HotS - Heroes of the Storm: Spela tillsammans

Permalänk
Medlem

HotS - Heroes of the Storm: Spela tillsammans

Hey!

Jag vet att det är många som inte fått nyckel än, men vi som har kanske kanske kan spela tillsammans?

Letar efter några kul spelare att spela med. Gärna erfaren av att snacka skit och taktik i kritisk situation (ev WoW Heroic 25/10). Inte alls ett krav men jag är inte sugen på high-pich-skrik eller rage/flame/troll.
Går mycket bra om det är någon som är i engelsktalande team som kan tänka er ta in mig.
Jag är 31 och uppskattar om du/ni är i liknande ålder. Klart beror det på person.

  1. Jag är inte sugen på fasta scheman just nu men jag spelar så ofta jag kan.

  2. Spelar gärna med Nova, Valla, Anub'Arak, Sgt Hammer eller Azmodan.

  3. Har egen TS3-server och har även Skype. Sitter på 250/100 lina.

Svara i tråden eller PM:a mig.

MVH
GreyWilk

Visa signatur

🟢 Main: Ryzen7 5800X | Strix x470-I | 32GB | RTX2070S | Samsung C49RG9
🔵 unRaid: Ryzen5 2700X | B450M DS3H | 32GB
🟠 Tfn: Google Pixel 7 Lime Green

-:| @ eller citera för svar |:-

Permalänk
Medlem

Hahaha tänkte PRECIS starta en liknande tråd! Men kanon bra initiativ.

Jag lirade väldigt mycket StarCraft 2 förut (var Master Terran) Men har tappat motivationen, dock har jag precis börjat lira Heroes of the Storm och gillar verkligen spelet! Då spelet är helt nytt så har jag inga mer krav än att ni skall vara trevliga att lira med och har en fungerande mikrofon. Så att när väl spelet släpper sitt ranking system skall vi vara väl förbereda för att kunna nå de höga rankerna!

Jag lirar Assassin!

Adda AlfaBlommaN#2386 vid intresse!

Ha det gött!

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem

Några som lirar?
Adda gärna mig fimo#2128
Vill lira versus inga coop om några är på...

Permalänk
Medlem

Skicka en invite så kommer jag lira med dig varenda dag. Får man fortfarande friendinvites förresten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fimo420:

Några som lirar?
Adda gärna mig fimo#2128
Vill lira versus inga coop om några är på...

Versus är det enda som går att spela!
Vem är du? Berätta gärna något om dig själv!

Visa signatur

🟢 Main: Ryzen7 5800X | Strix x470-I | 32GB | RTX2070S | Samsung C49RG9
🔵 unRaid: Ryzen5 2700X | B450M DS3H | 32GB
🟠 Tfn: Google Pixel 7 Lime Green

-:| @ eller citera för svar |:-

Permalänk

Hallojsan!

Är en väl etablerad moba spelare som söker fler att spela med.

Kör alltid fullt ut och är väldigt tävlingsinriktad därav jag söker ett gäng man kan utvecklas tillsammans med.

Jag är 24 år och har inga problem att sitta på Skype eller liknande program.

För tillfället har jag alla heroes utom Murky i level 4 och har maxat kontot.

Är rankad Diamond med 3150~ MMR.

Vilket man kan se på hotslog: https://www.hotslogs.com/PlayerSearch?Name=Sajlorm00n

Har ett jobb att sköta men när jag väl är hemkommen så är det spelande som gäller.

Skicka ett PM vid intresse.

Mvh Sajlorm00n

Permalänk

Becko#2723
Försöker lära mig spelet, lirat mycket Dota2 innan

Visa signatur

- i7 2600K @ 4,8GHz - MSI GTX 770 - Fractal Design 1000W R3 - 8 GB DDR3 @ 2000 MHz - 250GB Samsung 840 -

Permalänk

Såg nyss att HotS fanns i mitt Battle.net så antar jag fått en invite till betan från Blizzard.

Har en liten fråga dock, kommer min progress bli resetat sen när spelet släpps officiall eller patchas i senare versioner? (Alpha --> Beta --> Early release)

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk

Söker också folk att spela med

Söker också folk att spela med. Vore trevligt med någon som har ganska bra förståelse för spelet.
Exempelvis är det viktigt att täcka alla lanes för det mesta för att "soaka" (som det kallas) XP, viktigt att ta objectives också såklart.

Merc Camps handlar om timing, att använda dom vid rätt tidpunkt. Att döda minions i lane ger mer xp än att springa runt till camps.

Kills tidigt är ganska meningslöst om det inte blir precis innan ett objective eftersom det ger så lite XP och fienden är bara borta en väldigt kort stund.

Ett problem på till exempel Blackhearts bay är att folk jag spelar med i princip alltid ska slåss över watchtower i början.
Även om man tar ner någon i motståndarlaget så hinner de i princip alltid komma tillbaka och då har de fullt hp medans några i vårat lag har halvt, vilket gör att vi förlorar coins från chests och då är vi efter direkt.

En annan sak som vissa inte verkar förstå är hur pass mycket XP man får från att ta ner byggnader.

Vill gärna hitta någon att spela med som har lite mer förståelse för de bitarna..
Är själv 26 år gammal, lugn som person. Lirar oftast något game varje dag. Är för närvarande level 24.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AndreasA88:

Söker också folk att spela med. Vore trevligt med någon som har ganska bra förståelse för spelet.
Exempelvis är det viktigt att täcka alla lanes för det mesta för att "soaka" (som det kallas) XP, viktigt att ta objectives också såklart.

Merc Camps handlar om timing, att använda dom vid rätt tidpunkt. Att döda minions i lane ger mer xp än att springa runt till camps.

Kills tidigt är ganska meningslöst om det inte blir precis innan ett objective eftersom det ger så lite XP och fienden är bara borta en väldigt kort stund.

Ett problem på till exempel Blackhearts bay är att folk jag spelar med i princip alltid ska slåss över watchtower i början.
Även om man tar ner någon i motståndarlaget så hinner de i princip alltid komma tillbaka och då har de fullt hp medans några i vårat lag har halvt, vilket gör att vi förlorar coins från chests och då är vi efter direkt.

En annan sak som vissa inte verkar förstå är hur pass mycket XP man får från att ta ner byggnader.

Vill gärna hitta någon att spela med som har lite mer förståelse för de bitarna..
Är själv 26 år gammal, lugn som person. Lirar oftast något game varje dag. Är för närvarande level 24.

Låter bra, jag har inte samma förståelse för spelet som du men lär mig lite nytt hela tiden. Precis börjat läsa guider, strategitips osv för att gå in lite djupare än att bara kötta på. (http://www.heroesfire.com), men lirat "casual" sedan alphan. Lvl 30. Föredrar just nu Stitches och Zagara.
Är själv trött på bristen av bra spelare som kör teamwork. Förklara för mig om jag gör fel, då det finns en miljon smågrejer att tänka på, förbättra osv.
Hittade ett bra team igår och jellar va kul det var när det blir dominating och riktiga bra fighter.

Hursomhelst...addar dig sen.

Skrivet av Twister86:

Såg nyss att HotS fanns i mitt Battle.net så antar jag fått en invite till betan från Blizzard.

Har en liten fråga dock, kommer min progress bli resetat sen när spelet släpps officiall eller patchas i senare versioner? (Alpha --> Beta --> Early release)

När jag började lira alphan i december sa dom att (nyhet ingame) att det *troligen* inte blir någon mer reset. Däremot kunde dom inte lova något.

Permalänk
Medlem

Finns det några noobs där ute som vill spela lite?
Jag är, antar jag, rätt dålig eftersom jag börjat spela precis och har totalt kanske 30 moba matcher under bältet.

PMa eller citera eller vad ni nu vill göra i så fall.

Visa signatur

-- Arkade --

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arkade:

Finns det några noobs där ute som vill spela lite?
Jag är, antar jag, rätt dålig eftersom jag börjat spela precis och har totalt kanske 30 moba matcher under bältet.

PMa eller citera eller vad ni nu vill göra i så fall.

Tjena! Jag har också precis börjat lira! Hade varit kul att "lära sig tillsammans". Heter Xiphias#2360

Permalänk
Medlem

Söker moget folk (min ålder 20) att spela HotS med om eftermiddagar och kvällar. Mitt första moba spel så bare with me.

Permalänk

Tjenare!

Drar några game i HotS då och då, även om jag mest håller mig till WoW dessa dagar.

Jag är dock sugen på att spela mer, då det påminner mig lite om den gamla WC3-tiden, då jag sprang runt som Muradin i Footman Frenzy. Har god förståelse för spelet. Är själv snart 26, så söker moget folk i samma ålder som gärna drar några games.

Visa signatur

ASRock Z97 Extreme 6 | Intel Core i5 4670K | Asus AMD Radeon 290x | Corsair TX650 | 2 x Corsair DDR3 4GB 1600MHz | BeQuiet! Dark Rock Pro 2 | Logitech G930 | Logitech G700s | Logitech G19s

Permalänk
Medlem

Tjena!

Jag tänkte börja spela detta spel lite mer och söker folk som vill spela. Har spelat mycket Dota och League of Legends så helt ny till MOBA-spel är jag inte.

Lägg till Soleher#2457 om ni vill spela lite.

Permalänk

Tjo! Adda GeesooN#2333 om nån vill ta sej nåt game

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk
Medlem

Här är en som lirar. Lagt till några av er. PM:a mig battletag så lägger jag till fler!

Permalänk
Avstängd

Har lirat i några månader nu, blev 40 i alpha och ligger runt rank 20 i hero league. Vore trevligt med lite casual folk som har hyfsad koll på spelet och vill lira ranked någon kväll så man slipper alla ostabila randoms som gör allt från att ge upp efter 2min till att bara ställa sig AFK och titta på utsikten hela gamet.

Adda Goffe#2173 om ni är intresserade, vi är några stycken som lirar då och då, vi är runt 30 men ålder spelar mindre roll bara det inte är för mycket temperament och rage, det är vi för gamla för

Permalänk

hay allihopa! Sökt runt efter folk att spela med men det är svårt att få ihop 5 spelare eller nånstans i närheten. Är väl nånstans mitt emellan casual och seriös.. jag spelar casual men allt jag gör tar jag seriöst xD if that makes any sense. Strävar alltid bli bättre^^ Jag är 26 bast och ser mig själv som en lugn men rolig typ. Har mic och har de flesta "voice chat"s men föredrar skype. Ser gärna folk som addar mig att ni också har mic för det så mycket lättre att lira när man kan komunicera tillsammans

Sweclockers har ju en mumble.. ingen som funderat på att lägga till en hots kanal? visserligen är hots i beta men ändå många som kör.

Lägg till: wolfyzack#2554

Visa signatur

Meep meep! Frwl!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimmy_b:

Adda Goffe#2173

Skrivet av puppyzack:

Lägg till: wolfyzack#2554

Tillagda!

Permalänk
Medlem

Har lagt till er flesta. Spelar mest support, typ Tassadar eller Uther. deepz#2686

Permalänk
Medlem

Jag är relativt ny på MOBA men har spelat och varit officer i wow raiding på hög nivå (som bäst world rank 70). Har spelat LOL och DOTA casual också och är 28 år.

Är rank 36 Hero league och har 22-22 win loss, har spelat i ungefär en månad.

Har som mål att klättra och utvecklas och jag letar efter andra som vill bli bättre. Jag försöker kolla på pro matcher och hänga med hur metat och strategier utvecklas. Föredrar att spela range damage/assasin, men kan spela alla roller och spelar det som behövs.

https://www.hotslogs.com/Player/MatchHistory?PlayerID=796118
Inte bäst mmr atm men känns som att den är rätt hög osäkerhet på den än, och har haft 2 dåliga kvällar här senast tyvärr.

inkube#2323

Visa signatur

Intel i7 5820k @4Ghz || ASRock x99m killer || Gigabyte RTX 2080 || Crucial DDR4 16gb @2600mhz || Noctua NH-D15 || Samsung 840 Evo 500gb

Permalänk
Medlem

tJa, Letar ett gäng spelare till både Hots men kör även dota2 och lol och liknade spel, Roligast e ju att få i hopp 5 pers att köra med. där av så vill jag ha in fler folk som ökar chansen för mig att få ihop 5 pers när man väl är inne.
Jag är 25, har mycken för mig men när jag får en stund över så spelar jag gärna. Har kört moba sedan de kom ut i gamla hederliga wc3f, dota som det hetta då, och sedan dota2. Sen har jag kört dom flesta moba baserade spel som kommit ut.
Och som dom flesta så e jag tävlingsinriktad av mig och älskar att vinna, vill hella tiden bli bättre och så. Brukar sällan bli förbannad och skrika på mitt lag, men kan bli irriterad om man har någon i laget som tycker att alla spelar skit och han/hon e guds gåva. Jag är för det mesta positiv och letar likasinnade. ålder spelar inte så stor roll, mest mognaden och sinne för humor som alltid är bra att ha.
De va lite kort och got om mig och så. Så om ni tycker att jag värkar vettig och känner er träffade så lägg gärna till mig på skype så kan vi köra vidare där ifrån

Skype: Mathias-kreivi
B-tag: KREIVI#2136

Permalänk

Jo, bättre vill man ju alltid bli.. Samt mycket roligare lira ett gäng på skype/teamspeak etc. Dock skulle de vara svinkul när alla når lvl 40, dra igång ett team league. Köra Quick matches är ju mest för lära sej heroes o levla dem

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk

Adda ToWelie #2556!

Spelar gärna HotS. Har lirat lite Dota2 innan så har lite moba-erfarenhet och jag har lirat HotS ett litet tag med. Lirat mest med Malfurion, tycker om att spela support.
Är 25 år gammal, har Skype och bra uppkoppling. Kan lira de flesta helger eller vardagskvällar.

Permalänk
Medlem

Heroes of the storm

Jag letar också efter folk att spela rankat med.. så har ni lust kan ni ju adda Pringles#2243

Permalänk
Medlem

vill någon köra hots, föredrar Hero League och försöker hitta folk till en Team League också, men quick matches går bra det med

jag är 28år och har battle.tag : Bokstav#2970

Permalänk
Medlem

Letar fler att spela HOTS med, DaveAzoicer#2539

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Vi kan väll testa att hoppa in lite folk i kanalen Sweclockers i HotS? Jag har iaf hoppat in i den nu.

Permalänk
Medlem

Finns det någon "officiel" tråd här på SweC?

Samt finns det någon som vill spela med en nybörjare?
Trött på att folk försöker trycka ner en pga man är ny inom moba genren, fan ingen som spelar för nöjesskull längre? :S

Tråkigt att man inte kan få njuta av att spela än skjuta ut glåpord och annan skit.
Ni får gladeligen rätta mig när jag gör fel, det är så man lär sig

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |