Permalänk

PSU Probs

Håller på och bygger en dator för första gången och har problem med eatxpwr kabeln som ska kopplas till moderkortet.
Då jag försöker sätta in den vill den som inte clicka till och åka ända in, undrar hur långt in måste den gå?

är det fel på PSU eller trycker jag inte hårt nog?

Permalänk

Är du säker på att det är rätt sladd så det inte är en 6+2 till PCI-e? Om det är rätt sladd, försöker du stoppa i den åt fel håll?
Annars så är svaret den ska ända in, så att du säkert har kontakt.

Visa signatur

Jag kan ha fel, men jag tror att jag har rätt.

Permalänk
Skrivet av Mattsingen:

Är du säker på att det är rätt sladd så det inte är en 6+2 till PCI-e? Om det är rätt sladd, försöker du stoppa i den åt fel håll?
Annars så är svaret den ska ända in, så att du säkert har kontakt.

Det är en 20+4 pins sladd

Permalänk
Skrivet av Mattsingen:

Är du säker på att det är rätt sladd så det inte är en 6+2 till PCI-e? Om det är rätt sladd, försöker du stoppa i den åt fel håll?
Annars så är svaret den ska ända in, så att du säkert har kontakt.

Jag är 100% att det är rätt sladd, tagit i som att jag ska bryta moderkortet på mitten, saknas ändå 2mm och det clickar inte, fel på psu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av robintribun:

Jag är 100% att det är rätt sladd, tagit i som att jag ska bryta moderkortet på mitten, saknas ändå 2mm och det clickar inte, fel på psu?

Dom kan vara väldigt tjuriga att få i, ta bort den igen och kolla så att inget är böjt på varken kabeln eller moderkortet och ser det bra ut så sätt ihop det igen, jag har själv haft någon sån och jag lossade skruvarna på moderkortet så jag kunde lyfta upp det lite i kanten där kontakten satt så jag fick in fingrarna bakom moderkortet så kunde jag trycka i det hela vägen.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k @ 4.6Ghz | Asus Z87-PRO | MSI GeForce GTX 980 Ti Gaming 6G | 4x8GB Kingston Fury Beast 1600Mhz @ 2000Mhz | Fractal Design Define XL R2 Svart | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 850 Pro 256GB | Western Digital 4TB | Western Digital Red 3TB | 2st AOC 24G2U skärm | EVGA Supernova G2 850W | Windows 10 Pro | Custom EK vattenkylning

Permalänk
Medlem

Prova att sätta i 4 pins delen först, ibland händer det med de att man måste ta i riktigt ordentligt och är du orolig för att ta sönder moderkortet lätt en liten plast bit under så det är stumt.

Visa signatur

Asus Z97 Pro Gamer | 4690k@4,5 ghz | 8GB Corsair XMS3 1600 CL8@2000 CL9 | EVGA 980ti FE | 2x280mm radiatorer | Samsung 850 Evo 500gb | EVGA G2 1000W | Func MS3 R2 | Tt eSports Meka G1 | Samsung S24D390 60hz@75hz |

Permalänk
Skrivet av Mac83:

Dom kan vara väldigt tjuriga att få i, ta bort den igen och kolla så att inget är böjt på varken kabeln eller moderkortet och ser det bra ut så sätt ihop det igen, jag har själv haft någon sån och jag lossade skruvarna på moderkortet så jag kunde lyfta upp det lite i kanten där kontakten satt så jag fick in fingrarna bakom moderkortet så kunde jag trycka i det hela vägen.

tog till vara på dina tips och tillslut så gick den in=) får hoppas burken startar nu då

Permalänk
Medlem
Skrivet av robintribun:

tog till vara på dina tips och tillslut så gick den in=) får hoppas burken startar nu då

Gott att det löste sig

Visa signatur

Intel Core i7 4770k @ 4.6Ghz | Asus Z87-PRO | MSI GeForce GTX 980 Ti Gaming 6G | 4x8GB Kingston Fury Beast 1600Mhz @ 2000Mhz | Fractal Design Define XL R2 Svart | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 850 Pro 256GB | Western Digital 4TB | Western Digital Red 3TB | 2st AOC 24G2U skärm | EVGA Supernova G2 850W | Windows 10 Pro | Custom EK vattenkylning