kanske göra att ännu fler medlemmar får upp ögonen för folding. Har ju varit väldigt tyst om detta i nyhetsflödet de senaste två åren. Tror inte att många nyare medlemmar ens känner till laget.

Permalänk
Medlem

Ja det känns väldigt länge sen det kom nyheter om foldinglaget, och nu när maxwell är ute så har ju många uppgraderat så det finns många poäng att hämta där.

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

jaha på måndag hämtar jag ut 2 st 980 reference , försöka klättra mig upp en bit från min 15plats i sweclockers foldinglag får se om det går vägen ..

Permalänk
Medlem

alla dessa core15 .. blir så less