amiga 500 - 600 värda nått i dag

Permalänk
Avstängd

amiga 500 - 600 värda nått i dag

Hej tänkte höra lite vad ni retro nissar tycker värdet är på ett par amiga burkar jag funderade på att sälja men vet inte säkert hur jag ska göra är ju roligt att ha dom kvar samtidigt som onödigt att dom står och sammlar damm och aldrig används

Dator 1
Amiga 500 med utbyggt minne + skärm mus tac 2 joystick och en sån där röd med vit knapp joppe vad dom nu hette
skärmsladden var lite glapp men resten funkade fint när den ställdes i källaren

Dator 2 amiga 600 väldigt lite använd och är i orginal kartong

är svårt att sätta nått pris på dom är några på blocket men är oftast överpris på det mesta
så jag vet inte riktigt nån som har nån ide vad dom är värd i dag om dom är värd nått ??

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

På Tradera ser du bäst vilket pris folk är beredda att ge för såna saker.
Använd även funktionen avancerad sökning och se på avslutade auktioner så får du en ganska korrekt prisbild.

Visa signatur

83 35 47 30 4 5 57 63 60 5 96 22 100 43 4 92 100 23 42 46 44 47 18 96 64 5 61 85 90 45 51 85 4 60 79 62 23 50 44 75 100 20 9 92 49 9 83 88 40 7 45 67 56 82 32 85 60 85 44 69 81 9 98 1 34 51 84 100 22 86 41 44 61 25 60 36 64 49 20 1 24 71 4 65 27 60 72 73 82 76 86 8 40 68 35 59 2 66 85

Permalänk
Medlem

datorer som är lite använda och med orginalkartong är alltid mer värda än "familjens spelmaskin med tusen klistermärken och snorkråkor".

Dock får du inte så hemskt mycket för en Amiga, kanske 4-500 spänn för din ena och eventuellt lite mer för din 600 om den är fint skick och du hittar en köpare osv, dock inte största marknaden så det kan variera stort.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

500 - 600 kr för var och en utan skärm. Din A500 kom ju med skärm så kanske tusenlappen med lite tur. Jag är eventuellt intresserad av en A600 om den funkar.

Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots

Permalänk
Medlem

ibland kan tillbehören vara värda mer än datorerna, så kolla noga om de är expanderade med nått. vilken sort minnet är kan tex vara viktigt också.

Skrivet av Karaff:

datorer som är lite använda och med orginalkartong är alltid mer värda än "familjens spelmaskin med tusen klistermärken och snorkråkor".

undantag om det är en celibritet som satt dit kråkorna och märkena.

Skrivet av Sunray:

500 - 600 kr för var och en utan skärm. Din A500 kom ju med skärm så kanske tusenlappen med lite tur.

Jag är eventuellt intresserad av en A600 om den funkar.

lågt räknat, har sett båda gå för långt över fyrsiffrigt även i bruksskick.

600 funkar säkert, det är modellen med lägst felfrekvens. nära 10 ggr bättre än 500.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Frågan är om 500 är en 500 eller efterföljaren 500+ i så fall kan den nog vara minst lika mycket värd som 600 eller kanske lite mer till o med, just 600 var en ganska misslyckad dator, med sämre möjligheter än 500+

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

En radda med spel är värt mer än själva maskinen, antingen ett hundra tal spel eller ett 20 tal orginalspel i kartong.

Resonerar själv så nu om jag vill köpa något gammalt. Inga spel= Ingen affär.

Har själv två Fungerande Amiga 500, den ena fick jag den andra hittade jag på en loppis. Fick med en låda med 50 talet spel men tyvärr så är det flesta av den tråkigare sorten. Köpte loss 100 nya disketter i hopp om att hitta någon att kopiera spelen av, fick tag på en alkis en gång men han stank och hade troligtvis döda djur i lägenheten. Dessutom ville han ha 500 kronor för att jag skulle kopiera dom så...Att sitta i en lägenhet full med katturin och självdöda djur och kopiera gamla spel ligger inte så högt på önskelistan.

Men tiden går och något bättre har inte dykt upp så jag ångrar det nästan för han satt tydligen på alla dom där bra och roliga spelen.

Visa signatur

Dualbot, w10, Ubuntu, 2600k

Permalänk
Skrivet av AndreaX:

lågt räknat, har sett båda gå för långt över fyrsiffrigt även i bruksskick.

Det har du säkert sett men då tillsammans med en fin spelsamling, om möjligt även några fler tillbehör som köparen tycker är roligt. Själv skulle jag inte säga nej till alla musikprogram som fanns och ett miditillbehör, fans någon sak så man kan sampla ljud själv. Med det så skulle jag vara rätt sugen...

Visa signatur

Dualbot, w10, Ubuntu, 2600k

Permalänk
Avstängd

tog ett ryck och kollade upp sakerna nogrannare var nog minst 10 - 15årr sedan dom vart använda sist

kopplade in 500an den hoppade snällt i gång och det står 500a på baksidan och den är väldigt gul i plasten men inget fel annars eller klistermärken skärmen funkade som den ska blandade nog ihop glapp men en annan gammal dator kontrollerna och musen har sett bättre dagar och det är karton till 500an men 600an har legat i den

600an köptes ny och är inte använd mycket alls för jag gillade 500an mer men tyvärr ingen kartong men mus strömadapter och dator ser ut som dagen den togs ur kartongen första gången körde in den i skärmen och funkade fint den med

jag har en bunt med floppys men inte här hemma så ska kolla vad som finns vet det var några spel och program men hur många som funkar i dag är nog lite lotto

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk

Amiga 500A med 131st spel på1.44 Mb disketter.

Original monitor saknas / Komplett för övrigt.
Amiga 500A
Diskettspelare.
Nätaggregat original.
Mus.
1 st Joystick.
Kompletta original kablar medföljer.

( Har också en 15” HP skärm i bra skick, men jag kan inte testa
den med Amiga 500A, har ingen konverter till den)

Spel.
Amiga 131st spel på 1.44 Mb disketter. ( Ej original disketter )
En del av disketterna är testade med TV skärm och är ok.
Jag själv har aldrig haft någon Amiga 500 så att jag testade
bara om de startade upp och det är ok.
( Ligger i två diskett lådor)

Jag undrar vad detta kan vara värt, har själv ingen aning om det.

Visa signatur

Robin-Hood....take from the rich and give to the poor.....or????

Permalänk

jag har sett amigor som gått lös på en rejäla summor, folk är villiga att betala, speciellt för amiga 1200.
men om du menar samlar värde, nja, det är det väl inte på dem, vad jag vet iaf, men hittar du en person som inte vet bättre, så kan du nog få en rejäl hacka.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Robin-Hood:

Original monitor saknas / Komplett för övrigt.
Amiga 500A
Diskettspelare.
Nätaggregat original.
Mus.
1 st Joystick.
Kompletta original kablar medföljer.

( Har också en 15” HP skärm i bra skick, men jag kan inte testa
den med Amiga 500A, har ingen konverter till den)

Spel.
Amiga 131st spel på 1.44 Mb disketter. ( Ej original disketter )
En del av disketterna är testade med TV skärm och är ok.
Jag själv har aldrig haft någon Amiga 500 så att jag testade
bara om de startade upp och det är ok.
( Ligger i två diskett lådor)

Jag undrar vad detta kan vara värt, har själv ingen aning om det.

Har du bild? Inte intresserad av skärmen bara amigan.

Permalänk

Hej, vad har du tänkt dej för pris?

Detta ingår med enbart om du vill köpa Amigan

Nätaggregat original.
Mus.
1 st Joystick.
Kompletta original kablar medföljer.

Visa signatur

Robin-Hood....take from the rich and give to the poor.....or????