Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Jag antar att du inte behöver identifera ansiktet på husdjuret så du kan det säkert duga

Hahaha, nja... det behövs nog inte
Slängde iväg en beställning på kameran och ett 8gb usb, 208 kr kändes rätt prisvärt

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/180305-samsun...

Är den värd 989kr eller ska man köpa en Crucial MX100 2.5" 7mm 256GB istället?
ungefär samma pengar men 6gb extra..

Permalänk
Medlem
Skrivet av slusk:

Själv beställde jag mx100 igår, efter rekommendation

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av slusk:

Jag kör en 840 på en gammal laptop (GX780r) helt nöjd med den. Stor skillnad med den 7200rpm som kom med, tur som man har så hade den en mycket bättre nytta i en ps4.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SlackyKun:

Jag skulle hålla mig borta från denna SSD.

OBS! Detta omdöme gäller endast den äldre versionen av V300. Den nyare revisionen använder ansynkrona minneskretsar vilket gör denna enhet lika långsam som V200+. Var noga att kolla upp minneskretsarna innan köp. Läs mer om detta i vår nyhet här OBS!

http://www.nordichardware.se/SSD-Recensioner/svenska-ssd-guid...

Svaret gällde priset, personligen använder jag inget annat än SSD'er från Crucial.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Svaret gällde priset, personligen använder jag inget annat än SSD'er från Crucial.

Själv föredrar jag samsung för dem är oftast mest prisvärda, men har inget emot att använda andra tillverkare oxå, har en seagate 248GB oxå som presterar väldigt bra. Kingston SSDnow skulle jag aldrig betala för, om någon erbjöd mig en gratis så skulle jag dock ta emot den.

Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/produkt/2205178/acer-24-g246-med-ips-pane...
eller
http://cdon.se/hemelektronik/fujitsu/23inch-fujitsu-p23t-6-th...

Vad hade ni valt? Är lite sugen på ny skärm (har just en nu en 21.5" 1080p Benq), nog för att min nuvarande fungerar fint men den har blivit så smutsig och är inte riktigt nöjd med bilden på den så är därför sugen.

Fujitsun har höjbart ställ vilket är en stor fördel för mig (har just nu skärmen på ett par böcker), men tänkte höra om någon här har erfarenhet med dessa skärmar.

Eller är det bättre att vänta nåt år till då 4K har sjunkit mer i pris och köra på en sådan?

Visa signatur

Desktop/Spel 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, SG GGX 1.2, SF1000, Win 10 IoT LTSC
Laptop/Jobb MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM
Skärm PG32UCDP OLED Mus G502X Tangentbord Keychron V4 60% (Kailh Box Whites)

Permalänk
Medlem
Skrivet av xtQ:

Sugen på Acern men måste avstå. Ej höj och sänkbar blir svårt i kombination med redan befintlig skärm på plats. Risken finns att det ser riktigt knasigt ut då.

Kikade lite på den också, men tyckte att Thor ips:en som cdon brukar rea ut kändes snäppet trevligare (höj/sänk bla).

Skrivet av slusk:

Kör både en EVO 830 och en EVO 840 i 2 olika system, har fungerat klockrent. Har även hört mycket bra saker om Crucial diskarna och var sugen på att plocka upp en när amazon hade drive för några veckor sen. Har inte hängt med sådär riktigt bra på ssd fronten på sistone, men vilket håll du än lutar åt skulle jag inte låta 6gb extra utrymme vara den avgörande faktorn.

Permalänk
Medlem

http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/hemmabio/BH7240BWN...

2500kr

ordpris 4500kr

har beställt dessa men inte hämtat ut ännu, någon ljud guru där ute som har koll på om dessa är vettiga eller inte? jag är medveten att det finns mycket bättre där ute men jag tänker pris/prestanda, håller dessa måttet?? annars plockar jag inte ut de om det bara är skräp.

mer info här

http://www.lg.com/se/hemmabio/lg-BH7240BW

Visa signatur

GAMING
G60SD QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 9800X3D|CORSAIR DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 5090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
AM6B+|77S95D QD-OLED|HT-A9M2+SW5

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

eller

Vad hade ni valt? Är lite sugen på ny skärm (har just en nu en 21.5" 1080p Benq), nog för att min nuvarande fungerar fint men den har blivit så smutsig och är inte riktigt nöjd med bilden på den så är därför sugen.

Fujitsun har höjbart ställ vilket är en stor fördel för mig (har just nu skärmen på ett par böcker), men tänkte höra om någon här har erfarenhet med dessa skärmar.

Eller är det bättre att vänta nåt år till då 4K har sjunkit mer i pris och köra på en sådan?

Om du har skärmen på en trave böcker i dag så kan du föreställa dig svårigheten och instabiliteten att ställa Acern på böcker, kika gärna på foten så förstår du. Visst med lite hemmafix så går det givetvis att bygga en stadigare fot. Skärmen i sig har fått goda omdömen både av svenska såväl som internationella kunder. Men det många främst klagar på är byggkvalitén, avsaknaden att höja/sänka och att den står ostadigt på bordet och gungar i sidled vid minsta knuffen.

Jag avstår dock köp av bägge skärmar du listat och väntar in mellandagsrean istället. Har is i magen och tror att det kommer komma bra erbjudanden då. Men kan lika gärna sitta med en skärm i slutet av januari och förbanna mig. Den som lever får se

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/hemmabio/BH7240BWN...

2500kr

ordpris 4500kr

har beställt dessa men inte hämtat ut ännu, någon ljud guru där ute som har koll på om dessa är vettiga eller inte? jag är medveten att det finns mycket bättre där ute men jag tänker pris/prestanda, håller dessa måttet?? annars plockar jag inte ut de om det bara är skräp.

mer info här

http://www.lg.com/se/hemmabio/lg-BH7240BW

Ja tycker de e mest skräp. En tjejkompis till min syster köpte dessa o visst det är trevligt med trådlösa bakhögtalare men i övrigt är det mest skräp / dåligt, burkigt ljud.

Ja skulle generellt säga att dessa duger till ett mindre vardagsrum där man inte direkt sätter något större krav på "HIFI" ljud utan mer vill ha det för lite filmtittande då o då, eller kanske som sovrumssystem. För pengarna är det svårslaget men jag hade aldrig själv köpt dem

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralle_81:

Ja tycker de e mest skräp. En tjejkompis till min syster köpte dessa o visst det är trevligt med trådlösa bakhögtalare men i övrigt är det mest skräp / dåligt, burkigt ljud.

Ja skulle generellt säga att dessa duger till ett mindre vardagsrum där man inte direkt sätter något större krav på "HIFI" ljud utan mer vill ha det för lite filmtittande då o då, eller kanske som sovrumssystem. För pengarna är det svårslaget men jag hade aldrig själv köpt dem

ok tack, hoppar nog över de isåfall, hade inte tänkt använda dessa först om ett bra tag då de inte är möjligt just nu, men tills dess kanske det finns något bättre, enda jag gillade var de trådlösa bakhögtalarna då jag inte har någon lust med kablar alls, även framöver.

Visa signatur

GAMING
G60SD QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 9800X3D|CORSAIR DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 5090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
AM6B+|77S95D QD-OLED|HT-A9M2+SW5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

ok tack, hoppar nog över de isåfall, hade inte tänkt använda dessa först om ett bra tag då de inte är möjligt just nu, men tills dess kanske det finns något bättre, enda jag gillade var de trådlösa bakhögtalarna då jag inte har någon lust med kablar alls, även framöver.

Finns dock många bra omdömen på EGs hemsida, prisjakt och pricerunner. Jag tror de duger gott och väl för pengarna men har själv inte testat. Ta upp dem och pröva, du får lämna tillbaka använda prylar om du går in till en EG-butik med dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

eller

Akta dig för 4k skärmar, speciellt billiga varianter. När det gäller datorskärmar så är 1440p mycket bättre anpassad upplösning än 4k i windows, 1440p ger även mycket mer för pengarna.

Angånde 1080p skärmarna:
Notera att fujitsun inte har hdmi, men istället har displayport och dvi. Det verkar som att displayport/dvi sladdar ingår hos fujitsun men inga sladdar hos acern.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burain:

Akta dig för 4k skärmar, speciellt billiga varianter. När det gäller datorskärmar så är 1440p mycket bättre anpassad upplösning än 4k i windows, 1440p ger även mycket mer för pengarna.

Angånde 1080p skärmarna:
Notera att fujitsun inte har hdmi, men istället har displayport och dvi. Det verkar som att displayport/dvi sladdar ingår hos fujitsun men inga sladdar hos acern.

Jo jag har funderat på 1440p också men det är lite för dyra ännu tycker jag (iofs är de inte det, men de är dyra för att byta ut en nuvarande fungerande skärm + att jag måste då köra spelen i lägre upplösning än native troligen), och när de kommer ner i pris tror jag 4k kommer kännas mer lönt.

Ang displayport/dvi gör det inget, då min nuvarande har VGA och DVI och har aldrig känt behov av något annat.

Visa signatur

Desktop/Spel 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, SG GGX 1.2, SF1000, Win 10 IoT LTSC
Laptop/Jobb MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM
Skärm PG32UCDP OLED Mus G502X Tangentbord Keychron V4 60% (Kailh Box Whites)

Permalänk
Entusiast

Vad kostade Logitech K400 när den fanns i lager?

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Vad kostade Logitech K400 när den fanns i lager?

149 kr

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Icte:

Satan vad billigt!
Köpte ett förra veckan för 189kr på CDON så där förlorade man ett par chokladkakor

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Bra pris på 970 G1... Sänktes med 391 kr idag.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2809955

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Burain:

Angånde 1080p skärmarna:

Dells nya 2715H 1440p monitor har fått väldigt bra recensioner.

Permalänk
Medlem

Angående billiga webkameror

Har några olika hemma, bland annat en DCS-930L. Den största nackdelen med den är att den saknar nattläge men det är ju D-link väldigt öppna med (DCS-932L har nattläge) en annan aspekt som kan vara både + och - är att den har ganska snäv vinkel på linsen.

Bästa all-round kameran jag har hemma för inomhusbruk är Tenvis JPT3815W, kostar runt 400 ink frakt på ebay. Den har både pan och tilt och kan därmed täcka en riktigt bra yta. Skulle jag köpa i dag så skulle jag lägga på en dryg hundring och få samma variant fast med HD sensor (1280x720), JPT3815W-HD.

För utomhusbruk har jag Escam QD300 som kostar ungefär samma. Den har ganska vid vinkel, bra IR funktion (med mekaniskt IR-cut filter), saknar dock wifi så det är kabel som gäller.

bild som är tagen på mitt akvarie med 930L från drygt 10 cm avstånd.

Permalänk
Skrivet av fredl:

Har några olika hemma, bland annat en DCS-930L. Den största nackdelen med den är att den saknar nattläge men det är ju D-link väldigt öppna med (DCS-932L har nattläge) en annan aspekt som kan vara både + och - är att den har ganska snäv vinkel på linsen.

Bästa all-round kameran jag har hemma för inomhusbruk är Tenvis JPT3815W, kostar runt 400 ink frakt på ebay. Den har både pan och tilt och kan därmed täcka en riktigt bra yta. Skulle jag köpa i dag så skulle jag lägga på en dryg hundring och få samma variant fast med HD sensor (1280x720), JPT3815W-HD.

För utomhusbruk har jag Escam QD300 som kostar ungefär samma. Den har ganska vid vinkel, bra IR funktion (med mekaniskt IR-cut filter), saknar dock wifi så det är kabel som gäller.

http://s16.postimg.org/u96jx8dn9/akvarie_dlink.jpg

Jag passar på att fråga, du verkade verkligen ha ett finger i övervaknings-spelet..
Vad finns det för kameror som har IR och WiFi som är för utomhusbruk? Escam'en såg fantastisk ut men den saknade ju tyvärr WiFi.

Permalänk
Avstängd

Ivy pc, skummaste sidan. Vad är det för företag?

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem

Funderade lite på det själv, okänd för mig. Sånt som gör att jag drar mig från att beställa (dyrare) hårdvara från andra än etablerade aktörer. Lite tråkigt så klart att det i många fall gör att nya aktörer har svårare att kriga sig till en liten bit av marknaden.

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 64GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av amanito:

Från deras webb:

"Varför har jag aldrig hört talas om er?
iVY lanserades sommaren 2014 och drivs av Nexco som är en svensk IT-distributör och datorbyggare. Vi driver ett antal webbutiker inriktade mot elektronik samt är leverantör åt flera stora svenska återförsäljare av elektronik. Nexco har även drivit f.d. PC-Konsulten."

Om det säger något...

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

Funkar denna som en simplare fil-server i hemmet? något som har erfarenhet av den?

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av amanito:

Skrivet av Murvel:

Funderade lite på det själv, okänd för mig. Sånt som gör att jag drar mig från att beställa (dyrare) hårdvara från andra än etablerade aktörer. Lite tråkigt så klart att det i många fall gör att nya aktörer har svårare att kriga sig till en liten bit av marknaden.

Skrivet av effo:

Från deras webb:

"Varför har jag aldrig hört talas om er?
iVY lanserades sommaren 2014 och drivs av Nexco som är en svensk IT-distributör och datorbyggare. Vi driver ett antal webbutiker inriktade mot elektronik samt är leverantör åt flera stora svenska återförsäljare av elektronik. Nexco har även drivit f.d. PC-Konsulten."

Om det säger något...

Dold text

PC-konsulten har jag handlat från tidigare, frågan är om detta företag verkligen har någon koppling till PC-konsulten. Hittade ingen F-skatt sedel på hemsidan, vilket iallafall för mig är ett krav för att upplevas som ett seriöst företag.

Om ni hittar mer info så vore jag tacksam om ni citerade mig, är ju en mycket bra deal som det vore synd att missa om företaget visar sig vara legitimt.

Visa signatur

Dator: Ryzen 5900X, 32GB RAM, RTX3080
Ljud: SMSL SU-8, HDVA600, HD800.

Permalänk
Skrivet av fredl:

http://s16.postimg.org/u96jx8dn9/akvarie_dlink.jpg

Tusen tack för det inlägget! Har för avsikt att skaffa en kamera och testa lite med, men har inte tagit mig för att kolla upp modeller. Uppskattas!

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bjinko:

Dold text

PC-konsulten har jag handlat från tidigare, frågan är om detta företag verkligen har någon koppling till PC-konsulten. Hittade ingen F-skatt sedel på hemsidan, vilket iallafall för mig är ett krav för att upplevas som ett seriöst företag.

Om ni hittar mer info så vore jag tacksam om ni citerade mig, är ju en mycket bra deal som det vore synd att missa om företaget visar sig vara legitimt.

Sök på nummret de har uppe i google och du får fram detta från SweC #13513594

deras nummer går till thor support lol, enligt CDON

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem

Apppappp! Ge fan i att handla från små och skumma sidor så slipper vi fler gråt-trådar i konsumenträttdelen = alla glada.

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd