Julpynta SweClockers logotyp

Permalänk
Melding Plague

Julpynta SweClockers logotyp

Värm glöggen och ta fram pepparkakorna, för nu är det dags att pynta loggan. Inget mindre än tre Asus Geforce GTX 970 Strix väntar under granen.

Besök tävlingen

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Den som sitter och tycker synd om sig själv för att hen inte kan rita kan återgå till att sortera navelludd eller whatever. Det är garanterat ingen som är intresserad av gnället i forumet.

*Tråd rensad*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Bästa tävlingen är tillbaka! Som alltid superkul att se alla kreativa bidrag.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Nu är det julstämning, bara snön som fattas

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Nu är det julstämning, bara snön som fattas

Håller med batman bara snön som fattas för den ultimata jul känslan!!

P.s sitter och dricker glögg

Visa signatur

Cpu: Intel Core I5 3570K @ 4.2Ghz Moderkort: ASUS P8Z77 - V SSD: Corsair 60gb HDD: WD Green 2TB Nätagg: Corsair RM 750w Gpu: EVGA 780 ACX Cpu Kylare: ANTEC H20 620 Ram: Corsair Vengeance 8GB (2x4)Chassi: FD Arc Midi R2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boyee:

Håller med batman bara snön som fattas för den ultimata jul känslan!!

P.s sitter och dricker glögg

Jag håller mig till must, enbart. Är trots min relativt höga ålder inte vidare förtjust i glögg

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Tycker det ser ut som tidigare vinnare har plagierat varandra ganska friskt

Permalänk
Medlem

myyysigt med den årliga pynt-tävlingen!

Permalänk
Medlem

Jag är inget vidare i bildhanteringsprogram, men jag ska nog fasen ge det ett försök. Med hyfsat enkla medel kan man nog grotta ihop något skojigt.
Och om man kollar på lite tidigare vinnare, så är det ju inte bara photoshop-proffs som kan vinna
Tror det mer handlar om rätt känsla!

Visa signatur

7800x3d - asus prime x670e-pro - 32gb ddr5 - asus tuf rtx 4090 gaming oc

Permalänk

Kommer antagligen komma sist, men om det inte är några andra deltagare kanske jag får nåt xD

Visa signatur

Windows 8.1 64-bit : Intel Core i7 4790K @ 4.00GHz : 2x8(16)GB Crucial BallistiX Sport 1600MHz : MSI Z97 GAMING 5 :
Zotac Nvidia GeForce GTX 780 3GB : 2TB Western Digital Green HDD (Lagring) : 256 Crucial SSD (OS)
En 32 tums 1920x1080 Samsung LED teve som skärm ;D

Permalänk
Medlem

Typical lantis vinter

Är inte den bäste i PS men men.. Blev hyfsat nöjd med allt. Volvo lover <3

Bilder under skapandet, ska klippa ihop en timelapse också.

Permalänk
Dold text
Permalänk
Medlem

Hallå folket!

http://imgur.com/9fxhIIj,SJNAUzl,bVBOkef,e5NiCI8,jhO4vOV,oLQo...

Slängde ihop 2 bilder här. Tog med några bilder som visar hur processen har gått till. Hoppas de funkar med ett album så man får klicka sig igenom eller vill ni ha det på något annat sätt?

Visa signatur

CPU: Intel i7 2600k 3,2 GHz | Kylare: Corsair H80i | GPU: Gigabyte Gigabyte Geforce GTX 680 2gb |Mobo: ASRock Z77 Pro4| RAM: 16GB Corsair Vengance |SSD: ADATA S510 120GB|SSD2: Samsung 840 250GB |HDD: Seagate Desktop 2TB |PSU: Cooler Master GX 750W 80+ Bronze |Chassi: Cooler Master Centurion 5 II Svart

Permalänk
Medlem

Mitt bidrag

Edit1: Fixande kanterna.

Hej!

Här har vi mitt bidrag. Transparent och modernt.
Passar sömlöst med vanliga loggan.

Jag har lagt till Snö, Snö fyllig text (samma teckensnitt som vanliga swec loggan), istappar samt julklappar med julgran och en mysig stuga!

Jag ville inte lägga till för mycket då jag gillar när det är ganska "cleant" samt att jag ville att loggan skulle vara så transparent som möjligt.

PSD fil högupplöst med alla layers och groups: PSD Fil

Se PSD fil för att se hur jag gick tillväga.

Logga enligt reglernas storlek:
http://i.imgur.com/i4uznE9.png

Såhär ser det ut på swec:
Gammal bild innan edit:

Dold text
Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Medlem

Mitt Bidrag!

Här är mitt bidrag!

Det är transparent bakgrund!
Finns en 3D model som bevis för ej kopiat.

https://imgur.com/lLgofch

Permalänk
Medlem

Får man skicka in något man gjorde förra året?
#14122426

Om det inte räknas som ett giltigt bidrag så blir det nog inget nytt bidrag för min del detta år, allt för upptagen tyvärr.
Hur som helst, lycka till alla!

Visa signatur

MSI Z270I :: Intel Core i5 7600K :: Corsair Vengeance LP 16GB :: Samsung 960 EVO (m.2) :: MSI GeForce 1070 OC
Inet fraktfritt

Permalänk
Medlem

Trea för två år sen, tvåa för ett år sen, får hoppas att det är ett sorts mönster :$

Visa signatur

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Dator: 9700K | 16GB DDR4 | GTX 1070
Ljud: O2+ODAC | HD600

Permalänk
Medlem

Tredje året i rad jag ställer upp med denna?

Visa signatur

Asus Prime B350-Plus | AMD Ryzen 5 5600 | 32 GB RAM | 16 GB Radeon RX 6800 XT | 12 TB lagring | 650 W | GNU/Linux

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Loga:

http://i.imgur.com/a7FhHUG.jpg?1

På SweClockers:

http://i.imgur.com/ED8OPWP.jpg?1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruzys:

Tjena tjena på er alla här på Sweclockers!

Detta är mitt bidrag:
http://imgur.com/JyuyhVD

Är inte någon hejare inom PS men jag hoppas jag i alla fall att jag kan komma en bit på vägen med denna logo som jag har gjort!

Sidan med loggan:
Imgur länk:
PSD-fil:

Hoppas ni alla tycker om denna logo! Hare bra så länge! Må den bästa bild vinna!

Jättefint men du behöver använda samma font style som medförs av swec.

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av klotim:

Jättefint men du behöver använda samma font style som medförs av swec.

Ohhh, skulle ha läst informationen lite mer noggrannare!
Tack så mycket att du sa detta till mig, det uppskattas verkligen! Blir väl att starta om igen nu då

Permalänk
Medlem

Mitt Bidrag

Visa signatur

[ i7 3930k @ 4,1GHz. Asrock x79 Extreme4. Team Group Red 16gb DDR3 2133MHz. EVGA GTX 1070 Hybrid. Adata 120gb SSD. Corsair AX850. Be Quiet! Dark Base Pro 900. Asus ROG Swift PG279Q. Harman Kardon 730. Fostex T20RP. Technics SL-1200MK3D]

Permalänk
Medlem

Tjenare på er alla här på Sweclockers! Gjorde en logga förut som jag inte var nöjd över och att jag hade gjort helt fel Jag hade ändrat på fonten Whoops, we got a bad ass over here!

Men tillbaka till saken, har gjort en logga som jag är nöjd över nu och hoppas att ni alla andra också kommer att vara det! Gjorde fem versioner av loggan så ni får avgöra själva!

Version 1:

(Ej snö)

Version 2:

(med snö)

Version 3:

(med snö och en tomte vid O:et)

Version 4:

(med en mörkblå bakgrund)

Version 5:

(ändrad bakgrund och en krans vid O:et)

Loggan på Sweclockers v1:

Loggan på Sweclockers v2:

Loggan på Sweclockers v3:

Loggan på Sweclockers v4:

Loggan på Sweclockers v5:

Hur den kom till: http://imgur.com/a/KpPNb

Dessa fem versionerna av min logga var mitt bidrag till denna tävlig och jag hoppas jag kan komma en bit med denna bild!

Och må den bästa bild vinna!

Permalänk
Hedersmedlem

Jag kommenterar här ett urval av inläggen för att visa lite mer konkret vad reglerna innebär. Det kan alltså finnas fler inlägg som innehåller bidrag som inte fullt ut följer reglerna. Det här inte heller säkert att jag påpekar allt som skulle kunna påpekas rörande de inlägg jag kommenterar. Exempelvis är det rätt många som inte har visat upp bilder som förklarar hur olika objekt kommit till.

Skrivet av superwifibattler:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/21151675/sweclockers.png

Kommer antagligen komma sist, men om det inte är några andra deltagare kanske jag får nåt xD

Tänk på vad instruktionerna säger om bidragens storlek samt om att man ska visa hur man gjort de objekt som lagts till.

Skrivet av sander00se:

http://i.imgur.com/Cu4Ikpm.png

Typical lantis vinter

Är inte den bäste i PS men men.. Blev hyfsat nöjd med allt. Volvo lover <3

Bilder under skapandet, ska klippa ihop en timelapse också.

Testa gärna hur det där ser ut i verkligheten. Jag misstänker att de skarpa kanterna i den högra delen kan vara problematiska.

Skrivet av Juupp:

Hallå folket!

http://imgur.com/9fxhIIj,SJNAUzl,bVBOkef,e5NiCI8,jhO4vOV,oLQo...

Slängde ihop 2 bilder här. Tog med några bilder som visar hur processen har gått till. Hoppas de funkar med ett album så man får klicka sig igenom eller vill ni ha det på något annat sätt?

Tänk på att bakgrunden ska vara transparent.

Skrivet av klotim:

Hej!

Här har vi mitt bidrag. Transparent och modernt.
Passar sömlöst med vanliga loggan.

Jag har lagt till Snö, Snö fyllig text (samma teckensnitt som vanliga swec loggan), istappar samt julklappar med julgran och en mysig stuga!

Jag ville inte lägga till för mycket då jag gillar när det är ganska "cleant" samt att jag ville att loggan skulle vara så transparent som möjligt.

PSD fil högupplöst med alla layers och groups: PSD Fil

Se PSD fil för att se hur jag gick tillväga.

Logga enligt reglernas storlek:
http://i.imgur.com/VGCkSQo.png
http://i.imgur.com/VGCkSQo.png

Såhär ser det ut på swec:
Gammal bild innan edit:

Ser inte underkanten lite smått avhuggen ut där? Jag vet inte riktigt vad det beror på, men det känns som att loggan slutar väldigt plötsligt.

Skrivet av Azpire:

Får man skicka in något man gjorde förra året?
#14122426

Om det inte räknas som ett giltigt bidrag så blir det nog inget nytt bidrag för min del detta år, allt för upptagen tyvärr.
Hur som helst, lycka till alla!

Det finns inga principiella hinder mot att hänvisa till gamla bidrag på det sättet, nej.

Tänk på att bakgrunden ska vara transparent.

Permalänk
Medlem

En vintrig solnedgång. Med text som står på snön och med text som har snöat in.

Dold text

En logotyp som står ute en härlig vinterdag.

Dold text

Sweclockers logotyp som pepparkaka med glasyr. Gjorde några olika nivåer av färgförändring.

Dold text

VaxClockers. Gjorde även en variant som bryter mot reglerna.

Dold text

Gjorde en i 3D också. Tomten på G, med HÅRD(varu)paket!

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av GAPa:

Tänk på att bakgrunden ska vara transparent.

Förstår inte vad som menas med det?

Permalänk

Suger på paint.net

fett dålig med paint.net men man kan ju alltid hoppas (god jul i förtid)

Visa signatur

Gaming/Allround Dator: I7 4790k, Gigabyte windforce 3X 2gb GTX 760, CX500, H440, MSI Z97 Gaming 5, Hyper 212 Evo
Laptop 1. Asus k73e: intel core i5 2410m HD3000 bästa laptopen jag haft/använt synd bara att den börjar visa 4 år av släpandes till kompisar :(
Laptop 2. EN TV43CM: A6-4400m Platta: Surface pro 1

Permalänk
Medlem
Skrivet av makkan7:

Förstår inte vad som menas med det?

Innebär att det inte ska finnas någon bakgrund/färg bakom själva loggan. I ditt fall har du en vit bakgrund. Se inlägget ovanför ditt inlägg så ser du en bild på hur en transparent bakgrund ser ut.

Permalänk
Medlem

Mitt bidrag

orginalet

På hemsidan

mörkt tema

Svart och vit (bara för att det går....)
B/L

Hur pyntet skapades...
http://imgur.com/a/aik9y#0