Webhallen och Posten garanterar leverans innan Julafton, fortfarande på andra sidan landet.

Permalänk
Medlem

Webhallen och Posten garanterar leverans innan Julafton, fortfarande på andra sidan landet.

Hej, beställde en sista minuten julklapp från webhallen. Där stod det beställ innan den 22e (måndag) för leverans innan jul, (jag beställde den 21). Webhallen skickade iväg produkten till posten den 22e. Posten därimot... Jag vet att dom har extremt mycket att göra nu, men det står HÄR att beställningar innan den 22e ska komma fram innan julafton.

Spårar jag paketet är det i Segeltorp utanför Stockholm, jag bor i Göteborg. Det står att "leveransen är försenad", finns det nånting jag kan göra eller får jag helt enkelt acceptera att julklappen kommer fram i mellandagarna?

Visa signatur

|CPU: Intel i5 6600K |GPU: Asus RTX 3060Ti |PSU: XFX 750W
|MB: ASUS Z170-A |RAM: Crucial 16GB DDR4 2400Mhz
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Statusen på postens hemsida brukar inte alltid uppdateras i realtid men om de nu uttryckligen har sagt att paketet blivit försenat finns det nog tyvärr inte mycket att göra annat än att vara ute i bättre tid nästa år...Jag beställde själv lite prylar som skickades i måndags em och kom fram igår men det är alltid en chansning att beställa saker så nära inpå julen.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av SWEWirex:

Hej, beställde en sista minuten julklapp från webhallen. Där stod det beställ innan den 22e (måndag) för leverans innan jul, (jag beställde den 21). Webhallen skickade iväg produkten till posten den 22e. Posten därimot... Jag vet att dom har extremt mycket att göra nu, men det står HÄR att beställningar innan den 22e ska komma fram innan julafton.

Spårar jag paketet är det i Segeltorp utanför Stockholm, jag bor i Göteborg. Det står att "leveransen är försenad", finns det nånting jag kan göra eller får jag helt enkelt acceptera att julklappen kommer fram i mellandagarna?

Posten jobbar inte idag. Så du får helt enkelt acceptera att den kommer antingen på måndag eller tisdag nästa vecka tyvärr. Om man vill ha hem saker innan jul så är det bättre att beställa någon dag tidigare då det faktiskt kan hända saker som inte Webhallen/Posten rå på

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Postnord

Hej!

När det gäller leveranstider för paket och brev är dessa tider beräknade leveranstider inte garanterade leveranstider. Det finns tjänster där vi garanterar leverans på en arbetsdag, postpaket är dock inte inte av dessa tjänster. Leveranstiden för postpaket beror på hur långt paketet ska skickas och kan ibland vara upp till 3 arbetsdagar om det ska från södra Sverige till norra Sverige.

Är man som mottagare fundersam över något gällande sin leverans går det alltid bra att ta kontakt med oss via antingen telefon 0771-33 33 10 knappval 2, vi svarar mån-fre kl 8-18. Det går också bra att maila vår kundservice på kundservice.se@postnord.com

Med vänliga hälsningar
Erika PostNord Logistics Kundservice

Permalänk
Skrivet av Posten AB:

Hej!

När det gäller leveranstider för paket och brev är dessa tider beräknade leveranstider inte garanterade leveranstider. Det finns tjänster där vi garanterar leverans på en arbetsdag, postpaket är dock inte inte av dessa tjänster. Leveranstiden för postpaket beror på hur långt paketet ska skickas och kan ibland vara upp till 3 arbetsdagar om det ska från södra Sverige till norra Sverige.

Är man som mottagare fundersam över något gällande sin leverans går det alltid bra att ta kontakt med oss via antingen telefon 0771-33 33 10 knappval 2, vi svarar mån-fre kl 8-18. Det går också bra att maila vår kundservice på kundservice.se@postnord.com

Med vänliga hälsningar
Erika PostNord Logistics Kundservice

Snor då tråden lite. För jag betalade extra för en leverans från netonnet, en så kallad express hemleverans. Den var också lovad att anlända innan jul för 300kr extra. Ack ringer en kille mig lille julafton och ber mer köra 4 mil för att hämta ut paketet? Fick problemet löst, inkludera bensin pengarna blev jag 400kr fattigare. När ska man ta dessa extra service kostnader med en nypa salt? Ringde såklart Netonnet men dom la över allt ansvar på posten, då dom köper tjänsten utav er.

Permalänk

Även om svaret kommer några dagar sent från Posten här så måste jag säga att jag gillar att posten åtminstone svarar i forum, och inte bara på meddelanden direkt till dom.

Permalänk
Skrivet av Markus Kleven:

Även om svaret kommer några dagar sent från Posten här så måste jag säga att jag gillar att posten åtminstone svarar i forum, och inte bara på meddelanden direkt till dom.

Får hålla med. Posten steg just i mina ögon och de ska ha cred att de finns representerade här. Starkt och bra tänk. Dessutom är de oftast / alltid extremt mycket bättre & trevligare än UPS & DHL eller andra speeditörer / budfirmor / "postfirmor".

Visa signatur

i5 8600K / Asus ROG Z370-F Gaming / Asus GTX 1070 Ti ROG Strix / Samsung 960 EVO 500GB M.2 PCIe m.m.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Markus Kleven:

Även om svaret kommer några dagar sent från Posten här så måste jag säga att jag gillar att posten åtminstone svarar i forum, och inte bara på meddelanden direkt till dom.

Indeed. Har aldrig sätt Posten här innan Trevligt gjort.

Permalänk
Medlem

Oj, visste inte att Posten hade en representant här på forumet.

+1 till Posten.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spicy_mama:

Snor då tråden lite. För jag betalade extra för en leverans från netonnet, en så kallad express hemleverans. Den var också lovad att anlända innan jul för 300kr extra. Ack ringer en kille mig lille julafton och ber mer köra 4 mil för att hämta ut paketet? Fick problemet löst, inkludera bensin pengarna blev jag 400kr fattigare. När ska man ta dessa extra service kostnader med en nypa salt? Ringde såklart Netonnet men dom la över allt ansvar på posten, då dom köper tjänsten utav er.

Om du köpte tjänsten express leverans av Netonnet så är det inte ok att dom hänvisar till Posten. Du har ett avtal mellan dig och Netonnet så det är dom som skall ta ansvar för leveransen enligt vad som har utlovats av dem. Sen kan givetvis Netonnet kräva ersättning från Posten ifall det har förekommit ett avtalsbrott dem emellan som gjorde att leveransen blev försenad.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

Posten är utan konkurrans tvärsämst, alla kategorier.
Personalen okunnig och ointresserad (och då pratar jag inte om ICA), erkänner aldrig när de har fel och tar oförskämt betalt.

Permalänk
Medlem

Själv är jag sjukt nöjd med Posten för tillfället.

Beställde saker den 25:e och den 27:e. Fick alla 4 paketen idag, dvs. det tog mindre än 2 vardagar för mig att få sakerna.

Dom må vara dyrare än t.ex. DHL, men det går också fortare.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av majtii:

Posten är utan konkurrans tvärsämst, alla kategorier.

Huj vad det är skojigt att häva ur sig absurda påståenden utan substans!

http://postalsanity.com/postalsanityBlog/wp-content/uploads/2...

http://ec.europa.eu/internal_market/scoreboard/performance_pe...

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Postnord
Skrivet av spicy_mama:

Snor då tråden lite. För jag betalade extra för en leverans från netonnet, en så kallad express hemleverans. Den var också lovad att anlända innan jul för 300kr extra. Ack ringer en kille mig lille julafton och ber mer köra 4 mil för att hämta ut paketet? Fick problemet löst, inkludera bensin pengarna blev jag 400kr fattigare. När ska man ta dessa extra service kostnader med en nypa salt? Ringde såklart Netonnet men dom la över allt ansvar på posten, då dom köper tjänsten utav er.

Hej!

Jag var in och kollade på NetOnNets hemsida och kollade vad som stod om fraktsätten och vad jag kan läsa så betyder express att de expressbehandlar själva ordern.

Nedan kan man läsa om de leveranssätt som de erbjuder, ingen av dessa tjänster är en expresstjänst.
http://www.netonnet.se/Content/CustomerInformation/FreightTyp...

För frågor nås vi via telefon 0771-33 33 10 knappval 2, vi svarar mån-fre kl 8-18. Det går också bra att maila vår kundservice på kundservice.se@postnord.com

Med vänliga hälsningar
Erika PostNord Logistics Kundservice